Kaakonkulman Odottajien kevät 2010 (EKKS:ssa ja KOKS:ssa synnyttävät)

Miä laitoin sitten Kela-hakemukset vetämään :D Pitää vaan viedä huomenna raskaustodistus Kelaan samalla, kun mennään esikoisen kanssa sinne suunnalle kyläilemään. Oli tosi helppoa täyttää hakemukset netissä, vaikka jouduin lopuksi soittamaan Kelaan ja varmistamaan, että tulihan ne oikein (hain siis vanhempainpäivärahaa edellisen vanhempainpäivärahapäätöksen perusteella, enkä tiennyt, mihin tämän tiedon siellä ymppään). Nyt vaan jäädään odottamaan päätöstä ja pakkausta :)

Enää reilu viikko meijän kesälomareissuun, ja matkakuume alkaa olemaan jo aika kova. Toivotaan vaan, etteivät mitkään tuhkapilvet pilaa meijän suunnitelmia!

Jonspe ja Lilliputti 22+6

Heips,minuu alkaa ahdistaa kun ei Kelasta edelleenkään kuulu sitä äippärahapäätöstä... ja kauden pitäs alkaa ens viikolla!!! :headwall: Luulis, että se on nopea laskea, mut en tajuu missä nyt munivat.
Täällä alkaa olla jo aika turvonnu olo ja hölmöyksissäni kärsin vielä hirveestä suklaanhimosta :D Pitäs varmaan pistää käsiraudat itelle ja ommella vetskari suun eteen, ettei menis ihan tolkuttomaksi... mutta kuopus vipoja päiviä hoidossa ja liikaa omaa aikaa...

Minnekäs JOnspe olitkaan matkalla? Hauskaa reissua teille ja puhallellaan ne pilvet pois! :whistle: :whistle: :whistle:

Heipsis siskot. :wave:

Mie oon taas ahkeroinut tuolla pihalla, niin ei oo kauheesti ehtinyt netissä roikkua. Nyt lätkäpelin erätauolla ehtii muutaman rivin kirjottelemaankin. :D

Elikkä oon istuttanu tomaatit kasvihuoneeseen, samoin chilit ja kurkut. Sit tänään vähän pinosin puita, leikkasin nurmikon ja raivasin kukkapenkkejä.
Huomenna ajattelin mennä ostamaan loput kesäkukkaset, jos vaikka saisi istutettua huomenna sitten. Ihanaa on kun on lämmin ja saa tuolla pihalla touhuilla.

Kääkkänä Toivottavasti saat nopsaan sen päätöksen, tosin eikös ne maksa sen rahan vaikka ei olisi päätöstäkään vielä? Miulla olis enää 6 vuoroa töissä, eli parisen viikkoa. :D Siullahan alkaakin kohta loppusuora häämöttää.

Jonspe Toivottavasti pääsette sinne reissuun, hus pois tuhkapilvet...

Moso76 Voi vitsit, sie saat ihan kohta oman pikkuisen jo syliin. :heart: Kivaa kun tulee uusia vauvauutisia taas tännekin.

AnQ Mie kanssa turpoan tuolla töissä kivasti, nilkat ja sormet on näyttää ihan nakeilta kun pääsee pois. :/

(.) Säihkis on nyt osoittautunut iltavirkuksi lapsoseksi. Kauheet jumppasessiot aina kun illalla tuohon sohvalle kaatuu katsomaan telkkaria. :)

Tässä masukuvaa rv 22.

Ens tiistaina olisi miullakin neuvola ja saan ne Kelan paperit. Miekin haen edellisen päivärahan perusteella tuota äippärahaa, kun nyt on tullut tehtyä töitä vaan osa-aikaisesti niin vähiin on jääny nuo tulot.
Toivottavasti vaan tällä kertaa se indeksitarkistus olisi suosiollinen ja se rahan määrä suurenisi eikä pienenesi niin kun viimeeksi. :kieh:

Nyt taas jääkiekon pariin. :) Voikaahan hyvin.

AngelEyes ja Säihkis 22+3

Kääkkänä: Ootko katsonut netistä Kelan sivuilta, missä vaiheessa siun hakemus on? Siellähän näkyy ne päätökset jo ennen kuin tulevat postissa ;) Aloitatko siis äippäloman varhennettuna?

Angel Eyes: Miä oon ihan kade, että oot päässyt istuttamaan jo tomaatteja, chilejä ja kesäkukkia. Me lähdetään tosiaan sinne reissuun, niin en uskalla vielä tällä viikolla mitään taimia istutella, etteivät sitten kuole sen meijän reissun aikana :( Ja kissavahtia en voi velvoittaa hoitamaan meijän puutarhaa :D Toivotaan vaan, että kesäkuun alussa on vielä jotain taimia jäljellä.. Tai sit pitää laittaa meijän äiskä asialle ja pyytää varaamaan taimet yhdeltä tutulta puutarhalta jo ennakkoon, ettei ainakaan jäädä ilman niitä, mitä halutaan.

Me ollaan siis lähdössä koko perheen voimin Pohjois-Italiaan. Lennetään Milanoon, vuokrataan auto ja autoillaan kuudessa päivässä reitti Milano-Imperia-Monaco (yötä Ranskan puolella Ezessä )-Alba-Como (täällä kaksi yötä, käydään myös Sveitsin puolella Luganossa)-Milano. Tuleehan tuossa autoiltua, mutta pisin päivämatka taitaa olla n. 200km, joten sen verran tuon neidin kanssa jaksaa istuakin tarpeellisilla pysähdyksillä. Toivotaan vaan, ettei se hitsin tuhkapilvi ajaudu just silloin tänne suunnalle ja estä lentämisiä. Miä olen nimittäin odottanut tuota reissua jo tammikuusta lähtien :D

Jonspe ja Lilliputti 23+0

AnQ
Jonspe, tsempit sokerirasitukseen! Meetko sinne "muuten vaan" vai onko viitteitä siitä, että olisi aiheellista? Miulle ei oo kukaan puhunut neuvolassa mitään sokerirasituskokeeseen meneimisestä, joten en varmaan aio itseäni väkisin sinne laittaa, heh!

Kääkkänä, milloin sie laitoit hakemuksen menemään? Mie oon ihan varma, et laittavat miulle jotain lisäselvityspyyntöjä, kun netin kautta laittelin hakemuksen. Ahdistin pomoa seuraavana päivänä ja hänkin pisti sit tiedot tuloista (haen rahoja siis edeltävien 6 kk työtulojen perusteella), joten sen suhteen kaiken pitäisi olla ok.

Angel Eyes, siun puutarhapuuhat kuulostaa iiiihanalta! Meillä on tiedossa nyt kesästä salaojitus, joten oon yrittänyt keksiä, mitä tekis pihan perälle, jota ei (toivottavasti) myllätä ihan sekaisin. Mein pikkuneiti saa toivottavasti himoitsemansa leikkimökin, taidan muuttaa sinne itse sit loppukesäksi, jos ois vähän viileämpää :xmas: Tietysti keinut ja hiekkalaatikko (johon naapurin kissa EI kävis vääntämässä kikkareita) olis kans kiva, ei tarvitsisi poistua omalta pihalta enää koskaan :D

Kävin eilen Helsingissä etsimässä juhlavaatetta ja voi jestas, että meikän jalkoihin sattui illalla. Löysin kivan mekon, jota voi käyttää sit kanssa ilman masua. Muuta ei sit oikein tarttunutkaan mukaan, turha meikäläisen on kyllä sinne lähteä vaan vaateostosten toivossa.

Vihdoinkin sain otettua muuten masupäivityskuvaa, jeeeee! Näinköhän muistan enää, mikä koodi tähän piti laittaa... No, muutellaan sit :D Kuvassa siis rv 26+5 :)

Torstaina lääkärille, mielenkiinnolla odotan käyntiä.. Näinköhän sit pääsee jo vähän useammin käymään, kuin kerran kuukaudessa? Pah, kun ei muista yhtään!

AnQ + tyyppi 26+6

AnQ: Tosi söpö masukuva! Hih, ja miä olen katsos jo niin vanha, että pitää mennä sokerirasitukseen :D Esikoisesta kävin, kun BMI oli just himpun yli 25, ja nyt, koska oon yli 25v. No, samapa tuo, ei se niin kamalaa ole. Esikoista odottaessa sain siis tosi hyvät arvot tuosta rasituksesta, ja toivon, ettei niissä nytkään mitään häikkää olisi.

Neuvolalääkäri miulla on tosiaan rv 26+0 ja sitten seuraava neuvolakäynti 30+0. Tuon 30+0 jälkeen käynnit ovat kahden viikon välein, rv 36 jälkeen viikon välein ja rv 40 jälkeen 2*viikossa. Näin ainakin muistelisin esikoista odottaessa olleen, ja samaa kaavaa luulisin noudatettavan nytkin.

Tänään oli viimeinen neuvolakäynti rv 40+2.

Pissa puhdas, ei turvotuksia. Paino oli pudonnut kilon, näin ollen kokonaispainonnousu on nyt 5kg :) Verenpaine 117/69. <3-äänet jumpsuttivat 130. Sf-mitta huitelee yläkäyrien yläpuolella, nyt 38,5cm.. Tämän takia th kirjotti lähetteen äitipolille, jonne pitäisi päästä 7 päivän sisällä. Muutenkin ois yliaikaiskontrolli ollut ens viikon ke-pe, miten olisi ajan saanut. Mutta nyt siis odottelen puhelua äitipolilta.

On tämä raskasta odottelua.. Siis kun koko ajan odottaa, että jotain tapahtuisi! Eilen illalla supisteli napakasti parisen tuntia, mutta sitten ne lopahti.. Toivottavasti se kuitenkin on merkki, että jotain tapahtuu lähipäivinä!

Omanapaista tämä kirjottelu, kun ei ajatukset pyöri muussa kuin tulevassa synnytyksessä, joka on jo ihan oven takana! :)

Täällä ainaski alko rv 28 neuvolakäynnit 2 viikon välein. Tuntuu,että koko ajanko siellä saa rampata :D Miten sitä silloin joskus niin odotti niitä aina, ja nyt tuntuu ettei millään muista aikoja edes... :whistle:

Jonspe, oijoi, ihanalta kuulostaa matkanne! Työkaverit tuli just Milanosta, kehuivat kovasti! Itekin olisin kyllä lähteny mukaan ilman tätä pallomasuani =) mutta sitten joskus..

Tosta Kelasta... juu,sais sitä varmaan soittamalla tietoa missä mennään. Meillä ei onnistu se netin kautta päätösten seuraaminen kun kaikki tunnukset on miehen nimissä :/ Tosi hankalaa kun kaikki netin kautta toimii nykyisin.

Ihania massukuvia teillä! :heart: Komea on kumpu täälläkin ja näyttää kyllä siltä ku synnytys ois jo lähempänäkin :ashamed: mutta ihmekös tuo kun mässäys on tätä luokkaa. :ashamed:

Tänään poksutaan, enää 8-9 viikkoa jäljellä! :xmas:

Kääkkis ja Lapanen rv 30

Ai niin, tosta sokrurasituksesta olitte puhelleet... mä en ole kuullutkaan että iän mukaan menis. Mulla on aina katottu se BMI:n sekä aiempien lasten syntymäpainon mukaan. Kävin rv 24 testissä ja just ja just läpäisin, Se oli yhdestä kymmenyksestä kiinni ettei napsahtanu RD-diagnoosia. :whistle:

AnQ
Huomenia, pitää vähän nostella ettei vallan kadota!

Jonspe, toivottavasti arvot on tälläkin kertaa hyvät :flower: Ja hauskaa ja rentouttavaa lomamtkaa!

moso76
, jollet ole jo nyyttiä saanut, tsemppiä loppuodotukseen :flower: Painonnousu on ollut siulla tosi maltillista, miten oot pystynyt siihen (vinkkejä kehiin!) :D

Miun mielestä kaveri joutuu nyt sokerirasitukseen, hän täyttää nyt kolmekymmentä ja odottaa esikoistaan - on kyllä niin hirveen laiha, että kai se ikä vaikuttaa tuossa tapauksessa. Itellä ei vielä tule ikärajat eikä raskauden alkuvaiheessa olleet BMI-rajatkaan vastaan, joten kai sekin on sit vaikuttanut ettei miuta oo sinne laitettu. Esikoinen oli kyllä vähän vajaa 4,3 kg syntyessään, mut kai siinäkin se raja on sen 4,5 kiloa, heh!

Eilen illalla oli ihan omituinen olo, tuntui että vauva tipahtaa mahasta ja vessassa sai rampata ihan koko ajan - usein tuloksetta. Kun malttoi levätä, oli parempi olla. Vauveli on varmaan painanut itseään ihan tuonne alas, koitin tunnustella olisko jo kääntynyt pää alaspäin, mut en saanut oikein mitään selkoa. Potkut on kyllä tuntunut ylempänä, mut aika paljon tulee vielä "sisäänpäin", eli tuntuu vaan kun sisuskaluissa kumisee :D

Tänään vihdoin neuvolalääkäri, mielenkiinnolla odottaen.. Ja Kelan sivuilta katsoin, että äitiyspakkaus on lähetetty eilen! Jeeeee! Muita päätöksiä ei vielä olekaan tehty, mutta ilmeisesti se lääkärintodistus on mennyt perille oikeaan paikaan. Oon nykyään ihan kalenterin varassa, jos en sinne merkkaa jotain, en sitä tuu muistamaan - muutenkin sekoilen ihan omiani, joten en olisi ihmetellyt yhtään, jos olisin lähettänyt todistuksen ties minne.

AnQ + tyyppi 27+1

Moso76: Tsemppiä viimeisiin raskauspäiviin! Tiedä vaikka nyytti olisi pian sylissä..

Kääkkänä: En miä tiiä, onko säännöt sokerirasitukseen joutumisesta sitten muuttuneet/tiukentuneet, mutta miä käsitin terkkarin puheista, että kaikki yli 25v odottajat joutuvat rasituksessa käymään rv 24-28, ja jos aiemmissa raskauksissa on ollut sokereissa häikkää, niin sitten jo aiemmilla viikoilla (miun yksi kaveri kävi jo rv 16, kun edellisessä raskaudessa oli ollut raskausdiabetes). Ei tuo testi tosiaan mua haittaa, kun saahan siinä sitten varmuuden, että toimiiko kropan sokeriaineenvaihdunta raskaanaollessa vai ei.

AnQ: Tuleppa sitten kertomaan neuvolakuulumiset! Ja olipa nopeaa toimintaa Kelassa. Miä laitoin omat hakemukset maanantaina ja toimitin raskaustodistuksen tiistaina, joten kuvittelisin, että ensi viikolla olisi jo pakkauspäätös tehty ja seuraavalla viikolla pääsisin sen Postista noutamaan - vähänkö oon malttamaton :D Viimeksi taisi mennä just kaks viikkoa papereiden laittamisesta, kun sain pakkauksen käsiini.

Terveisin vakiokommentaattori-Jonspe ja Lilliputti 23+2

AnQ
Pffff, isäntä sai tänään vihdoin ja viimein kauan himoitsemansa pelin, eli miulla on seuraavat pari viikkoa aikaa istua illat koneella, kun mies on vallannut telkkarin. No, pelatkoon nyt sit.. :xmas:

Lääkäri oli tosiaan tänään ja tärkein asia, suppareiden aikaansaannokset, on selvitetty - mitään ei ollut tapahtunut, ei siis yhtään mitään. Ihan hyvä, jos vielä tulisi nättejä ilmoja, voisi ehkä uskaltautua heittämään talviturkin. Muuten neuvolakorttiin merkittiin seuraavaa:

Rv 27+1
Painon muutos +218 g/vko (kokonaisnousu on nyt siis vaan 8,5 kiloa! Wau!)
Turvotus -
RR 122/81
Pissa puhdas
Hb 139 (ei siis tarvetta vielä rautavalmisteille, heh!)
Sf-mitta 23
Sydänäänet 153
Liikkeet ++.

Kaikki oli siis kaikinpuolin kunnossa, seuraava neuvolakäynti varattiin neljän viikon päähän. Mie jo toivoin, että miut ois huolittu sinne vähän useammin, heh! Siitä ilmeisesti käynnit alkaakin olla joka toinen viikko. Tuo painonnousu oli kyllä positiivinen järkytys, olin varautunut huomattavasti isompiin lukemiin. Jos laskee nyt keskiarvoa painonnoususta, menis siihen 12,5 kilon nousuun laskettuun aikaan mennessä - vielä kerkee tosin muuttua lukemat reippaastikin. Huh, olis kyllä aikamoista jos jäis noin pieneksi! Melkein voisin palkita itseni nyt jäätelöllä, seuraava neuvola on vasta neljän viikon päästä, joten voi hetken aikaa mässäillä rauhassa ja panikoida myöhemmin :LOL:

AnQ + tyyppi 27+1 (yhä :D)

AnQ: Olipa hyviä kuulumisia! Heh, ja mainittakoon, että miäkin palkitsin viimeksi itseni suklaapatukalla vähäisestä painnoususta :D Ja samalla mentaliteetilla oon mennyt, että ne lähes neljä viikkoa neuvoloiden välillä voi mässäillä rauhassa ja sitten pidetään vähän dieettiä viimeiset pari päivää ennen neuvolaa :LOL:

(.) Oijoi ja voivoi. Nyt ne kamalat alakertasäryt ovat löytäneet miun luo - näinkö aikaisin liitoksia alkaa koskemaan? Voi elämä, että eilisilta oli tuskaa, eikä ne kivut tuntuneet kaikonneen yönkään aikana :headwall: Tänään pitäisi kammeta esikoisen kanssa kerhon kevätretkelle, eikä oikein huvittaisi huonosti nukutun yön jälkeen. Jo pelkästään näissä helteissä on ollut tarpeeksi kestämistä ja sitten vielä tämä särky.. *valivali*

Jonspe ja Lilliputtis 23+3

AnQ
Alkuperäinen kirjoittaja Jonspe:
Ja samalla mentaliteetilla oon mennyt, että ne lähes neljä viikkoa neuvoloiden välillä voi mässäillä rauhassa ja sitten pidetään vähän dieettiä viimeiset pari päivää ennen neuvolaa :LOL:
Ihan just ku mie :LOL: Tää kyllä kosahtaa vielä joku päivä ja pahasti, oon aina sitä mieltä et se nousu on vaan turvotusta mikä katoaa kun vähän kattoo syömisiä - joku päivä se turvotus ei sit enää häviäkään :D

Ja voimia liitoskipujen kanssa! :flower: Voin kuvitella, että ne on aika kammottavia - en muista, oliko miulla esikoisesta muuta kuin helvetilliset lonkkasäryt, kiitos Pertheksen, nyt ei onneksi lonkkakaan ole vaivannut! Kroppa on siis iiiiihan pihalla!

Jes, tänään on perjantai ja pääsee nauttimaan viikonlopusta! Ei oo mitään suunnitelmia, paitsi tietysti ottaa rennosti (ja syödä ) :p

AnQ + tyyppi 27+2

Ai kun työ annatte hyviä poppaskonsteja tohon painoasiaan, tätä kokeilen ennen ensi viikon neuvolaa... :p :whistle: ;) Tosin nyt kun on jo 2 viikon välein nää käynnit, ni voi olla että narahdan heti. :D
Mulla oli rv 28 noussu paino yhteensä 6,8kg mut lähtöpaino oli jo koholla :snotty:

Kiinnostaisi kuulla, että te jotka olette jo synnyttäneet aiemmin EKKS:ssa, niin aiotteko mennä kuitenkin tutustumaan uusiin tiloihin ennen synnytystä? Vai ovatko ne edelleen vain ensisynnyttäjille tarkoitettuja? Minua kiinnostaisi nähdä paikat ennen tositoimia...

AnQ
Alkuperäinen kirjoittaja Kääkkänä:
Kiinnostaisi kuulla, että te jotka olette jo synnyttäneet aiemmin EKKS:ssa, niin aiotteko mennä kuitenkin tutustumaan uusiin tiloihin ennen synnytystä? Vai ovatko ne edelleen vain ensisynnyttäjille tarkoitettuja? Minua kiinnostaisi nähdä paikat ennen tositoimia...
Mie pohdin samaa asiaa (tosin terkkarille ääneen :D), kun mietin et ehdottomasti haluan mennä tutustumaan uusiin tiloihin ennen synnytystä. Muistaakseni ne kierrot on keskiviikkoisin, aikaa en tietenkään enää muista! Ekasta kun käytiin tutustumasta, siinä samassa oli sit yleistä höpinää synnytyksestä - kuulemma samoin on nyt, mut voi osallistua tosiaan vaan sit pelkälle esittelykierrokselle. Eiks ennen ollu eri aikoihin ensi- ja uudelleensynnyttäjille nää tutustumisrundit vai muistanko nyt ihan väärin?

Meillä terkka viimeksi sanoi, että (ensisijaisesti?) ensisynnyttäjille on sairaalassa synnytysvalmennus ja uudelleensynnyttäjät voivat mennä opastetulle kierrokselle tutustumaan synnytysosastoon keskiviikkoisin klo 13.30 :) Äitipolin nettisivuilta voi kurkkia lisätietoa, mikäli kiinnostaa. Miä ainakin aion hyödyntää tuon opastetun kierroksen, kun en niinkään mitään synnytysvalmennusta tällä kertaa kaipaa.

(.) Sovittelin eilen juhlamekkoja miun kummin 60v juhliin, jotka on tänään. Miä näytän ihan valaalle :( Iski kamala negatiivisuusaalto päälle eilen, kun mies oli firman kevätjuhlissa Hesassa rellestämässä ja miä tuskailin täällä yksin koko päivän esikoisen kanssa (niin, kuka sanoi nauttivansa helteistä - en ainakaan miä). Tuntuu, että miun sisältä puskee joku hormonihirviö aina välillä ja silloin mikään ei oo hyvin :kieh: No, jospa tää taas tästä.

Jonspe ja Lilliputti 23+4

Kääkkänä: Mie kysyin viime viikolla neuvolasta just tuota tutustumisjuttua ja on kuulemma ehdottomasti tarkoitettu myös uudelleensynnyttäjille. Järkätyt kierrokset on tosiaan keskiviikkoisin ko 13.30, eikä tartte mihinkään ilmoittautua. Kokoontuminen on sit vaan siinä äippäpolin aulassa/käytävällä. Me meinattiin kyllä käydä kans paikat tsekkaa etukäteen, kun on se remppakin siellä just ollu :) Vähän tuo kellonaika vaan aiheuttaa päänvaivaa ukon työn kannalta, mut eiköhän joku keke saada visiitti onnistumaan.

(.) Olo on edelleen mallillaan, vaikka maha alkaa jo aika muhkea ollakin. Torstaina kävin neuvolassa ja kaikki ok. Paineet ja hemppari on matalat, mutta ei niistä kuulemma tartte huolestua, kun vointi on hyvä. Hb on keikkunu koko raskauden 110 molemmin puolin, vaikka syön kahta duroferonia päivässä. Terkka oli sitä mieltä, että turhaan tulen 2vk:n päästä uudelleen, vaikka nyt tosiaan pitäs jo tiheämpään siellä ravata. Niinpä antoi mulle uuden ajan vasta 4vk:n päähän ja sovittiin, että soitan jos aiemmin on tarvetta tulla. Saan siis rauhassa syödä herkkuja muutaman viikon ennen tuskanhikeä tuottavaa neukkupunnitusta :LOL:

Täällä tais olla keskustelua myös sokrurasituksesta. Miulle ei sitä ole koskaan tehty, eikä kuulemma nytkään tarvitse. Painon puolesta en siihen joutuisikaan, mut tuota ikää vähän pelkäsin... Aika kirjavat käytännöt taitaa eri kunnissa kuitenkin olla. Tää ku on tällänen maalaispitäjä, jossa vissiin elukat ja immeiset hoidetaan samalla kaavalla, niin kaikki ei oo niin justiinsa :LOL:

elosalama ja mini 29+5

täällä yhä ;) olo on jo aika tukala ja kärsimätön! rasittaa suorastaan. no, onneksi on yliaikaiskontrolli jo varattuna ens keskiviikolle rv 41+3. on edes joku päivä, jota vähän tuijotella :)

me käytiin katsomassa uudet tilat sairaalalla, vaikka siis kolmatta kertaa sinne menossa. th sanoi, että ehdottomasti kannattaa käydä tutustumassa ja siiksi me sinne mentiinkin. ja onhan ne paljon kivemmat! :) kannattaa mennä vähän etuajassa jopa, me oltiin 20 yli yhden ja siellä oli jo kierros alkanut!? ja meidän jälkeenkin tuli yksi pariskunta vielä.. kätilö selitti sillä, että hänellä alkaa työvuoro kahdelta. mutta tosiaan menkää ihmeessä katsomaan! :)

ja joku kyseli, miten painon saa pidettyä kurissa. ei ole poppaskonsteja ;) eli olen herkutellu ja maannut B) aiemmissakaan raskauksissa ei ole paino päässyt nousemaan tolkuttomasti; 10kg ja 7kg, mutta elopainoa on ollut reilummin joka kerta, joten.. mulle kyllä painotti sekä th että lääkäri että se 10-12kg on ihan sallittua tulla, vaikka elopainoa olisikin ennestään. joten ei stressiä :)

toivotaan, että ens kerralla on jo vauvauutisia..

Voi surku mikä vkl! Sinällään ei mitään ikävää tapahtunut, mutta silti menny päivät lähinnä itkeskellessä. MIes ei mukamas edes huomaa,puuhaa kaikkea muuta ja eilisen kampaajareissun jälkeen sanoi, että näytän oudolta. :ashamed: Tarkoitti tietysti että kun tukka erinäköinen,mutta raskaushormoneissani otin senkin loukkauksena ja säälin itteeni koko illan, ettei tuo toljake tajua mistään mitään. Näyttäydyin mukamas oikein nätiksikin iltaa varten, niin pöh, ei se edes huomannu, turhaan mä möhömahaani hepenein somistan. :kieh:
Noh, matalalentoa mennään, mutta toivottavasti ei enää kauan.

Oi, oikein kovasti suppareita ja jaksuja Mosolle, toivottavasti vauveli kohtapiakkoin hoksaa tulla ulos :heart: On nuo vipot ajat niin rassaavia.

Ja kiitos kaikille :hug: :hug: :hug: tuosta kierrosinfosta. Täytyykin alkaa katselemaan ke-aikoja, jolloin sopisi mennä vierailulle. Odotan innolla,että näkee uusitut paikat. Vielä yksi kymysys: onko äitiyspkl:lla nykyisin enää kätilönkoppia tai muuta ilmoittautumispaikkaa, mikäli tulee päivystyksenä? Jouduin jokin aika sitten käymään, enkä löytänyt mitään mistään, oli pakko vaan istua käytävällä ja lehahtaa ohimenevien hihoihin,että pääsi tsekkaukseen. Ennenhän siellä oli se "toimistohuone", mutta nyt en huomannu, enkä sit uskaltanu sinne eteenpäin lähteä kävelemään, kun en tiiä ,missäkohtaa muuttuu jo osastoksi. :whistle:

Elosalama, mie kans mieluusti kävisin vain 4vkon välein neukkulassa. Painonnousua on jotenkin niiii-in ahdistava seurata. :snotty: Yritän saada sen pysymään nyt rajoissa,mutta vaikeeta on. Mä lihon jo siitä, että ajattelen namia. No, ehkä kuitenkin todellisuudessa ne ajatukset saa jalat kävelemään sinne namihyllylle kaupassa.... ;)

Hyvää vointia kaikille, lähden valmistelemaan meidän poikasta soitonopettajansa jäähyväiskonserttiin, missä poikakin soittelee. Saan taas illalla itkeä tihrustaa konsertissa, ulvoin jo harkoissakin täysillä... :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Elosalama: Laitappa jossain vaiheessa masukuvaa tulemaan ;)

Mosolle erittäin paljon supparisäteitä! Toivottavasti pikkuinen olisi pian valmis luopumaan yksiöstään. Nuo LA:n jälkeiset päivät ovat kyllä pitkiä..

Kääkkänä: Hih, hormonit heittelee siis muillakin :D Eihän se kivaa oo, ja vaatii mieheltäkin välillä normaalia enemmän ymmärrystä, mutta taitaa kuulua aika monen naisen raskauteen. Jaksuja, kyllä se siitä taas ohi menee!

Matkakuumetta pukkaa ja äsken aloin tekemään listaa, mitä kaikkea pitää muistaa pakata mukaan. Eilen meni kummin synttäritkin aika kivasti, vaikka illalla jaloissa tuntui tuo korkkareilla kävely.. Tässä masukuva eiliseltä (valas mikä valas):

Jonspe ja Lilliputti 23+5

AnQ
Mosolle tsempit viimeisiin päiviin, lohduttavaa tietää että vauva tulee masusta ulos kuitenkin ennemmin tai myöhemmin, heh! Myö mentiin viimeeksi sinne sairaalalle tunti etuajassa, samoin kuin ekaan neuvolaan - meikällä ei aina nää kellonajat mee ihan oikein :D

Kääkkänälle paljon virtuaalinenäliinoja :D Niiiiiiiiin lohduttavaa kuulla, että muutkin vetistelee ihan miten sattuu! Esikoisen odotusajan olin tosi tyyni, nyt tuntuu että räjähdän saman tien - oon nykyään kaikkien mielestä varmaan ihan hirvee :snotty:

Jonspella iiiiihana masu :heart: Vaadin saada lisää masukuvia kaikilta! :p

Tänne ei mitään ihmeellistä, puuhakas viikonloppu takana. Esikoiselta jäi tänään päikkärit väliin (simahti puoleksi tunniksi tosin autoon) ja voi jestas, millasta elo on ollut :D Huomaa kyllä, että päiväunien tarve on vielä melkoisen suuri, huh.. Kauhulla odotan jo huomisaamua, kun pitäisi jaksaa taas ennen seitsemää heräillä. Aamutkin tuntuu niin paljon helpommalta, jos on nätti ilma - en ala, jos vettä sataa!

Hohhoijaa, pitäisiköhän sitä painella pehkuihin..

AnQ + tyyppi 27+4

AnQ
Nostellaan, kun kohta tiputaan ties kuinka kauas :snotty:

Joko Jonspe on päässyt reissun päälle? Jos vastausta ei kuulu, oletan että on B)

Mikä moson vointi? Ja kaikilla muillakin? :D

Mie kaivoin vihdoin ja viimein mammahousut kaapin perältä, alkoi nyt tavalliset housut puristamaan. Toivottaavsti tulisi taas niitä helteitä, hame päällä on hyvä viipottaa! Pitäis varmaan etsiä kivat caprit tai vastaavat kesäksi, mut oon niin järkyttävän laiska - eikä toi ilmakaan oikein siihen kannusta. Pyh!

AnQ + tyyppi 28+0 POKS :heart:

Heippa vaan kaikille!

Tässä olisi ensimmäiseksi tuorein masukuva kun niitä toivottiin. :)

Eli rv 23+5

Eilen kävin neuvolassa ja kaikki oli vallan hyvin. Tosin itse sekoilin ja menin kokonaan vääränä päivänä, mutta onneksi terkalla oli aikaa ottaa vastaan. :ashamed: Alkaa pää pehmetä tän raskauden seurauksena vissiin...

Tässä kuitenkin tärkeimmät tuolta

Paino 86,7 (+350 g/vko)
Turvotus -/+ (helteellä turpoaa kädet ja jalat)
RR 110/65
Pissa puhdas
Hb 108
Sf-mitta 20
Sykkeet ja liikkeet +

Täällä kanssa yks hormoonihirmu ilmottautuu. :wave: Itku tulee herkästi ja suutun mitä ihmeellisimmistä asioista. :D Onneksi mies on jo tottunut tähän, tosin kyllähän se aina vähän parisuhdettakin rassaa jos toinen räjähtelee miten sattuu. :p

Miekin haaveilin tuosta tutustumiskäynnistä, mutta en millään viitsisi yksin lähteä enkä usko että mies kesken päivän pääsee mukaan. Pitäsköhän tehdä ne treffit mitä suunniteltiin ja tutustua samalla synnäriin.

Jonspe taitaa olla jo reissun päällä. Toivottavasti matka sujuu hyvin. Ihana masukuva siulla. :)

AnQ Päikkärit on kyllä kova sana, kun vaan joskus ehtisi nukkumaan niitä. :) Tosin nyt kun työt loppuu (enää tää viikko, JEE!!) niin ajattelin sitten että voisi alkaa nukkumaan niitä ihan säännöllisesti. Nyt on ollut vähän että sit on ihan sekasin töissä jos päivällä vetäsee unta palloon.
Siehän oot pitkälle päässy ilman mammahousuja. :eek: Ite oon käyttäny jo monta kuukautta. :)

Kääkkänä Miten miulle on jääny sellanen käsitys että on ihan siinä missä ennenkin ne vastaanottotilat?? En kyllä oo ihan varma, ultrassa kun ollaan vaan käyty niin siellä aina tullaan pyytämään nimeltä käytävästä. Onneksi ei tarvi lähteä minnekkään muualle sentään etsiskelemään enää tuota sisäänkäyntiä vaan pääsee siitä pääovesta.

Eipä tässä kai sitten muuta, siivouspäivä tänään ja huomenna sit KodinYkkösen avajaisiin, jos vaikka löytyisi kivoja juttuja kotiin. :)

AngelEyes ja Säihkis 23+5

AnQ
Huomenta!

Angel Eyes, hyviä neuvolakuulumisia :flower: ja ihana masu :heart: Miulla on aika paljon matalia, joustavia housuja, joita on pystynyt käyttämään hyvin - nyt on alkanut olemaan masu sen verran tiellä, ettei toivoakaan niiden mahtumisesta (no joo, kyllä ne mahtuu, istuminen onkin sit vähän ikävämpää ).

Mie oon muuten huomannut tuon päänupin lahoamista, oon ihan kalenterin varassa (miulla on olo, että oon tästäkin valittanut aiemmin täällä :LOL: ) enkä aina osaa ees puhua oikein, kuin kirjaimet ei vaan mee oikein! Tää ei tuu varmaan taas helpottamaan vähään aikaan, joten parempi kai vaan yrittää hyväksyä asia ja olla sit vähän.. yksinkertaisempi :D

Niistä treffeistä, miulle ainakin sopis jos järjestettäis sinne synnärin tutustumiskäynnille ne, niin kuin Angel Eyes ehdotti! Miulla tietysti ongelmana on nää työt, jotka muutenkin häiritsee vapaa-aikaa (tietysti heinäkuun puolevälin jälkeen ei oo mitään ongelmaa) ja mies, joka kuitenkin haluaa lähteä mukaan :LOL: Mutta mietin sitä tapaamista itsekin yks päivä, ja ois ihan kiva nähdä ennen kuin kaikki on kahtena kappaleena :D

AnQ + tyyppi 28+1

Yhteistyössä