Kadutko perheen perustamista ja äitiyttä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei!

Kerään aineistoa pro gradu- opinnäytetyöhöni, jota teen sosiaalityön oppiaineeseen Jyväskylän yliopiston yhteiskuntatieteiden ja filosofian laitoksella. Opinnäytetyöni aiheena on äitiyden katuminen. Tutkimukseni tarkoituksena on tietoa keräämällä lisätä ymmärrystä tästä vaietusta, vaikeaksikin koetusta ilmiöstä ja syistä katumuksen takana.

Kuulut opinnäytetyöni kohderyhmään, mikäli pääasiallisesti koet katuvasi perheen perustamista ja äitiyttä. Olen kiinnostunut sellaisten äitien katumuksesta, jotka tekisivät lapsiperheen perustamisen suhteen toisen valinnan sen kokemuksen myötä, mikä heillä tänä päivänä on äitiydestä.

Kerään aineistoa oheisen Webropol-linkin avulla, johon toivon mahdollisimman monen kohderyhmään itsensä kokevaksi kuuluvan vastaavan 🙂 Linkin takana myös lisätietoa opinnäytetyöstä! Vastaaminen tehdään anonyymisti.

https://link.webropolsurveys.com/S/53AAA278F86DD77A
 
vierailija
Taitaa olla vaikea saada vastauksia, koska harva sitä perhettä katuu vaikka ei olisi ensin halunnutkaan, se on biologia silleen jännä.
Ja jos katuu niin ei sitä uskalla tunnustaa. Kivitetään heti.

Itse olen hetkellisesti katunut lapsia, mutta sitten taas tulee jokin hyvä hetki vastaan aja ajattelen, että ei se loppuviimeksi niin paha ole. Sitten taas seuraavana päivänä on niin paskaa, että kaduttaa, miksi itseni tähän vankilaan ajoin... Mutta en kadu koko aikaa, hetkittäin vain. Mutta ehkä tutkija olisi kuitenkin kiinnostunut minun kokemuksistani?
 

Yhteistyössä