K/B-komposti

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei kaikki työt, mitä ne tekee näy meille. Vaikka näyttäis, että olisivat jatkuvasti lomalla niin se ei ole niin
Ei tietenkään kaikki työ näy meille, se on selvää, mutta fakta on se että kyllä heillä lomaakin on tänä syksynä ihan kivasti ollut, kun Bojan on ollut niin paljon reissussa, että ei ole yksinkertaisesti silloin töitä voinut tehdä. Lisäksi heillä oli Saksan jälkeen lomaa aika mukavasti, itse kertoivat, ja kesäkiertueen keikkojen välissä aina viikko vähintään. Toki varmaan silloin saattoivat levyäkin työstää eikä reissaaminen kauhean kevyttä välttämättä ole. Mutta he toivottavasti tietävät mitä tekevät ja kaikki mene hyvin.

vierailija
Ei tietenkään kaikki työ näy meille, se on selvää, mutta fakta on se että kyllä heillä lomaakin on tänä syksynä ihan kivasti ollut, kun Bojan on ollut niin paljon reissussa, että ei ole yksinkertaisesti silloin töitä voinut tehdä. Lisäksi heillä oli Saksan jälkeen lomaa aika mukavasti, itse kertoivat, ja kesäkiertueen keikkojen välissä aina viikko vähintään. Toki varmaan silloin saattoivat levyäkin työstää eikä reissaaminen kauhean kevyttä välttämättä ole. Mutta he toivottavasti tietävät mitä tekevät ja kaikki mene hyvin.
Mutta aina lomailessa heillä kuitenkin on ollut levyn teko stressi päällä varmasti. Nyt heillä on levy valmis ja nyt alkuvuodesta voivat vihdoin hengähtää niin ettei tarvitse miettiä levyn teko yms muita juttuja. Ja kuten sanottua niin alkuvuodesta ei artistit muutenkaan hirveästi keikkaille ja se on yleinen lomakausi monelle esiintyjälle

vierailija
Toivoisin kyllä että kaikilla olis sellainen mahdollisuus, jos työtahti on noin kova, kuten sinulla. Joksuilla luovassa työssä on varmaan pakkokin pitää huolta siitä, että rentoutuu välillä. Jos on liian kuormittunut, niin vois kuvitella ettei biisejäkään synny samalla tavalla tai ainakaan hyviä sellaisia. Ja sit esiintyminen siihen vielä päälle, pitäis olla hyvässä vireessä ja energinen, että tulee hyvä ja rento keikka, varmasti kuormittuneisuus ja väsymys tihkuis läpi sieltä yleisöllekin.
Näin on, olisi kiva jos sellaisia mahdollisuuksia olis. Raaka fakta vaan on, että Suomessakin on tuhansia pienyrittäjiä, joilla ei käytännössä lomaa ole juuri lainkaan mahdollista pitää. Jotkut jopa luovalla alalla. Mutta ammatinvalintakysymyshän se osittain on.

Ja kyllä tuollainen esiintyvän taiteilijan työ on varmasti tosi kuluttavaa, varsinkin jos olet tuollaisessa bändissä, jolla on paljon teinifaneja joilla on asioista mielipiteitä joita esitetään somessa innokkaasti. joutuu siis sen esiintymisen lisäksi ottamaan huomioon tuon julkisuuden, etkä ainkaan omassa kotimaassa ole koskaan täysin poissa julkisuudesta. Siksipä Bojan varmaan mielellään reissaakin.

vierailija
Kesäkiertueen väleissä tosiaan tekivät levyä, siinä välissä ei lomailleet. Jossakin festarihaastiksessa kertoivatkin, että matkustivat suoraan studiolta keikalle ja sieltä takaisin. Uskon kyllä että hyvin menee ja homma on hanskassa.

vierailija
Näin on, olisi kiva jos sellaisia mahdollisuuksia olis. Raaka fakta vaan on, että Suomessakin on tuhansia pienyrittäjiä, joilla ei käytännössä lomaa ole juuri lainkaan mahdollista pitää. Jotkut jopa luovalla alalla. Mutta ammatinvalintakysymyshän se osittain on.

Ja kyllä tuollainen esiintyvän taiteilijan työ on varmasti tosi kuluttavaa, varsinkin jos olet tuollaisessa bändissä, jolla on paljon teinifaneja joilla on asioista mielipiteitä joita esitetään somessa innokkaasti. joutuu siis sen esiintymisen lisäksi ottamaan huomioon tuon julkisuuden, etkä ainkaan omassa kotimaassa ole koskaan täysin poissa julkisuudesta. Siksipä Bojan varmaan mielellään reissaakin.
Tuo on totta mitä sanoit, että julkisuuskin tuo siihen varmasti vielä oman lisänsä.

vierailija
Kesäkiertueen väleissä tosiaan tekivät levyä, siinä välissä ei lomailleet. Jossakin festarihaastiksessa kertoivatkin, että matkustivat suoraan studiolta keikalle ja sieltä takaisin. Uskon kyllä että hyvin menee ja homma on hanskassa.
mua naurattaa kun täällä on aina joku (joitain?) jolla on kauhea tarve vakuutella, että kyllä ne joksut tietävät mitä tekevät ja kaikki on hallussa ym. Vaikka ei se ihan välttämättä näin ole. Kyllä se kevään kiertue yli-isoine saleineen sen osoitti. Toivottavasti ottivat opiksi. Mä en nimittäin usko, että ihan koko ajan on ollut homma hallussa

vierailija
mua naurattaa kun täällä on aina joku (joitain?) jolla on kauhea tarve vakuutella, että kyllä ne joksut tietävät mitä tekevät ja kaikki on hallussa ym. Vaikka ei se ihan välttämättä näin ole. Kyllä se kevään kiertue yli-isoine saleineen sen osoitti. Toivottavasti ottivat opiksi. Mä en nimittäin usko, että ihan koko ajan on ollut homma hallussa
Ok, mutta eiköhän Joksut oman jaksamisensa kuitenkin osaa mitoittaa. Ja keikkapaikat buukkasi Wasserman

vierailija
Jos Joksut kokevat tarvitsevansa alkuvuodesta lomaa pari kuukautta niin sitten he myös pitävät lomaa. Kyllä se on heillä myös oikeus. Jaksavat hyvin levänneenä vetää sitten tulevan Euroopan kiertueen

vierailija
Jos Joksut kokevat tarvitsevansa alkuvuodesta lomaa pari kuukautta niin sitten he myös pitävät lomaa. Kyllä se on heillä myös oikeus. Jaksavat hyvin levänneenä vetää sitten tulevan Euroopan kiertueen
No ei kai täällä kukaan ole heidän lomiaan kieltämässä. Kai näistä saa kuitenkin KESKUSTELUpalstalla jutella. Vai pitääkö täällä vaan hymistä ja olla samaa mieltä kaikesta?

vierailija
Kyllä se kokonaisuudessaan näyttää riittävän hallussa olevan. Varmasti voi olla jotain tilanteita, jotka ei mene suunnitelmien mukaan, mutta ainahan sellaisia on ja toisaalta kaikesta tulee sitä kokemusta lisää. Tosi hyvin ovat selviytyneet kaikesta, vaikka ovat tehneet itse, ilman levy-yhtiön apua.

vierailija
Jessus mitään tekopyhää lässytystä. Kai näistä keskustella kuitenkin saa. Vai oletko sitä mieltä, että kaikkien tulee yhtyä sun mielipiteeseen jokaisesta asiasta ja se on ainoa oikea?

vierailija
No ei kai täällä kukaan ole heidän lomiaan kieltämässä. Kai näistä saa kuitenkin KESKUSTELUpalstalla jutella. Vai pitääkö täällä vaan hymistä ja olla samaa mieltä kaikesta?
Olen eri, mutta miksi sä hermostut jos muut on vähän eri mieltä kanssasi? Sua ei ole kielletty kertomasta omia mielipiteitäsi ja muut kertoo vaan omiaan. Täähän on ihan rauhallinen keskustelu.

vierailija
Missään kohdassa en kieltänyt keskustelemasta. Sanoin vaan OMAN MIELIPITEENI. Ilmeisesti kun sanoo, että Joksuilla on oikeus lomaan niin sit ollaan kieltämässä keskustelua. Ei ollut kuitenkaan se tarkoituksenani

vierailija
Missään kohdassa en kieltänyt keskustelemasta. Sanoin vaan OMAN MIELIPITEENI. Ilmeisesti kun sanoo, että Joksuilla on oikeus lomaan niin sit ollaan kieltämässä keskustelua. Ei ollut kuitenkaan se tarkoituksenani
Niinpä, kaikki on ihan rennosti kertoneet vaan omia mielipiteitään. Eihän tässä oo ollut edes mitään isompaa väittelyäkään.

vierailija
Minäkin oon huomannut tän, taisin joskus huomauttaa samasta asiasta. Aina tulee tää yksi laukomaan näitä "kyllä ne itse tietää mitä haluaa" ja kyllä ne itse tietää mikä on parasta" ja "jos ne näin haluaa tehdä niin se on heidän asiansa". Toi juurikin torppaa kaiken keskustelun, vaikkei siinä suoraan sanota ettei saa keskustella niin se kuittaa kaiken turhaksi keskusteluksi, koska "kyllä ne itse tietää ja osaa".

vierailija
Minäkin oon huomannut tän, taisin joskus huomauttaa samasta asiasta. Aina tulee tää yksi laukomaan näitä "kyllä ne itse tietää mitä haluaa" ja kyllä ne itse tietää mikä on parasta" ja "jos ne näin haluaa tehdä niin se on heidän asiansa". Toi juurikin torppaa kaiken keskustelun, vaikkei siinä suoraan sanota ettei saa keskustella niin se kuittaa kaiken turhaksi keskusteluksi, koska "kyllä ne itse tietää ja osaa".
Tämä juuri, ei ehkä tarkoituksena ole keskustelua torpata, mutta juuri sen se tekee, mitäs turhia mistään keskustelemaan tai kertomaan omaa mielipidettä, koska 'ne ite tietää parhaiten'. Tämä sama tyyppi ollut aikanaan myös vauvalla. Multa ainakin tämmöinen vie kaiken lopunkin keskustelunhalun tässäkin ketjussa.

vierailija
Ei ole automaattista kieltämistä. Eli täällä ei saa sanoa heidän osaavan tehdä hommiaan ilman, että joku kokee sen keskustelun torppaamiseksi? Se kun ei ole aina kaikkien tarkoitus.

vierailija
Ei ole automaattista kieltämistä. Eli täällä ei saa sanoa heidän osaavan tehdä hommiaan ilman, että joku kokee sen keskustelun torppaamiseksi? Se kun ei ole aina kaikkien tarkoitus.
Ei ole kieltämistä ei, mutta käytännössä tuo ilmi mielipiteen, että asioista on turha keskustella, koska 'he itse tietää mitä tekee'. No, eipä siinä sitten, keskustelkoot itsekseen sitten.

vierailija
Luin pikaisesti (työ haittaa harrastuksia) JokerSubsin kääntämän artikkelin, jossa B oli vastaillut. Ehtikö joku keskittyä siihen? Oliko siinä jotain uutta olennaista? Näytti olevan vastattu B:n tyylisesti: mahdollisimman laveasti asioista, ettei lopulta muistanut koko kysymystä edes. :D

vierailija
Luin pikaisesti (työ haittaa harrastuksia) JokerSubsin kääntämän artikkelin, jossa B oli vastaillut. Ehtikö joku keskittyä siihen? Oliko siinä jotain uutta olennaista? Näytti olevan vastattu B:n tyylisesti: mahdollisimman laveasti asioista, ettei lopulta muistanut koko kysymystä edes.
mä näkisin B:n musauran jälkeen poliitikkona, vastaustyyli on jo nyt oikein sopiva siihen hommaan. Mahdollisimman leveetä ja laveeta :D

Yhteistyössä