Kädestä suuhun eläminen, kumpaa kannattaa suosia; S- vai K-kauppaa...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kumpaa suosia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kumpaa suosia

Vieras
Meidän kylässä siis s-market, k-market ja siwa ja siwa selkeästi kallein..

Olen aina käynyt s-marketissa ja tänään meninkin poikkeuksellisesti k-kauppaan ja lasku olikin tosi pieni verrattuna siihen mitä yleensä. S-kauppaan saan uppoamaan helposti 50-70 euroa ja tänään meni vaan parikymppiä vaikka tavaraa oli ihan iso kassillinen...

En nyt sen enempää analysoi kassin sisältöä vaan kysyn teiltä teidän kokemuksia? :)

Yleensä k-market on se kalliimpi kauppa, mut jos hyviä plussatarjouksia niin ne kannattaa hyödyntää.

Itse koen että s-market on halvempi, sitä suosin itse. Siwat ja valintatalot tosi kalliita.

Citymarket on halpa, jos siellä pääsee käymään arkisin aamupäivällä. Silloin siellä on paljon tarjouseriä, joita ei mainosteta missään. Nyt kun olen taas päivätöissä, niin käyn Prismassa, koska se on läpi linjan hieman edullisempi. Cittarissa käyn sitten, jos mainostavat juuri itselle sopivia hyviä tarjouksia.

Mutta kauppojen hinnathan vaihtelevat paikkakunnittain, joten ei pysty sanomaan teidän paikkakunnan tilannetta.

Kädestä suuhun eläessä kannattaa hakea tarjoukset kaikista sen mukaan mitä tarvitsee ja normaalihintaisista kannattaa sitten pitää kirjaa, mistä sen tuotteen saa halvimmalla.

Ja hinnat vaihtelevat ihan kauppakohtaisesti samankin ketjun sisällä samalla paikkakunnallakin.

Meidän talouden käyttämistä tuotteissa koo on aina ollut halvempi, sen lisäksi,ettei prismasta edes löydy, mitä tarvitsen.
Lisäksi inhoan sitä Oulun arinan bulkkitavaraa. Lidlistä haen säästösyistä osan tavaroista, mutta ässän menen mahd. Harvoin.

Me haetaan lidlistä kaikki mahdollinen aina kun ohi ajetaan. Siis meidänkin kunnassa on vaan S ja K ryhmän kauppoja, joista haen tarjoukset. Mutta lidl siis ehdottomasti edullisin.

Citymarket on halpa, jos siellä pääsee käymään arkisin aamupäivällä. Silloin siellä on paljon tarjouseriä, joita ei mainosteta missään. Nyt kun olen taas päivätöissä, niin käyn Prismassa, koska se on läpi linjan hieman edullisempi. Cittarissa käyn sitten, jos mainostavat juuri itselle sopivia hyviä tarjouksia.

Mutta kauppojen hinnathan vaihtelevat paikkakunnittain, joten ei pysty sanomaan teidän paikkakunnan tilannetta.

Ap selvästi luetteli mitkä kaupat heidän paikkakunnallaan on ja silti sä kirjoitat Cittarista ja Prismasta. Tottahan joku pian tulee kirjoittamaan Lidlistä.

Yleensä sanotaan että S-ryhmä olisi edullisempi, mutta olen huomannut että tosi paljon riippuu kyllä kauppiaasta. Esim. oma lähiostarin K-market on paitsi valikoimansa mutta myös hyvien tarjoustensa ansiosta paljon fiksumpi valinta kuin rupuinen Alepa ihan vieressä. K-kaupassa on aina jokin perusvihannes hyvässä tarjouksessa, samoin hedelmä. Pientuottajien tuotteita löytyy ja valikoima on monipuolinen vähän kaiken suhteen. Alepassa taas on kuutta erilaista maitorahkaa, mutta joku olennainen tuote voi puuttua kokonaan.

No se nyt riippuu täysin siitä, mitä ostat ja osittain on myös paikkakuntakohtaista. Minä olen ollut aikanaan sellainen, että hain maidon yhdestä, leivän toisesta ja rasvan kolmannesta kaupasta. Ja kyllä meidän kaupungissa k-supermarket on halvempi kuin s-kauppa. Ainakin niiltä tuotteilta mitä minä ostan.

Mäkin nyt sanon kyllä, että ensisijaisesti käyn Lidlissä. Miten kaukana teidän lähin Lidl on? Mitä jos kävisit siellä kerran viikossa? Siinäkin säästää, että käy kaupassa kerran viikossa ja suunnittelee etukäteen mitää ostaa.

Yhteistyössä