Kaavinnasta

Synnytin pari kuukautta sitten ja istukka ei meinannut irrota kunnolla (toinen joutui painamaan mahan päältä ja toinen kiskoi napanuorasta jotta tuli ulos). Nyt huomattiin että kohtuun on jäänyt istukan palasia ja menen kaavintaan huomenna. Jännittää.
Kysymys: Minkälainen toimenpide on ja kuinka pian siitä paranee? Mulle ei selvitetty oikeastaan mitään kun sairaalassa tänään kävin. Pystynkö jälkeenpäin hoitamaan kunnolla lastani ja kotia vai kannattaako soittaa mummu tyttöä hoitamaan pariksi päiväksi? Onko kellään kokemusta?
 
Rouvahuldahuoleton
Mulle tehtiin kaavinta viikko synnytyksestä viime keväällä -05, oli jäänyt oikein reilusti istukkaa kohtuun. Kaavinta oli nopsa toimitus, sisään leikkuriin, nukutus (humautus, eli lyhyt ja kevyt nukutus) ja kaavinta, kaikki n 10 minuutissa. Kipuja ei jäänyt, mutta sen verran jouduin istuskelemaan osastolla että tiputtivat antibioottia suoraan suoneen estämään tulehdusta joka oli jo alkanut. Sitten kun olin syönyt, sain lähteä. Eli kaikenkaikkiaan taisin olla sairaalassa 3-4h. Oli ihan helppo juttu, ei jäänyt mitään kipuja tms (tai no, alapää oli hellä muutenkin kun synnytyksestä niin vähän aikaa). Mutta sitä ei kannata jännittää, on ihan helppo juttu! Lykkyä pyttyyn! :flower:
 
Rouvahuldahuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2006 klo 14:11 Rouvahuldahuoleton kirjoitti:
Mulle tehtiin kaavinta viikko synnytyksestä viime keväällä -05, oli jäänyt oikein reilusti istukkaa kohtuun. Kaavinta oli nopsa toimitus, sisään leikkuriin, nukutus (humautus, eli lyhyt ja kevyt nukutus) ja kaavinta, kaikki n 10 minuutissa. Kipuja ei jäänyt, mutta sen verran jouduin istuskelemaan osastolla että tiputtivat antibioottia suoraan suoneen estämään tulehdusta joka oli jo alkanut. Sitten kun olin syönyt, sain lähteä. Eli kaikenkaikkiaan taisin olla sairaalassa 3-4h. Oli ihan helppo juttu, ei jäänyt mitään kipuja tms (tai no, alapää oli hellä muutenkin kun synnytyksestä niin vähän aikaa). Mutta sitä ei kannata jännittää, on ihan helppo juttu! Lykkyä pyttyyn! :flower:
niin ja olin alle tunnin sisään toimituksesta ihan toimintakykyinen, olihan isä kotona lapsen ja mun kanssa loppupäivän mutta kaavinnasta ei tullut mitään "työkyvyttömyyttä" vaan olo oli ihan kuin missään ei olisi käynytkään.
 
Mulle tehtiin edellisesen synnytyksen jälkeen kaksi kaavintaa. Toinen heti synnytyksen jälkeen koska istukka ei irronut ja toinen seuraavana päivänä, koska ensimmäinen kerta ei onnistunut . Ei mitään hääviä puuhaa herätä nukutuksesta, koska aina siinä vähän verta menettää. Toimintakyky ja kaikki muuten pysyy ihan normaalina. Toivotaan että sinulla onnistuu ekalla yrittämällä. :headwall:
 

Yhteistyössä