K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tämä. Joksut on pieni indiebändi ja sitten niille naureskellaan koska ne on… pieni indiebändi? Ja nehän on omassa kokoluokassaan menestyneet ihan hyvin, esim. myyneet Logomon arki-iltana loppuun ja kaksi Kultsaa peräkkäin lähes loppuun. Keväällä oli muutama isompi artisti joiden Kultsan keikka peruttiin huonon lipunmyynnin takia. Hyvin heillä menisi vaikka vetäisivät vajaita klubikeikkoja.
Mä olen niin kyllästynyt siihen, kun väitellään siitä, että onko Joksut menestyneet vai ei. Sinä sen kiteytit hyvin; Joksut on pieni indiebändi ja hyvin he menestyvät omassa kategoriassaan. Heistä tuskin tulee mitään Wembleytä täyteen myyvää bändiä, eikä se heillä varmaan edes ole kiikarissa. Jokaisen artistin/bändin ura on erilainen ja kaiken mittaluokan esiintyjille löytyy oma yleisö.
 
vierailija
Onko ne tuossa eräässä ketjussa ihan tosissaan, kun ne luulevat siellä, että B jotenkin vielä hurmaantuisi K n vaikutuksesta. Harmaantuu korkeintaan. Pelleileekö ne.

Projisoivat. Pakenevat omaa elämää keksittyyn satuun ja kuvittelevat sitten mitä kuvittelevat.
Eiköhän saada taas itkua kun kaikki meni ns pieleen, oli esim vääriä henkilöitä mukana ja ”tiellä”
 
vierailija
Mä olen niin kyllästynyt siihen, kun väitellään siitä, että onko Joksut menestyneet vai ei. Sinä sen kiteytit hyvin; Joksut on pieni indiebändi ja hyvin he menestyvät omassa kategoriassaan. Heistä tuskin tulee mitään Wembleytä täyteen myyvää bändiä, eikä se heillä varmaan edes ole kiikarissa. Jokaisen artistin/bändin ura on erilainen ja kaiken mittaluokan esiintyjille löytyy oma yleisö.
en tiedä, ehkä se alko siitä ku JO:sta tehtiin Euroopan kuumin bändi ja ihmeteltiin miksi ei tullut mtvemaa tai edes ehdokkuutta, ovat livenä parempia kuin kukaan muu, viimeisimpänä ovat ruissin yksi pääesiintyjä jnejne
 
vierailija
Projisoivat. Pakenevat omaa elämää keksittyyn satuun ja kuvittelevat sitten mitä kuvittelevat.
Eiköhän saada taas itkua kun kaikki meni ns pieleen, oli esim vääriä henkilöitä mukana ja ”tiellä”
No ihan varmasti saadaan, kuvissa/videoissa vilahtaa platinapolkka ja siitä kiistellään onko se NM vai joku muu... Mökkireissua odotellaan ja jos se ei tapahdukkaan ja Joksut lähtee heti maanantaina pois suomesta... Tai jos se mökkireissu toteutuukin niin sekin varmasti "väärällä" porukalla, jne.
 
vierailija
Projisoivat. Pakenevat omaa elämää keksittyyn satuun ja kuvittelevat sitten mitä kuvittelevat.
Eiköhän saada taas itkua kun kaikki meni ns pieleen, oli esim vääriä henkilöitä mukana ja ”tiellä”
Nyt on kyllä vähän liioittelua. Mutta vaikea siellä on nykyään tietää mikä on ihan vaan pellemeikeillä kuviteltua ja mikä tosissaan. Nyt on jotain turvasatamaa ja henkistä tukea siinä missä ennen oli enemmän täysin liioiteltua ja ylivedettyä juttua seassa.
 
vierailija
Joo ja Mirellan slotin oisivat ihan hyvin voineet ottaa haha
Mä en oikein ymmärrä tuota ähättelyä ja sitä että seuraa jotain bändiä naureskellakseen joillekin asioille, jotka ei mene jonkun kirjoittajan oman asettaman kriteerin mukaan. Ja vaikka asiat menisi kuinka hyvin, aina löytyy jotain mihin verrata miksi ei mene. JO on loistava bändi juuri mun makuun, mulle on ainakin ihan yhdentekeviä tuollaiset asiat. Itse en ainakaan seurannut esiintymispaikkaa siksi, että se kertoisi kuinka menestyneitä ovat vaan enemmän kiinnostaa voisikohan tulla uusia kuulijoita sen kautta. Tuo paikka on varmaan ihan ok, yleisön määrän näkee sitten.

Kuulostat että olet se antifani joka kertoi eilisessä keskustelussa nauttivansa muistaakseni vahingonilon tunteista? Jotain vastaavaa kuitenkin. Oletpa tai et niin sille antifanille: Ymmärräthän että ne jutut on vain sun päässä? Jokereilla menee oikein hyvin. Mutta jos itse tykkään jostain bändistä tai mistä vaan jutusta, niin mä tykkään siitä edelleen vaikka niiden keikalle ei tulisi muita kuin minä. En pety tuollaisiin juttuihin tai häpeä niitä. Toivon mahdollisimman suurta menestystä tietty ja kannustan minkä voin, mutta ei sillä ole mitään merkitystä mulle että joku naureskelee jollekin, missä ne ei sillä kertaa hänen mielestään onnistuneet. Ei se saa mua noloksi, mikä siinä tuntuu olevan se tarkoitus, vaan se naureskelu tuntuu vaan kummalliselta ja toki myös rasittavalta lukea kun se toistuu milloin mihinkin asiaan liittyen. Toisaalta myös vähän huvittaa tuo, että miksi ketään kiinnostaisi noin paljon bändi mistä ei itse tykkää.
 
vierailija
en tiedä, ehkä se alko siitä ku JO:sta tehtiin Euroopan kuumin bändi ja ihmeteltiin miksi ei tullut mtvemaa tai edes ehdokkuutta, ovat livenä parempia kuin kukaan muu, viimeisimpänä ovat ruissin yksi pääesiintyjä jnejne
Siis ärsyttääkö teitä Joksujen fanit vai itse bändi vai molemmat? Luulen et noita juttuja kirjoittelee vain yksi tai kaksi harhaista, ja nopeastihan vauvalla korjataan jos joku selittää miten Joksut nostaa samanlaisia keikkapalkkioita kuin Måneskin.
 
vierailija
Mä en oikein ymmärrä tuota ähättelyä ja sitä että seuraa jotain bändiä naureskellakseen joillekin asioille, jotka ei mene jonkun kirjoittajan oman asettaman kriteerin mukaan. Ja vaikka asiat menisi kuinka hyvin, aina löytyy jotain mihin verrata miksi ei mene. JO on loistava bändi juuri mun makuun, mulle on ainakin ihan yhdentekeviä tuollaiset asiat. Itse en ainakaan seurannut esiintymispaikkaa siksi, että se kertoisi kuinka menestyneitä ovat vaan enemmän kiinnostaa voisikohan tulla uusia kuulijoita sen kautta. Tuo paikka on varmaan ihan ok, yleisön määrän näkee sitten.

Kuulostat että olet se antifani joka kertoi eilisessä keskustelussa nauttivansa muistaakseni vahingonilon tunteista? Jotain vastaavaa kuitenkin. Oletpa tai et niin sille antifanille: Ymmärräthän että ne jutut on vain sun päässä? Jokereilla menee oikein hyvin. Mutta jos itse tykkään jostain bändistä tai mistä vaan jutusta, niin mä tykkään siitä edelleen vaikka niiden keikalle ei tulisi muita kuin minä. En pety tuollaisiin juttuihin tai häpeä niitä. Toivon mahdollisimman suurta menestystä tietty ja kannustan minkä voin, mutta ei sillä ole mitään merkitystä mulle että joku naureskelee jollekin, missä ne ei sillä kertaa hänen mielestään onnistuneet. Ei se saa mua noloksi, mikä siinä tuntuu olevan se tarkoitus, vaan se naureskelu tuntuu vaan kummalliselta ja toki myös rasittavalta lukea kun se toistuu milloin mihinkin asiaan liittyen. Toisaalta myös vähän huvittaa tuo, että miksi ketään kiinnostaisi noin paljon bändi mistä ei itse tykkää.
Trollit on oma mielenkiintoinen ilmiö. Kai siitä sitten jotain saa, kun pääsee K&JO aiheeseen ketjuun haukkumaan heitä. Sitä en tiedä että kummasta saa paremman fiiliksen, Joksujen ja/tai Kärtsän haukkumisesta vai siitä, että pääsee aiheuttamaan riitaa ja ärtymystä heidän faneissaan. Huumoritrollit (kuten menneen talven lumi) on asia erikseen. Todennäköisesti ovat faneja, joilla on kieroutunut huumori.
 
vierailija
Olen eri, mutta mä todellakin vahtaan. Musta toi vaikuttaa jotenkin tahalliselta/tietoiselta linjalta, jolla yrittää nyt viestittää seuraajilleen kenties jotain, mutta onnistuu vain olemaan välinpitämätön ja ylimielinen. Jos ahdistaa, niin kerro se reilusti ja selitä tilanne, kyllä ihmiset ymmärtää, mutta tällainen "ei mun tarvitse"-pelleily on pelkkää haistattelua.
Oot kyllä todella ikävän oloinen ihminen. Ei mulla muuta.
 
vierailija
Mutta onhan tässä nyt monta outoa yksityiskohtaa. Ihan samalla tavalla kun on pohdittu kävikö B Jenkeissä vai ei ja siitäkin löytyi monta asiaa jotka oli outoja yhteensattumia. Mutta siis tää asu, miksi kaksi paitaa päällekkäin? Jotka ei ees sopinut yhteen eikä varmasti ollut erityisen rento yhdistelmä? Miksei esim. takki tai yksi pitkähihainen? Sattui vaan vahingossa olemaan molemmat paitoja, jotka yhdistyy vahvasti keikkoihin, joissa K on ollut läsnä. Ja siis se pitsipaitakin kyllä paljon enemmän Khon kuin muihin uusiin tuttavuuksiin, sitä käytettiin Tavastian keikalla ja se unohdettiin Klle, joka sitten pesi jne. Ja sit se narujuttu. Kultsalla oli valkoinen nauha, sitten se katosi ja oli yhdellä keikalla jonkun muun värinen, sen jälkeen mentiin ilman. Kunnes nyt laitettiin siihen joku perus kengännauha? Miksi? Miksei voinut vaan jatkaa ilman nauhaa niinkun tähänkin asti?
Ja sit se Peliä rannekoru. Okei siitä luulen, että ehkä oli saanut sen just, mutta sattuipa sekin sopivasti.

Täällä luetaan kun piru raamattua kaikkia pieniäkin vinkkejä, jotka vois viitata B ja S suhteeseen, mutta sit jos joku vihjaa, että B ja K vois olla läheisiä ystäviä niin ei missään nimessä, ihan hulluja puhutte.
Hei jaksaisiko joku selittää minulle vielä tuosta nauhajutusta, että hetkinen, eikö kevään Euroopankiertueella tosiaankaan ollutkaan niitä nauhoja muualla kuin Suomessa ja Belgiassa? (tää ei ole vielä mun kysymys 🤗) Miten tuokin seikka on mennyt minulta ohi!
Mutta kun siis en ole ehtinyt lukemaan Vauvaa kuin sieltä täältä ja luin sieltä tähän nauhakeskusteluun liittyen sellaisen kommentin, jossa sanottiin, että Ptujssa ois ollut eri housut kuin nauhojen kanssa aiemmin? Siis mikä juttu tää on?
Että ois väkertänyt nauhat eri housuihin-ko?

Kyllähän tuolla Ptujssa niissä ihan ne nauhoille tehdyt reiät näytti olevan.
 
vierailija
Hei jaksaisiko joku selittää minulle vielä tuosta nauhajutusta, että hetkinen, eikö kevään Euroopankiertueella tosiaankaan ollutkaan niitä nauhoja muualla kuin Suomessa ja Belgiassa? (tää ei ole vielä mun kysymys ) Miten tuokin seikka on mennyt minulta ohi!
Mutta kun siis en ole ehtinyt lukemaan Vauvaa kuin sieltä täältä ja luin sieltä tähän nauhakeskusteluun liittyen sellaisen kommentin, jossa sanottiin, että Ptujssa ois ollut eri housut kuin nauhojen kanssa aiemmin? Siis mikä juttu tää on?
Että ois väkertänyt nauhat eri housuihin-ko?

Kyllähän tuolla Ptujssa niissä ihan ne nauhoille tehdyt reiät näytti olevan.
Mä en tiedä oliko samat housut vai ei, mutta voishan se olla niinkin, että on molemmissa paikoissa laittanut mukaan ns. onnennauhan. Suomessa esim. Kärtsän luistimennauhan ja tuolla Ptujissa vaikka Martinin tai jonkun muun läheisen antaman kengännauhan.
 
vierailija
En muista tuollaista kommenttia lukeeni missä housut olisi ollut eri. Ehkä joku muu osaa auttaa siinä. Sen sijaan samat housut mutta niissä erilaiset nauhat kommentteja oli paljon. Ja että alkuperäinen nauha olisi hävinnyt ja B improvisoi siihen nauhan kengännauhasta tms jotta asu olisi mahdollisimman sama kuin Kultsalla.
 
vierailija
Joo joku luuli, että joksut on pääesiintyjiä, kun ovat telttalavan viimeisiä
Ruissin instassakin joku JO-fani itki että miksi pääesiintyjät on laitettu sunnuntaina päällekäin... luulis että jossain vaiheessa ois tajuttu että ei ne ole pääesiintyjiä. Se vääristynyt kuva fanituskohteesta on se joka tekee tilanteista niin dramaattisia. Sitä esiintyy kaikissa fanikunnissa, mutta kärjistyy silloin kun fanikunnat on kuplaantuneet esim somessa tosi pahasti. Tulee se tunne että kun kaikki mun tutut fanittaa tätä artistia ja mun somet on vaan täynnä heitä kokoajan, että niin se on varmaan kaikilla muillakin.
 
vierailija
Mehän ei loppujen lopuksi tiedetä näiden Joksujen yksityiselämästä paljon mitään. Voihan olla, että B. itseasiassa on uinut/ui mielenterveyden ongelmissa syvemmällä kuin on annettu ymmärtää. Ja se mitä nyt nähdään julkisessa toiminnassa, olisi vain heijastumaa siitä. Parissa muussa ketjussa on kuitenkin tuotu esiin väittämiä esimerkiksi lyhyessä ajassa muuttuneesta habituksesta keikoilla ja kuvissa. Ihan hyviä pointteja.
 
vierailija
Mehän ei loppujen lopuksi tiedetä näiden Joksujen yksityiselämästä paljon mitään. Voihan olla, että B. itseasiassa on uinut/ui mielenterveyden ongelmissa syvemmällä kuin on annettu ymmärtää. Ja se mitä nyt nähdään julkisessa toiminnassa, olisi vain heijastumaa siitä. Parissa muussa ketjussa on kuitenkin tuotu esiin väittämiä esimerkiksi lyhyessä ajassa muuttuneesta habituksesta keikoilla ja kuvissa. Ihan hyviä pointteja.
Voihan se olla noinkin, mutta parissa muussa ketjussa ei kaikesta B:iin liittyvästä saa edes keskustella. Noissa ketjuissa selitykset muutoksille pitää löytää ketjuissa sallituista aiheista. Ja koska B:n viimeaikaiset toimet ei kaikkia miellytä, kaikki muutokset nähdään tietty negatiivisina.
 

Yhteistyössä