K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
So? Pitäisikö tässä olla jotain ihmeellistä.
En tiedä miksei lainaus onnistunut, mutta toi oli siis komennti tälle kirjoitukselle:

Just kyselin yhdeltä Sloveniassa asuvalta kroatialaiselta tästä ja se kertoi mm. että eri balkanin maissa on jopa eri määrät poskipusuja, ja väärä (eli käytännössä liian iso) määrä antaa heti homon vaikutelman. Tähän kun yhdistää alfaurostelun ja jonkinasteisen homofobian, voi olla aika varma että tollasta toiseen painautumista miehet eivät todellakaan keskenään tee.
 
vierailija
En tiedä miksei lainaus onnistunut, mutta toi oli siis komennti tälle kirjoitukselle:

Just kyselin yhdeltä Sloveniassa asuvalta kroatialaiselta tästä ja se kertoi mm. että eri balkanin maissa on jopa eri määrät poskipusuja, ja väärä (eli käytännössä liian iso) määrä antaa heti homon vaikutelman. Tähän kun yhdistää alfaurostelun ja jonkinasteisen homofobian, voi olla aika varma että tollasta toiseen painautumista miehet eivät todellakaan keskenään tee.
Oon kuullut samaa slovenialaisilta, että Joksut on todella poikkeus ja rikkoo rajoja käytöksellään.
 
vierailija
En tiedä miksei lainaus onnistunut, mutta toi oli siis komennti tälle kirjoitukselle:

Just kyselin yhdeltä Sloveniassa asuvalta kroatialaiselta tästä ja se kertoi mm. että eri balkanin maissa on jopa eri määrät poskipusuja, ja väärä (eli käytännössä liian iso) määrä antaa heti homon vaikutelman. Tähän kun yhdistää alfaurostelun ja jonkinasteisen homofobian, voi olla aika varma että tollasta toiseen painautumista miehet eivät todellakaan keskenään tee.
No Joksut nyt sattuvat harrastamaan tuollaista eikä se ole vierasta Kärtsänkään poppoolle. Kyllä tuota myös näkee Suomessa nuorempien sukupolvien tekevän, mutta hienoa, että JO ja Kärtsä ovat normalisoimassa miesten välistä läheisyyttä, edelleen tarvitaan esikuvia sen suhteen. Enkä mä ole kyllä mistään lukenut, että JO olisi tuon takia minkään ”homobändin” maineessa? Eikä heitä edes tunnu kiinnostavan vaikka olisivat, suhtautuvat asiaan aika leppoisasti ja huumorilla.
 
vierailija
No Joksut nyt sattuvat harrastamaan tuollaista eikä se ole vierasta Kärtsänkään poppoolle. Kyllä tuota myös näkee Suomessa nuorempien sukupolvien tekevän, mutta hienoa, että JO ja Kärtsä ovat normalisoimassa miesten välistä läheisyyttä, edelleen tarvitaan esikuvia sen suhteen. Enkä mä ole kyllä mistään lukenut, että JO olisi tuon takia minkään ”homobändin” maineessa? Eikä heitä edes tunnu kiinnostavan vaikka olisivat, suhtautuvat asiaan aika leppoisasti ja huumorilla.
Onhan niistä sellaista homojuttua ja vihapuhettakin kuulemma ollut slovenian keskustelupalstoilla eli kaikki ei tosiaan tykkää.
 
vierailija
On tietysti mutta Joksujen kohdalla Sloveniassa se on niin systemaattista että en ole itse Suomessa vastaavaan törmännyt.
Tuntuu vähän siltä, että ummistat nyt silmäsi tältä ilmiöltä Suomessa. Mä olen törmännyt ja todella paljon. Kaikkea me ei edes nähdä, koska julkkikset saa ne yksityisviesteinä esim. instaansa. Seurasin Cheekiä aikoinaan ja se vihapuhe sekä h*mottelu minkä hän sai niskaansa oli aivan järkyttävää.
 
vierailija
Mielenkiinnosta kysyn, että keitä artisteja/bändejä Suomessa seuraat, jos et kerta ole kiinnittänyt huomiota samaan täällä Suomessa?
Olen kiinnittänyt samaan huomiota Suomessa, ainakin iltapäivälehtien kommenttiosioissa ja artistien omassa instassa näkyy paljon törkyä. Joksujen kohdalla tarkoitin sitä että joka ikisen slovenialaisen artikkelin kommenttiosio on täynnä pelkästään negatiivista ja lähinnä homottelua ja hiljattain joku Slovenian subredditissä kyseli mielipiteitä Joksuista niin kaikki kommentit oli pelkkää haukkumista ja bändi on itse sanonut että heitä vähätellään mediassa ym.
 
vierailija
No Joksut nyt sattuvat harrastamaan tuollaista eikä se ole vierasta Kärtsänkään poppoolle. Kyllä tuota myös näkee Suomessa nuorempien sukupolvien tekevän, mutta hienoa, että JO ja Kärtsä ovat normalisoimassa miesten välistä läheisyyttä, edelleen tarvitaan esikuvia sen suhteen. Enkä mä ole kyllä mistään lukenut, että JO olisi tuon takia minkään ”homobändin” maineessa? Eikä heitä edes tunnu kiinnostavan vaikka olisivat, suhtautuvat asiaan aika leppoisasti ja huumorilla.
mitä ihmettä? Näitähän me lueskeltiin jo viisujen aikana, slovenialaisilta keskustelupalstoilta ja kommenttikentistä löytyi tosi törkeää homottelua. Eikä joksujen oma suhtautuminen ole mitään leppoisaa huumoriosastoa, vaan he ovat kyllä selkein sanoin ottaneet kantaa seksuaalivähemmistöjen puolesta. He siis eivät huumorin varjolla ruoki tällaista keskustelukulttuuria, vaan ovat pikemminkin pyrkineet osoittamaan, että homottelu haukkumistarkoituksessa ei todellakaan ole ok eikä mikään vitsi.
 
vierailija
mitä ihmettä? Näitähän me lueskeltiin jo viisujen aikana, slovenialaisilta keskustelupalstoilta ja kommenttikentistä löytyi tosi törkeää homottelua. Eikä joksujen oma suhtautuminen ole mitään leppoisaa huumoriosastoa, vaan he ovat kyllä selkein sanoin ottaneet kantaa seksuaalivähemmistöjen puolesta. He siis eivät huumorin varjolla ruoki tällaista keskustelukulttuuria, vaan ovat pikemminkin pyrkineet osoittamaan, että homottelu haukkumistarkoituksessa ei todellakaan ole ok eikä mikään vitsi.
Nimenomaan. Lisäksi tässä on vielä se aspekti, että heitä ei todennäköisesti pidetä siellä oikeasti homoina, koska siellä on jo sen verran liberaalia ajattelua, että homoudesta ei haukuta päin naamaa. Tuo on siis vain silkkaa haukkumista, nolaamista, maskuliinisuuden arvottamista jne. Julkihomoja on siellä hyvin vähän, ja vaikka aina heillekin löytyy ne vakioyökkäilijät, siitä homoudesta itse asiassa ei sanota paljoakaan. Sillä homottelulla pyritään siis ensisijaisesti vaikuttamaan heteromieheen negatiivisesti.
 
vierailija
Nimenomaan. Lisäksi tässä on vielä se aspekti, että heitä ei todennäköisesti pidetä siellä oikeasti homoina, koska siellä on jo sen verran liberaalia ajattelua, että homoudesta ei haukuta päin naamaa. Tuo on siis vain silkkaa haukkumista, nolaamista, maskuliinisuuden arvottamista jne. Julkihomoja on siellä hyvin vähän, ja vaikka aina heillekin löytyy ne vakioyökkäilijät, siitä homoudesta itse asiassa ei sanota paljoakaan. Sillä homottelulla pyritään siis ensisijaisesti vaikuttamaan heteromieheen negatiivisesti.
Just vähän aikaa sitten luin redditistä kysymyksen siitä onko sloveniassa homofobiaa ja yksi vastaus oli just kuin tämä! Eli ihmiset saattavat jakaa mielipiteitänsä homoudesta (etenkin sitä "kunhan ei mun silmiini tulla mainostamaan"), mutta kun kuulevat että keskustelun toinen osapuoli on tosiaan homo, asiasta vaietaan.
 
vierailija
mitä ihmettä? Näitähän me lueskeltiin jo viisujen aikana, slovenialaisilta keskustelupalstoilta ja kommenttikentistä löytyi tosi törkeää homottelua. Eikä joksujen oma suhtautuminen ole mitään leppoisaa huumoriosastoa, vaan he ovat kyllä selkein sanoin ottaneet kantaa seksuaalivähemmistöjen puolesta. He siis eivät huumorin varjolla ruoki tällaista keskustelukulttuuria, vaan ovat pikemminkin pyrkineet osoittamaan, että homottelu haukkumistarkoituksessa ei todellakaan ole ok eikä mikään vitsi.
Sä ymmärsit viestini täysin väärin ja vähän vääristelet sitä. Juurihan kirjoitin, että mm. K ja JO tekee tärkeää työtä sen eteen, että miesten läheisyyttä normalisoidaan. Enkä kirjoittanut, että he suhtautuvat siihen h*motteluun huumorilla, vaan ylipäätänsä niihin heistä tehtyihin tulkintoihin ja ottavat ne huumorilla (kuten Jance fanart). Pahoittelut, jos käsitit väärin, mutta viestini pointti keskittyi siihen heidän keskinäiseen läheisyyteen, jonka osa tulkitsee väärin.
 
vierailija
Olen kiinnittänyt samaan huomiota Suomessa, ainakin iltapäivälehtien kommenttiosioissa ja artistien omassa instassa näkyy paljon törkyä. Joksujen kohdalla tarkoitin sitä että joka ikisen slovenialaisen artikkelin kommenttiosio on täynnä pelkästään negatiivista ja lähinnä homottelua ja hiljattain joku Slovenian subredditissä kyseli mielipiteitä Joksuista niin kaikki kommentit oli pelkkää haukkumista ja bändi on itse sanonut että heitä vähätellään mediassa ym.
Suomessa ei muuten enää pysty kommentoimaan osaa artikkeleita tai sitten se pitää tehdä kirjautuneena, tämä on juuri yksi tapa suitsia pois sitä törkyä ja vihapuhetta. Ylaudalla myös vihapuhe on vähentynyt tämän takia.
 
vierailija
Nimenomaan. Lisäksi tässä on vielä se aspekti, että heitä ei todennäköisesti pidetä siellä oikeasti homoina, koska siellä on jo sen verran liberaalia ajattelua, että homoudesta ei haukuta päin naamaa. Tuo on siis vain silkkaa haukkumista, nolaamista, maskuliinisuuden arvottamista jne. Julkihomoja on siellä hyvin vähän, ja vaikka aina heillekin löytyy ne vakioyökkäilijät, siitä homoudesta itse asiassa ei sanota paljoakaan. Sillä homottelulla pyritään siis ensisijaisesti vaikuttamaan heteromieheen negatiivisesti.
Tämä on aika yleistä edelleen mm. miesvaltaisilla keskustelupalstoilla, jos halutaan päästä ”lyömään alas” tai vähättelemään toista osapuolta. H*mottelu ja akaksi haukkuminen on keino halventaa keskustelun muita osapuolia. Paljastaa niitä asenteita, joita meidän yhteiskunnassa edelleen vallitsee.
 
vierailija
Ohhoh! Ja nyt vasta tulee ekat tiedot slovenialaisilta silminnäkijöiltä! Näitä en ole nähnyt missään somessa. Tuo Le petit cafe on tosi keskeisellä paikalla, suunnilleen Krizanken vieressä, ja siinä on tosi iso terassi ihan kaiken kansan näkyvillä. Tuo LP bar on myös erittäin keskeisellä paikalla, ison kävelykadun varrella aivan joenrannan ja vanhan kaupungin siltojen tuntumassa, myös siinä on iso terassi, ja kesällä sisätilat olikin tukahduttavan kuumat, eli asiakkaat pysyttelivät kyllä ulkona. Eli jos ne siellä ovat istuneet pussailemassa, heidät on todellakin nähty.
 

Yhteistyössä