V
vierailija
Vieras
Taas alkaa tää kiusaaminen ketjussa heti.Voiko sen saada Turun murteella ihan vain tuon yhden kiusaksi?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Taas alkaa tää kiusaaminen ketjussa heti.Voiko sen saada Turun murteella ihan vain tuon yhden kiusaksi?
Mä niin shippaan K NM. Nm näyttää ihanan ujolta K:n vieressä
Taas alkaa tää kiusaaminen ketjussa heti.
Olet häviämässä väittelyä, joten vaihdat puheenaihetta. Turun murretta silti käytit etkä yleiskieltä.
Olet häviämässä väittelyä, joten vaihdat puheenaihetta. Turun murretta silti käytit etkä yleiskieltä.
Ei ole kyllä keskusteltu Turku-sanasta.No onhan se hupaisaa seurata, miten joku ragee täällä sanan Turku takia.
Olihan.Eihän siinä edes ollut Turun murretta.
*omit -> omisitOlihan.
Ehdin -> ehtisin
Omit -> omisin
-> turun murretta
Ei missään päin suomea ole yleiskieltä muoto "ehtisin" sanasta "ehdin". En tiedä, miksi olet kuuro murremuodolle, voihan se olla, että läheisissäsi on ollut turun murteen puhujia.
Eli et ole ymmärtänyt koko väittelystä mitään.No onhan se hupaisaa seurata, miten joku ragee täällä sanan Turku takia.
Olihan.
Ehdin -> ehtisin
Omit -> omisin
-> turun murretta
Ei ole pakkomielle, vaan ei ole normaalia sanoa että ehtisin, kun tarkoitetaan sanaa ehdin. Vain Turussa sanotaan niin ja se on tosi koomisen kuuloista vieraspaikkakuntalaisille.En tunne ainuttakaan Turun seudulla asuvaa, joten se siitä. Toisten ihmisten asuinpaikka ja heidän käyttämä kieli vaikuttaa olevan sinulle pakkomielle.
Eli et ole ymmärtänyt koko väittelystä mitään.
Miksi kuvittelet mun sanoneen, että "hän yleisesti käyttää (tai puhuu) turun murretta"??? Enpä ole sanonut niin.Väitit, että tämän lauseen kirjoittaja käytti Turun murretta. En näe sellaista tässä seuraavassa lauseessa: Mä niin shippaan K NM. Nm näyttää ihanan ujolta K:n vieressä
Ei ole pakkomielle, vaan ei ole normaalia sanoa että ehtisin, kun tarkoitetaan sanaa ehdin. Vain Turussa sanotaan niin ja se on tosi koomisen kuuloista vieraspaikkakuntalaisille.
Sehän siihen jäi kiinni, joka ei ymmärrä, että muoto "ehtisin" imperfektissä ei ole normaalia suomea, vaan turun murretta. Miksi ei itsekin ihmettele, että niinpäs muuten sanoinkin tän, ihan hassusti?Ymmärrä jo, ettei meitä muita kiinnosta. Jäit taas kerran jumiin yhteen asiaan ja jankkaat siitä täällä pakkomielteenomaisesti.
Miksi kuvittelet mun sanoneen, että "hän yleisesti käyttää (tai puhuu) turun murretta"??? Enpä ole sanonut niin.
Laita se viesti tähän, jossa sanoin niin. En nimittäin sanonut niin, sen lisäksi, ettet osaa itse kirjoittaa, et osaa myöskään näemmä lukea.Lue se viesti viestiketju, niin sinä teit.
Sehän siihen jäi kiinni, joka ei ymmärrä, että muoto "ehtisin" imperfektissä ei ole normaalia suomea, vaan turun murretta. Miksi ei itsekin ihmettele, että niinpäs muuten sanoinkin tän, ihan hassusti?
Ja toi nauruhymiö mukaan tehostamaan oman viestin kiusaamistarkoitusta.Lue se viesti viestiketju, niin sinä teit.
Höpö höpö.Sen verran ymmärrän, että Hämeenlinnassa asuu autisti, joka jankkaa ja solvaa täällä muita 24/7.
"Tän" ei kyllä ole leimallisesti ainakaan Turun murretta, se on vain lyhenne sanasta tämän ja käytetään ympäri suomea, plus se ei kuulosta koomiselta.Niinpäs ja tän on muuten sitä Turun murretta.
"Tän" ei kyllä ole leimallisesti ainakaan Turun murretta, se on vain lyhenne sanasta tämän ja käytetään ympäri suomea, plus se ei kuulosta koomiselta.
Ja toi nauruhymiö mukaan tehostamaan oman viestin kiusaamistarkoitusta.