"Kännykät ovat yksi syy vauvakatoon, sanoo väestötutkija Anna Rotkirch"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sinä kyllä tuot todella usein hymyn huulille ja naurunpärskähdyksiäkin sast aikaan!

En välitä siitä, että rienaat PP:a mutta muuten oikein hyvää tekstiä ja todella
kiva kun kirjoittelet täällä! (sori sydämet)
Kyllä minä netistä löydän muutakin hyvää kuin tämän palstan.
Googletin My way Lyrics ranskalaisena versiona Comme d’habitude.
Sanat ovat kuin suoraan menneisyydestäni. Elämä on tulemista ja menemistä ilman käsikirjoitusta. Saippuasarjojen tulevat tapahtumat voin lukea spoilerseista.
Yle aamussa puhutaan suomalaisen hyvinvoinnin rajusta laskusta.
Jos lopetan tällä palstalla lukijoideni piinaamisen, ehkä 60 % prosenttia pyörähtää takaisin 80:een.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Se unelmien mies on naisten satuolento, jota he etsivät läpi elämänsä.
Olen poikkeus säännöstäsi.
En ole miehiin katsonut vuosikymmeniin. Kauniiden ja rohkeiden Ridge on poikkeus. Toinen heistä viihtyy Suomessa, ja nykyinen roolin esittäjä on ukkomies hänkin. Hän suunnitteli vaimolleen bedroom malliston, ja netti räjähti tuotetilauksista. Kuka nainen oikeasti haluaa tuollaisen miehen, joka koko ajan pussaa vaimoaan yhteisellä työpaikalla, kotona, yksityislentokoneessa etc.?
Päiväunelmat ovat ajatusten nollausta kuten myös tämä palsta. Pihassamme tehdään monenlaista hommaa. Välistä melu on sietämätöntä. Moni vaimo saa illalla kotiinsa työstä väsyneen miehen. Minun Youtube-Ridge on aina yhtä väsymätön pussailussaan. Hänen Thomas-poika tilasi pahimpina aikoinaan mallinuken siihen hommaan.
Seuraavaksi luen spoilerista miten Poppy viihtyy sellissään. Eilinen jakso oli melkoista haipakkaa.
 
vierailija
Tulin raskaaksi ja siinä meni tissit ja römpsä. Iltapäivälehdestä luin, että suomalaiset naiset on rumia.
Mies lähti, ja saalistaa ylennystä. Minä istun leikkipuiston laidalla ja tuijotan lapiolla muoviämpäriä hakkaavia lapsia. Enää en lue uutisia samalla, koska juuri luin iltapäivälehdestä, kuinka vanhemmat ei osallistu lastensa toihuihin.
Pistin lapsen tarhaan, jotta pääsen töihin. Sitten luin iltapäivälehdestä päivähoitajien päivittelyitä, että lapset pannaan hoitoon liian nuorina.
Istun siis edelleen hiekkalaatikon reunalla, kun tuet vaan pienenee ja siirryn halppiskauppojen vaatteista kirpparikamaan. Iltapäivälehdestä luen, kuinka naiset ei tienaa ja somesta, kuinka naiset ei vaan hae korkeisiin työpaikkoihin. Oma vika.
Mut hei, ainakaan en ole itsekäs.

Luen iltapäivälehteä kännykällä. Jos olisin lukenut aiemmin, olisi se kännykkä voinutkin olla ehkäisyväline.
 
vierailija
Tulin raskaaksi ja siinä meni tissit ja römpsä. Iltapäivälehdestä luin, että suomalaiset naiset on rumia.
Mies lähti, ja saalistaa ylennystä. Minä istun leikkipuiston laidalla ja tuijotan lapiolla muoviämpäriä hakkaavia lapsia. Enää en lue uutisia samalla, koska juuri luin iltapäivälehdestä, kuinka vanhemmat ei osallistu lastensa toihuihin.
Pistin lapsen tarhaan, jotta pääsen töihin. Sitten luin iltapäivälehdestä päivähoitajien päivittelyitä, että lapset pannaan hoitoon liian nuorina.
Istun siis edelleen hiekkalaatikon reunalla, kun tuet vaan pienenee ja siirryn halppiskauppojen vaatteista kirpparikamaan. Iltapäivälehdestä luen, kuinka naiset ei tienaa ja somesta, kuinka naiset ei vaan hae korkeisiin työpaikkoihin. Oma vika.
Mut hei, ainakaan en ole itsekäs.

Luen iltapäivälehteä kännykällä. Jos olisin lukenut aiemmin, olisi se kännykkä voinutkin olla ehkäisyväline.
👍Hyvin kirjoitettu. Olet fiksu ja älykäs nainen ja äiti. Samantyylistä tekstiä minäkin ole kirjoittanut kymmeniä vuosia yleisillä keskustelupalstoilla.
Katsoin aamulla Yle aamun keskustelua Gazan tilanteesta. Alueella Lääkärit ilman rajoja työskentelevä naislääkäri ja SPR:n asiantuntija keskustelivat alueen lohduttomasta tilanteesta. Arvaa vain miten paljon minua nyppii olla joutilas eläkeläinen ja entinen yh-äiti. Suomessa vieraileva tyttäreni eilen kysyi minulta viihdynkö eläkeläisenä. Kerroin miten täällä Suomessa jotkut eläkeläiset osallistuvat esim. Elokapina-kampanjoihin.
Suomessa on aina ollut omintuinen suhtautuminen naisiin. Olen lukenut läjän kirjoja aiheesta laidasta laitaan, ja niin on tehnyt moni muukin suomalainen nainen. Naisten pitää tuntea arvonsa. Leikin eilen lastenlasteni kanssa leikkikentällä, ja kun tulimme sisään vävyni kertoi, että hän oli videoinut leikkimme yläkerran ikkunasta kadun toiselta puolelta.
Vertaan edelleen lasteni isän entistä elämää vävyihini.
Nykyään onneksi suurin osa miehistä on kunnollisia. En toivo kenellekään samaa osaa minkä sain osakseni. Lapsissa on tulevaisuus. Aamu-uutisissa kerrottiin, että vuonna 2006 syntyneet nuoret astuvat tänään armeijaan. Tuntuu, että vuosi 2006 oli eilen. Vuodet kiitävät nopeasti, ja kohta sinäkin saat nauttia töidesi tuloksista. Leikit lastenlastesi kanssa, ja saat syödä vävysi keittämää herkullista lohisoppaa. Hän kävi eilen alepassa ja kysyi lähtiessään mitä salt on suomeksi. Lasten kanssa nauran sydämeni pohjasta. Kertoisin paljon enemmänkin elämästäni, mutta ei kannata. Minua vihataan ja pilkataan suunnattomasti tällä palstalla.
Lue rauhassa hyvällä mielellä nettiä hiekkalaatikolla, ja ota tämä palsta haltuusi, ja vedä mukanasi tälle palstalle hyviä, uusia keskustelijoita. Minulla on edessä kiireinen syksy, ja olen jo kirjoittanut itseni tyhjäksi. Edessäni on paljon matkoja ja lasten kanssa leikkejä. Ehkä vihdoin tartun myös isoihin asioihin. Joskus ennustusten pitää toteutua, tai minulle puhuttiin lööperiä minusta eroon pääsemiseksi.
 
vierailija
Islamin vyöry sivistysmaihin on pääsyy vauvakatoon, sanon minä!

Näkisittepä vaan mediassa levitettyjä videoita kun heikäläiset miehet vyöryy eurooppalaisissa kaupungeissä väkivaltaisina poliisiautoja tuhoten, liikkeiden ikkunoita rikkoen ja polttaen vaikka mitä. Käyvät myös rauhaa rakastavien valkoihoisten kimppuun 😢😭

Suoraan sanoen kauhistuttaa nyk pikkulasten tulevaisuus jo 30 v kuluttua. Naiset kulkee säkki päällä ja minareetteja on Läyliäisissäkin
 
vierailija
Hyvin kirjoitettu. Olet fiksu ja älykäs nainen ja äiti. Samantyylistä tekstiä minäkin ole kirjoittanut kymmeniä vuosia yleisillä keskustelupalstoilla.
Katsoin aamulla Yle aamun keskustelua Gazan tilanteesta. Alueella Lääkärit ilman rajoja työskentelevä naislääkäri ja SPR:n asiantuntija keskustelivat alueen lohduttomasta tilanteesta. Arvaa vain miten paljon minua nyppii olla joutilas eläkeläinen ja entinen yh-äiti. Suomessa vieraileva tyttäreni eilen kysyi minulta viihdynkö eläkeläisenä. Kerroin miten täällä Suomessa jotkut eläkeläiset osallistuvat esim. Elokapina-kampanjoihin.
Suomessa on aina ollut omintuinen suhtautuminen naisiin. Olen lukenut läjän kirjoja aiheesta laidasta laitaan, ja niin on tehnyt moni muukin suomalainen nainen. Naisten pitää tuntea arvonsa. Leikin eilen lastenlasteni kanssa leikkikentällä, ja kun tulimme sisään vävyni kertoi, että hän oli videoinut leikkimme yläkerran ikkunasta kadun toiselta puolelta.
Vertaan edelleen lasteni isän entistä elämää vävyihini.
Nykyään onneksi suurin osa miehistä on kunnollisia. En toivo kenellekään samaa osaa minkä sain osakseni. Lapsissa on tulevaisuus. Aamu-uutisissa kerrottiin, että vuonna 2006 syntyneet nuoret astuvat tänään armeijaan. Tuntuu, että vuosi 2006 oli eilen. Vuodet kiitävät nopeasti, ja kohta sinäkin saat nauttia töidesi tuloksista. Leikit lastenlastesi kanssa, ja saat syödä vävysi keittämää herkullista lohisoppaa. Hän kävi eilen alepassa ja kysyi lähtiessään mitä salt on suomeksi. Lasten kanssa nauran sydämeni pohjasta. Kertoisin paljon enemmänkin elämästäni, mutta ei kannata. Minua vihataan ja pilkataan suunnattomasti tällä palstalla.
Lue rauhassa hyvällä mielellä nettiä hiekkalaatikolla, ja ota tämä palsta haltuusi, ja vedä mukanasi tälle palstalle hyviä, uusia keskustelijoita. Minulla on edessä kiireinen syksy, ja olen jo kirjoittanut itseni tyhjäksi. Edessäni on paljon matkoja ja lasten kanssa leikkejä. Ehkä vihdoin tartun myös isoihin asioihin. Joskus ennustusten pitää toteutua, tai minulle puhuttiin lööperiä minusta eroon pääsemiseksi.
katse kokovartalopeiliin erään loppupään lauseen johdosta
 
Islamin vyöry sivistysmaihin on pääsyy vauvakatoon, sanon minä!

Näkisittepä vaan mediassa levitettyjä videoita kun heikäläiset miehet vyöryy eurooppalaisissa kaupungeissä väkivaltaisina poliisiautoja tuhoten, liikkeiden ikkunoita rikkoen ja polttaen vaikka mitä. Käyvät myös rauhaa rakastavien valkoihoisten kimppuun

Suoraan sanoen kauhistuttaa nyk pikkulasten tulevaisuus jo 30 v kuluttua. Naiset kulkee säkki päällä ja minareetteja on Läyliäisissäkin
Saattaa kyllä olla toisinpäin, musliminaisilla ei usein ole sananvaltaa lasten määrän suhteen. Meilläkin yhä suurempi osa syntyvistä tulee ei-suomen/ruotsinkielisiin muslimiperheisiin.

Miten saataisiin suurempi joukko suomalaisia ryhtymään lestadiolaisiksi, noin vastavoimana? :unsure:
Onko meillä kunnon palstalestadiolaista?
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Islamin vyöry sivistysmaihin on pääsyy vauvakatoon, sanon minä!

Näkisittepä vaan mediassa levitettyjä videoita kun heikäläiset miehet vyöryy eurooppalaisissa kaupungeissä väkivaltaisina poliisiautoja tuhoten, liikkeiden ikkunoita rikkoen ja polttaen vaikka mitä. Käyvät myös rauhaa rakastavien valkoihoisten kimppuun

Suoraan sanoen kauhistuttaa nyk pikkulasten tulevaisuus jo 30 v kuluttua. Naiset kulkee säkki päällä ja minareetteja on Läyliäisissäkin
Eurooppa isIamisoituu.
Naiset pääsevät nyrkin ja hellan väliin.
 
vierailija
Linkki asiattomuuteen?

ja juuri esim tuonkaan tapasi takia sinusta ei p..
Linkki asiattomuuteen?

ja juuri esim tuonkaan tapasi takia sinusta ei p..
Tässä sinulle kolumni jalostamaan ajatteluasi ihmisarvosta.
 
vierailija
Niihän niitä tulee, mutta ovatko toivotunlaisia on sitten toinen juttu.
Kaikki lapset ovat toivottuja.
Suosittelen lukemaan tämän kolumnin. Kolumnin linkki meni valvojan tarkasteluun.
Lobotomioista ja pakkosteriloinneista on jo luovuttu, mutta onko hoitotyön asenne muuttunut?
Kun lääketieteessä määritellään jokin poikkeavuudeksi, ollaan herkällä alueella. Poikkeavuuden käsite määrittyy nimittäin aina ajassa ja yhteiskunnassa, Vesterinen pohtii.
 
Kaikki lapset ovat toivottuja.
Suosittelen lukemaan tämän kolumnin. Kolumnin linkki meni valvojan tarkasteluun.
Lobotomioista ja pakkosteriloinneista on jo luovuttu, mutta onko hoitotyön asenne muuttunut?
Kun lääketieteessä määritellään jokin poikkeavuudeksi, ollaan herkällä alueella. Poikkeavuuden käsite määrittyy nimittäin aina ajassa ja yhteiskunnassa, Vesterinen pohtii.
Kaikki lapset eivät todellakaan näytä olevan toivottuja, abortteja tehdään edelleenkin paljon. Sterilointi vie lisääntymiskyvyn ja lobotomia ajattelun, mutta abortti hengen.
Tuosta suosittelemastasi artikkelista:
Sittemmin on pyritty potilaskeskeisyyteen. Silti jos potilaan tiedonkäsittely tai mielenterveys on alentunut, hänestä voi tulla lääketieteen silmissä epäluotettava todistaja omasta voinnistaan. Hoitohenkilökunta voi sivuuttaa potilaan tahdon uskoen tietävänsä paremmin, mikä hänelle on parasta. Ilmiö liittyy myös vammaisten ja vanhusten hoitoon.
Sikiön tahtoakaan ei kysellä, vaan hoitohenkilökunta ja äiti uskovat tietävänsä paremmin, ettei elämä hänelle sovi.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä