K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ennätin nyt vasta lueskella Hesarista sen bändien kiertuekuluja käsittelevän jutun. Täälläkin huomioitiin että kommenteissa sanottiin Maustetyttöjen kiertävän Eurooppaa ilman tappiota. Nyt kun vilkaisin niin kommentoija oli niitten manageri, joka ehkä aavistuksen muokkaa totuutta tai sitten sen tehtäviin ei todellakaan kuulu raha-asiat koska se on niistä pihalla. Maustetytöt ovat saaneet Music Finlandin vientitukea, josta koko hesarin jutussa oikeastaan onkin kyse, eli he eivät ole menneet eurooppaan pelkän suuren kysynnän turvin. Useimmat keikkapaikatkin ovat olleet tosi pieniä, jopa vain 100 hengen saleja, eli se kysyntäkään ei kyllä ihan riittäisi siihen että kiertue olisi tuottoisa.

Mulla ei ole mitään Maustetyttöjä vastaan, mutta tuollaiset vähän ylimieliset heitot on pikemminkin haitaksi koko alalle kuin kyseisen bändin eduksi. Väittäisin esim käärijän olevan aika paljon suurempi nimi Euroopassa ja niin vain sekin lähti ekalle kiertueelleen tekemään persnettoa (ja kertoikin siitä tappiollisuudesta avoimesti joka keikalla). Eiköhän seuraavalle reissulle lähdetty jo ihan erilaisessa rahatilanteessa.
 
vierailija
JOSubs kääntänyt lyhyen kelan haastatteluita siitä stand up shown tiimoilta. Mä en nyt yhtään saa kiinni mitä tuossa sanotaan? Mikä juttu tää siis on, että olivat siellä stand uppi showssa cancarjev domilla ilmeisesti (se iso oopperan oloinen sali?), mutta Bojan oli myös vieraana Stožicessa? Siis jollain screenilläkö? Koska johan se ois sit ollut jo kolmessa paikassa tuona iltana, miten olisi mahdollista? 😃
Mitä ne noissa haastiksissa selittää, varsinkin B, en nyt ihan tajua…
Ikään kuin paljon puhetta jossa ei sanota yhtään mitään.
Esim, että miksi tää oli tärkeä tilausuus tms…
 
vierailija
Ennätin nyt vasta lueskella Hesarista sen bändien kiertuekuluja käsittelevän jutun. Täälläkin huomioitiin että kommenteissa sanottiin Maustetyttöjen kiertävän Eurooppaa ilman tappiota. Nyt kun vilkaisin niin kommentoija oli niitten manageri, joka ehkä aavistuksen muokkaa totuutta tai sitten sen tehtäviin ei todellakaan kuulu raha-asiat koska se on niistä pihalla. Maustetytöt ovat saaneet Music Finlandin vientitukea, josta koko hesarin jutussa oikeastaan onkin kyse, eli he eivät ole menneet eurooppaan pelkän suuren kysynnän turvin. Useimmat keikkapaikatkin ovat olleet tosi pieniä, jopa vain 100 hengen saleja, eli se kysyntäkään ei kyllä ihan riittäisi siihen että kiertue olisi tuottoisa.

Mulla ei ole mitään Maustetyttöjä vastaan, mutta tuollaiset vähän ylimieliset heitot on pikemminkin haitaksi koko alalle kuin kyseisen bändin eduksi. Väittäisin esim käärijän olevan aika paljon suurempi nimi Euroopassa ja niin vain sekin lähti ekalle kiertueelleen tekemään persnettoa (ja kertoikin siitä tappiollisuudesta avoimesti joka keikalla). Eiköhän seuraavalle reissulle lähdetty jo ihan erilaisessa rahatilanteessa.
Ai se oli vielä niitten manageri… Noloa ja siis ai oikein kiertävät tappiotta jos valtio niillekin homoille maksaa siitä kiertueesta 😡😡😡 Toivottavasti tollaset tuet lopetetaan. He voi mennä määkimään sinne ulkomaille jos kysyntä kattaa kulut, muuten ei tarvitse vaivautua.
 
vierailija
Ai se oli vielä niitten manageri… Noloa ja siis ai oikein kiertävät tappiotta jos valtio niillekin homoille maksaa siitä kiertueesta Toivottavasti tollaset tuet lopetetaan. He voi mennä määkimään sinne ulkomaille jos kysyntä kattaa kulut, muuten ei tarvitse vaivautua.
Samaa mieltä siitä että managerilta noloa, mutta muuten en.

”Suomalainen musiikkivienti kasvoi vuonna 2023 ja oli nyt arvoltaan 138,8 miljoonaa euroa. Suhteessa eniten kasvoi elävän musiikin sektori, joka toi nyt Suomeen 12 prosenttia edellisvuotta enemmän. Myös popmusiikin teosviennissä nähtiin tasaista kasvua, kun ulkomailla julkaistujen suomalaiskappaleiden määrä oli vuonna 2023 uudessa ennätyslukemassa.”
Kyllä musiikin vientiin kannattaa investoida, ihan kuten mihin tahansa muuhunkin alaan.
 
vierailija
Samaa mieltä siitä että managerilta noloa, mutta muuten en.

”Suomalainen musiikkivienti kasvoi vuonna 2023 ja oli nyt arvoltaan 138,8 miljoonaa euroa. Suhteessa eniten kasvoi elävän musiikin sektori, joka toi nyt Suomeen 12 prosenttia edellisvuotta enemmän. Myös popmusiikin teosviennissä nähtiin tasaista kasvua, kun ulkomailla julkaistujen suomalaiskappaleiden määrä oli vuonna 2023 uudessa ennätyslukemassa.”
Kyllä musiikin vientiin kannattaa investoida, ihan kuten mihin tahansa muuhunkin alaan.
Mutta kerrotaanko tuossa, maksaako vienti itsensä takaisin? Ei minusta kerrota. Vähän vaikea kuvitella, että maksaisi. Tai ehkä sitä on vaikea laskea, mutta silti?
 
vierailija
Ennätin nyt vasta lueskella Hesarista sen bändien kiertuekuluja käsittelevän jutun. Täälläkin huomioitiin että kommenteissa sanottiin Maustetyttöjen kiertävän Eurooppaa ilman tappiota. Nyt kun vilkaisin niin kommentoija oli niitten manageri, joka ehkä aavistuksen muokkaa totuutta tai sitten sen tehtäviin ei todellakaan kuulu raha-asiat koska se on niistä pihalla. Maustetytöt ovat saaneet Music Finlandin vientitukea, josta koko hesarin jutussa oikeastaan onkin kyse, eli he eivät ole menneet eurooppaan pelkän suuren kysynnän turvin. Useimmat keikkapaikatkin ovat olleet tosi pieniä, jopa vain 100 hengen saleja, eli se kysyntäkään ei kyllä ihan riittäisi siihen että kiertue olisi tuottoisa.

Mulla ei ole mitään Maustetyttöjä vastaan, mutta tuollaiset vähän ylimieliset heitot on pikemminkin haitaksi koko alalle kuin kyseisen bändin eduksi. Väittäisin esim käärijän olevan aika paljon suurempi nimi Euroopassa ja niin vain sekin lähti ekalle kiertueelleen tekemään persnettoa (ja kertoikin siitä tappiollisuudesta avoimesti joka keikalla). Eiköhän seuraavalle reissulle lähdetty jo ihan erilaisessa rahatilanteessa.
Hah, maustetytöt on viime vuonna saaneet näköjään vientitukea sekä keväällä että syksyllä. Voi kai sitä sit kutsua tappiottomaksi kiertueeksi jossain eteisen kokoisissa paikoissa, kun kulut on jo ennalta kuitattu avustuksilla,
 
vierailija
”Myös popmusiikin teosviennissä nähtiin tasaista kasvua, kun ulkomailla julkaistujen suomalaiskappaleiden määrä oli vuonna 2023 uudessa ennätyslukemassa.”
Mitä tämä tarkoittaa?
Arvelen että kyse on siitä että esityskorvauksia tuli ennätyksellinen määrä ulkomailta. Ainakin tän vuoden alussa uutisoitiin samaan tapaan ja kyse oli just kansainvälisistä korvauksista. Teosto on myös panostanut enemmän artistien kansainvälistymiseen ja sekin tuottaa tulosta.
 

Yhteistyössä