K/B-komposti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ymmärrän ja koen shipin/shipit itsekin nykyään aika samoin.
Toisaalta ymmärrän senkin miksi ihmiset on hurahtanu shippiin todella vakavissaan. Kun bojere alkoi 2023, palstoilla moni puhui, että ei ollut ikinä ennen tekemisissä koko shippaus-nimisen ilmiön kanssa. Eli se oli monen eka shippi. Sitä ei sit ymmärretty miksikään fandomkulttuureihin kuuluvaksi yleiseksi ilmiöksi, vaan aidoksi asiaksi.
Mulle kävi itsellenikin näin. Olin heti tosi innoissani bojereshippikontentista, mutta olin myös aidosti levoton ja turhautunut kun odotin, että niiden ihmisten välillä pitäisi todistettavasti tapahtua jotain. Että pakkohan niiden on!
(Lisättäköön, että alusta asti tajusin onneksi, että oikeille ihmisille ei MILLOINKAAN MISSÄÄN OLOSUHTEISSA pidä mainita mitään heitä koskevista shipeistä, heidät pitää jättää rauhaan fanien tunteilta. Oma shippaus on muuttunut, mutta tämä perusasia oli hulluimmassakin vaiheessa selvä)
Rakastan vieläkin bojereshippiä JA bojanin muitakin parituksia. Mut oma asennoituminen ajan saatossa muuttui. Nyt suhtaudun shippiin siten, että se on korkeintaan samassa totuussuhteessa niiden ihmisten todelliseen elämään kuin autofiktiivinen romaani kirjailijan elämään. Ja ei aina senkään vertaa. Eikä se haittaa.
Tähänkin tulee varmasti kommentteja siitä millä kaikilla tavoilla olen sairas, epänormaali tms. Mua ne ei tässä vaiheessa elämää oikeastaan kosketa ollenkaan. On ollut niin paljon isompia ja vakavampia asioita että eipä minua haittaa jos joku internetissä pitää minua säälittävänä tai hulluna.
Mä olen enemmän sellainen ystävyysfiilistelijä, jota bojere-shippaus ei haittaa mutta joka haluaa sen pysyvän ns. aisoissa/rajoissa. Yksi mulle sietämätön asia on näiden tosielämän tapailukumppanien haukkuminen/arvostelu tai sitten vastavuoroisesti heidän tuputtaminen heti naimisiin, kun toiset vasta tapailevat. Sen takia ehkä häiritsee tämä kk-tuputuskin, kun ei oikeasti voida tietää, mistä siinä on kyse mutta se tiedetään, ettei kukaan asioihin liittyvä ole sitä shippiä luonut tai yrittänyt millään tavalla työntää julkisuuteen. Silloin sen pitäisi antaa olla ainakin siihen asti, että olisi jotain, mitä shipata. Esim aikanaan Damonin ja Bojanin shippaus oli ymmärrettävää, kun oli se kuva, missä B makoilee Damonin päällä. Siinä ihan itse luotiin sitä shippausta. Sen sijaan S:n parittaminen ei ollut ok, kun Bojan sen selväsanaisesti kielsi eikä yhtään samankaltaista kuvaa löydetty mistään. En tiedä, saako tästä yhtään kiinni, mitä tarkoitan. Nämä nyt vaan ovat omia mielipiteitäni ja edelleenkin osaan harpata itselleni ei-sopivan sisällön pois.

Mä olen enemmän sellainen ystävyysfiilistelijä, jota bojere-shippaus ei haittaa mutta joka haluaa sen pysyvän ns. aisoissa/rajoissa. Yksi mulle sietämätön asia on näiden tosielämän tapailukumppanien haukkuminen/arvostelu tai sitten vastavuoroisesti heidän tuputtaminen heti naimisiin, kun toiset vasta tapailevat. Sen takia ehkä häiritsee tämä kk-tuputuskin, kun ei oikeasti voida tietää, mistä siinä on kyse mutta se tiedetään, ettei kukaan asioihin liittyvä ole sitä shippiä luonut tai yrittänyt millään tavalla työntää julkisuuteen. Silloin sen pitäisi antaa olla ainakin siihen asti, että olisi jotain, mitä shipata. Esim aikanaan Damonin ja Bojanin shippaus oli ymmärrettävää, kun oli se kuva, missä B makoilee Damonin päällä. Siinä ihan itse luotiin sitä shippausta. Sen sijaan S:n parittaminen ei ollut ok, kun Bojan sen selväsanaisesti kielsi eikä yhtään samankaltaista kuvaa löydetty mistään. En tiedä, saako tästä yhtään kiinni, mitä tarkoitan. Nämä nyt vaan ovat omia mielipiteitäni ja edelleenkin osaan harpata itselleni ei-sopivan sisällön pois.
Itse pidän myös kk-tyylisistä mielikuvitusshipeistä, mutta voin ymmärtää miksei niitä kaikki halua tai hyväksy.
Arvostan ku jaksat keskustella ja selittää sun näkökulmaa rakentavasti. Kiitos että skippaat sun mielestä ei-ok:t sisällöt etkä raportoi tai sheimaa muita.

Itse pidän myös kk-tyylisistä mielikuvitusshipeistä, mutta voin ymmärtää miksei niitä kaikki halua tai hyväksy.
Arvostan ku jaksat keskustella ja selittää sun näkökulmaa rakentavasti. Kiitos että skippaat sun mielestä ei-ok:t sisällöt etkä raportoi tai sheimaa muita.
Shippi on aina mielikuvitusta. Mua kiinnostaa tosielämä, K:n nainen ja uudet mukanakulkijat.

Toki on aina mielikuvitusta, samaa mieltä olen. Yritin vaan löytää oikeaa sanaa kuvaamaan sellaisia shippejä joista henkilö jolle vastasin puhui (erotuksena bojeresta tms.)
Se että joku riehuu täällä pelkkää omaa shippiagendaansa joka väliin tunkien, haukkuen muut ja poistonappi herkillä, on tehnyt asiasta ällöttävää. Hänelle pitäisi jättää vastaamatta kokonaan, ei hän ymmärrä vaikka kuinka selittäisi.

Yhteistyössä