Alkuperäinen kirjoittaja irina:
Hänellä voi olla omat syynsä, jotka eivät mitenkään liity sinuun. Ei ehkä halua muuttaa omaa elämäänsä/pelkää, mitä yhteydenotosta seuraa. Voihan olla myös, että ei tuota yhteistä vanhempaa koe itselleen vanhemmaksi ja siten vastaaminen hänellä tarkoittaisi myös tuon vanhemman merkityksen arvioimista jne.
Summa summarum, olet todella rohkea ja voit olla ylpeä itsestäsi!
Ei ne syyt oikeastaan voi minuun liittyä, koska emme ole edes koskaan tavanneet tms. Ja ymmärrän kyllä että saattaa pohtia/pähkäillä ja jopa pelätä.
Eikä tosiaan koe sitä vanhempaa vanhempana...ei pelkkä biologia tee isästä isää. Sen ymmärrän.
Ymmärrän varmasti kaiken muun paitsi sen, että miksi hän ei voinut ilmoittaa edes sitä että ei halua kuulla minusta enää. Ei minule tarvitse asiaa selittää, mutta mun mielestä on ilkeää olla ilmoittamatta MITÄÄN.
Mä itse näen asian niin, että jos saisin vastaavan kirjeen, niin ilmoittamalla että kirje tuli perille, mutta en halua että aisaa viedään eteenpäin takaisin sen, että vastapuoli varmasti tietää ja tajuaa tilanteen.
En aio yhteyttä enää yrittää ottaa, mutta enhän mä voi 100% varmaksi tietää että kirje on perille mennyt jne. Sitä sitten kuitenkin syvällä sisimmissä pohdin hautaan saakka. Ei kiva.