K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mä en ole "haukkunut vammaisia", oon sanonut itseäni ärsyttäneitä komentteja vammaisiksi tms., enkä sitäkään pitkään aikaan, ja siltikin se on eri asia.
Sulle joku väänsi silloin, ainakin kerran, rautalangasta, miksi se loukkasi nimenomaan vammaisia. Ja jatkoit sitä vielä myöhemmin. Lisäksi kirjoitit ihan hiljattain vauvalle, että katkeruutesi takia sulla on oikeus loukata muita ja et ole siitä pahoillasi. Tuon viestin myös allekirjoitit, eli tässä välissä on turha syyttää mua "tunnistelusta".
 
vierailija
Sulle joku väänsi silloin, ainakin kerran, rautalangasta, miksi se loukkasi nimenomaan vammaisia. Ja jatkoit sitä vielä myöhemmin. Lisäksi kirjoitit ihan hiljattain vauvalle, että katkeruutesi takia sulla on oikeus loukata muita ja et ole siitä pahoillasi. Tuon viestin myös allekirjoitit, eli tässä välissä on turha syyttää mua "tunnistelusta".
Ihan turha on loukkaantua, ei jonkun itseä ärsyttävän henkilön sanominen vammaiseksi tarkoita, että vammaiset ärsyttäisivät sanojaa.
 
vierailija
Sulle joku väänsi silloin, ainakin kerran, rautalangasta, miksi se loukkasi nimenomaan vammaisia. Ja jatkoit sitä vielä myöhemmin. Lisäksi kirjoitit ihan hiljattain vauvalle, että katkeruutesi takia sulla on oikeus loukata muita ja et ole siitä pahoillasi. Tuon viestin myös allekirjoitit, eli tässä välissä on turha syyttää mua "tunnistelusta".
Mä huomasin myös tämän ja erityisesti tuon että katkeruuden takia hänellä on oikeus loukata muita. Kukaan meistä ei ole A:n äiti, olemme väärä kohde. A pääset katkeruudestasi eroon, kun annat äidillesi anteeksi.
 
vierailija
Ja siis vammaiset eivät todellakaan ärsytä minua, harmi, jos heistä joku ottaa kaiken tuollaisen itseensä tai heidän läheisensä.
Jos olisit silloin vähänkään ajatuksen kanssa lukenut niitä viestejä, joissa sulle kädestä pitäen selitettiin miksi sen sanan käyttäminen jonkun haukkumiseen on loukkaavaa, niin nyt tietäisit. Tai ehkä sua ei todellakaan kiinnosta yhtään loukkaatko muita ihmisiä, koska sulla on siihen oikeus. Harmi, että olet kuspo.
 
vierailija
Mä huomasin myös tämän ja erityisesti tuon että katkeruuden takia hänellä on oikeus loukata muita. Kukaan meistä ei ole A:n äiti, olemme väärä kohde. A pääset katkeruudestasi eroon, kun annat äidillesi anteeksi.
Ei tarvitse antaa edes anteeksi. Mä en tule ikinä antamaan omalle äidilleni anteeksi sitä, että hän ei suojellut minua lapsena. Mutta voit hyväksyä, että niin tapahtui, ja jatkaa elämää antamatta sen pskan vaikuttaa suhun edelleen. Sä et ole enää äitisi armoilla eikä sun ole pakko enää ikinä antaa muiden ihmisten saada sua tuntemaan niitä tunteita, jotka äitisi huuto ja hyväksymättömyys sai sinussa aikaan.
 
vierailija
Jos olisit silloin vähänkään ajatuksen kanssa lukenut niitä viestejä, joissa sulle kädestä pitäen selitettiin miksi sen sanan käyttäminen jonkun haukkumiseen on loukkaavaa, niin nyt tietäisit. Tai ehkä sua ei todellakaan kiinnosta yhtään loukkaatko muita ihmisiä, koska sulla on siihen oikeus. Harmi, että olet kuspo.
No en itse loukkaannu jos joku urpo haukkuu netissä muita, miksi joku siitä loukkaantui? Se on omalla vastuulla ohitella sellaiset, eikä vajota itse esim samalle tasolle. Ja siis se joku loukkaantunut ei vajonnutkaan, mutta mitä hän mun loukkaantumisistani tiesi? Pitäkööt huolta omasta mielestään, jos jonkun huutelut loukkaa niin menkööt terapiaan.
 
vierailija
Niin, mutta se ei vain tule minusta, ne vääryydet eivät korjaannu sillä. Eihän ne korjaannu yhtään millään.
Korjaantuuko ne äksyilyllä ja huonon ilmapiirin levittämisellä ympäriinsä? Oletko edes yrittänyt kohdella muita niinkuin haluaisit itse tulla kohdelluksi, vaikka tunnin, tai päivän, tai viikon ajan? Mä voin vakuuttaa että vaikka sua ei aina kohdeltaisi hyvin, se oma käytös vaikuttaa sun omaan mielialaan paljon enemmän kuin muiden käytös.
 
vierailija
No en itse loukkaannu jos joku urpo haukkuu netissä muita, miksi joku siitä loukkaantui? Se on omalla vastuulla ohitella sellaiset, eikä vajota itse esim samalle tasolle. Ja siis se joku loukkaantunut ei vajonnutkaan, mutta mitä hän mun loukkaantumisistani tiesi? Pitäkööt huolta omasta mielestään, jos jonkun huutelut loukkaa niin menkööt terapiaan.
Olisit lukenut. Mutta ei siinä mitään. Läpimätä on läpimätä.
 
vierailija
Korjaantuuko ne äksyilyllä ja huonon ilmapiirin levittämisellä ympäriinsä? Oletko edes yrittänyt kohdella muita niinkuin haluaisit itse tulla kohdelluksi, vaikka tunnin, tai päivän, tai viikon ajan? Mä voin vakuuttaa että vaikka sua ei aina kohdeltaisi hyvin, se oma käytös vaikuttaa sun omaan mielialaan paljon enemmän kuin muiden käytös.
Miten niin? Mulla oli ihan hyvä mieliala kun kirjoitin Bojanin keskisormikuvasta, ainoastaan huono mieli miettiessäni oliko jokin häntä loukannut. Niin kyllä mun mieli ainakin meni siitä huonoksi, kun mulle alettiin siinä vttuilla ja pysyi parempana, kun vttuilin takaisin, sen sijaan, että olisin tehnyt mitä? Toi on siis esimerkkitilanne.
 
vierailija
Niin, mutta se ei vain tule minusta, ne vääryydet eivät korjaannu sillä. Eihän ne korjaannu yhtään millään.
Anteeksiannolla päästät irti siitä asiasta. Nyt vain pidät siitä kohtelusta ja muistoista kaksin käsin kiinni. En sano että olisi helppoa, mutta se vapauttaa sinut. Kun olin 5v, jouduin äidin isän seksuaalisen ahdistelun kohteeksi. Kärsin vuosia, kunnes tajusin antaa hänelle anteeksi ja päästin irti.
 

Yhteistyössä