K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kris ja B on kyllä valmistuneet joo. Mutta eikös Kris joskus aloittanut jonkun, vai kerkesikö edes aloittaa ylempää tutkintoa, mutta musiikkiura vei voiton
Kris ehti kirjautua kansainvälisten suhteiden maisteriopiskelijaksi, mutta ei ole ehtinyt aloittaa niitä opintoja lainkaan. Tämän muistan jostain haastattelusta. Kanditutkintohan hänellä on kemiasta, tai titteli on kemian insinööri. Nythän Kris oikeastaan hoitaa kv. suhteita keikoilla ympäri Eurooppaa.😉

Jan puhui siinä syksyllä 2022 tehdyssä Radio Mariborin aamuhaastattelussa matikan opinnoistaan ja sanoi kyllä aikovansa kirjautua maisterintutkintoon. Mulle jäi tästä vaikutelma, että hän olisi saanut kanditutkintonsa valmiiksi, tai oli silloin lähellä valmistumista, mutta ei hän ole tainnut tätä julkisesti vahvistaa. Viime kesänä hänellä oli keikkamatkalla jotain opiskelupapereita mukana, näkyivät jonkun (ehkä B:n) kuvaamassa instavideossa. Oli ihan kiva tietää missä vaiheessa ne opinnot ovat, olen sen verran utelias. 😂
 
vierailija
Just ton takia aattelen, että tulee määrittelemätön tauko ehkä piankin. Ovat nyt pari vuotta saaneet kiertää, mutta myös muuta elämää on tulevaisuudessa: opiskelut, perheet jne
Varsinkin jos nyt ovat saaneet sen keskiverto palkan niin tämä kuuntelijoiden lasku ei nyt varsinaisesti palkankorotusta lupaa, päinvastoin :D
 
vierailija
Kris ehti kirjautua kansainvälisten suhteiden maisteriopiskelijaksi, mutta ei ole ehtinyt aloittaa niitä opintoja lainkaan. Tämän muistan jostain haastattelusta. Kanditutkintohan hänellä on kemiasta, tai titteli on kemian insinööri. Nythän Kris oikeastaan hoitaa kv. suhteita keikoilla ympäri Eurooppaa.

Jan puhui siinä syksyllä 2022 tehdyssä Radio Mariborin aamuhaastattelussa matikan opinnoistaan ja sanoi kyllä aikovansa kirjautua maisterintutkintoon. Mulle jäi tästä vaikutelma, että hän olisi saanut kanditutkintonsa valmiiksi, tai oli silloin lähellä valmistumista, mutta ei hän ole tainnut tätä julkisesti vahvistaa. Viime kesänä hänellä oli keikkamatkalla jotain opiskelupapereita mukana, näkyivät jonkun (ehkä B:n) kuvaamassa instavideossa. Oli ihan kiva tietää missä vaiheessa ne opinnot ovat, olen sen verran utelias.
Siis OLISI kiva tietää missä vaiheessa Janin opinnot ovat! Pitäisköhän kysyä tätä seuraavassa instalivessä?😂
 
vierailija
Just ton takia aattelen, että tulee määrittelemätön tauko ehkä piankin. Ovat nyt pari vuotta saaneet kiertää, mutta myös muuta elämää on tulevaisuudessa: opiskelut, perheet jne
Varsinkin jos nyt ovat saaneet sen keskiverto palkan niin tämä kuuntelijoiden lasku ei nyt varsinaisesti palkankorotusta lupaa, päinvastoin
Tai voihan ne pitää esim puolen vuoden tauon jossain kohtaa, kuten kuumaa pitää nyt areena kiertueen jälkeen
 
vierailija
No Klla on varaakin siihen, kyllä tuolla kuuntelijamäärällä vielä keikat myydään
Plus että jos vertaa vaikka vuodenvaihteeseen, niin Klla on kuulijat edelleen 300t siitä korkeammalla, Joksuilla taas koko kevät on ollut alamäkeä ja vuodenvaihteen luvuista tiputtu jo 70t.
Joo, laskuja ja nousuja tulee, se on ihan normaalia. Joksut ei vaan vielä oo löytånyt reseptiä siihen uudelleen nousuun, tota sbj aikaista muutaman tuhannen nykäystä ei oikeen sellaiseksi voi laskea. K näyttää pystyvän uusilla biiseillään vetämään kunnon nousun (ainakin Ruoska ja Trafik), vaikka totta kai sieltä jossain vaiheessa tullaan alaskin. Joksujen suunta on toistaiseksi ollut lähes jatkuvaa tasaista alamäkeä.
Miten nuo kuuntelijat siis lasketaan? Miltä ajalta yms? Ja siis Spotify?
 
vierailija
Kn ote lipsuu. Lavalle huudetaan faijaa. Eikös perhe pitänyt olla piilossa. Vielä kun mutsi ja melkein miniä ovat synttäreinään lavalla, koko poppoo on kasassa.
Mä en ekaks meinannut tajuta tätä viestiä yhtään, kun luulin että viittasit siihen artistiin nimeltä "faija". Ajattelin että nytkö se K:n keikka on jo alkanut, ja sen ote yleisöstä on lipsunut niin pahasti että yleisö huutaa lavalle Faijaa ennemin.
 
vierailija
Aika huolestuttavaa. Jos on saatu jo kaikki ja loput on vaan plussaa mikä tapahtuu niin bändi saattaa olla lopussa... En muutenkaan nää heitä enää parin vuoden jälkeen tekemässä tätä samaa
Voi tuon tulkita myös niin, että Bojan kokee, että kaikki paineet näyttämisestä itselle tai muille ovat poistuneet, kun Stožice on saavutettu. Ja Sziget. Että vaikka touhu sen jälkeen pienenisikin, sekin on silti vain plussaa. Ja Bojan on sanonut olevansa taiteilija, artisti, mikä hän onkin. Taiteilijat yleensä jatkavat taiteen tekemistä niin kauan kuin ovat elossa.
 
vierailija
Kyllä he tulevat keikkailemaan vaikka kuuntelijoita on vähemmän. Monilla bändeillä on vähemmän kuin Joksuilla ja silti keikkailevat.

Viisuissa oleville käy usein noin että ensin kuuntelijat nousee paljon ja laskee sitten todella kauan.
Näin juuri. Kuten aiemmin tuossa sanoin niin esim suddenlightsilla ja Luke Blackilla on kuuntelijoita kuukaudessa spotifyssa alle 100 tuhatta. Joku 60 tuhatta molemmilla ja silti keikkailevat. Lukellahan oli hiljattain kiertuekin euroopassa
 
vierailija
Mä taas en usko tähän. ŠBJ:n hype ja suosio oli koko kevään paljon suurempi kuin Bluzan, vaikka myös Bluza on hyvin pidetty. Lisäksi ne on nyt menneet muokkaamaan biisiä paljon keväisestä, niin voi olla, että se ei enää toimi yhtä hyvin. Odotan jännityksellä, kun Bluza on mun oma ehdoton lemppari.
Ai, oot kuullut biisin jo ennakkoon?
 

Yhteistyössä