Kadonnut puhelin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kääk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kääk

Vieras
Auttakaas nyt! Juoksin tunti sitten kiireellä töistä ratikkaan, puhelin tippui ilmeisesti siinä rytäkässä (helsingin keskustaan...). Koitin kotiin päästyäni soittaa siihen useita kertoja, soi normaalisti, kukaan ei vastannut. Soitin nyt sitten puhelimen sulkupalveluun (automaattinen palvelu) ja suljin liittymän. Minulla oli tälläinen "pakettiliittymä", eli tietty määrä puh-aikaa+ uusi puhelin.
Miten nyt toimin?? Saanko uuden sim kortin soneralta? Voinko pitää saman numeron?? Mitens puhelin, tota pakettia kun on vielä yli vuosi jäljellä...
Voi ..... sentään.....
Ja tietäiskö joku, että sulkeutuiko KOKO PUHELIN kun suljin liittymänkin?? Vai näkeekö joku sieltä nyt viestit ja tallennetut puh-numerot yms????

Kiitos paljon, jos osaatte auttaa!!!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja kääk:
Miten nyt toimin?? Saanko uuden sim kortin soneralta?Voinko pitää saman numeron?? Mitens puhelin, tota pakettia kun on vielä yli vuosi jäljellä...
Voi ..... sentään.....
Ja tietäiskö joku, että sulkeutuiko KOKO PUHELIN kun suljin liittymänkin?? Vai näkeekö joku sieltä nyt viestit ja tallennetut puh-numerot yms????

Kiitos paljon, jos osaatte auttaa!!!!!!!!!!!!

Saat uuden kortin, soita aspaan ja postittavat sen sulle. Sama numero tottakai tulee käyttöön.
Puhelinta maksat vielä sen vuoden, ellei sulla jotain erityisehtoja ole - en itse suosi kytkyjä, joten en ole tarkkaan selvillä katoamis- ja varkaustapauksista.

Ei puhelin sulkeudu: se on virrallisena edelleen, jos se on ollut sitä hävitessään ja jos sulla ei ole siinä salasanaa, niin löytäjä saa kyllä selattua numerot ja viestit.

Ei puhelin sulkeudu muuta kun vasta akun mentyä tyhjäksi :-(. Soittamaan tai lähettämään viestejä sillä ei enään pysty kun liittymä on suljettu, mutta muu käyttö kyllä onnistuu.

No mä just vaihdoin uuteen kännykkään ja vanha liittymä meni sulki. Edelleen vanhassa puhelimessa näkyy vanhan sim-kortin tiedot eli osoitteet, viestit ym. Sillä voi vaikka pelata ja mä oon käyttänyt sitä herätyskellona. Eli tuo sim-kortin sulku tekee vaan tyhjäksi soittomahdollisuudet.
Jos löytäjällä on samanlainen laturi, niin voi käyttää puhelinta tietysti ja vaihtaa sinne oman korttinsa, ellei puhelimessa ole sopismusta, että esim. vain tietyn liittymän kortit toimii. Mutta sun tiedot näkyy siellä totta kai, jos sun simkortti siellä on.

Yhteistyössä