kadun että perustin perheen juuri tuon miehen kanssa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "onneton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"onneton"

Vieras
Lastani siis kadu,en tosiaankaan..
kadun sitä että otin miehen joka ei osaa hoitaa raha asioitaan (ulosottoon menee kokoajan uutta laskua kun ei osaa hoitaa niitä ajoissa,"oho,en huomannu tota laskua" tai " ei mulle tollasta laskua ole tullutkaan" on aina seityksenä ja kyse jostain tilatuista tuotteista taikka vastaavista.)
hällä opintolainat,vuokravelat oamsta asunnostaan yms. ulosotossa.

nämä ulosottovelat selvis mulle oikeastaanvasta kun muutettiin yhteen ja sitten olinkin jo raskaana.

Itse kun olen sinisilmäinen ollut niin MULLA on 9tonnia velkaa omilla nimilläni,mies käyttää mun lainatiliä.Oli juuri "lainannut" sieltä sukulaiselleen 400euroa..nyt selvisi että oli maksanut omat velkansa mun nimissä olevalla lainarahalla!käyttänyt mun verkkopankki tunnuksia.
voiko tämän mitenkään todistaa poliisille?
mies on todella kiero,osaa venkoilla asiat päälaelleen,mökötti jopa siitä kun en tilannut hänelle hobbarista 500e polkupyörää!

kaikki jää häneltä kun koiran p*ska,jää nuudelipaketit,abc-pikaruoka paperit,paskaset kalsarit,asitiat sinne missä sitten onkaan syönyt (väkillä syö jopa sängyssä),ei nykyään peseydy ja saattaa surutta käyttää viimoset rahat johonkin omiin juttuihin tai ostaa niillä itselleen ruokaa.
(meillä eri ruokavaliot,itse pyrin syömään kotiruokaa kasviksilla,hän ei tällaisesta perusta vaan syö roskaruokaa mäkistäyms. ostaa lapsellemme mm. saarioisten valmispitsoja kun ei osaa hänelle ruokaa laittaa niin' harvoina kertoina kun en ole kotona)
Sukulaiseni eivät pidä hänestä,isäniei edes halua nähdä ko. ihmistä..nyt alan ymmärtää miksi.

tästä suhteesta jos lähden niin velat tietty jää,kova oppiraha mutta onnellisempi varmasti olisin..tai sitten jään suhteeseen "lapsen" kanssa eikä raha asiat välttämättä tästä parane.
henkisesti tulee olemaan raskasta tuosta ihmisestä eroaminen,on niin lapsellinen ja käyttää ns. väsytystekniikkaa.

luokaa muhun uskoa!

Kannattaa lähteä tuosta suhteesta, jos mies ei halua tehdä asioille mitään, esim. tavata velkaneuvojaa. Mies uppoaa ja vetää sut ja teidän lapsenne mukanaan - eikä välitä näköjään yhtään!

Meillä mies on myös ihan holtiton rahan käytössä. Puoli vuotta katselin yhteen muuton jälkeen niitä joka viikkoisia ulosoton kirjeitä, nyt maksan omalta tililtäni hänen lainan, vakuutukset, puhelin- ja muut laskut. Hän maksaa mulle tilipäivänä takaisin.

Mutta jos hällä tosiaan rahaa on kädessä vielä sen jälkeen, niin se on vuorokausi ja ne on käytetty. Nyt kuitenkin alkanut hiukan joka palkasta laittamaan säästöön. :) Jotain edistystä siis tapahtumassa.

hänen mielestään ei tarvita velkaneuvontaa yhdessä ksoka kaikki velta ovat minun nimissäni,hän aina lupaa hoitaa velat muta missään se ei näy.
ajattelin its ehakeutua tuohon neuvontaan,tiedän ettei mies kaikkia velkojaan hoida eli jäävät minun maksettaviksi.Musitampahan seuraavan kerran sitten olla laittamatta nimeäni mihinkään.
surettaa myös tämä oma sinisilmäisyys

kun rupeat eroa petaamaan laitat tunnuksesi tilisi ja kaikki muu vaihtoon ettei miehelle jää mitään tietoa niistä.
elä tilaa tai osta mitään miehelle,ota selvää miten saat hoidettua nyt tulleita velkoja ja kysy ihan joltain velkaneuvojalta itse apua..
Eroa muuten olet pian korviasi myöten suossa mistä ei helposti noustakaan =(
TSEMPPIÄ!!!!!

[QUOTE="vieras";21911206]Miksi olet antanut hänelle pankkitunnuksesi?[/QUOTE]

en sanonut antaneeni niitä.
sehän tässä nimenomaan on.
Olen aina pitänyt ne "piilossa",siellä ovat olleet viusti kokoajan,mutta käyttölainatililtä vaan on kadonnut rahaa :( sitten saisn selville että emis on siellä käynyt,ilamn mun lupaani ja väitti lainanneensa sukulaiselleen,soitin tälle meihelle ja tää sanoi meihen maksaneen hänelle velkoja.
olen aina ollut sitä meiltä että tunnukset on henk.koht. asia eikä niihin tarvii kenenkään muun koskea.
en tiedä onko meis vakoillut nuo käyttäjätunnukseni.
nyt vein ne työpaikkani pukukoppiin,sieltä ne eivät ainakaan pääse herran käsiin

Kyllä nyt näyttää siltä, että sinun on päästävä äkkiä pois tuosta tilanteesta. Irti miehestä, pidä huoli, että pankkitunnuksillesi ei enää pääse ja järjestä itsesi velkaneuvontaan. Turhaan nyt soimaat itseäsi sinisilmäisyydestä, olennaista on se, miten toimit oman ja lapsesi tulevaisuuden suhteen. Hoidat jo muutenkin kaiken yksin, miksi katsoisit tuollaista ihmistä nurkissasi? Monesti luettuani jonkun parisuhdeongelmista ajattelen, että terapia ja neuvonta jne auttaa, nyt täytyy sanoa, että ukko pihalle ja äkkiä. Anteeksi jos kuulostaa karulta, mutta se on mun mielestä sulle ja lapselle paras vaihtoehto :hug:

Joo ja alat tosiaan säilyttään sun tunnuksia sillai, ettei ukko pääse niihin käsiksi!
Suututtaa kyllä sun puolestas, mutta rakastuneena sitä tekee mitä vaan =/ ja uskoo yhteiseen tulevaisuuteen jne. Toiv. kaikki kääntyy parhain päin teillä!

Kyllä nyt näyttää siltä, että sinun on päästävä äkkiä pois tuosta tilanteesta. Irti miehestä, pidä huoli, että pankkitunnuksillesi ei enää pääse ja järjestä itsesi velkaneuvontaan. Turhaan nyt soimaat itseäsi sinisilmäisyydestä, olennaista on se, miten toimit oman ja lapsesi tulevaisuuden suhteen. Hoidat jo muutenkin kaiken yksin, miksi katsoisit tuollaista ihmistä nurkissasi? Monesti luettuani jonkun parisuhdeongelmista ajattelen, että terapia ja neuvonta jne auttaa, nyt täytyy sanoa, että ukko pihalle ja äkkiä. Anteeksi jos kuulostaa karulta, mutta se on mun mielestä sulle ja lapselle paras vaihtoehto :hug:

Kiitos,tätä juuri tarvitsin..kiitokseksi halaisin jos voisin :) ihan melkein itku tuli,kokoajan vaan ajattelen etten voi rikkoa tätä perhettä ja vähättelen miehen tekosia..ihan kun puolustelisin häntä.
en edes tiedä olenko häntä pitkään aikaan rakastanut,suhde on olut kovassa myllerryksessä jo pidempään.

Vaikea kuvitella, että rakkautta olisi ilmassa, kun miehesi on ajanut teidät tuollaiseen tilanteeseen. Perhe on nimenomaan nyt rikki sen vuoksi, onneksi sinulla on mahdollisuus korjata tilanne itsesi ja lapsesi osalta, teistä voi tulla hyvinvoiva perhe, mutta ilman tuota miestä.

Ymmärrän, että on helppoa vähätellä miehen tekoja, mutta toisaalta kerroit aika perinpohjaisesti ongelmasta, joten et selvästikään kulje laput silmillä oikeasti. Ota yhteyttä läheisiin ihmisiin, ja rakenna tukiverkko, älä ota häpeää itsellesi toisen teoista. Velkaneuvojatkin ovat yleensä hyvin ymmärtäväisiä tilanteessa, johon on jouduttu petollisen puolison vuoksi, saat varmasti asiat kuntoon ajan kanssa!

Ja vielä kerran tsemppiä hommaan, tulee aika, jolloin tämä kaikki on vain pieni vaikkakin ikävä muisto, ja elämä näyttää valoisalta :hug:

Siis olet ottanut hänen velkoja omiin nimiisi, hän ei maksa omia laskujaan, haluu tilata lisää tavaraa osamaksulla ja suuttuu jos sinä et hänelle jotain tilaa, ymmärsinkö oikein?

Tilanne ei tuosta mihinkään parane, ukko ulos heti tänään. Oot kohta itsekkin sellaisessa liemessä, ettet sitä edes ymmärrä.

kuulostaa täysin mun exältä (lapseni isältä)! Paitsi että ei ollut velkaongelmia, vaan alkoholi, kaljaa piti saada jokapäivä. Ero oli yksi parhaista tekosistani! Myös minä kadun...mutta lastani en koskaan!

Miehen ystävähän voisi todistaa poliisille että sai sinun mieheltäsi rahaa joka tuli sinun tililtäsi. Tai vielä' parempi.. koita salaa nauhoittaa miehen "tunnustus" siitä että on käynyt sinun tililläsi luvatta.

[QUOTE="hei";21911419]Miehen ystävähän voisi todistaa poliisille että sai sinun mieheltäsi rahaa joka tuli sinun tililtäsi. Tai vielä' parempi.. koita salaa nauhoittaa miehen "tunnustus" siitä että on käynyt sinun tililläsi luvatta.[/QUOTE]

Mitäkohän tämä nyt auttais? Rahaa ukolta tuskin kuitenkaan saa takas...

Ihan ekana meet pankkiin ja pyydät vaihtamaan sun verkkopankkitunnukset. Sitten pidät ne uudet tallessa mielessäsi ja paperilaput vaikkapa vanhempiesi kotona, jotta mies ei pääse niihin käsiksi. Kukaan muukaan ei niitä voi sitten väärinkäyttää jos pidät avainlukulistan omassa lompakossa. Samoin pidät huolen että tiliisi ei ole käyttöoikeuksia kenelläkään muulla kuin sinulla, ja voit pyytää vielä että mitään tietojasi ei saa missään nimessä luovuttaa kenellekään muulle. Siis siltä varalta että suunnittelet nyt eroa ja haluat ettei mies pääse käsiksi sinun osoite yms tietoihin.
On varmasti hankalaa todistaa tuo väärinköytös, mutta pääasia on se että itse suojaat oman tilisi ym. ettei enää jatkossa noin voi tapahtua.

Meillä ei mies ollut noin paha, mutta tosi holtiton rahankäytössään. Se vingutti aina kortin "yli" eli kun joku tili tuli, siitä saattoi mennä 500e tilin miinuksiin. Teki tuon tahallaan tai jotenkin...ei vain osannut hillitä itseään. Tilailee hetken mielijohteesta mitä sattuu, ottaa kuukausimaksullisia juttuja laskematta paljonko niihin jo nyt menee kuussa jne..

Ero oli hyvin lähellä kun jäi kerran kiinni tylysti; oli jättänyt pinon laskuja maksamatta ja silti ostellut ökykalliita joululahjoja ja muuta kaikille. Ulosottoonhan ne sitten meni. Vanhat laskut oli saatu lainalla maksettua pois uo:sta, luottotiedot tulee nyt sitten takaisin paria vuotta myöhemmin kuin olisi pitänyt.

Muuten on loistava isä, hyvä puoliso ja todellakin uskon, että tämä on vähän johonkin peliriippuvuuteen tms. verrattavissa oleva juttu. Ratkaistiin tämä niin, että mulla on miehen verkkopankkitunnukset ja kaikki luotolliset jutut vastuullani. Miehen pankkikortti vaihdettiin Visa Electroniin. Kun sen tilille tulee rahaa, käyn maksamassa sieltä heti hänelle kuuluvat laskut ja muut, sitten käyn kaupassa ja niin sanotusti täytän kaapit eli ostan parin viikon satsin ruokaa. Loput mitä jää, saa käyttää miten tykkää.

Tämä ratkaisu oli mulle ainoa vaihtoehto, eron lisäksi. Musta oli niin sietämätöntä ja käsittämätöntä se touhu rahan kanssa, että loppuun se oli saatava. Vaikka onhan siinä kivojakin puolia; mies saattaa ruokakauppareissulla poiketa korukaupassa ja ostaa mulle korun kolminumeroisella summalla tosta noin vaan. Nyt kuitenkin, kun olen kht:llä kotona, meillä ei olisi tuohon varaa. Ehdota ap miehellesi tätä, ja sano että jos ei asia korjaannu ero tulee.

[QUOTE="vieras";21911449]Mitäkohän tämä nyt auttais? Rahaa ukolta tuskin kuitenkaan saa takas...[/QUOTE]

Ap kysyi saisiko sitä millään todistettua poliisille että mies käyttänyt luvatta tiliä joten eiköhän tämä ollut vastaus siihen. :headwall:

anteeksi nyt, mutta vaikuttaa siltä, että miehesi on kanssasi suhteessa siksi, että pelastat hänet aina raha-asioissa. ei tuollainen ole aikuisen, terveen miehen käytöstä. nyt stoppi _heti_, älä enää mahdollista miehesi käytöstä. uskon todellakin, että teet elämäsi parhaan päätöksen, jos lähdet suhteesta välittömästi.

Marssi maanantaina pankkiin tai soittamalla tilaa uudet tunnukset itelles, ainakin ne numerot. Miehellä saattaa olla kopiot niistä itellään ja siksi saattaa edelleen jatkaa sun tilin käyttämistä vaikka ne sun oikeat tunnarit onkin siellä pukukaapissa.

Joten voisit myydä kaikki ja maksaa velat. Sitten lähdet lapsen kanssa uuteen elämään ansaitset parempaa!

joudun ehtkeksi poistumaan mutta nyt olen taas takasin täällä.
erosta kun olen aijemmin puhunut niin meis on sitämieltä että kaikki yhteinen myydäänja hän kuittaa niillä rahoilla oman osuutensa veloista.
mutta jos irtain ja velka on yhteistä niin silloinhan jäljelle jäävä summa myöskin on yhteinen?
Olen ajatellutkin että ok,irtain myydään.MInulle jäsii tv,pesukone,sängyn patjat,lapsen tavarat sekä ruokapöytä.
kai niilläkin alkuun pääsee?
tosin mielestäni jos ei mies niitä velkojaan aijo kuitatat muuten kun yhetisen irtaimiston myymisellä niin tavaroita ei edes myydä,en itse kostu tuosta mitään.

äsken kun hän tuli kotiin,alkoi mesoaminen siitä että miskei ole ruokaa ja hän on tehnyt tänään töitä (ei siinä,niin minäkin viimeiset 5päivää),nalkutti ja nalkutti.
MInä sitten räjähdin ja sanoin suuni puhtaaksi,en haukkunut tai nälvinyt.tuli vaan kaikki mitä sydämen päällä oli.Ja arvatkaa mikä oli reaktio!
Pelkkää uhoomista,ja syyttelyä.Hän jättää minut kuseen velkojen kanssa ja VAATII lapsen tapaamiset viikko-viikko systeemillä vaikkei hällä ole edes paikkaa mihin mennä.
eli heti alkoi jumalaton show.

Raha asioihin sanoi että kun palkka tulee niin helpottaa,hitot se mitään helpotta!

Ja huomenna olisi yhdet sukujuhlat,niinkun aijemmin kerroin oma sukuni ei voi sietää meistä..miehen mielestä emme osallistu koska menemme joko perheenä tai ei ollenkaan.ja minä en hakua meistä juhliin kun tiedän mihin s ejohtaa,ilmapiiri on huono ja juhlat pilalla :(

Yhteistyössä