Kääks, eBayn paketti jäi tulliin! Tarviiko mulla olla jotain papereita mukana ku meen hakemaan sen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"höh"

Vieras
Paketin arvo on siis 12e, eli ainakaan arvonlisäveroa ei pitäs mennä ja tuskin kovin paljoa menee sitä tullimaksuakaan, mutta siis pitääkö mulla olla jotain papereita mukana ku meen hakemaan sen paketin?

[QUOTE="höh";24141578]Paketin arvo on siis 12e, eli ainakaan arvonlisäveroa ei pitäs mennä ja tuskin kovin paljoa menee sitä tullimaksuakaan, mutta siis pitääkö mulla olla jotain papereita mukana ku meen hakemaan sen paketin?[/QUOTE]

Kuitti kauppahinnasta.

Kyllä siinä olis pitänyt tulla selkeät ohjeet siinä ilmotuksessa. Mutta jos ehdit jo hukata: http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/netista_ostaminen/tulliselvityksen_tekeminen/index.jsp

[QUOTE="a.p";24141752]Hmm käykös siihen ebaystä/paypalista tulostettu joku paperi, missä on se kauppahinta?[/QUOTE] Käy. Itse tulostin sähköpostistani sen ebay kuitin. Ja sulla ei peritä mitään maksuja kun sitä tullimaksua ei peritä jos se ei mee yli kympin tai jtn.

[QUOTE="a.p";24141883]Okei, kiitti sulle :) Täytyypä huomenna tulostaa kuitit ja alkaa soittelemaan tullille.[/QUOTE]

Turhana sä sinne soittelet. Mene käymään vaan niin saat saman tien paketin käteen. Ne käsittelee asian kyllä heti aivan samaan tapaan kuin Postissa.

Mitä tilasit ebaystä? Tullissa ovat tod näk avanneet paketin ja tarkistaneet onko piraattituote vai ce-merkitty. Jos piraatti niin voi saada sakkoja piratismista

[QUOTE="Hopping";24141932]Turhana sä sinne soittelet. Mene käymään vaan niin saat saman tien paketin käteen. Ne käsittelee asian kyllä heti aivan samaan tapaan kuin Postissa.[/QUOTE]

Koska se paketti on Vantaalla, niin täytynee soittaa että pistävät sen tänne lähitulliin.
Kyse on ompelulangoista, mihinhän prosenttiluokkaan mahtavat kuulua, eli siis paljonkohan menee sitä tullimaksua...
Ja tuskinpa nuo nyt mitään piraattilankoja on.

Yhteistyössä