K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Joksut LadySlon mukaan 22.10. Jollakin radiokanavalla esittämässä Bluzan livenä.
Tää tieto Puutarhalla
OMG ja mä oon ensi viikolla Ljubljanassa! Pitäisköhän mun mennä taas päivystämään radioaseman eteen? Tai siis ei taas, koska edellisellä reissulla heinäkuussa nimenomaan en mennyt vaikka lupasinkin käydä päivystämässä 😁
 
vierailija
Pelkästä ystävästä ei sanota minun ukkeli ja meidän rakas huone.
Mä vähän näitä ukkeli-juttuja ihmettelinkin, kun tumpussa ainakin jaettiin käännöksiä ukko- ja ukkeli-sanoista. Lähtökohta tuntui olevan että kun ukko sanalla voidaan viitata puolisoon ja ukkeli on siitä yhden sortin diminutiivi, se tarkoittaisi hellittelysanaa puolisosta. En ole ikinä kuullut ukkelia käytettävän siinä merkityksessä.
 
vierailija
Mä vähän näitä ukkeli-juttuja ihmettelinkin, kun tumpussa ainakin jaettiin käännöksiä ukko- ja ukkeli-sanoista. Lähtökohta tuntui olevan että kun ukko sanalla voidaan viitata puolisoon ja ukkeli on siitä yhden sortin diminutiivi, se tarkoittaisi hellittelysanaa puolisosta. En ole ikinä kuullut ukkelia käytettävän siinä merkityksessä.
Joo ei sitä tosiaan niin käytetä. Aika ikävä jos tuokin asia on selitetty ulkkareille noin, kun ne ei voi tietää miten se asia oikeasti on.
 
vierailija
Mä vähän näitä ukkeli-juttuja ihmettelinkin, kun tumpussa ainakin jaettiin käännöksiä ukko- ja ukkeli-sanoista. Lähtökohta tuntui olevan että kun ukko sanalla voidaan viitata puolisoon ja ukkeli on siitä yhden sortin diminutiivi, se tarkoittaisi hellittelysanaa puolisosta. En ole ikinä kuullut ukkelia käytettävän siinä merkityksessä.
K on käyttänyt ukkeli-sanaa myös itsestään. Ei siis todellakaan tarkoita hänelle mitään puolisoa, niin kuin ei tuo sanakirjan määritelmäkään. Toki ihmiset voivat käyttää omista puolisoistaan mitä vain nimityksiä, mutta se että joku kutsuu miestään ukkeliksi ei tee siitä tosiaan mitään yleisesti tunnustettua hellittelynimeä vaikka shipparit niin väittää.
 
vierailija
Mä vähän näitä ukkeli-juttuja ihmettelinkin, kun tumpussa ainakin jaettiin käännöksiä ukko- ja ukkeli-sanoista. Lähtökohta tuntui olevan että kun ukko sanalla voidaan viitata puolisoon ja ukkeli on siitä yhden sortin diminutiivi, se tarkoittaisi hellittelysanaa puolisosta. En ole ikinä kuullut ukkelia käytettävän siinä merkityksessä.
No käytetäänpäs ja sen tarkoittaa samaa kuin minun mieheni.
 
vierailija
K on käyttänyt ukkeli-sanaa myös itsestään. Ei siis todellakaan tarkoita hänelle mitään puolisoa, niin kuin ei tuo sanakirjan määritelmäkään. Toki ihmiset voivat käyttää omista puolisoistaan mitä vain nimityksiä, mutta se että joku kutsuu miestään ukkeliksi ei tee siitä tosiaan mitään yleisesti tunnustettua hellittelynimeä vaikka shipparit niin väittää.
no ei tarkoita tietenkään tuossa mitään puolisoa, mutta näin ei-shipparina täytyy sanoa että ei se myöskään ole yleisimmistä päästä ilmaisuja nuorehkon miehen käyttää ystävästään. Ainakaan minun- sanan kanssa 😅. Mutta Kärtsä käyttäköön mitä sanaa lystää
 
vierailija
No mä oon käyttänyt sitä mun pojasta kun se oli vauva. Merkityksiä on monia, eikä me tiedetä mitä K sillä tarkoitti jos tarkoitti yhtään mitään sen kummempaa.
Pikkupojista oon kyllä kuullutkin sanottavan ukkeli useammankin kerran. Se ois kai merkitykseltään suunnilleen jotain höpsö pikkumies tms. Ja samaan tapaan joku voi toki puhua puolisostaan höpsönä äijänä tuolla sanalla, mutta ei se mikään yleinen ilmaisu puolison hellittelylle silti ole.
 
vierailija
Jälkijättöisesti lueskelen ja nyt en löydä enää viestiä lainattavaksi, mutta mistä punapäästä oli kyse sen Bojanin ja Masharik-bändin videon yhteydessä? Joku siis kommentoi sitä linkkiä täällä niin, mutta mihin se punapää oikein liittyi?
 
vierailija
No käytetäänpäs ja sen tarkoittaa samaa kuin minun mieheni.
No ei tasan tarkoita. En oo ikinä kuullut kenenkään puhuvan omasta miehestään ukkelina. Se on vaan K:n humoristista puhetta, on sanonut myös itseään ukkeliksi. Vaikka turha kai selittää, kun edes se mitä Bojan itse sanoo, ei näytä joidenkin kohdalla muuttavan noita keksittyjä tarinoita.
 

Yhteistyössä