K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ilmoitusko niiltä pitäisi tulla tai kuva, siis henkilöistä, joka eivät halua tulla kuvatuksi. Sitäpaitsi täällä tehdään tulkintoja ja pohditaan asioita tosiasioiden pohjalta. Tosiasia on B n matka NYC iin Sadien luo. Samoin sukulaisten seuraamiset. Hupparista ei olla varmoja. Ei täällä suhdetta totuutena vielä pidetä, mutta mahdollisena. Shippaajat shippaa esimerkiksi Bojania ja K ta, vaikka molemmat olisivat tahoillaan naimisissa. On siinä vähän eroa.
Ei ole faktaa, että Bojanin matka oli "Sadien luo". Hänet on siellä tavattu ja ilmeisesti perheensäkin, mutta matka on voinut olla myös "Damonin kanssa tehty kaverireissu", jossa on nähty Sadie. Tai jotain muuta. Faktaa ei reissun perimmäisestä tarkoituksesta ole.
 
vierailija
Kyllä minuakin on ärsyttänyt nuo K:n rahapuheet siitä huolimatta, että olen ollut fani. Kyse ei ole siitä, etteikö saisi menestyä taloudellisesti tai tuoda siitä iloa esiin, vaan se vähävaraisen esittäminen ennen sitä, vaikka ei ole sitä ilmeisesti ollut. Fakta on se, että vaikka K:n tulot näyttävät pieniltä tiedoissa, niin asuntoja ei niin alhaisilla tuloilla osteta. Se raha on tullut jostain muualta. Moni ei ole vähävarainen omasta tahdostaan, vaan taustalla voi olla moninaisia haasteita ja nyt yhä useampi on pudonnut siihen inflaation ja leikkausten myötä. Ikävää, että täälläkin torpataan heti kaikki kritiikki vain kateudeksi ja et mitäs sä oot tehnyt, kun ei kaikista voi edes tulla taloudellisesti jotain huippumenestyjiä. Minustakin K on ansainnut taloudellisen menestyksen nyt, mutta se ei poista sitä, että osaa meistä ärsytti se vähävaraisen esittäminen, kun tiedän itsekin, mitä se on.

T: Eri
 
vierailija
Kyllä minuakin on ärsyttänyt nuo K:n rahapuheet siitä huolimatta, että olen ollut fani. Kyse ei ole siitä, etteikö saisi menestyä taloudellisesti tai tuoda siitä iloa esiin, vaan se vähävaraisen esittäminen ennen sitä, vaikka ei ole sitä ilmeisesti ollut. Fakta on se, että vaikka K:n tulot näyttävät pieniltä tiedoissa, niin asuntoja ei niin alhaisilla tuloilla osteta. Se raha on tullut jostain muualta. Moni ei ole vähävarainen omasta tahdostaan, vaan taustalla voi olla moninaisia haasteita ja nyt yhä useampi on pudonnut siihen inflaation ja leikkausten myötä. Ikävää, että täälläkin torpataan heti kaikki kritiikki vain kateudeksi ja et mitäs sä oot tehnyt, kun ei kaikista voi edes tulla taloudellisesti jotain huippumenestyjiä. Minustakin K on ansainnut taloudellisen menestyksen nyt, mutta se ei poista sitä, että osaa meistä ärsytti se vähävaraisen esittäminen, kun tiedän itsekin, mitä se on.

T: Eri
No onhan se aika vähävarainen ollutkin, että mitä esittämistä siinä, sijoitusasunto joku yhteinen onko edes omilla varoilla silloin hankittu vanhemmat ym. olleet mukana, samaa väsynyttä valitusta taas tämäkin viesti
 
vierailija
No onhan se aika vähävarainen ollutkin, että mitä esittämistä siinä, sijoitusasunto joku yhteinen onko edes omilla varoilla silloin hankittu vanhemmat ym. olleet mukana, samaa väsynyttä valitusta taas tämäkin viesti
Hän on puhunut kyllä ihan omista sijoitusasunnoistaan. Vähävaraiset ei osta sijoitusasuntoja pk-seudulta. Mut edelleen, olen iloinen että K on nyt menestynyt taloudellisesti. Toin esiin sen et meitä on useampi, joita tämä asia ärsytti.

Mut menkää sinne puutarhaan tai vauvalle, siellä saa hehkuttaa niin paljon kuin haluaa ja yläpeukkuja sataa. Täällä pitäisi voida keskustella myös kriittisemmin.
 
vierailija
Hän on puhunut kyllä ihan omista sijoitusasunnoistaan. Vähävaraiset ei osta sijoitusasuntoja pk-seudulta. Mut edelleen, olen iloinen että K on nyt menestynyt taloudellisesti. Toin esiin sen et meitä on useampi, joita tämä asia ärsytti.

Mut menkää sinne puutarhaan tai vauvalle, siellä saa hehkuttaa niin paljon kuin haluaa ja yläpeukkuja sataa. Täällä pitäisi voida keskustella myös kriittisemmin.
Eipä ole puhunut, vaan siinä asunnossa oli joku yhteisomistus tms. Ette te täälläkään kaikkea tiedä, vaikka viisastella yritätte
 
vierailija
Mun mielestä näissä rahajutuissa näkyy erityisen hyvin se, miksi käärijä ja Jere on hankala erottaa. Mikähän vanhahko haastattelupätkä se olikaan, jossa k ja joku toinen pohti sitä millaiseksi se hahmo rakennetaan? En muista oikein muuta kuin sen kuinka ne maalaili, että käärijä on arvoitus, josta kukaan ei lopulta tiedäkään yhtään mitään. Näinhän tämä ei sitten ole mennyt, vaan k ja j menevät jatkuvasti sekaisin eikä ehkä olekaan tarkoitus pitää niitä erillään. Käärijää käärii rahaa, mutta samalla kuitenkin on niin vähissä varoissa, että juuri ja juuri pystyy lähtemään eurotourille ja siellä ottaa vastaan yleisöstä jaetut setelit. Jerellä on häkellyttävän pienet vuositulot, mutta silti on pystynyt ostamaan asunnon ja matkustelemaan Thaimassa.

Ei ole kateutta todeta, että kaikki rahapuheet ei ole olleet kovin onnistuneita. Ja siitähän se puhuu poikkeuksellisen paljon. Osa jutuista on mennyt mauttomuuden puolelle, ja on käynyt mielessä johtuuko se siitä että varsinkin käärijänä se sanoo mitä sylki suuhun tuo. Sellainen ei ole aina vain raikasta ja hauskaa, vaan sanoista pitää ottaa vastuu silloinkin, vaikka olisi kuinka luonnonlapsi ja oman tiensä kulkija.
 
vierailija
Hän on puhunut kyllä ihan omista sijoitusasunnoistaan. Vähävaraiset ei osta sijoitusasuntoja pk-seudulta. Mut edelleen, olen iloinen että K on nyt menestynyt taloudellisesti. Toin esiin sen et meitä on useampi, joita tämä asia ärsytti.

Mut menkää sinne puutarhaan tai vauvalle, siellä saa hehkuttaa niin paljon kuin haluaa ja yläpeukkuja sataa. Täällä pitäisi voida keskustella myös kriittisemmin.
Mitä ihmettä nyt taas? Olet ajamassa täältä keskustelijoita pois, ja samaan hengenvetoon toteat, että täällä pitäisi voida keskustella myös kriittisemmin. Kai kriittiseenkiin keskusteluun kuuluu myös toisten keskustelijoiden virheellisten käsitysten oikaiseminen, vai pitäisikö jättää kommentoimatta vain siksi, että sinä muistat asiat toisin kuin joku toinen?

Tässä sanatarkasti, miten K:n Kauppalehdelle antamaa kommenttia sijoitusasunnoista on eri lehdissä siteerattu:

– En ollut nuorena paras rahankäyttäjä. Jotain olisi voinut laittaa säästöönkin, hän sanoo lehden haastattelussa.
Heti seuraavassa lauseessa artisti kuitenkin paljastaa omistavansa sijoitusasuntoja.
– Asia on ollut perheen kautta aina lähellä sydäntä ja olemme lähteneet tätä laajentamaan, hän kertoo Kauppalehdelle.

Hän siis puhuu perheestä ja puhuu monikossa. Myöhemmin Iltalehti kirjoitti, että K:n lähiomaiset omistavat yrityksen, jonka toimialana on omistaa ja myydä kiinteistöjä ja arvopapereita. IL selvitti myös K:n pääomatulot vuosilta 2017-2021. Ne olivat hiljakseen nousseet nollasta noin 4800 euroon. Hänen kokonaistulonsa noina vuosina vaihtelivat välillä 11.000-21.000 euroa, eli olivat erittäin pienet.

Omistipa K asuntoja tuon mainitun perheyhtiön kautta tai suoraan, kertovat nuo hänen tulonsa, ettei hän ole valehdellut puhuessaan rahatilanteestaan. Osakkeilla ei kaupan kassalla maksalaatikkoa maksella, eikä niiden realisointikaan toisi kuin hetken helpotuksen, jos realisointi ylipäätään olisi mahdollista.
 
vierailija
Mitä ihmettä nyt taas? Olet ajamassa täältä keskustelijoita pois, ja samaan hengenvetoon toteat, että täällä pitäisi voida keskustella myös kriittisemmin. Kai kriittiseenkiin keskusteluun kuuluu myös toisten keskustelijoiden virheellisten käsitysten oikaiseminen, vai pitäisikö jättää kommentoimatta vain siksi, että sinä muistat asiat toisin kuin joku toinen?

Tässä sanatarkasti, miten K:n Kauppalehdelle antamaa kommenttia sijoitusasunnoista on eri lehdissä siteerattu:

– En ollut nuorena paras rahankäyttäjä. Jotain olisi voinut laittaa säästöönkin, hän sanoo lehden haastattelussa.
Heti seuraavassa lauseessa artisti kuitenkin paljastaa omistavansa sijoitusasuntoja.
– Asia on ollut perheen kautta aina lähellä sydäntä ja olemme lähteneet tätä laajentamaan, hän kertoo Kauppalehdelle.

Hän siis puhuu perheestä ja puhuu monikossa. Myöhemmin Iltalehti kirjoitti, että K:n lähiomaiset omistavat yrityksen, jonka toimialana on omistaa ja myydä kiinteistöjä ja arvopapereita. IL selvitti myös K:n pääomatulot vuosilta 2017-2021. Ne olivat hiljakseen nousseet nollasta noin 4800 euroon. Hänen kokonaistulonsa noina vuosina vaihtelivat välillä 11.000-21.000 euroa, eli olivat erittäin pienet.

Omistipa K asuntoja tuon mainitun perheyhtiön kautta tai suoraan, kertovat nuo hänen tulonsa, ettei hän ole valehdellut puhuessaan rahatilanteestaan. Osakkeilla ei kaupan kassalla maksalaatikkoa maksella, eikä niiden realisointikaan toisi kuin hetken helpotuksen, jos realisointi ylipäätään olisi mahdollista.
Jatkan vielä tuosta realisoinnista, että jos on lainarahalla ostettuja asuntoja, voi lainan osuus omistuksen alkuvaiheessa olla niin suuri, että käteen ei jäisi välttämättä juuri mitään, jos asunnot saisikin kaupaksi. Perheyhtiön osakkeiden myyminen ei välttämättä olisi edes mahdollista.
 
vierailija
Jatkan vielä tuosta realisoinnista, että jos on lainarahalla ostettuja asuntoja, voi lainan osuus omistuksen alkuvaiheessa olla niin suuri, että käteen ei jäisi välttämättä juuri mitään, jos asunnot saisikin kaupaksi. Perheyhtiön osakkeiden myyminen ei välttämättä olisi edes mahdollista.
Varmaan kyse on ennemminkin siitä että yleisesti ottaen yhtä pienituloisilla ihmisillä ei ole mitään saumaa osallistua asuntosijoittamiseen. Hän on hyvin onnekas kun perheensä kautta on saanut tuollaisen mahdollisuuden ja samalla on pystynyt keskittymään musiikkijuttuunsa, vaikka sillä ei ole tienannut juuri mitään vuosikausiin. Harvalla on samanlaista mahdollisuutta heittäytyä unelmaduuniinsa vailla mitään varmuutta siitä tuottaako se ikinä mitään. Useimmiten ihmisiä kismittää siis se, että tällaisista tarinoista rakentuu kuva, että jokaisella olisi mahdollisuus samaan, vaikka niin ei tietenkään ole. Ja kun hän puhuu pienituloisuudestaan, hän puhuu aina tilanteesta joka on kuitenkin ollut koko ajan erittäin turvattu. Se ei todellakaan ole useimpien pienituloisten arkea, ja siksi hyppäys sijoitusvinkkien jakajaksi tuntuu monesta aika irvokkaalta. Kyse ei ole siis pelkästään siitä mitä juuri hän itse puhuu ja tekee, vaan myös siitä miten tällaisia tarinoita mediassa yleisesti esitetään. Vaikka hän onkin tuonut vanhempiensa osuuden aika avoimesti esiin, hyvin usein se julkisessa keskustelussa unohtuu, puhutaan oman onnen sepistä ja omaisuuden kartuttaminen kuvataan kaikkien yhtäläisenä mahdollisuutena.
 
vierailija
Kyllä minuakin on ärsyttänyt nuo K:n rahapuheet siitä huolimatta, että olen ollut fani. Kyse ei ole siitä, etteikö saisi menestyä taloudellisesti tai tuoda siitä iloa esiin, vaan se vähävaraisen esittäminen ennen sitä, vaikka ei ole sitä ilmeisesti ollut. Fakta on se, että vaikka K:n tulot näyttävät pieniltä tiedoissa, niin asuntoja ei niin alhaisilla tuloilla osteta. Se raha on tullut jostain muualta. Moni ei ole vähävarainen omasta tahdostaan, vaan taustalla voi olla moninaisia haasteita ja nyt yhä useampi on pudonnut siihen inflaation ja leikkausten myötä. Ikävää, että täälläkin torpataan heti kaikki kritiikki vain kateudeksi ja et mitäs sä oot tehnyt, kun ei kaikista voi edes tulla taloudellisesti jotain huippumenestyjiä. Minustakin K on ansainnut taloudellisen menestyksen nyt, mutta se ei poista sitä, että osaa meistä ärsytti se vähävaraisen esittäminen, kun tiedän itsekin, mitä se on.

T: Eri
Nimenomaan, oon tästä niin samaa mieltä. Ja myös siitä, että on tosiaan myös ihmisiä, jotka saavat asioita annettuna (esim minä) ja mä vain mietin, millaista on olla niiden osassa jotka eivät ikinä saa mitään. Kaikki pitäisi itse tienata. Se ois mulle ihan painajainen. Ei tulisi pieneen mieleenikään pilkata heitä. En ymmärrä ihmisiä, joilta se onnistuu ja joiden pitää vielä sieltä ylhäältä norsunluutornistaan pilkata niitä, joilta se ei onnistu! Ja en puhu siinä Kärtsästä, vaan siitä päätään aukovista yleensä.
Köyhyys on eräänlainen tragedia, on törkeää ilkkua siitä.
Minä ymmärrän hyvin sen että monia loukkasi se, että luulivat, että K:kin on oikeasti varaton.
 
vierailija
Nimenomaan, oon tästä niin samaa mieltä. Ja myös siitä, että on tosiaan myös ihmisiä, jotka saavat asioita annettuna (esim minä) ja mä vain mietin, millaista on olla niiden osassa jotka eivät ikinä saa mitään. Kaikki pitäisi itse tienata. Se ois mulle ihan painajainen. Ei tulisi pieneen mieleenikään pilkata heitä. En ymmärrä ihmisiä, joilta se onnistuu ja joiden pitää vielä sieltä ylhäältä norsunluutornistaan pilkata niitä, joilta se ei onnistu! Ja en puhu siinä Kärtsästä, vaan siitä päätään aukovista yleensä.
Köyhyys on eräänlainen tragedia, on törkeää ilkkua siitä.
Minä ymmärrän hyvin sen että monia loukkasi se, että luulivat, että K:kin on oikeasti varaton.
En minä ole kyllä kuulluut kenenkään vähävaraisen loukkaantuneen muuta kuin tämän palstan pari kirjoittajaa, mutta taidatte haukkua joka asiasta, ei vaikuta fanien kirjoituksena, minua ei ainakaan pienituloisena pääosin tuilla elävänä ole puheet loukanneet
 
vierailija
Mitä ihmettä nyt taas? Olet ajamassa täältä keskustelijoita pois, ja samaan hengenvetoon toteat, että täällä pitäisi voida keskustella myös kriittisemmin. Kai kriittiseenkiin keskusteluun kuuluu myös toisten keskustelijoiden virheellisten käsitysten oikaiseminen, vai pitäisikö jättää kommentoimatta vain siksi, että sinä muistat asiat toisin kuin joku toinen?

Tässä sanatarkasti, miten K:n Kauppalehdelle antamaa kommenttia sijoitusasunnoista on eri lehdissä siteerattu:

– En ollut nuorena paras rahankäyttäjä. Jotain olisi voinut laittaa säästöönkin, hän sanoo lehden haastattelussa.
Heti seuraavassa lauseessa artisti kuitenkin paljastaa omistavansa sijoitusasuntoja.
– Asia on ollut perheen kautta aina lähellä sydäntä ja olemme lähteneet tätä laajentamaan, hän kertoo Kauppalehdelle.

Hän siis puhuu perheestä ja puhuu monikossa. Myöhemmin Iltalehti kirjoitti, että K:n lähiomaiset omistavat yrityksen, jonka toimialana on omistaa ja myydä kiinteistöjä ja arvopapereita. IL selvitti myös K:n pääomatulot vuosilta 2017-2021. Ne olivat hiljakseen nousseet nollasta noin 4800 euroon. Hänen kokonaistulonsa noina vuosina vaihtelivat välillä 11.000-21.000 euroa, eli olivat erittäin pienet.

Omistipa K asuntoja tuon mainitun perheyhtiön kautta tai suoraan, kertovat nuo hänen tulonsa, ettei hän ole valehdellut puhuessaan rahatilanteestaan. Osakkeilla ei kaupan kassalla maksalaatikkoa maksella, eikä niiden realisointikaan toisi kuin hetken helpotuksen, jos realisointi ylipäätään olisi mahdollista.
Valehteli olevansa käytännössä varaton. Jos hänen elämäänsä pätisi vain tuo ensimmäinen lause, mistä ne sijoitusasunnot ois ilmestyneet? Eivät mistään. Mutta oho, vanhemmilla tai perheellä onkin sijoitusyhtiö. Jota kautta hän omistaakin asunto(j)a.
Ongelma on siinä, että kaikkia ei tässä maassa auteta, joilla on rahankäyttö ollut samanlaista. Totta kai ne keitä ei auteta kokivat tuon paljastuksen petturuutena, vaikka olisivatkin iloisia, että K sai apua tuntea itsensä omistajaksi ja taloudellisesti turvatummaksi, vaikkei ollut itse säästellyt rahojaan.
 
vierailija
En minä ole kyllä kuulluut kenenkään vähävaraisen loukkaantuneen muuta kuin tämän palstan pari kirjoittajaa, mutta taidatte haukkua joka asiasta, ei vaikuta fanien kirjoituksena, minua ei ainakaan pienituloisena pääosin tuilla elävänä ole puheet loukanneet
Olihan siitä pitkä ketju viime kesänä Vauvalla, jossa muut(kin) palstailevat kuin emoketjulaiset puivat asiaa kauan. Voinut hyvinkin puhuttaa myös kahvihuoneissa etc.
 
vierailija
Valehteli olevansa käytännössä varaton. Jos hänen elämäänsä pätisi vain tuo ensimmäinen lause, mistä ne sijoitusasunnot ois ilmestyneet? Eivät mistään. Mutta oho, vanhemmilla tai perheellä onkin sijoitusyhtiö. Jota kautta hän omistaakin asunto(j)a.
Ongelma on siinä, että kaikkia ei tässä maassa auteta, joilla on rahankäyttö ollut samanlaista. Totta kai ne keitä ei auteta kokivat tuon paljastuksen petturuutena, vaikka olisivatkin iloisia, että K sai apua tuntea itsensä omistajaksi ja taloudellisesti turvatummaksi, vaikkei ollut itse säästellyt rahojaan.
Niin että kyse olikin terminologiasta? Kai tiesit, että myös asuntoja omistava ihminen voi olla varaton? Ihan määritelmän mukaan varattomuus tarkoittaa sitä, että velkaa on enemmän kuin omaisuutta. K:n mahdollisista veloista meistä kenelläkään ei ole tietoa, kuten ei hänen omistuksistaankaan. Nyt siis puhutaan vain mielikuvista. K:sta kuoriutui halveksittava kroisos ja valehtelija sillä hetkellä, kun mainitsi sijoitusasunnot, vaikka kukaan meistä ei tiedä mitään hänen todellisesta tilanteestaan.
 
vierailija
En usko että tuosta rahapuheesta närkästyneet ovat muuttaneet mielipidettään. Mutta pitäisikö siitä siis jauhaa 7/365? Tuskinpa.
No mitä sitten ei liikuta K:ta tai muitakaan normaaleja ihmisiä, vihatkoon rauhassa, jos saavat siitä itselleen jotakin, eiköhän K:lla riitä faneja ja hänestä pitäviä ihmisiä tulkoon keikoille ketkä haluaa ja musiikki kuuntelee ne ketkä haluaa
 
vierailija
Naurettavaa, että tämän ketjun mukaan on vain yksi oikea tapa olla vähävarainen ja se on se oma tilanne 🙄. Ikään kuin ihmisten taustoissa ei voisi olla eroja. K:lla on ollut fiksut vanhemmat, jotka on auttaneet lastaan, mutta se ei poissulje sitä totuutta, että K:n ansiotulot on olleet älyttömän pienet vuosia eikä hän ole tienannut sijoitusasunnoillaan juuri mitään, koska pääomatulot on olleet niin vähäiset. Lisäksi hän on tehnyt käytännössä kahta työtä, koska ei ole ennen UMK:ta tienannut musiikillaan juuri mitään. Hän on siis ollut erittäin pienituloinen kaikilla mittareilla vaikka hänen vanhempiensa ansiosta hänellä on paremmat tukiverkot ja mahdollisuudet jossain vaiheessa alkaa saada asuntojen kautta tuloakin.
 

Yhteistyössä