Kaduttaa, etten soittanut tytön kaverille...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja evita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

evita

Aktiivinen jäsen
12.07.2005
5 371
24
38
Voi itku että harmittaa. Tytön kaveri (3-luokkalaisia) tulee yleensä hakemaan kouluun joka aamu, menevät yhtä matkaa. Tänään kaveria ei sitten kuulunut, ei ole ihan välttämättä joka ikinen aamu tullutkaan. Meidän tyttö sanoi, että "X on myöhästynyt koulusta monta kertaa, se ei varmaan ole herännyt, kun ei tule".

No, minä hölmö sitten en tehnyt mitään, vaikka mietin ääneen, että pitäisikö soittaa ja kysyä. Oma tyttö lähti kouluun kahdeksaksi, ja sitten joskus kahdeksan jälkeen tämä kaveri tuli häntä hakemaan. Kun sanoin, että teillä taisi koulu tänään alkaa jo kahdeksalta, tyttö melkein purskahti itkuun, kun oli taas myöhässä.

Miksi minä tyhmä en soittanut, kun kerran oli aavistus, että hän voisi myöhästyä, miten voi olla noin välinpitämätön??!! Miksi piti olla niin välinpitämätön.

Tytön äiti on yh-vuorotyöläinen ja joko on töissä tai nukkuu tms., eikä pysty huolehtimaan tytön aamuherätyksistä. Hitsi että harmittaa ihan älyttömästi, tästä lähtien kyllä soitan ihan varmasti, jos likkaa ei aamuisin kuulu meidän tyttöä hakemaan. Jos olisin noudattanut koko kylä kasvattaa -periaatetta, tyttö ei olisi myöhästynyt...

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
mun on pakko sanoa että kyllä kolmosluokkalaisen pitää osata itse huolehtia kouluun lähdöstä.
Jotta älä ny ittees syytä!
Samaa mieltä. Herästyskello käyttöön. Voisihan äiti laittaa vaikka aamupalaa valmiiksi jääkaappiin, jos on aikainen lähtö. Jos haluaa autella.

Muoks. ottaen huomioon että äiti on ehkä juuri käynyt nukkumaan vuorotyön päätteeksi.

mun on pakko sanoa että kyllä kolmosluokkalaisen pitää osata itse huolehtia kouluun lähdöstä.

Ai, me taidamme olla aika sitten aika huolehtivaisia, mutta emme oleta vielä että heräisi ja söisi yms. omin päin. Kun minusta on kiva aamulla herätellä lapset, laittaa kunnon aamupala ja seurustella hetki heidän kanssa ja antaa sellainen turvallisen tuntuinen (toivottavasti =) ) alku päivälle. :)

älä missään nimessä syytä itseäsi. mutta mun mielestä kyllä 3luokkalainen on kyllä aika pieni huolehtimaan itse kouluun lähdöstä tai tietenkin riippuu lapsesta :)

evita taidetaan olla siinä samoilla että kyllähän niistä tosistakin saa ja joskus pitääkin huolehtia. Ja se kun vaan tulee toisilla luonnostaan ja sieltä sydämestä.
Hienoa että on sellaisia ihmisiä kun Sinä on vielä olemassa.

voi sinnuu ap :hug: :hug: :hug: sie oot empaattinen ihminen joka väittää toisista. elä sitä pyytele koskaan anteeksi.

ja ethän sie voi tietää että miksi sitä tyttöä ei kuulunu sovittuna aikana. joten elä ittees syytä asiasta. tehän voitte vaikka tämän tytön äitin kanssa sopia että tytöt vuoropäivin käyvät hakemassa toisensa kouluun? eli joka toinen päivä siun tyttös menee kaverinsa luo ja joka toinen päivä kaveri tulee siun tyttöäs hakemaan?

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Ai, me taidamme olla aika sitten aika huolehtivaisia, mutta emme oleta vielä että heräisi ja söisi yms. omin päin. Kun minusta on kiva aamulla herätellä lapset, laittaa kunnon aamupala ja seurustella hetki heidän kanssa ja antaa sellainen turvallisen tuntuinen (toivottavasti =) ) alku päivälle. :)
Mä taas ajattelin, että jos äidillä on se vuorotyö ja on juuri aamulla päässyt nukkumaan, niin vaihtoehtona on sitten se herätyskello (ja valmis aamupal jääkaapissa). Ei naapurintädin sentään tarvitse herättää. Vaikka kaunis ajatus, ja toki jos tyttöä ei kuulu niin soita ihmeessä!

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
voi sinnuu ap :hug: :hug: :hug: sie oot empaattinen ihminen joka väittää toisista. elä sitä pyytele koskaan anteeksi.

ja ethän sie voi tietää että miksi sitä tyttöä ei kuulunu sovittuna aikana. joten elä ittees syytä asiasta. tehän voitte vaikka tämän tytön äitin kanssa sopia että tytöt vuoropäivin käyvät hakemassa toisensa kouluun? eli joka toinen päivä siun tyttös menee kaverinsa luo ja joka toinen päivä kaveri tulee siun tyttöäs hakemaan?

En tiedä mikä sitä on, mutta oikeasti ihan olin itku silmässä, kun näin miten tyttöraasu hätääntyi. Minä en voi sille mitään, että minusta nuo 9 vee typsyt ovat vielä niin hirveän pikkuisia ja suojattomia, ja haluaisi turhalta murheelta säästää.

Tämä kaveri asuu vähän kauempana, sen takia ajaa ensin tähän meille koulumatkalla. Mutta täytyy katsoa miten hoidetaan, nyt ainakin tästä lähtien soitan perään, jos ei ala kuulua meille normaaliin aikaan. =)

Ihana, että löytyy noin huolehtivia ihmisiä. :attn: siis tarkoitan tuota, että aijot jatkossa soittaa kaverilla jos ei ajoissa ala kuulumaan. =) Sinun kaltaisiasi pitäisi olla enemmän tässä maailmassa!!! :hug:

Mullakin kolmasluokkalainen tyttö ja tykkään herättää hänet kouluun ja laittaa aamupalan,tulee kummalllekin hyvä mieli :) toisaalta kun oli viimetalvena itsekin koulussa,tyttö lähti kyllä ihan itekseen reippaasti kouluun,kun tiesi etten ole kotona kun lähtee.Onhan ne kolmasluokkalaiset vielä pikkusia,ainakin minusta..

En tiedä mikä sitä on, mutta oikeasti ihan olin itku silmässä, kun näin miten tyttöraasu hätääntyi. Minä en voi sille mitään, että minusta nuo 9 vee typsyt ovat vielä niin hirveän pikkuisia ja suojattomia, ja haluaisi turhalta murheelta säästää.

Tämä kaveri asuu vähän kauempana, sen takia ajaa ensin tähän meille koulumatkalla. Mutta täytyy katsoa miten hoidetaan, nyt ainakin tästä lähtien soitan perään, jos ei ala kuulua meille normaaliin aikaan. =)

mie oon siun kanssas ihan samaa mieltä asiasta. ja on tosi ihana kuulla että täällä on muitaki samanhenkisiä ihmisiä ku mie :hug: :hug:

mieki soittelisin kyllä varmasti perään, pitäisin huolta tyttäreni kaverista. kyse on kuitenkin vielä lapsesta, pienestä lapsesta.

mutta mie oonki semmonen yltiöempaattinen hössöttäjä... vähän niinku kaikkien äiti... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
mutta mie oonki semmonen yltiöempaattinen hössöttäjä... vähän niinku kaikkien äiti... :ashamed:

Universaali mutsius... ;)

juuh... se käy välillä vähän raskaaksiki... :ashamed: :snotty:

Totta. Mutta yleensä voin luottaa siihen, että minunkin lapsistani huolehditaan samalla tavalla.

Kun Mossad tuli lauantaina kipeäksi koulun juhlassa (ja kännykän akku oli tyhjä) Stasin kaverin äiti laittoi tytön lepäämään ja huolehti, että on mehua ja ruokaa saatavilla ja soitti minulle tuovansa koko rönttäköörin kotiin...

Näin minäkin olisin tehnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:

Totta. Mutta yleensä voin luottaa siihen, että minunkin lapsistani huolehditaan samalla tavalla.

Kun Mossad tuli lauantaina kipeäksi koulun juhlassa (ja kännykän akku oli tyhjä) Stasin kaverin äiti laittoi tytön lepäämään ja huolehti, että on mehua ja ruokaa saatavilla ja soitti minulle tuovansa koko rönttäköörin kotiin...

Näin minäkin olisin tehnyt.

juuri näin. mie toimin kanssa ihan samallalailla. ihanaa että on muitaki ihmisiä jotka uskaltaa pitää huolta myös toisten lapsista, silloinkun tarvetta on :)

ja tämä on miulle sisäsyntystä. mie pidin jo pienenä huolta kavereistani. että ne varmasti pääsi kotiin ja jos niitä ei kuulunu niin huolestuin jne.

Meilläkin oli viime viikolla yhtenä päivänä kaksi ylimääräistä lasta oman perheen lisäksi ruokapöydässä, se oli minusta aika hauskaa. Ei niitä pieniä voi ihan ilman ruokaakaan jättää, ja niiden juttuja on ihana seurata. =)

Sinänsä en ole ajatellut olevani erityisen äidillinen, mutta kun lapsilla alkaa olla kavereita paljon ja monet yksinhuoltajien lapsia, jotka joutuvat olemaan paljon yksin kotona, olen kyllä ihan mielelläni ottanut heitä tänne meille. Tuskin siinä kukaan mitään häviää. =)

Meilläkin oli viime viikolla yhtenä päivänä kaksi ylimääräistä lasta oman perheen lisäksi ruokapöydässä, se oli minusta aika hauskaa. Ei niitä pieniä voi ihan ilman ruokaakaan jättää, ja niiden juttuja on ihana seurata. =)

Sinänsä en ole ajatellut olevani erityisen äidillinen, mutta kun lapsilla alkaa olla kavereita paljon ja monet yksinhuoltajien lapsia, jotka joutuvat olemaan paljon yksin kotona, olen kyllä ihan mielelläni ottanut heitä tänne meille. Tuskin siinä kukaan mitään häviää. =)

no ei toellakaan häviä. vaan lapset kasvavat ymmärtäen ja kokien että heistä välitetään.

näin pitääkin olla. mie olen syntyny ihan väärään aikaan... ku miusta ois ihana ku vielä ois iso suku ympärillä, mummot ja vaarit ja tädit ja sedät ja serkukset ja kaikki ois ns. yhtä suurta perhettä lähekkäin miltei samassa pihapiirissäki vielä, kaveritki siihen vielä lisäksi...

semmosesta mie oon aina haaveillu... :ashamed:

Eikä pidä. Vanhempien pitää tukea niitä jotka eivät ihan hallitse kelloa tai aikatauluttamista.

Yhteistyössä