Kaakonkulman Odottajat

Onnittelut Heilille pikkuisesta. :heart: :flower:

Tästä pinostahan on sit ollut tunkua oikein siellä äippäpolilla, kun miekin siellä eilen kävin tuossa np-ultrassa. :) Siellä meidän pikkuinen nukkui masussa, sydän löi hienosti ja kaikki oli niinkuin pitikin. Ja äiti lpr olit ihan oikeessa kun sanoit että tuntuu vaan sellaselta oudolta se ultraus. Kyynel kyllä tuli silmään, kun pikkuisen näki ja sen että kaikki oli kunnossa. Sattui vielä oikein mukava kätilökin ultraamaan. :)

Kiva juttu että Äiteen tuplat kasvaa ja kehittyy hienosti ja vielä Sanmarille tsemppiä tulevaan.

AngelEyes ja masukki 11+3

Tänne ei mitään uutta...masukuvaa yritin tossa päivitellä profiiliin, mutta ei suostunut toimimaan. Joten tässäpä tämä masu nyt möllöttää...itsestä tuntuu paljon isommalle jo tuo maha, mutta kuvassa näyttää jotenkii pienelle.

-Anniel ja vekkuli 24+2 (kuvassa 24+1)

Se on morjes! :flower:

Vihdoinkin on sekuntti aikaa istahtaa koneelle..Saatiin juuri sukulaiset häädettyä pois meiltä, alkoikin jo käydä hermojen päälle ylimääräinen porukka kotona. Elikäs; Eilen kotiuduinmme Äijän kanssa. Mittaa pojalla tosiaan 3780grammaa, 49 senttiä ja py 36,5cm. Pieni, punainen, ruttuinen, karvainen ja ruttuniskainen kaveri hän on. Ihana. Rakastuin taas ensisilmäyksellä ;) . Tissi maistuu ja maito alkaa pikkuhiljaa nyt riittämään, kolmas vuorokausi synnytyksestä siis menossa. Synnytys oli sitten loppupelissä nopea toimitus, synnytyksen kokonaiskesto oli 2 tuntia 20 minuuttia, josta ponnistusvaiheelle meni 3 minuuttia ja jälkeisvaiheelle 11 minuuttia. Ei revenny paikat, ei tikin tikkiä, ei nirhauman nirhaumaa. Ainoa "ongelma" jonka synnytyksen jälkeen itsestäni "löysin" luiden irrallaan olemisen tunnun lisäksi on pieni peräpukama (joka tosin ei vaivaa ainakaan vielä minua). B) Melko hyvin siis kuitenkin asiat meni. Niin no, pienimuotoiset "patoumat" jäi kyllä synnytystä alussa hoitanutta kätilöä kohtaan kun en ennättänyt saamaan tilaamaani spinaalipuudutusta..Olin kipuineni turvannut mielen siihen, että se tulee ja sen saan ja sit helpottaa..Mut ei.. Ei voitu enää laittaa kun kätilö oli asiaa viivytellyt. |O No, tulipahan koettua.. Jos jotain hyvää haetaan, niin spinaalihan saattaa hidastaa synnytyksen etenemistä, niin ei ainakaan sitä tapahtunut minulle. :D

Onnellisena kotona. Pieni nyytti tuhisee tyytyväisenä ja on tosi rauhallinen tapaus. Pienempi isoveli, Edi 1v7kk on hyvin iloinen pikkuveljestä ja paijaa mieluusti häntä.. Ei vielä siis mustasukkaisuusdraamaa ilmassa.. Ja isompi isoveli Antsa 6v haluaisi herättää vauvan ja nähdä sen ilmeitä ja silmät. =) . Mies jäi nyt sitten lomille kotiin, pikkasen tuleva arki kyllä hirvittää..Että miten näiden kanssa kädet sitten riittää...

Heili

Heili, kiva kuulla että sinulla sujui synnytys hyvin. Tosi omituista että kätilö ei voinut kuunnella sinun tarpeitasi. :/
Tulee itselle olo, että miksei voisi olla jo kesä ja oma vauva sylissä :heart:

Jokos Sanmar on lähtenyt laitokselle?

-Anniel ja vekkuli 24+3

Heili: Kiva että kaikki meni hyvin!
Täällä sitä edelleen ollaan eikä lähdöstä tietoakaan. Mies onkin seuraavat 2 yötä töissä ja sitten olisi vapailla. Jospa sitten...
Ei ole supistellut vaikka olen työnnellyt lumessa vaunuja, pelannut palloa pojan kanssa yms. Selkä vähän kipeytyi kun kannoin eilen pojan portaissa, mutta ei mitään muuta.

Sanmar 39+4

Kiva kuulla että heilillä meni kaikki hyvin!!

Onnea vielä kerran koko perheelle!!

Meillä oli taipalsaarella oikein mukava mökkivkloppu, olikin ihana ilma!!! paitsi tänään, mut ei se haittaa ku aamupäivästä lähettii jo kotia päin!!

mutta pitemmittä puheitta hyvää sunnuntain jatkoa!!

Äiti lpr 21+5

Nostetaanpa taas ettei hävitä =)

Tänne ei mitään kummempia.. keskiviikon neuvolaa kauhulla odotellessa..painon nousu pelottaa..tai toisinsanoen sen terkan kommentit..vaikka ei se oo naputtanu miulle painosta, vaikka lähtöpainokin on ylipainoa..mutta vähän "hävettää" ku en saa itteeni lopettamaan tota yletöntä herkuttelua.. hirveesti menis kaikkee karkkii ja erilaisia suklaa juttuja..ei ihan perinteinen suklaalevy maistu, mutta täyte patukat ym.. :kieh: ja pullat ja kaikki.. mutta eilen illalla söin porkkanaa ja kurkkua!! hyvä mie!!!

äiti lpr 21+6

äiti lpr mekin on miehen kans yritetty iltasin napostella vaan pikkuporkkanoita ja hedelmiä, mut ei se kuiteskaan ole sama kuin suklaa... :ashamed: Pari päivää ain onistuu, sit sorrun johonkin hyvään :p

Miulle just soitettiin neuvolasta ja siirrettiin lääkärineuvola ens viikolle. Olin jo niin odottanu, tosin en sitä punnitusta... No meneehän se viikko nopsaan, on niin paljon muuta tekemistä.

Koirien kanssa käytiin tunti kävelemässä.On niin ihana ilma taas. Aurinko lämmitti jo tosi paljon. Hiki päässä olin, vaik aika hidasta tää miun lenkkeily jo onkin. :D

Kissantassu ja Napsu 28+1

Ihana söpöliini Heili! :heart:

Angel Eyes, kyl se aika menee nopeasti...miusta tuntui joulun aikaan, että eihän se kesä tule koskaan, mutta nyt ei ole enää ku 3 ja puol kk. Siis enää... :D nyt ainakin tuntuu sille, kun kaikkea tekemistä riittää, ni viikot menee tosi nopeasti.

Ensi vkloppuna lähetään ikeaan ja sitten alkaa vauvanvaatteiden selkkaus ja pesu, kun saadaan vaatelipasto, jee! :)

Mutta eipä muuta tällä kertaa...ihanaa kun tulee kevät.... =)

-Anniel ja vekkuli 24+4

Aurinkoista maanantaita kaikille!!
Kaupoilla on tullu kierrettyä ja taas ostin vauvalle..ensitutin ja vielä vaalenpunaisen :D matkarattaatkin pestynä oottaa miniä..vielä tarvisi jatkaa tuota äippäpakkauksen pesua ja patja käydä pinnikseen ostamassa =)

mua harmittaa ihan vietävästi kun toukokuussa on juhlia jos toisia ja vähän tilanne näyttää siltä ettei me päästä sinne ja voi että taas niitä juttua ettei vaivautunu paikalle jne.. :kieh: noh saavat kyllä luvan ymmärtää ettei kukaan aja viimesillään 300km suunta yksien juhlien takia ja toiset juhlat on 400km päässä.. |O

mutta jos sitä lähtis suunnittelemaan olkkarin verhoja kun tuo uusi ompelukonekin saapuu tällä viikolla... ;)

tuire ja mini 28+3 :heart: :heart:

Suloinen poika Heilillä!
Meillä oli tänään muskaripäivä eikä mitään supisteluja tms. vaikka hyppyyttelin poikaa. Kävin sitten ystäväni kanssa pitsalla ja heti sen jälkeen iski makean himo. Minä en ole paljoa jaksanut stressata herkkujen syömisessä, pitäisi kyllä ottaa itseä niskasta kiinni. Ainoa mikä vähentää herkuttelua on tuo kotona oleva taapero, joka on aina vailla samaa mitä toinenkin syö. Ja karkin peräänkin on jo ikävä kyllä oppinut. Eli meillä on karkkipäivä kerran viikossa + äidin salanamit kun toisen silmä välttää.
Keskiviikkona olisi neuvola jos ei sitä ennen vauva halua syntyä.

Sanmar 39+5

Kyllä on ihme jos ihmiset ei ymmärrä että raskaana ollessa ei enää tietyssä vaiheessa halua/jaksa istua autossa pitkiä matkoja. Itse käytiin vielä maaliskuussa reissussa, raskausviikkoja oli suunnilleen 36. Siitä huolimatta sai selitellä miksei menty vielä käymään yhdissä juhlissa, jotka olivat reilu viikko myöhemmin.

Sanmar 39+5

Onpa sulonen tuo Heilin pikku Äijä!!!

Mie oon taas viime yönä valvonu..?? ihme juttu ku uni ei tuu, miestä oottelin iltavuorosta kotiin ja ihan kevyesti sitte saunottii ja valvottii 23.30 asti ja sittenki vielä jouduin pyörimään sängyssä ennenku uni tuli, ja sit poitsu tuli uffailemaan mein huoneeseen joskus 2 jälkeen, ja taas meni ainakin tunti ennenku sain nukuttuu ja sit kello soikin jo 6,30.. noh, ei kai tää haittaa jos jaksaa olla päivisin pirtee, kai tää vaan kuuluu asiaan!!

Noista juhlista, en miekä kyllä lähtis noin pitkiin matkoihin.. oon varotellu jo ihan näitä lappeenrannassa juhlia järjestäville et miuhu ei oo sitte luottamista, ja hyvin kaikki ymmärtää! esikon aikaan jätin yhet rippijuhlat ja 40-v. syntsät väliin, ja oon sen jälkeen saanu samoihin perheisiin juhlakutsuja, että ei ne ainakaan hirveesti suuttunu :D

Hui, sanmarillahan on huomenna LA!!! kohta siullakin on nyytti kainalossa =)

nyt pitäs alkaa tehä töitä..

Äiti lpr 22

Tänä aamuna otettiin laiskotellen, noustiin vasta klo 8 ja sitten aamupalan jälkeen laitoin pojalle lastenohjelmia videoilta tulemaan. Sain itse tehdä aamuhommat ja lukea lehden rauhassa. Siivoiltiin kyllä sitten lelulaatikkoa. Päikkäreiden jälkeen pitäisikin sitten raahautua pihalle. Mies kyllä sanoi voivansa ulkoilla, mutta kyllä sitä itsekin kaipaa vähän liikuntaa (vaappua eteenpäin) ja raitista ilmaan.
Tämä meidän nyytti ei ole vieläkään ilmaissut aiettaan tulla masusta.

Sanmar 39+6

Päivää!!

Neuvolassa käyty ja painoo on nyt tullu ekasta neuvola käynnistä 8.2kg.. jos lasketaan raskauden alusta ni jotain 13kg.. mut ei terkkari hirttäny miuta, oli ihan mukava!!

hb 120
rr 137/77
sf 23
pissa puhdas
vaavin syke 140, ja kovasti potki sitä kuunteluvekotinta!!!
ja muutenki kaikki ok

Eli kaik hyvin ja tosissaan mitä teillä muilla on ollu tuo sf rv 22+1 on nyt miulla, mut ei se terkka tostakaan mitään sanonu!! pitää illalla verrata mitä pojulta oli, silläkin menin aina yläkäyrillä, tai yli yläkäyränhän tuo miun mitta on nyt

Mutta ihanaa aurinkoista päivää kaikille!!!!

Äiti lpr 22+1

äiti lpr
mulla se sf-mitta on kans korkealla ollu koko raskauden ajan siis mennään ylimmillä
käyrillä ja se mua vähän pelottaa toisalta,kun muistan jonkun sanoneen että mitä isompi se mitta on sen isompi vauva on tulossa..ikk :eek:
EI KAI??sanokaa että olen väärässä.. :ashamed:

eli mun mitat on ollu
rv 18+3 19
rv 23+0 23
rv 27+5 28

tänne ei muuten mitään erikoista,tomaatit laitoin eilen ruukkuun kasvamaan ja tarvisi varmana mennä katsomaan noita taimia plantageniin tai jonnekin..
masu kasvaa ja mini on touhukas liikkumaan ja potkimaan iltaisin.
vielä olen toistaiseksi saanu nukkua yöni etten ole heränny vessassa käymään,mutta kuinka pitkään on taas toinen juttu.. :whistle:

mutta nyt iltapäiväkaakaolle :wave:

tuire ja mini 28+5 :heart: :heart: :heart:

Aurinkoista keskiviikkoa!

Jokohan Sanmar on tosi toimissa?

Kiitos Anniel tsemppauksesta, onneksi on kesä tulossa niin silloin ainakin aika menee nopsaan. On kyllä itselläkin paljon pirteempi ja energisempi olo kun aurinko paistelee, että jos se vaikka tästä sitten.

Äiti lpr Tässä olisi miun sf-mittoja noilta viikoilta: 1. 21+4 17, 2. 20+5 16 ja 24+5 19,5 ja sit tää 3. 21+0 17 ja 25+0 24. Nyt neljännen kanssa taidetaan mennä ihan omissa korkeuksissa, ainakin näyttää siltä.

AngelEyes ja masukki 12+1

Yhteistyössä