Kaamea olkkari

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Tein tänne taannoin ketjun "tässä olis ja saa haukkua... Siinä pyysin vinkkejä olkkarin ja keittiön sisustukseen. Vieläkin kysyisin neuvoja, sillä pian alkaa jo seinää kaatua. Aloitetaan tosin eteisestä, mutta siitä sitten pikkuhiljaa myös keittiöön ja olkkariin.
Moni vastaaja ehdotti valkoista joka paikkaan. Itse olen nyt ajatellut väreiksi valkoista kattoon, harmaa lankkulaminaatti lattiaan ja seiniin valkopohjainen tapetti, jossa siniharmaita ja beigejä isoja selkeitä tähtimäisiä kukkia.

Olkkarin ja keittiön välistä seinää pois niin, että 120cm leveä vitriinikaappi mahtuu, alle sitten keittiön puolelle isot vetolaatikot. Keittiö uusittaisiin samoilla, samansävyisillä pintamateriaaleilla ja toki uudet valkoiset kaapistot. Tasot tummanruskeat. Millaisia valaisimia? Ne ainakin tuli viimeksi haukuttua. Entä verhot?

[QUOTE="aapee";29008058]Tein tänne taannoin ketjun "tässä olis ja saa haukkua... Siinä pyysin vinkkejä olkkarin ja keittiön sisustukseen. Vieläkin kysyisin neuvoja, sillä pian alkaa jo seinää kaatua. Aloitetaan tosin eteisestä, mutta siitä sitten pikkuhiljaa myös keittiöön ja olkkariin.
Moni vastaaja ehdotti valkoista joka paikkaan. Itse olen nyt ajatellut väreiksi valkoista kattoon, harmaa lankkulaminaatti lattiaan ja seiniin valkopohjainen tapetti, jossa siniharmaita ja beigejä isoja selkeitä tähtimäisiä kukkia.

Olkkarin ja keittiön välistä seinää pois niin, että 120cm leveä vitriinikaappi mahtuu, alle sitten keittiön puolelle isot vetolaatikot. Keittiö uusittaisiin samoilla, samansävyisillä pintamateriaaleilla ja toki uudet valkoiset kaapistot. Tasot tummanruskeat. Millaisia valaisimia? Ne ainakin tuli viimeksi haukuttua. Entä verhot?[/QUOTE]
Niin onko tää siis todella tylsä? Myönnän suoraan et aika pliisulta omastakin mielestä vaikuttaa hmm...

Kuulostaa nätiltä. Omaan makuun ehkä just tylsä, mutta mitään räväkämpiä juttuja on toiselle vaikea ehdottaa, kun niissä tyyli- ja värimieltymykset vaihtelee niin paljon :) Mitä jos etsisit googlella, sistuslehdistä tai blogeista sun mielestä kivoja kuvia (esineitä, tapetteja, huoneita jne.) ja kokoaisit niistä kollaasin, ja tutkisit sitten kun kaikki on esillä, löytyykö niistä jotain yhdistävää tekijää, minkä takia pidät niistä?

"Tylsä" ei ole huono juttu jos vaan itse pidät siitä, ei tarvitse väkisin laittaa mitään räikeitä ja erikoisia juttuja jos sellaiset ei ole oma juttu. Mut jos itsestä tuntuu, et tulee tylsä ja kaipaisi jotain muuta, niin kannattaa miettiä.

Sisustussuunnitelijaltakin voisi saada hyviä näkökulmia, esimerkiksi joku olkkarin tapettien ja maalien ym. suunnittelu ei maltaita maksa.

[QUOTE="vieras";29008155]Kuulostaa nätiltä. Omaan makuun ehkä just tylsä, mutta mitään räväkämpiä juttuja on toiselle vaikea ehdottaa, kun niissä tyyli- ja värimieltymykset vaihtelee niin paljon :) Mitä jos etsisit googlella, sistuslehdistä tai blogeista sun mielestä kivoja kuvia (esineitä, tapetteja, huoneita jne.) ja kokoaisit niistä kollaasin, ja tutkisit sitten kun kaikki on esillä, löytyykö niistä jotain yhdistävää tekijää, minkä takia pidät niistä?

"Tylsä" ei ole huono juttu jos vaan itse pidät siitä, ei tarvitse väkisin laittaa mitään räikeitä ja erikoisia juttuja jos sellaiset ei ole oma juttu. Mut jos itsestä tuntuu, et tulee tylsä ja kaipaisi jotain muuta, niin kannattaa miettiä.

Sisustussuunnitelijaltakin voisi saada hyviä näkökulmia, esimerkiksi joku olkkarin tapettien ja maalien ym. suunnittelu ei maltaita maksa.[/QUOTE]

Kiva jos kuulostaa edes nätiltä:) Sisustussuunnittelija kyllä maksais aikalailla, kun tarkoitus on yhdistää keittiö ja olkkari niin tuleehan siitä neliöitä ainakin 60

[QUOTE="aapee";29008560]Kiva jos kuulostaa edes nätiltä:) Sisustussuunnittelija kyllä maksais aikalailla, kun tarkoitus on yhdistää keittiö ja olkkari niin tuleehan siitä neliöitä ainakin 60[/QUOTE]

Ne yleensä veloittaa tuntitaksan mukaan, ja keittiön + olkkarin materiaalivalinnat ei ihan kamalasti vie aikaa. Meillä tuli isompi lasku kun sisustussuunnitelijan kanssa sumplittiin huonejärjestystä (hankala, typerän muotoinen pohja), ovien paikkaa, keittiön kalusteiden ja laitteiden sijoittelua (edelleen hankala, rajoittavia tekijöitä paljon ja vähän tilaa), lopuksi pyydettiin vielä ehdotusta koko asunnon pinnoille (maalit, tapetit, lattiat, keittiön välitila) ja se ei ollut iso juttu. Jos tuntuu että haluaisit ammattilaisen näkökulmaa, niin niille voi varmaan soittaa tai laittaa sähköpostia jossa kertoo millaiselle työlle olisi tarvetta, ja pyytää hinta-arviota :)

[QUOTE="aapee";29008058]Tein tänne taannoin ketjun "tässä olis ja saa haukkua... Siinä pyysin vinkkejä olkkarin ja keittiön sisustukseen. Vieläkin kysyisin neuvoja, sillä pian alkaa jo seinää kaatua. Aloitetaan tosin eteisestä, mutta siitä sitten pikkuhiljaa myös keittiöön ja olkkariin.

Moni vastaaja ehdotti valkoista joka paikkaan. Itse olen nyt ajatellut väreiksi valkoista mäntypaneelia kattoon, harmaa lankkulaminaatti lattiaan ja seiniin valkopohjainen tapetti, jossa siniharmaita ja beigejä isoja selkeitä tähtimäisiä kukkia. Leivinuunin tausta valkoiseksi antiikkilaastilla. Tietysti uudet valkoiset peiliovet.

Olkkarin ja keittiön välistä seinää pois niin, että 120cm leveä vitriinikaappi mahtuu(tämä siis lasia molemmin puolin) alle sitten keittiön puolelle isot vetolaatikot. Keittiö uusittaisiin samoilla, samansävyisillä pintamateriaaleilla ja toki uudet valkoiset kaapistot. Tasot tummanruskeat. Millaisia valaisimia? Ne ainakin tuli viimeksi haukuttua. Entä verhot?[/QUOTE], keittiön välitilat, katto ja lattia toki samaa keittiöön ja olkkariin, entä tapetti samaa vai vain samaa tyyliä?

Aiemmassa ketjussa suunnittelin myös pikkumakkaria olkkarin päätyyn, mutta nyt asiaa on mietitty ja suunnitelma hylätty.

[QUOTE="aapee";29012205], keittiön välitilat, katto ja lattia toki samaa keittiöön ja olkkariin, entä tapetti samaa vai vain samaa tyyliä?

Aiemmassa ketjussa suunnittelin myös pikkumakkaria olkkarin päätyyn, mutta nyt asiaa on mietitty ja suunnitelma hylätty.[/QUOTE]

Up

Yhteistyössä