KAAOS! Koska lapsi oppii edes hieman ymmärtämään mitä tarkoittaa ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Okei, kyse vasta 1-vuotiaasta, mutta mä oon nyt niin loppu... Huonosti nukuttu yö ja hirvee migreeni ollut koko päivän ja tuo yksi saa täällä kotona tosiaan kaaoksen aikaa. Kaikki laatikot ja kaapit avataan ja kaikki revitään alas, mikä nyt tietty on luonnollista, mutta sai siis vedettyä pitkästä kuivamuona kaapistamme alas vehnäjauhot ja sokerit jotka tietty levisivät pitkin lattioita... Yritin niitä imuroida niin poika vetää ihan jatkuvasti imurin johtoa pois seinästä, kun sitten keksin laittaa keittiön työpöytä tason pistorasiaan johdon ja sain hetken siis rauhassa imuroitua niin poika oli olohuoneessa repimässä laatikosta saamaansa esikoisen vauvaalbumia säpäleiksi :'(

Ihan oikeesti, tuo on maailman vilkkain ja ehtiväisin poika, mä en ehdi kuin hänen jälkiään siivota ja taas on seuraava tuhotyön korjaus odottamassa. Miten mä oikein järjestän tämän asunnon niin ettei elämä olis pelkästän tätä? Ei noihin tv-tason laatikoihin edes saa mitään lapsilukkoa... Ja jos tyhjennän täältä KAIKKI laatikot ja kaapit niin minne ne tavarat laitan?

Eilen olin kaverin luona kylässä ja siellä poika sai vitriinistä revittyä lasit alas lattialle säpäleiksi vaikka me molemmat, minä ja kaveri juostiin pojan perässä, kahvitkin juotiin vuorotellen eli toinen vahti poikaa ja toinen istui kahvipöydässä.

Arg, mä revin nyt hiuksia päästäni hetken aikaa ja koitan rauhoittua |O :/

Tuttu tunne :hug:
Meillä samanlainen jätkä, kohta ikää mittarissa 2v. ja alkaa jo vauhti pikkuhiljaa rauhottumaan. Tosin kiipeilee vieläkin joka paikkaan, myös sinne keittiön kaapeille. Tähänkin voin vaan siis sanoa, että aika auttaa. Se ei ainakaan ole hyväksi, että nostelee kaikki tavarat ylös ja lukkojen taakse. Vaikka se vanhemmille olisikin helpotus, niin karhunpalveluksen siinä tekee lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Okei, kys vasta 1-vuotiaasta, mutta mä oon nyt niin loppu... Huonosti nukuttu yö ja hirvee migreeni ollut koko päivän ja tuo yksi saa täällä kotona tosiaan kaaoksen aikaa. Kaikki laatikot ja kaapit avataan ja kaikki revitään alas, mikä nyt tietty on luonnollista, mutta sai siis vedettyä pitkästä kuivamuona kaapistamme alas vehnäjauhot ja sokerit jotka tietty öevisivät pitkin lattioita... Yritin niitä imuroida niin poika vetää ihan jatkuvasti imurin johtoa pois seinästä, kun sitten keksin laittaa keittiön työpöytä tason pistorasiaan johdon ja sain hetken siis rauhassa imuroitua niin poika oli olohuoneessa repimässä laatikosta saamaansa esikoisen vauvaalbumia säpäleiksi :'(

Ihan oikeesti, tuo on maailman vilkkain ja ehtiväisin poika, mä en ehdi kuin hänen jälkiään siivota ja taas on seuraava tuhotyön korjaus odottamassa. Miten mä oikein järjestän tämän asunnon niin ettei elämä olis pelkästän tätä? Ei noihin tv-tason laatikoihin edes saa mitään lapsilukkoa... Ja jos tyhjennän täältä KAIKKI laatikot ja kaapit niin minne ne tavarat laitan?

Eilen olin kaverin luona kylässä ja siellä poika sai vitriinistä revittyä lasit alas lattialle säpäleiksi vaikka me molemmat, minä ja kaveri juostiin pojan perässä, kahvitkin juotiin vuorotellen eli toinen vahti poikaa ja toinen istui kahvipöydässä.

Arg, mä revin nyt hiuksia päästäni hetken aikaa ja koitan rauhoittua |O :/

Rakas ystävä,kirjoitit kuin meidän 1vuotiaasta tytöstä.
Ihan kauhia tapaus,joka paikan höylä.
Samaa tekkee kuin teidänkin nappula.

Ei ole muuta neuvoa antaa kuin ne lapsilukot kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Kyllä meillä onnistuttiin ratkaisemaan erilaisilla lukoilla monta eri tyyppistä ovea ja laatikkoa kiinni. On paljon helpompi olla, kun ei tarvitse joka sekunti miettiä, mitä seuraavaksi revitään alas...

Tuo vaihe ei kyllä onneksi kestä kauaa, pahin on kohta jo ohi...

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Meillä samanlainen jätkä, kohta ikää mittarissa 2v. ja alkaa jo vauhti pikkuhiljaa rauhottumaan. Tosin kiipeilee vieläkin joka paikkaan, myös sinne keittiön kaapeille. Tähänkin voin vaan siis sanoa, että aika auttaa. Se ei ainakaan ole hyväksi, että nostelee kaikki tavarat ylös ja lukkojen taakse. Vaikka se vanhemmille olisikin helpotus, niin karhunpalveluksen siinä tekee lapselle.

Juu, ei se olekaan hyväksi, että kaikki nostelee pois, pitäähän lapsen oppia mihin saa koskea ja mihin ei. Mutta kun tää tilanne on nyt niin mahdoton siis etten tosiaan ehdi koko ajan perään.

kuulostaapa niin tutulta.varmaan lapsesta riippuu millon alkaa tajuta.oma,nykyään, 2,5v on ehkä noin kaksvuotiaasta tajunnu,eri asia sit että uskooko..yleensä ei..:(kun mun lapset on olleet villeimmillään niin oon suosiolla jättäny kyläilyt ko.lapsen kanssa.oon menny joko yksin tai muitten lasten kaa,tai sit kaverit on tullu meille.mutta usko pois,se helpottaa ajan myötä.tiiän että nyt ei lohduta yhtään,kun kaaos on pahimmillaan.kovin tyhjä on meidänkin olkkarin kirjahylly,aivan autoin näköinen,ei kertakaikkiaan voi pitää mitään,ainakaan särkyvää.meillä onkin nykyään sitten lasten leluja kirjahyllyssä..:)

Aha, miten niin karhunpalveluksen? Meillä on ollut suunnilleen kaikki paikat lukittu eikä mitään ole hajonnut tms eikä ole tarvinnut stressata. Nyt kun poika on reilu 2,5 v niin on otettu monista paikoista jo pois, kun ei enää kiinnosta penkoa samalla tavalla. En tiedä, mikä olisi meillä toisin, jos ei olisi lukkoja laitettu paitsi ehkä pojalla pari arpea ja tavaroita tuusannuuskana.

mulla pian 2v eikä tuo ei sana ainakaan vielä ole tajunnassa mitä se tarkoittaa. mut ehkä vuoden sisällä 3v jo ymmärtääkin =)
tuo piasn 2v se kipittää kaikkee sen lempi juttu on levittää dvd levyt lattialle,heittää laatikosta kauhat ym jas lelut tietty oma lukunsa ja sitten vielä mahdoton uhma kiukuttelee ja heittäytyy lattialle tai sit on vaan ihan spagettina

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:

Aha, miten niin karhunpalveluksen? Meillä on ollut suunnilleen kaikki paikat lukittu eikä mitään ole hajonnut tms eikä ole tarvinnut stressata. Nyt kun poika on reilu 2,5 v niin on otettu monista paikoista jo pois, kun ei enää kiinnosta penkoa samalla tavalla. En tiedä, mikä olisi meillä toisin, jos ei olisi lukkoja laitettu paitsi ehkä pojalla pari arpea ja tavaroita tuusannuuskana.

Lapsen on hyvä oppia, että mihin saa mennä ja mitä saa tehdä. Asettaa siis rajat lapselle. Vaikka onkin vanhempien mielestä helpompaa laittaa lukot ja olla kieltämättä, niin minun mielestä ei pidä mennä siitä mistä aita on matalin, vaan kieltää lasta sen tuhat kertaa päivässä ja nostaa pois joka kerta kun kiellettyä tekee. Tämä siis minun mielipiteeni.

:hug: Kuulostaa niin tutulta. Täällä vallitsee kaaos aina :'(
Termiitit tuhoaa minkä kerkiää :kieh:

Neuvolassakin asiasta puhuin ja lisää puhun , kun ens kerran mennään.
Noi on ihan mahdottomia :whistle:

Vä'lillä tutuu, etten jaksa millään. Välillä on niin väsynyt, ettei jaksa edes komentaa, oon kuin kone, joka vaan siivoa sotkuja |O

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:

Lapsen on hyvä oppia, että mihin saa mennä ja mitä saa tehdä. Asettaa siis rajat lapselle. Vaikka onkin vanhempien mielestä helpompaa laittaa lukot ja olla kieltämättä, niin minun mielestä ei pidä mennä siitä mistä aita on matalin, vaan kieltää lasta sen tuhat kertaa päivässä ja nostaa pois joka kerta kun kiellettyä tekee. Tämä siis minun mielipiteeni.

No,mä oon ollut tästä asiasta samaa mieltä, mutta kun tilanne tosiaan on se etten minä, aikuinen, urheilevaja hyväkuntoinen ihminen pysy tuon pikku mneijän perässä niin tuntuu, että tuosta periaatteesta on kohta luovuttava.

Meillä myös vilkas ja ehtiväinen 1v10kk poika ja nyt pikkuhiljaa alkaa mennä kielto perille.
Mutta se täytyy olla todella tiukasti sanottu, muuten tulee vaan naurut päälle.

Esikoinen oli vilkas hänkin, mutta ei kyllä tälläinen tuholainen.
Kiellot alkoi muistaakseni tehoomaan samoihin aikoihin eli lähempänä 2v.

Yhteistyössä