Kaavinnan jälkeen raskaaksi...

Minulle tehtiin kaavinta nukutuksessa noin kuukausi sitten.Toivomme lapsia lisää ja nyt ajattelinkin kysyä jos jollakulla on kokemuksia asiasta.Voimmeko antaa uudelle vauvalle heti mahdollisuuden (liittyykö riskejä tms) ja onko raskaaksituleminen jotenkin ehkä hankalampaa tällaisen operaation jäljiltä?

Voisinhan lääkäriltäkin kysyä, juu, mutta tilanne oli ikävä ja jouduin naapurikaupunkiin leikkattavaksi, joten siksi apua teiltä kyselen.

Kiitos :hug:
 
mulla meni kahden kaavinnan jälkeen (eka epä onnistui) niin puol vuotta et raskauduin onnistuneesti... lääkäri suositti ainakin yksiä menkoja ennen uutta yritystä että kohtu saisi rauhassa parantua / palautua..... mulla tärppäs sen jälkeen heti kun kk kierto vakiintui eli alkuun menkat heitteli 21-40 pvä:n kierrolla mutta kun tuli normi 28 kierto niin seuraavassa sitten tärppäs....

voimia sinne teille ja uusia plussa tuulia
 
Riippuu siitä miten perusteellisesti kaavinta on jouduttu suorittamaan. Eli että onko limakalvoa jäljellä.
Jos ei ole, niin sen takaisin kasvaminen voi kestää kauankin (mulle kestänyt nyt yli 8 vuotta, eikä vieläkään hyvä ).
Sillonhan hedelmöittynyt alkio ei pääse kiinnittymään.

Jos taas kaavinta on tehty limakalvoa säästäen, voi uusi raskaus onnistua nopeastikin. :hug:

Lapsettomuuspuolelta saa täsmälääkkeitä limakalvon kasvattamiseen, jotka on mulla tässä kierrossa ekaa kertaa käytössä. Eli ei tarvitse luovuttaa vaikka limis olisi ohutkin (mulla 3.5mm viime ultrassa).

-Bee
 
Mulle annettiin ainakin ohjeeks, että annettaisiin yksien kuukautisten tulla välissä ennenkuin aletaan uudelleen yrittämään. Ja meillä ainakin tärppäsi heti ekasta kierrosta, kun yritys aloitettiin ja kaikki sujui hyvin. =)
 
Pahoittelut menetyksestäsi kassu :hug:

Yleensä suositellaan odotettavaksi ainakin yhdet kuukautiset, jotta limakalvo ehtisi vahvistua.
Jälkitarkistuksessa ultrataan niin nähdään myös limakalvon tilanne.
Minulla se oli kunnossa jo ennen niitä menkkoja, vaikkei kaavinta edes sujunut aivan ongelmitta.

Keskenmenoa seurasi kuitenkin kolme ovuloimatonta kiertoa ja nyt pari viikkoa sitten pongasin sen kauan kaivatun ekan oviksen, joten toiveet on korkealla.

Tiedän kuitenkin myös useita tapauksia, joilla on kaavinnan jälkeen tärpännyt heti seuraavasta yrityskierrosta.

Kyllä se siitä :hug:
 
Mulle suositeltiin kaksia menkkoja väliin, joten kahteen kiertoon ei annettu edes mahdollisuutta. Menkat mulla tuli kaavinnasta tasan 28. päivää eli heti palasi normaaliin kiertoon. Väittäisin, että mulla oli ovis jo heti ekassa kierrossa.

Kolmannesta kierrosta ehkäisy jätettiin pois ja nyt 15+5.
 
Kiitos teille kaiklle vastanneille.Iloisin mielin tässä porskutellaan eteenpäin.Eikä meillä ole edes kiire raskautumiselle,vaikka saisi tulla hetikin. Tulee sitten (toivottavasti) jos on tullakseen.Yhdet menkat nyt olleet kaavinnan jälkeen ja ehkäisty ollaan,mutta jätetäämpä nyt ehkäisy sitten poies :p :p ja toivotaan parasta!

Ja onnea tietysrti raskautuneille ja Rouva B:lle pikaista tärppiä!
 

Yhteistyössä