Kaakonkulman Odottajat

Täällä edelleen eikä supistuksista tietoakaan.
Tänään oli neuvola, kaikki oli ok. Laskeutunut hyvin. Seuraava käynti onkin ensi tiistaina jos ei synny ennen sitä. Ensi viikolla on myös perjantaina neuvola jos ei synny ja äitipolille meno kun viikkoja tasan 42, jos ei synny ennen sitä. On kuulemma tapana täällä että silloin vasta yliaikaiskontrolli, oli sitten arki tai pyhä.

Sanmar 40+0
 
Minulla on sf-mitta mennyt aina yli raskausviikkojen, siis tyyliin jos rv 28 niin sf on yli 30 jne.. Eli ihan omalla käyrällään. Niin oli tässä viimeisimmässäkin raskaudessa. Miun tapauksessa ei suoranaisesti ole vauvan koosta kertonut sf.
 
Joup, ja flunssaa pukkaa.. pää täynnä räkää ja silmät vetiset.. siistii..

kelan papereita oon tossa yrittäny täytellä.. kiva ku oon ite itteni palkanlaskija, ni ite pitää nuoki suhrata alusta loppuun..

mie katoin niitä esikoisen sf mittoja:
rv 21+3 sf 18
rv 24+4 sf 20
rv 28+2 sf 29 , tuossa vähän tullu kasvu pyrähdys!!

eli nyt olen paljon isompi!! ja asennoidun siihen 4 kg vaaviseen nytkin.. haluisin kyllä edelleenkin loppumetreillä käydä ultrassa kurkkaamassa mikä olis paino arvio..

mutta näillä mennään nyt!!

Äiti lpr 22+2
 
Noista sf mitoista.Miulla ne on aina huidelleet yläkäyrän yläpuolella ja just kolmikilosia ovat nuo muksut olleet syntyissään.Et ei se automaattisesti kerro isosta vauvasta.
Ihana keväinen ilma taas.Toivottavasti vielä huomennakin ois auringon paiste ku markkinoille mennään.
Iloista odotusta kaikille.
Heilin perheelle hirmusen isot onnittelut vielä kertaalleen.
 
Ja muullekin perheelle onnittelut suloisesta pikku-miehestä tietenkin! :heart: Tulee ihan omat ajat mileen ku meillä myös tosiaan kolme poikaa..

Pyytelen tässä anteeksi kun en ole kirjotellut mut te kaikki muut tunnutte olevan tuttuja keskenään, joten ei kai kauheast muiden juttuja kaivatakaan =)

Sen verran uusia kuulumisia meille et käytiin Hesassa 4-d ultrassa viime maanantaina ja sen mukaan meille on tulossa TYTTÖ!!! :heart: Voi maailma, kyllä se tuntuu ihanalta kolmen pojan jälkee. Olis poikakin ollu ihana mut nyt tulee vähän vaihtelua ja pääsee ostelee vaaleapunasia vaatteita, joita on kertyny kaappiin jo jonkun verran. neljäs kerta siis toden sanoo :LOL:

Vielä kovasti onnea Heilille perheineen ja Sanmarille tsemppiä synnytykseen!

Ai nii, sf-mitasta piti sanoa et mun käsittääkseni mitan suuruudella ei ole mitää tekemistä vauvan koon kanssa, joten suuren mitan omaavat saavat huokaista =) Mulla sf-mitta viime neuvolakäynnillä oli 18 ja silloin viikkoja 24 tasan. Eli aikasen pini mitta mut maha on iso!!!

Nyt pitää mennä paimentamaa poikia, sen verran kovaa elämää kuuluu alhaalta. OIkein hyvää viikonloppua kaikille tasapuolisesti!

Neleka & tyttönen 25+2
 
Hei vaan tännekin kaikille! Enpä ole tänne juuri kirjoittelutkaan :ashamed: Johtuupi varmaan siitä, että kun kaikki taitaa olla Lappeenrannasta, vähän on ikäänkuin ulkopuolinen olo ;)

Täällä on odottava tunnelma, huomiseksi olis sovittuna sektioaika. Jos ei nyt sellaista ihmettä ole tapahtunut, että tämä jyskyttelijä olis mennyt ympäri, sitten tullaan sairaalasta kotiin. Vaan kyllä miusta tuntuu, että tämä lapsukainen edelleen vaan istuskelee mahassa. Tuleva leikkaus hirvittää melkoisesti ja toisaalta ootan kovasti että saisin nyytin jo syliin.

Että semmosta kaikessa lyhykäisyydessään. Koitahan siekin Sanmar nyt saada se synnytys käyntiin, niin ehkä nähdään laitoksella =)

Ja Heilille vielä, että kyllä tuo tei poitsu on sitten suloinen :heart:

Jo-hanna 39+1
 
Moi kaikille pitkästä aikaa! Viikonloppu on mennyt hujauksessa, kun käytiin Ikeassa lauantaina. Kivaa oli ja rahaa meni :ashamed: , mutta kyllä tuo isännän mukana olo vähän jarrutti pahinta ostovimmaa. Itse en kyllä olisi enää pystynyt ajamaan koko matkaa edes takaisin, kankku puutui jo mennessä ennen puoliväliä vaikka minulla oli koko matkan tyyny pehmentämässä.
Toukokuun alussa olisi vielä yksi ajoreissu Lahteen, mutta onneksi isäntäkin oli sitä mieltä että sinne lähdetään vain jos minä haluan ja jaksan.

Tsemppiä Sanmar, kyllä se vauva siltä tulee kunhan on valmis! :hug:
Ja Jo-hannalle myös kovasti tsemppiä sektioon, hyvin se menee! :hug:

Omaa ).( on ruvennut taas iltaisin painontunne vaivaamaan, mutta onneksi pötköttely sohvalla tuntuu auttavan ja siirtävän vauvaa vähän ylemmäs. Tänään huomasin aamulla sekä päivällä vauvan olevan selvästi pää alaspäin, toivon kyllä kovasti ettei siellä vielä rupeaisi viihtymään. Esikko viihtyi rv 30 lähtien pääasiassa pää alaspäin ja aiheutti kovasti ongelmaa liikkumiseen.
Kaikki nostelut olen saanut jättää täysin isännän harteille jo, ei tunnu itsestä hyvälle masussa, joten en halua ottaa mitään riskejä.

Älkää te muilta paikkakunnilta kirjoittelevat tunteko oloanne ulkopuolisiksi, mukaan vaan reilusti kirjoittelemaan....kyllä tänne juttuja mahtuu =)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

-Anniel ja vekkuli 25+3
 
Iltoja vaan miunki puolesta!!

Tsemppiä vauvan ulostuloa odottavalle Sanmarille =) ja sektioon menevälle Jo-hannalle!!

Mein vaavinen potkii jo että masu heiluu :heart: , ihanaa kyllä seurata!! mies näki potkun yhtenä iltana, mut poitsu ei oo vielä kerenny, se aina laittaa pään mahalle, ja sitte vauva yleensä potkasee ihan eri paikkaan.. härnää jo nyt isoveikkaa :D

Miulla koskee alapäähän aika kivasti.. ei tarvi hirmu pitkiä kävely reissuja enää suunnitella..eikä tahdiltaan reippaita.. aika tylsää.. mut eipä oo enää ku neljä kuukautta :D

nyt taidan mennä viel telkkuu töllöttää!!

hyviä vointeja kaikille!!!

äiti lpr 22+5
 
Aikaista huomenta (yötä) kaikille, täällä sataa aivan kaatamalla vettä, nyt saa loputkin lumet kyytiä... Muutaman tunnin sain onneksi nukuttua, nyt suihkuun ja sitten pikkuhiljaa valmistautumaan lähtöön... Kiitos onnen toivotuksista ja palataan asiaan =)

Jo-hanna ja "Jysky" 39+2
 
Ei vielä merkkiäkään että syntyisi. Huomenna olisi neuvola jos ei nyt sattuisi haluamaan syntyä ennen sitä...
Minua pelotti jossain vaiheessa se että jos onkin taas perätilassa enkä saisikaan synnyttää alakautta (ei kriteerit täyttyisi). Mutta onneksi pitäisi olla kääntynyt eikä tarvitse sellaisia miettiä. Ainahan voi käydä niin että joutuisi sektioon vaikka lapsi oikein päin. Ei pitäisi pelätä sellaista, kun lapsen hyvinvointihan se tärkeintä.
Oltiin tänään esikoisen kanssa muskarissa ja ei mitään supisteluja vaikka nosteli yms. Pelailtiin palloakin pihalla iltapäivästä eikä muuta kuin nivusiin painaa.

Sanmar 40+5
 
Jo-hanna sitten vissiin jäi sektioon!! Nyt hällä jo nyytti kainalossa :heart: !!

Mie muistan tuon viimesten viikkojen kärvistelyn, esikko synty 41+6, eli käynnistys olis ollu lauantaina, mutta hän päätti tulla itekseen perjantaina! hyvä niin, mutta oletan/asennoidun että nyt mennään samoilla säännöillä, ni ei tuu pettymyksiä.. se oli vaan hirveetä oottaa et millon sie jo synnyt.. mutta onneksi kukaan ei oo sinne jääny =)

kauhee nälkä, vaikka reilu tunti sitten söin aamupalan.. taitaa vaavi kasvaa :D

mutta päivän jatkoja!!

Äiti lpr 23
 
Joup, taidanpa olla ainut kaakon kulman odottaja :D

tai sitten olen ainut kellä ei ole muuta yekemistä ku surffailla täällä..(paitsi työnteko, mutta se ei kokoaikaa huvita :D )

Jokos sanmar on päässy laitokselle?? Onnea hänelle jos näin on!!!

Mites muut??

Kesä lähestyy, mites meidän treffit? tavataanko joskus jossain leikkipuistossa tai vaikka kahvilassa, sinne haluun kyllä sitten ilman poitsua!? ite jään lomalle 5.6 ja siitä suoraan äippälomalle, eli aikaa on, ja miehellä kesäloma vasta heinäkuun puolessa välissä!!

mutta kirjotelkaahan jotain, ettei häviä tää ketju!!

uusiakin saa tulla mukaan, pitäähän näille kulmille nyt syntyä enemmänkin näitä vauvoja =)

Äiti lpr 23+1
 
Sain kunnian tulla kertomaan teille ilouutisia =)

Sanmar sai pienen prinssin viime yönä klo 2.41! :heart:
Painoa 2680 g ja pituutta 49 cm. Ja kiire meinasi lopuksi tulla, kun oli tilannut taksi klo 2.05, auki tullessa sairaalaan 9,5 cm ja synnytyssaliin suoraan ponnistamaan :)

Miten pienet pojat
valmistetaan...
ensin aamukastetta
laitetaan pieneen
kultaiseen rasiaan.
Hopeaa enkelin siivestä
ripotellaan ja auringonvalolla
sekoitetaan...
näin pienet pojat valmistetaan.
 
Ja anteeksi omalta osaltani, kun olen vähän hiljaiseloa pidellyt....lupaan kirjoitella enemmän! :) Ja kyllä minäkin voisin mielelläni teidän kanssa treffata (siis kaikkien jotka vain kynnelle kykenevät :) ). Satama kuullostaisi minusta hyvälle treffipaikalle, kunhan kelit vähän lämpiävät!

Ps. Miula alkaa äippäri varhennettuna 19.5. mutta eipä tää tilanne hirveesti muutu, ku olen valmiiksi jo kotona :D rahaa vaan rupee tulemaan vähän enemmän.
 
Onnea paljon sanmarille!!!! onneksi kerkesi sairaalaan =)

Suunnitellaan niitä treffejä sitten kun nuo lumet on poistunu, ja satama on varmaan ihan jees, sieltä saa paljon kaikkee hyvää :eek:

vitsi mie oon kuolannu niitä vetyjä ja vohveleita :p , millokohan ne kojut aukee?? vappunako??

ihanaa, kohta on kesä!! :D
 
Ei vetyä vieläkään.. joskohan tänään pääsis :p

pitäs lähtee ettii hoitopöytää tänään. mies ei haluu käytettyä, joten ostamma uuden :D , käy miulle, jos sil on noin paljo rahaa ni mikäs siinä!! kannattas varmaan ettii sit sellanen minkä saa lipastoksi sitte ku hoitoaika on ohi!!

onkohan sellasia noissa meiän liikkeissä??

Äiti lpr 23+2
 
Itse en ole noihin muunneltaviin lipasto/hoitopöytiin törmännyt, mutta toivottavasti löydätte jonkun! Lastentarvikkeessa muistaakseni on joskus aikoinaan ollut sellaisia, mutta vuosiin en ole siellä käynyt.

Me ostettiin eilen ihana lipasto, josta nyt sitten meidän "puuseppä" haluaa tehdä hoitopöydän. Eikä tule kalliiksi, lipasto oli käytettynä halvempi kuin se mitä katsoimme ikeassa ja loput tarvikkeet ei sitten maksakkaan enää mitään, kun lojuvat valmiiksi jo tuolla alakerrassa.

Täälläkin närästys on muuten hävinnyt kokonaan jo viikoiksi, kun lopetin kahvin ja normaalin teen juonnin, pelkkää kofeiinitonta juon. Tänä aamuna kylläkin rupesin unissani laittamaan kahvinkeittimeen vesiä ja ihmettelin kovasti mitäköhän oikeen olen tekemässä. :D

-Anniel ja vekkuli 26+0
 
Käytiinpä sitten äitin kanssa Tenavapisteessä.. en oo siellä tykänny ikinä asioida, mutta mentiin tarkistamaan heidän tarjonta.. tulipa sitten itse supi suomalainen omistaja palvelemaan meitä ja aloitti keskustelun venäjäksi??? siis ei oo venäläisiä asiakkaita vastaan mitään, mutta juma ku ollaan suomessa ni olettaisin myyjän ees alottavan keskustelun suomeksi, varsinkin suomalaisen myyjän.. Päivää, mitä saisi olla, ei oo vaikee sanoo..

ja ei ollu pöytiä tai oli mut äly kalliita.. Lastentarvikkeessa kanssa oli muutama, mut ei sellasta minkä mie haluisin..tai yksi oli, mut aika kallis sekin.. vaikeeta..

se on varmaan mentävä nettiin shoppailee..
 

Yhteistyössä