K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Vähän omituista minusta. Itse asiassa minä olin se, joka viimeksi taisin mainita, että täällä on hyvää keskustelua Joksuista. Sen tein ihan vain siksi, että joku alkoi valittaa, että puhutaan vain K-jutuista. Heti alkoi valitus ja alapeukutus ja sitten viesti poistui. Lapsellista sanoisin. Itse ainakin mielelläni kuulisin, missä on parhaat itseäni kiinnostavat jutut sillä hetkellä.
👍👍👍👍
 
vierailija
Tietääkö joku enemmän bändin sector5 taustoista? Olivat Joksujen lämppäreinä kiertueella. Coveroivat heitä tileillään parilla biisillä, nyt ŠBJ. Siksi mietin, kun siinä 2 veljestä, Mika ja Sami. Voi olla kansainväliset nimetkin, mutta jotenkin sointui Suomeen. Olisiko juuria, en löydä enempää heistä tietoa?
Bändi lähtösin Berliinistä. Van Hasselt veljesten sukunimi.
 
vierailija
Ehkä nää "Joksuilla ei ole levy-yhtiötä, siksi he joutuvat tekemään kaiken promon itse eikä ole mahdollisuuksia kansainvälitymiseen" voi pikkuhiljaa pudota pois keskusteluista, kun selvästi Universal hoitaa heidän promoamista ihan samalla tavalla kuin Warner K:ta.
No ei nyt mitenkään samassa mittakaavassa. Universal hoitaa joksujen musiikin jakelun, ei muuta. Levy-yhtiöllä on aika paljon muutakin palvelua kuin instastoori silloin kun bändi sattuu kyseiseen maahan.
 
vierailija
Ehkä nää "Joksuilla ei ole levy-yhtiötä, siksi he joutuvat tekemään kaiken promon itse eikä ole mahdollisuuksia kansainvälitymiseen" voi pikkuhiljaa pudota pois keskusteluista, kun selvästi Universal hoitaa heidän promoamista ihan samalla tavalla kuin Warner K:ta.
Ei toi nyt ole mitään. Normaalisti levy-yhtiö jeesii biisejä radioon ja striimauspalveluiden soittolistoille, järkkää haastatteluita ym. näkyvyyttä.
 
vierailija
No ei nyt mitenkään samassa mittakaavassa. Universal hoitaa joksujen musiikin jakelun, ei muuta. Levy-yhtiöllä on aika paljon muutakin palvelua kuin instastoori silloin kun bändi sattuu kyseiseen maahan.
Joo, ei tosiaan voi verrata sitä miten levy-yhtiön kautta pääsee esim. radiosoittolistoille ja kaikki muu promo. Joku satunnainen keikkapaikkakin voi promota saman verran kuin universal Joksuja.
 
vierailija
No ei nyt mitenkään samassa mittakaavassa. Universal hoitaa joksujen musiikin jakelun, ei muuta. Levy-yhtiöllä on aika paljon muutakin palvelua kuin instastoori silloin kun bändi sattuu kyseiseen maahan.
Selvästi tekee enemmän kuin vaan jakelee musaa, pitävät myös silmällä poikien esiintymisiä eri maissa ja mainostavat heitä (tää on ainakin toinen kerta tältä kesältä), siihen tarvitaan syvempi sopimus.
 
vierailija
Hyvin harvoin on ollut mitään joksuista, joten ei ollenkaan sama asia.
Miten usein K on ollut muiden maiden Warnerien promottavina? Yhtä harvoin kuin JO muiden maiden Universalien promoamina. Ne ei koskaan promoa 99% artisteista jotka on heillä musajakelusopimuksessa, koska se sopimus on vaan automatisoitu systeemi koska Spotify vaatii jakelijan kaikilta. Tää on jotain enemmän. Mahdollisesti osittainen siirtyminen Universalin rosteriin. Ei ne ilmaiseksi promoa artisteja joiden keikoista ym he eivät saa mitään osuutta, jotain on leivottu kokoon.
 
vierailija

Bojan on tosi freesinä tänään, en muista milloin olisi viimeksi näyttänyt noin hyvin levänneeltä. :) Ruississa oli onnellisen oloinen mutta sielläkin näytti ettei nuku kunnolla.
 
vierailija
Selvästi tekee enemmän kuin vaan jakelee musaa, pitävät myös silmällä poikien esiintymisiä eri maissa ja mainostavat heitä (tää on ainakin toinen kerta tältä kesältä), siihen tarvitaan syvempi sopimus.
Siis Universal on tuolla festareilla paikalla ja laittanut stooreihin myös muita artisteja, ei heillä mitään promosopimusta ole kun tuollainen ei edes ole mitään järkevää promoa.
 

Yhteistyössä