K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En tunne nykymusaskeneä, mutta kaikki bändit ennen 2000-lukua käytännössä ainakin. Edelleen biisejä soitetaan radiossa, tulee vastaan Spotifyissä sun muissa, kyllä jengi bongaa niistäkin, eikä tarvitse markkinoida, jos musa on kunnollista.
On todella todella hankalaa saada indiebändinä biisi radiosoittoon tai relevanteille Spotify-listoille ilman levy-yhtiön tukea. Nykypäivänä somesta ja varsinkin tiktokista on tullut tärkein kanava musiikin promoamiseen. Siitä valittavat monet mutta niin asia on. Myös ysärillä oli tärkeää markkinoida musiikkia mutta keinot olivat erilaiset. Joka tapauksessa on ihan älytöntä vertailla tilannetta 20 vuotta sitten ja nyt.
 
vierailija
En tunne nykymusaskeneä, mutta kaikki bändit ennen 2000-lukua käytännössä ainakin. Edelleen biisejä soitetaan radiossa, tulee vastaan Spotifyissä sun muissa, kyllä jengi bongaa niistäkin, eikä tarvitse markkinoida, jos musa on kunnollista.
Ei oo musiikin laadusta kiinni se, mitä radiossa soitetaan. Ja se radioon tai Spotifyn soittolistoille pääsy vaatii markkinointia.
 
vierailija
Kyllähän Joksut markkinoi biisejään jäsenten omat tilit eivät ole pakollisia markkinointiin eihän kuumaan jäsenetkään omalla tilillä tietääkseni markkinoi. Bändin some riittää kyllä suuremmat ja tosifanit seuraa jäsenten omia tilejä myös
Toi yks haluaa vaan trollata tuolla ”bändit ei tarvitse markkinointia” kommenteillaan. Ei niissä ole päätä eikä häntää.
 
vierailija
On todella todella hankalaa saada indiebändinä biisi radiosoittoon tai relevanteille Spotify-listoille ilman levy-yhtiön tukea. Nykypäivänä somesta ja varsinkin tiktokista on tullut tärkein kanava musiikin promoamiseen. Siitä valittavat monet mutta niin asia on. Myös ysärillä oli tärkeää markkinoida musiikkia mutta keinot olivat erilaiset. Joka tapauksessa on ihan älytöntä vertailla tilannetta 20 vuotta sitten ja nyt.
No enpä ole nähnyt kyllä Jokereiden promoavan somessa varsinaisesti musaansa. Eikä siis haittaa mua ainakaan yhtään.
 

Yhteistyössä