Kadehdin kokkien puolisoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kypsä ruoanlaittoon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kypsä ruoanlaittoon

Vieras
Rakastan kunnollista itsetehtyä ruokaa, mutta en jumalauta jaksaisi koko päivää olla aamusta iltaan keittiössä.

Jo 4-henkinen perhe syö niin paljon, että jos haluaa itsetehdyt leivät, pullat, ruoat jne. niin jonkin pitäisi olla keittiössä tosi paljon.

Kiukuttaa niin helkkaristi välillä, vain jos pyytää voi mies tehdä ruoan ja sekin on tyyliä ranskalaiset uuniin kalapuikoilla (mikä ei minusta ole ruokkaa vaan einestä)

Alkuperäinen kirjoittaja mIE:
No mun mies on kokki eikä kyllä ikinä tee kotona ruokaa. Sanoo että riittää kun väsää päivät töissä..

Peesi tähän, kun olen töissä niin ruoat on kyllä osuuskaupan eineshyllyltä, nyt kotihoidontukiaikana on taas ollut oikeaakin ruokaa, meillä mies kyllä vähän kitisee noita einesruokia.

olen melkein valmis kokki, ja ei kyllä tosiaan tee mieli sitte päivän päätteeksi kotona tehdä neljää tuntia ruokaa. puolivalmisteita tulee käytettyä arkisin-mutta eikös se mene niin että suutarin lapsilla ei ole kenkiä :ashamed:

Ei tarvitse olla koko päivää keittiössä jos tekee kaiken itse ja vaikkei kokki olekkaan.
Se vaatii organisointia ja älyä missä vaiheessa mitäkin tehdään.

Ei ne kokit sitä ruokaa välttämättä kotona tee kutén ei siivoojatkaan välttämättä siivoa..
Teet töissä esim ruokaa niin ei välttämättä enää nappaa kotona sitä ruveta tekeen todellakaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei tarvi:
Ei tarvitse olla koko päivää keittiössä jos tekee kaiken itse ja vaikkei kokki olekkaan.
Se vaatii organisointia ja älyä missä vaiheessa mitäkin tehdään.

No en halua pakastaa ruokia enkä halua tehdä kovin isoja lämmitettäviä satseja. Pidän tuoreesta.

ja kyllä se keittiöpuoli vie ison osan elämää, vaikka siitä ei saa puhua, kun sehän on perinteisiä naistenhommia (lastenhoidon ohella), jotka eivät ole mitään ja joista ei saa puhua ja valittaa.

Lapsena siitä ei osaa nauttia, että saisi mennä esim. koko päiväksi metsään kävelemän ja saisi tulla valmiiseen pöytään nälkäisenä.

niin kypsä ainaiseen ruoanlaittoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Kukahan niiden kokkimiesten jäljet siivoaa kotona, jos ne kokkaa siis. :D That is the question.

Sepä se.. täällä mies juuri teki mansikkakiisseliä ja kukakohan menee kohta keittiöön siivomaan.. :)

Mies (kokki) tekee viikonloppuisin ruoat, silloin tälloin viikolla.

Minunkin mies on kokki, ja kyllä se minä olen joka meillä kotona kokkaa, mies laittaa ruokaa tosi harvoin. Ja silloin kun laittaa, lopputuloksena on aivan kaamea sotku keittiössä, joka tasan tarkkaan jää mun siivottavaksi - onhan mies jo laittanut sen ruoan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Kukahan niiden kokkimiesten jäljet siivoaa kotona, jos ne kokkaa siis. :D That is the question.

Mies ite tietysti :o :D Ei mut tosissaan, on se kivaa. Herran laittaa meidän kaikki safkat ja hyvin laittaakin!

Niin ja siivoo jälkensä perässään, mä vaan lapan safkan kitusiin ;)

Jaa, mä oon kokki, mielenkiintoa ruuan laittoon ei kotona juurikaan ole :ashamed: Pitäis töiden jälkeen miettiä, että mitäs sitä sitten tekiskään ruuaksi, ja vielä tehdäkin se. Juu ei, jotain nopeeta ja helppoa arkena kiitos :D Tosin tuo mieskin tekee ruokaa, et ei onneks pelkästään mun harteilla ole.

Mun mies tekee kotona taivaallisen hyvää ruokaa, ja tuo töistä tekemäänsä (tai jonkun muun tekemää, on siellä useampi ruokaa laittamassa) sapuskaa kotiin. Eli mä pääsen kyllä tässä kokkaamisasiassa aika helpolla nykyään :). Syytäkin päästä...helpotus edes jollain saralla on kiva juttu.

Näin mäkin oon ymmärtänyt, että ei kokki välttis jaksa kotona enää mitään hirveitä gourmeita väännellä. Ja niinhän se on mullakin - kun töissä rankkoja ihmiskohtaloita yrittää auttaa päivästä toiseen, saa kyllä vapaa ajalla kaikenmaailman koskettavat dokumentit jäädä katsomatta.

Mutta keittiöaiheesta sen verran, että meillä toinen kokkaa ja sit se toinen siivoo. Ei mee koko päivä likikään keittiössä näin.

Yhteistyössä