K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kunhan K-tiimillä on tarpeeksi tuloja että he pystyvät hyvillä mielin tekemään musaa ja musavideoita kuten haluavat olen tyytyväinen! Tykkään tosi paljon "klassisista" promisykleistä kun ne on vähän kuin joulukalenteri uusille biiseille/levylle, ja syystähän niitä tehdään, mutta lopulta se tuotanto on se mikä jää käteen. Eli jos vastedeskin K:n julkaisut tehdään tyylillä "tässä on musiikkia, moro" niin eipä se haittaa. Varsinkin jos artisti itse ei koe promosyklejä itselleen sopivaksi jutuksi.
 
vierailija
Joo Joksujen sivuilla lukee press, mikä on ihan järkevää, kun se tyyppi varmaan hoitaa Joksujen lehdistötiedelut. Sen firman sivuilla kuitenkin rosterissa lukee Joksujen kohdalla PR worldwide. Ja siellä rosterissa on muuten myös se Joksujen Zagrebin keikkapaikka.
Matej on varmasti hoitanut Joksujen Slovenian bisneksiä jotenkin, mutta ehkä hänen verkostonsa eivät ylety koko Balkanille? Ja Joksut on varmaan itse todella hyvin verkostoituneita Slovenian päässä nykyään.
 
vierailija
Kunhan K-tiimillä on tarpeeksi tuloja että he pystyvät hyvillä mielin tekemään musaa ja musavideoita kuten haluavat olen tyytyväinen! Tykkään tosi paljon "klassisista" promisykleistä kun ne on vähän kuin joulukalenteri uusille biiseille/levylle, ja syystähän niitä tehdään, mutta lopulta se tuotanto on se mikä jää käteen. Eli jos vastedeskin K:n julkaisut tehdään tyylillä "tässä on musiikkia, moro" niin eipä se haittaa. Varsinkin jos artisti itse ei koe promosyklejä itselleen sopivaksi jutuksi.
K teki levyn promo-tiktokitkin ja kuvat yms itse reissun päältä lennossa. Loput on suoraan musavideolta, et eipä warner hirveesti osallisunut.
 
vierailija
Matej on varmasti hoitanut Joksujen Slovenian bisneksiä jotenkin, mutta ehkä hänen verkostonsa eivät ylety koko Balkanille? Ja Joksut on varmaan itse todella hyvin verkostoituneita Slovenian päässä nykyään.
Matejlla näyttää olevan tosi isojen tapahtumien järjestämisestä ja kielitaitona on myös serbia. Mun silmään sen firma ja kokemus näyttää paljon isommalta kuin sen sanjinin, mutta toki se tekee enemmän urheilujuttuja. Joka tapauksessa niistä varmaan kumpi hyvänsä on täysin kykenevä järkkäämään nuo haastattelut, ja voihan olla ettei esim sillä matejlla edes ole just nyt mitään sopimusta joksujen kanssa vaan se painottui siihen Stozicen keikan järjestelyihin.

Oikeastaan eniten oon miettinyt sitä että onkohan se ryan penty oikeasti järkännyt nää balkanin keikatkin vaikka joksuilla tuntuu olevan itselläänkin suorat kontaktit useampaan paikkaan.
 
vierailija
K:n albumilta oltiin niin laajasti kuultu biisejä ettei se vaikuttanut olevan sellainen uusi asia, johon rahaa pannaan. Luultavasti seuraava steppi on se suurempi. Kun K:lta tulee joskus täysin uutta musiikkia ehkä jollakin muulla otteella. Näihin on aina panostettu enemmän. Mirellakin sattui vielä samalle päivälle.
Iben paluu mielenterveystauolta osui samalle päivälle myös. Hänen biisinsä aihe ja genre on aika sama kuin Autiomaan, ja Iben vetäytyminen tauolle oli iso juttu, niin mediahuomio on enimmäkseen Iben biisissä. Tämäkin on voinut vaikuttaa siihen että on katsottu että loppupeleissä ei ole mitään järkeä panostaa pomoihin. Levy vaan ulos faneille kun se on jo myöhässä muutenkin, viisuvuosi pakettiin viimeinkin, ja nokka kohti tulevaisuutta.
 
vierailija
Sellainen voi olla myös duetto. Duetto on kaksi esittäjää ja jos esim B ja Jan vetää Soncen kahdestaan ihan millä tavalla hyvänsä, on se duetto. Duetto ei ole pelkästään kahden ihmisen laulu
Jep, ei tuo mikään mielipideasia ole. Esim. ne Bojanin ja Janin esitykset SYS-kiertueella olivat duettoja, kun vetivät Padamin ja Metuljin.
 
vierailija
Niin minäkin luulen että jos se on Warnerista kiinni niin K ei heiltä lähde. Ja siksi antavat myös K:lle periksi K:lle tärkeissä visio-asioissa. Ja niin kauan kun K saa toteuttaa omaa juttuaan levy-yhtiön sisällä niin tuskin lähtisi omille teilleen kun ei aiemminkaan lähtenyt.

K on tosiaan Warnerille tärkeä vaihtelun tuoja heidän artistirosterissaan, isot levy-yhtiöt haluavat laajan kirjon eri tyylisiä artisteja jotta he saavat kaikki kohderyhmät katettua. PB on ainoa toinen menevän bilemusan iso nimi Suomessa juuri nyt, ja he ovat Sonylla.

Ja lisäksi tämä ulkomaille meno... joo, Suomen Warner/Universa/Sony eivät ole koskaan onnistuneet viemään mitään artistia ulkomaille. Mikä tarkoittaa että meidän levy-yhtiöillä ei ole valmiita verkostoja eikä kokemusta siinä joita tarjota artisteilleen. Ja K on nyt vähän niinkuin eka koekaniini joka voi kierrellä Euroopassa. Mutta sehän tarkoittaa että K:sta halutaan pitää vielä enemmän kiinni, koska K:n kautta voi nyt harjoitella ulkomaanjuttuja ja kehittää myös Suomen Warnerille henkilöstölle jotain ulkomaanvientikokemusta, jota voi sitten hyödyntää myös tuleville artisteille.
Tämä. Ja isosti just näin. Mulla on vähän sellainen tunne, että Kallesta tuli tarkoituksella Kärtsän uusi A&R, kun hän oli ollut sitä ennen Ruotsin Warnerilla "harjoittelemassa" kv-kuvioita. Sitten toi BC kiertuemanageri on sitten kiinnitetty näitä Kärtsän (kv)-keikkakuvioita hoitamaan. Kyllä vaikuttaa siltä, että Warnerilla ainakin yritetään saada homma kuntoon.
 
vierailija
Iben paluu mielenterveystauolta osui samalle päivälle myös. Hänen biisinsä aihe ja genre on aika sama kuin Autiomaan, ja Iben vetäytyminen tauolle oli iso juttu, niin mediahuomio on enimmäkseen Iben biisissä. Tämäkin on voinut vaikuttaa siihen että on katsottu että loppupeleissä ei ole mitään järkeä panostaa pomoihin. Levy vaan ulos faneille kun se on jo myöhässä muutenkin, viisuvuosi pakettiin viimeinkin, ja nokka kohti tulevaisuutta.
Viisuvuoden taakse jättämiseen sopii Kallen instagram tarinan teksti kuinka albumilla Käärijän kahden vuoden viisumatka on paketoitu. Ja myöhässähän levy oli ja se olisi varmaan menestynyt paremmin, jos se olisi saatu ulos viimeistään viime keväänä.
 
vierailija
Iben paluu mielenterveystauolta osui samalle päivälle myös. Hänen biisinsä aihe ja genre on aika sama kuin Autiomaan, ja Iben vetäytyminen tauolle oli iso juttu, niin mediahuomio on enimmäkseen Iben biisissä. Tämäkin on voinut vaikuttaa siihen että on katsottu että loppupeleissä ei ole mitään järkeä panostaa pomoihin. Levy vaan ulos faneille kun se on jo myöhässä muutenkin, viisuvuosi pakettiin viimeinkin, ja nokka kohti tulevaisuutta.
Ei se varmaan ihan noin mene. Joko K ei ole halunnut isoa markkinointia tai sitten tosiaan lähdössä Warnerilta. Ja tää siis tosiaan vaan mun arvailua.
 
vierailija
Matejlla näyttää olevan tosi isojen tapahtumien järjestämisestä ja kielitaitona on myös serbia. Mun silmään sen firma ja kokemus näyttää paljon isommalta kuin sen sanjinin, mutta toki se tekee enemmän urheilujuttuja. Joka tapauksessa niistä varmaan kumpi hyvänsä on täysin kykenevä järkkäämään nuo haastattelut, ja voihan olla ettei esim sillä matejlla edes ole just nyt mitään sopimusta joksujen kanssa vaan se painottui siihen Stozicen keikan järjestelyihin.

Oikeastaan eniten oon miettinyt sitä että onkohan se ryan penty oikeasti järkännyt nää balkanin keikatkin vaikka joksuilla tuntuu olevan itselläänkin suorat kontaktit useampaan paikkaan.
Mua myös kiinnostaa se Ryanin rooli, varsinkin kun paljastui, että se suomalainen Fullsteamin tyyppi edelleen myy Joksujen keikkoja ja myös ulkomaille. Miten ihmeessä esim. se kevään kiertue oli sumplittu, jos ja kun mukana on ollut useampi henkilö?
 
vierailija
Mutta voihan tuollakin olla sivustaseuraaja, vaikkei keskustele mitään, suurin osa ei kirjoita mitään.
Olen eri mutta mulle se pointti on juurikin keskustelu enkä jotenkin jaksa mennä enää discordiin pelkästään seuraamaan. Keskustella en aio nimimerkillä. Jotenkin tuntuisi myös kummalliselta kommentoida nimimerkillisessä paikassa missä aktiiveja on vähän ja suurin osa kirjoittaa vähän tai ei ollenkaan. Olen siis entinen vauvan ja puutarhan aktiivikommentoija ja nykyään kommentoin miltei pääasiassa tänne.
 
vierailija
Ei se varmaan ihan noin mene. Joko K ei ole halunnut isoa markkinointia tai sitten tosiaan lähdössä Warnerilta. Ja tää siis tosiaan vaan mun arvailua.
En keksi mitään syytä miksi K ei haluaisi hyvää promoa albumilleen. Ei hänen suhde mediaan niin ongelmallinen ole ollut etteikö hän voisi antaa useampaa haastattelua eri medioille.
 
vierailija
Suurimmalla osalla artisteja tajuaa tarpeen levy-yhtiölle, kunaharvalla taiteilijalla (mitä muusikot on) on lisäksi kyky tai jaksamista pyörittää omaa firmaansa musanteon lisäksi. Eli levy-yhtiölle on pakko antaa jättiosuus että ne hoitaa kaikki käytännnön jutut ja verkostoitumiset artistille.

Mutta kyl se vähän mietityttää että jos pystyt itse järjestämään itsellesi kiertuetiimin, keikkamyyjän, fanikamat, yhteydet haastiksiin jos niitä haluat... onko ulkoisen levy-yhtiön osuus tuloista sen arvoista?
Levy-yhtiö ei taida yleensä toimia keikkamyyjänä eikä nuo muutkaan palvelut suinkaan aina järjesty sitä kautta, ehkä tuota haastattelujen managerointia lukuunottamatta. Siksi se potti varmaan tosi isolta tuntuukin, kun omaa hoidettavaa joka tapauksessa on paljon.
 
vierailija
Iben paluu mielenterveystauolta osui samalle päivälle myös. Hänen biisinsä aihe ja genre on aika sama kuin Autiomaan, ja Iben vetäytyminen tauolle oli iso juttu, niin mediahuomio on enimmäkseen Iben biisissä. Tämäkin on voinut vaikuttaa siihen että on katsottu että loppupeleissä ei ole mitään järkeä panostaa pomoihin. Levy vaan ulos faneille kun se on jo myöhässä muutenkin, viisuvuosi pakettiin viimeinkin, ja nokka kohti tulevaisuutta.
Eli loppupeleissä tämä oli ehkä paskin mahdollinen viikko julkaista K:n levy, pois lukien ens viikko kun on USAn pressavaalit. :')

Mutta parempi näin kuin että levy olisi tullut suunnitellusti keväällä mutta puolivillaisessa tilassa. Joo, se olisi saanut 10x enemmän huomiota kun ensiesitys ois ollut Böle, uusia biisejä olisi ollut 2 lisää (S=M ja PC olisi olleet uusia), kilpailevia julkaisuja ei ollut, K meni heti sen jälkeen viisuihin pyörimään, Trafik-huomio perään, kesän isot festarit olisi toimineet levyjulkkarikiertueena jonne K:n bilebiisit sopivat, ja lopuksi levy olisi ollut myytävänä Eurokiertueellakin. Mutta jos puolet uusista biiseistä olisi olleet hätäisesti viimeisteltyjä ja huonon kuuloisia, olisiko siitä lisämenestyksestä lopulta jäänyt hyvä maku suuhun?
 
vierailija
Levy-yhtiö ei taida yleensä toimia keikkamyyjänä eikä nuo muutkaan palvelut suinkaan aina järjesty sitä kautta, ehkä tuota haastattelujen managerointia lukuunottamatta. Siksi se potti varmaan tosi isolta tuntuukin, kun omaa hoidettavaa joka tapauksessa on paljon.
Suomen Warnerilla tosin on toi Warnermusiclive-puoli joka toimii jollain tavoin aika aktiivisesti keikkojen järkkäämisessä. Kun Blind Channelin palkkaama keikkajärkkärifirma meni konkkaan pari vuotta sitten niin Warnermusiclivehän hyppäsi apuun ja pelasti sen keikan heille.
 
vierailija
Eli loppupeleissä tämä oli ehkä paskin mahdollinen viikko julkaista K:n levy, pois lukien ens viikko kun on USAn pressavaalit. :')

Mutta parempi näin kuin että levy olisi tullut suunnitellusti keväällä mutta puolivillaisessa tilassa. Joo, se olisi saanut 10x enemmän huomiota kun ensiesitys ois ollut Böle, uusia biisejä olisi ollut 2 lisää (S=M ja PC olisi olleet uusia), kilpailevia julkaisuja ei ollut, K meni heti sen jälkeen viisuihin pyörimään, Trafik-huomio perään, kesän isot festarit olisi toimineet levyjulkkarikiertueena jonne K:n bilebiisit sopivat, ja lopuksi levy olisi ollut myytävänä Eurokiertueellakin. Mutta jos puolet uusista biiseistä olisi olleet hätäisesti viimeisteltyjä ja huonon kuuloisia, olisiko siitä lisämenestyksestä lopulta jäänyt hyvä maku suuhun?
No tää Hesarin kriitikko ois varmaan antanut 5 tähteä :D
 

Yhteistyössä