V
vierailija
Vieras
Enhän mä niin sanonut, haloo. Luetun ymmärtäminen...Vaikutat ikävältä ihmiseltä. Jos on tarve haukkua muiden puheita kuin itsesi paskaksi, ei ketään varmaan kiinnosta puhua kanssasi.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Enhän mä niin sanonut, haloo. Luetun ymmärtäminen...Vaikutat ikävältä ihmiseltä. Jos on tarve haukkua muiden puheita kuin itsesi paskaksi, ei ketään varmaan kiinnosta puhua kanssasi.
Ihanaa, että on. Saadaan taas keikalta hyvää materiaalia. Miksi ihmeessä pitää tästäki vetää jotain negaa? Älä katso hänen materiaaliaan, jos ärsyttää.Jotenkin ärsyttää että miten se Ne bi smel on taas Sloveniassa? Jotenkin tuntuu hänellä menevän toi fanitus jo vähän yli. Kontenttina on kuitenkin pääasiassa Jokereiden sieraimet. Laittais nyt jotain matkatunnelmiakin saakeli, jos tuonne asti pitää 5 kertaa vuodessa raahautua, mutta ei.
En, koska en seuraa heitä muutenkaan. K:n valoteknikon tiedän ja ei voi kuin ihailla kädenjälkekän ja taidettaan. Käytkö keikoilla keikkakuvaajien takia? En, silti kyllä ihastelen ja arvosta heidän työtään. Tiedän useita ihan loistavia keikkakuvaajia, joiden kädenjälkeä seuraan. Kaupan kassa tuskin luo omaa taideteostaan tavaroiden piippaamisesta hihnalla tai kirjanpitäjä kuntosalin kirjanpidosta. Ja samalla lailla työtään tekevät myös artistit, näyttelijät yms.No, kerropa tähän äkkiä, kuka on Mirellan valoteknikko, kuka oli aikanaan Dingon? Kyllä varmaan googlella selviää mutta ei täällä näiden ihmisten läheisiä lukuunottamatta kukaan tiedä, keitä he ovat. Enkä vähättele heidän merkitystään, totean vain, että kukaan ei käy keikoilla heidän takiaan paitsi heidän läheisensä. He tekevät duuniaan siinä missä vaikkapa jokin toimistotyöntekijä. Ei kukaan käy ruokakaupassa, koska kassalla on niin taitava työntekijä eikä kukaan käy sillä kuntosalilla, jonka kirjanpitäjä osaa tehdä kirjanpidon parhaiten. Silti ilman näitä se palvelu ei todennäköisesti olisi aivan samanlainen.
Mikset keskustele?? Hyvänen aika. Kaikki kekskustelu on kyllä tervetullutta. Kun 13500 välilehteä on keskusteltu BK:sta ja ehkä 10 välilehteä KK:sta niin hyvin pienimuotoista pohdintaa tämä on olllutOnko täällä oikeasti enää yhtään henkilöä, joka haluaisi keskustella B:stä tai K:sta. Tämä ohjaaja ei kiinnosta. En ole nähnyt hänen elokuviaan, musavideonsa ovat ihan ok, mutta täällä ei keskustella hänen tuotannostaan vaan hänen epäammattimaisesta tavastaan tuoda tuotantoonsa omia ihastuksentunteitaan. Huomaa, että on valmistunut kuvataidelinjalta eikä elokuvalinjalta. Kuvataiteeseen voi tuoda omia ihastumisia, mutta elokuviin ja musavideoihin pitäisi saada niiden päähenkilöiden tunnelmat eikä niitä omia tunnelmia. Olisihan se aika surullista, jos oma ero tai läheisen kuolema näkyisi ohjaajan, kuvaajan tai käsikirjoittajan tekemässä komediassa.
”20 sivua päivässä jankkaus pelkkää paskaa muista aiheista.”Enhän mä niin sanonut, haloo. Luetun ymmärtäminen...
Mitä laki sanoo toisten kuvien ja videoiden käyttämisestä esim koostevideon tekoon, jos niitä ei muunnella (mutta videoista otetaan esim vain lyhyitä pätkiä)? Kuvia ei rajata tms.Videoiden ja kuvien muuntelija on väärässä, jos tekijänoikeuslakia aletaan tosissaan tulkitsemaan. Täällä on jo joku muukin ehtinyt vastailemaan, mutta edelleen muutama juttu. Pelkät zoomaukset, filtterit ja hidastukset eivät tee muunnelmasta uutta teosta ja alkuperäisen videon tai kuvan kuvaajalla olisi täysi oikeus kieltää niiden käyttö. Alkuperäisellä kuvaajalla on myös moraaliset oikeudet. Suora sitaatti tekijänoikeuslaista:
"3 §Moraaliset oikeudet (22.5.2015/607)
Kun teoksesta valmistetaan kappale tai teos kokonaan tai osittain saatetaan yleisön saataviin, on tekijä ilmoitettava sillä tavoin kuin hyvä tapa vaatii.
Teosta älköön muutettako tekijän kirjallista tai taiteellista arvoa tahi omalaatuisuutta loukkaavalla tavalla, älköönkä sitä myöskään saatettako yleisön saataviin tekijää sanotuin tavoin loukkaavassa muodossa tai yhteydessä."
Toinen juttu ei ole tekijänoikeusasia, vaan liittyy esim. kuvissa olevien henkilöiden kunniaan ja sen loukkaamiseen. Kuvia ja videoita muuntelemalla eli zoomailuilla saatetaan syyllistyä valheelliseen vihjailuun, joka voi aiheuttaa vahinkoa tai kärsimystä ko henkilölle. Kyseessä voi siis olla kunnianloukkaus.
Toisin sanoen, jospa kiimaiset mammat käyttäisitte joskus aivojanne, ettekä vain omaa vaginaanne.
Onko täällä oikeasti enää yhtään henkilöä, joka haluaisi keskustella B:stä tai K:sta. Tämä ohjaaja ei kiinnosta. En ole nähnyt hänen elokuviaan, musavideonsa ovat ihan ok, mutta täällä ei keskustella hänen tuotannostaan vaan hänen epäammattimaisesta tavastaan tuoda tuotantoonsa omia ihastuksentunteitaan. Huomaa, että on valmistunut kuvataidelinjalta eikä elokuvalinjalta. Kuvataiteeseen voi tuoda omia ihastumisia, mutta elokuviin ja musavideoihin pitäisi saada niiden päähenkilöiden tunnelmat eikä niitä omia tunnelmia. Olisihan se aika surullista, jos oma ero tai läheisen kuolema näkyisi ohjaajan, kuvaajan tai käsikirjoittajan tekemässä komediassa.
No siis tajuat vatipää varmaan, että en olisi täällä, ellen olisi nähnyt täällä hyvää ja kiinnostavaakin keskustelua? Vai pitääkö se sulle rautalangasta vääntää omaan kommenttiini? En tietenkään puhu heistä, jotka kirjoittavat jotain kivaakin sopivista aiheista.”20 sivua päivässä jankkaus pelkkää paskaa muista aiheista.”
Suora launaus. Voit mennä muualle tyrannisoimaan.
En tarkoittanut sitä siksi. Keskustellaa mieluummin K:n uusimmasta postauksesta. Siirtyykö albumin julkaisu vai onko vain K:n tapa tuoda pöhinää sen ympärille?Nyt vasta luin viestisi kokonaan. Tämähän on aivan huikea keskustelunavaus!!!
"Epäammattimainen tapa tuoda tuotantoonsa omia ihastuksentunteitaan"
![]()
Jospa lopettaisit tuon haukkumisen.No siis tajuat vatipää varmaan, että en olisi täällä, ellen olisi nähnyt täällä hyvää ja kiinnostavaakin keskustelua? Vai pitääkö se sulle rautalangasta vääntää omaan kommenttiini? En tietenkään puhu heistä, jotka kirjoittavat jotain kivaakin sopivista aiheista.
Mun mielestä ei ole hyvää materiaalia. Klipit ovat liian lyhyitä ja kuvauksesta ei saa mitään käsitystä siitä, mitä lavalla ns. laajemmin ottaen milloinkin tapahtuu. Ei siis voida verratakaan esim. Karnevaalien televisiointikuvaan.Ihanaa, että on. Saadaan taas keikalta hyvää materiaalia. Miksi ihmeessä pitää tästäki vetää jotain negaa? Älä katso hänen materiaaliaan, jos ärsyttää.
Eihän sen nyt pitänyt ilmestyäkään.En tarkoittanut sitä siksi. Keskustellaa mieluummin K:n uusimmasta postauksesta. Siirtyykö albumin julkaisu vai onko vain K:n tapa tuoda pöhinää sen ympärille?
Aina se on tyhjää parempi.Mun mielestä ei ole hyvää materiaalia. Klipit ovat liian lyhyitä ja kuvauksesta ei saa mitään käsitystä siitä, mitä lavalla ns. laajemmin ottaen milloinkin tapahtuu. Ei siis voida verratakaan esim. Karnevaalien televisiointikuvaan.
Ja KK:n keikkakuvaamisessa näkyy, että on itse ohjaaja.Tämä on muuten täyttä soopaaKeikoilla valot on isossa roolissa osana showta. Ne on luonut nimenomaan valoteknikko, ei mikään lamppuja ruuvaa a duunari. Ja mitä tulee elokuvien kuvaamiseen, kuvaajat toimivat siellä ohjaajan alaisuudessa. Ohjaaja ohjaa kuvakulmat yms. Keikkakuvaamisessa kuvaaja on taas itse itsensä ohjaaja. Ne ovat hänen taideteoksiaan ja moni valokuvaaja onkin todella tunnettu.
Kyl mä ainakin menen katsomaan elokuvia niiden hyvien käsikirjoitusten ja ohjauksen takia. Ohjaajat ovat julkisuuden henkilöitä, samoin kuin ne näyttelijät. Kyl mä ainakin osaan heti nimetä suomen tunnetuimpia käsikirjoittajia ja ohjaajia, seuraan heitä myös instassa ja luen haastatteluja heistä. Niin ja moni käy klubeilla valoshown ja hyvän musan takia. Kuinka pihalla oikein olet. Ei leffa tai keikat ole yhtä kuin se pääosannäyttelijä, vaan tiimityötä. Arvostusta nyt hiukan eri alan osaajia kohtaan.
Mieti tämän ketjun rouvia riitelemästä yön pimeinä tunteina baarissa kaasu-Penasta. Pena on mun, pölkky. Eipä kun Pena on mun, tollo."Tuu mun luo - munpas, eiku mun"-video![]()
OLENNAISTA FAKTAA!Tämä on muuten täyttä soopaaKeikoilla valot on isossa roolissa osana showta. Ne on luonut nimenomaan valoteknikko, ei mikään lamppuja ruuvaa a duunari. Ja mitä tulee elokuvien kuvaamiseen, kuvaajat toimivat siellä ohjaajan alaisuudessa. Ohjaaja ohjaa kuvakulmat yms. Keikkakuvaamisessa kuvaaja on taas itse itsensä ohjaaja. Ne ovat hänen taideteoksiaan ja moni valokuvaaja onkin todella tunnettu.
Eli käyt K:n keikalla valoteknikon takia? Tiedätkö, kuka on valoteknikkona huomenna? Tänään on JO:n keikka. Kuka siellä tänään on valoteknikkona? Jos ei olisikaan se sinun ihailemasi, jäisikö keikka väliin? En missään sanonut, etteivätkö nämä ihmiset osaisi hommaansa tai olisi taitavia mutta totean edelleenkin, että lähes kukaan ei mene keikalle heidän työnsä takia, vaikka sitä muuten voivatkin ihailla. Keikkaliput ostetaan sen artistin takia. Samalla tavalla elokuva katsotaan sen näyttelijöiden tai elokuvan aiheen takia. Jos kyseessä on erittäin kuuluisa ohjaaja, alan asiantuntijat saattavat mennä katsomaan sen tämän takia mutta yleisö ei. Kuvaajan takia ei takuulla katso kukaan muu kuin kuvaajan lähipiiri. Ja silti hän voi olla erinomainen ja taitava.En, koska en seuraa heitä muutenkaan. K:n valoteknikon tiedän ja ei voi kuin ihailla kädenjälkekän ja taidettaan. Käytkö keikoilla keikkakuvaajien takia? En, silti kyllä ihastelen ja arvosta heidän työtään. Tiedän useita ihan loistavia keikkakuvaajia, joiden kädenjälkeä seuraan. Kaupan kassa tuskin luo omaa taideteostaan tavaroiden piippaamisesta hihnalla tai kirjanpitäjä kuntosalin kirjanpidosta. Ja samalla lailla työtään tekevät myös artistit, näyttelijät yms.
Sen vaan näki aika moni. Ei sitä samaa sähköä ja läsnäoloa ole esim. K:n ja Kallen välissä. Ehkä sä sit tarvitset kemioiden näkemiseen jotakin todella konkreettista, kuten K:n ja B:n hölmöily videot. -se eriHäh, oot kyllä keksinyt kaiken tämän omasta päästäsi vain. Usassa ei ollut mitään erityistä näkyvissä.
Mitä nyt muutama sata metriä käytäväkävelyä.. Ja siis ei tietenkään postanneet omissa someissaan sitä, koska homma heidän väleissään oli siihen liian tosissaan otettavaa.Eipä vaan Bojanilta ja K:lta nähty koskaan tuon tason läheisyyttä.
Siis missä olivat vappuna?Voi Emppu kulta, kun sä et vaan malta olla kertomatta niitä juttuja. Nyt ne oli IS toimittajan kanssa viettämässä tyttöjen iltaa, ja taas kerrottiin vähän lisää: "Vappuna viimeksi sitten menin juttelemaan eräälle. Sanoin hänelle, että hän näyttää hyvältä ja että meillä taitaa olla yhteisiä ystäviä. Pian hän sitten tarjosikin jo drinkkejä". Kyllähän me kaikki jo tiedetään kenet se vappuna tapasi...
Sanokaa mun sanoneen, että kaikki tulee vielä paljastumaan, ei toi hölösuu pysty olemaan hiljaa.
Luepa nuo aiemmat vastaukset huolella uudestaan.Eli käyt K:n keikalla valoteknikon takia? Tiedätkö, kuka on valoteknikkona huomenna? Tänään on JO:n keikka. Kuka siellä tänään on valoteknikkona? Jos ei olisikaan se sinun ihailemasi, jäisikö keikka väliin? En missään sanonut, etteivätkö nämä ihmiset osaisi hommaansa tai olisi taitavia mutta totean edelleenkin, että lähes kukaan ei mene keikalle heidän työnsä takia, vaikka sitä muuten voivatkin ihailla. Keikkaliput ostetaan sen artistin takia. Samalla tavalla elokuva katsotaan sen näyttelijöiden tai elokuvan aiheen takia. Jos kyseessä on erittäin kuuluisa ohjaaja, alan asiantuntijat saattavat mennä katsomaan sen tämän takia mutta yleisö ei. Kuvaajan takia ei takuulla katso kukaan muu kuin kuvaajan lähipiiri. Ja silti hän voi olla erinomainen ja taitava.
Artistin merkitys on iso, mutta show’n visuaalisuus ja valot on mulle tärkeä elementti. Ihmiset on erilaisia, toisille riittää pelkkä laulajan ääni tuomaan elämyksen, toiset tarvii myös visuaalisen päläjäyksen. Itse menin Anna A:n areenan keikalla osittain sen takia, että tiesin hänen laittavan kunnon show’n pystyyn. - taas se eriEli käyt K:n keikalla valoteknikon takia? Tiedätkö, kuka on valoteknikkona huomenna? Tänään on JO:n keikka. Kuka siellä tänään on valoteknikkona? Jos ei olisikaan se sinun ihailemasi, jäisikö keikka väliin? En missään sanonut, etteivätkö nämä ihmiset osaisi hommaansa tai olisi taitavia mutta totean edelleenkin, että lähes kukaan ei mene keikalle heidän työnsä takia, vaikka sitä muuten voivatkin ihailla. Keikkaliput ostetaan sen artistin takia. Samalla tavalla elokuva katsotaan sen näyttelijöiden tai elokuvan aiheen takia. Jos kyseessä on erittäin kuuluisa ohjaaja, alan asiantuntijat saattavat mennä katsomaan sen tämän takia mutta yleisö ei. Kuvaajan takia ei takuulla katso kukaan muu kuin kuvaajan lähipiiri. Ja silti hän voi olla erinomainen ja taitava.
Eihän se vielä rikasta tarkoitakaan.K on kyllä yksi Suomen kovatuloisimmista artisteista, mutta ehkä se ei sitten ole tarpeeksi.