K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei nyt kyllä vaikuta ihan oikealta ja jos rupeavat suuntaamaan tonnepäin niin itse keksin kyllä muuta fanitettavaa sitten
En oikein ymmärrä tätä ajatuskulkua? Jos suosikkibändin kuulijakunta laajenee ja suosio mahdollisesti nousee, ei enää tykätäkään niiden musiikista. Tai ehkä sä et fanitakaan heitä musiikin vaan jonkun muun takia.
 
vierailija
En oikein ymmärrä tätä ajatuskulkua? Jos suosikkibändin kuulijakunta laajenee ja suosio mahdollisesti nousee, ei enää tykätäkään niiden musiikista. Tai ehkä sä et fanitakaan heitä musiikin vaan jonkun muun takia.
Mulle Joksujen keikat on se ykkösjuttu ja jos he yhtäkkiä tulisivat niin suosituiksi, että esiintyisivät vain isoilla areenoilla tai stadioneilla tai eivät enää esiintyisi Suomessa kuin kerran viidessä vuodessa, niin en olisi enää yhtä kiinnostunut heistä. Onneksi tuo tuskin koskaan tulee tapahtumaan. :D
-eri
 
vierailija
Mulle Joksujen keikat on se ykkösjuttu ja jos he yhtäkkiä tulisivat niin suosituiksi, että esiintyisivät vain isoilla areenoilla tai stadioneilla tai eivät enää esiintyisi Suomessa kuin kerran viidessä vuodessa, niin en olisi enää yhtä kiinnostunut heistä. Onneksi tuo tuskin koskaan tulee tapahtumaan.
-eri
Mä varmaan jatkaisin silti. Varmaan johtuu siitä et oon tottunut tuohon One Directionin aikana ja pääsin heidän keikalleen vaan kerran kun jäivät tauolle 😅 Jos Joksuille nyt jotenkin ihmeen kaupalla näin kävisi että saisivat suuren fanikunnan niin jatkan edelleen fanittamista vaikka pääsisin harvoin keikoille :D
 
vierailija
En oikein ymmärrä tätä ajatuskulkua? Jos suosikkibändin kuulijakunta laajenee ja suosio mahdollisesti nousee, ei enää tykätäkään niiden musiikista. Tai ehkä sä et fanitakaan heitä musiikin vaan jonkun muun takia.
Joo en kans ymmärrä. Itse fanittanut erästä toistakin bändiä, joka yrittänyt läpimurtoa Jenkeissä ja siinä onnistunutkin. Toki eurooppalaisen fanin näkökulmasta harmi, että keikkailevat siellä nykyään enemmän, mutta ei tulis mieleenkään luopua sen takia heidän fanittamisesta. 😀
 
vierailija
Joo mutta tapa jolla JO yrittävät saada faneja Euroopasta on ollut pääasiassa "poikabändijutuilla" ennemin kuin musiikilla. Jancea, kokkausvideoita, pikkutuhmuutta, flirttailuja, discord-videoita joista kehotetaan faneja tekemään editejä jne... näkeehän sen musankuuntelun luvuista että "indie-rock" musiikkina ei ole heillä ainakaan vielä keihäänkärkenä läpimurtoon. Ja suurin osa länsi-eurooppalaisista teineistä kuumistelee tiktok-videoineen ennemin 20-vuotiaita koreailaisia kuin kohta 30-vuotiaita balkanilaisia.

JO tarvitsevat kunnon musiikinkohennuksen päästäkseen tuon yli, ja ennen kaikkea heidän pitää jo päättää mikä kieli ja rock-tyyli on se jolla he aikovat jatkaa läpimurtoa. Tää jatkuva kolmen kielen ja brittirokin ja balkan-rokin välillä poukkoilu ilman mitään kunnon brändäystä on vaan sekavaa mahdollisille uusille faneille. Toi sarjakuva-tyyli uudelle sinkulle oli myös todella merkillinen muutos bändin kaikkeen muuhun tuotokseen. Viisujen jälkeen sekä musa että brändäys on ollut ihme sekasoppa, kun ennen viisuja kaikki oli tyylillisesti johdonmukaista.
Musta taas Joksuilla on bändinä juuri sitä persoonallisuutta mikä saa erottumaan muista. Se, että fanit ympäri Eurooppaa laulaa sloveniaa ja serbiaa keikoilla kertoo että musiikki kyllä kantaa. Ei noin moni jaksaisi opetella biisejä jos ei tosissaan niistä tykkäisi.
 
vierailija
Kyllähän näissäkin ketjuissa on sanottu että enkun kieliset biisit ovat tylsiä ja että se ei toimi Joksuilla. Nyt ollaan huomattu että Slovenia ja Serbian kieli on ne mitä kannattaa käyttää, kun kattoo esim SBJ:n striimikertoja niin jo 2 viikossa striimikertoja on lähes 400 tuhatta tai onkin jo kun spotify päivittää ne jäljessä.
Tästä olen sillä tavalla eri mieltä, minun mielestä kannattaa noi enkun kielisetkin pitää jollakin lailla mukana, jos meinaa sitä suosiota kasvattaa, kun on se valtakieli kuitenkin. Itse olen tykännyt siitä Behind those eyes ja kyllä Ew ja Ssol:kin menee. Toivoisin lisääkin, koska itse en ole oppinut noita sloveenin ja serbian kielisiä samalla tavalla kuin muut, vaikka olen aiemmin opiskellut neljää vierasta kieltä
 
vierailija
Mä varmaan jatkaisin silti. Varmaan johtuu siitä et oon tottunut tuohon One Directionin aikana ja pääsin heidän keikalleen vaan kerran kun jäivät tauolle Jos Joksuille nyt jotenkin ihmeen kaupalla näin kävisi että saisivat suuren fanikunnan niin jatkan edelleen fanittamista vaikka pääsisin harvoin keikoille
Mä myös. Musta ois vaan mahtavaa, mitä useampi heidät löytäis ja pääsisivät keikkailemaan ympäri maailmaa. Tuskinpa he Suomea silti hylkäis.
 
vierailija
Tästä olen sillä tavalla eri mieltä, minun mielestä kannattaa noi enkun kielisetkin pitää jollakin lailla mukana, jos meinaa sitä suosiota kasvattaa, kun on se valtakieli kuitenkin. Itse olen tykännyt siitä Behind those eyes ja kyllä Ew ja Ssol:kin menee. Toivoisin lisääkin, koska itse en ole oppinut noita sloveenin ja serbian kielisiä samalla tavalla kuin muut, vaikka olen aiemmin opiskellut neljää vierasta kieltä
Musta noi enkunkieliset toimii paremmin livenä ja tosiaan kiva kun pystyy laulamaan edes jonkun biisin kokonaan mukana. Mulla vähän samaa vikaa ettei sloveenin ja serbian kieliset sanat jostain syystä pysy mielessä kuin ehkä kertsin verran.
 
vierailija
Kyllähän näissäkin ketjuissa on sanottu että enkun kieliset biisit ovat tylsiä ja että se ei toimi Joksuilla. Nyt ollaan huomattu että Slovenia ja Serbian kieli on ne mitä kannattaa käyttää, kun kattoo esim SBJ:n striimikertoja niin jo 2 viikossa striimikertoja on lähes 400 tuhatta tai onkin jo kun spotify päivittää ne jäljessä.
Youtubessa on kyl tullut vähemmän kuunteluita kuin SSOL:ille ja EW:lle samassa ajassa, nyt on vain 63t siellä. Onko sit sarjakuva-musavideon syy vai mikä... ja kuuntelijat spotifyssa on jatkaneet laskua SBJ:n julkaisun jälkeen kun taas SSOL:in ja EW:n kohdalla nousi usealla tuhannella useaksi viikoksi ennen laskua. Nyt kuuntelijoita on taas vain 206t. Eli serbian kielelle vaihtaminen ei ole ainakaan vielä poikinut uusia faneja, olemassa olevat fanit on vaan on kuunnelleet sitä jonkin verran ahkerammin kuin enkkubiisejä.

Jos länsimaihin on tarkoitus saada uusiakin faneja joskus niin tuon tylisellä musalla on pakko vaihtaa enkuksi jossain vaiheessa. Jos pääkieli jää Sloveniaksi/Serbiaksi niin silloin on suosion huippu länsimaissa jo ohi ja tän suurempia keikkoja ei Balkanin ulkopuolisilla kiertueilla tulla saamaan.
 
vierailija
Youtubessa on kyl tullut vähemmän kuunteluita kuin SSOL:ille ja EW:lle samassa ajassa, nyt on vain 63t siellä. Onko sit sarjakuva-musavideon syy vai mikä... ja kuuntelijat spotifyssa on jatkaneet laskua SBJ:n julkaisun jälkeen kun taas SSOL:in ja EW:n kohdalla nousi usealla tuhannella useaksi viikoksi ennen laskua. Nyt kuuntelijoita on taas vain 206t. Eli serbian kielelle vaihtaminen ei ole ainakaan vielä poikinut uusia faneja, olemassa olevat fanit on vaan on kuunnelleet sitä jonkin verran ahkerammin kuin enkkubiisejä.

Jos länsimaihin on tarkoitus saada uusiakin faneja joskus niin tuon tylisellä musalla on pakko vaihtaa enkuksi jossain vaiheessa. Jos pääkieli jää Sloveniaksi/Serbiaksi niin silloin on suosion huippu länsimaissa jo ohi ja tän suurempia keikkoja ei Balkanin ulkopuolisilla kiertueilla tulla saamaan.
Ainakin mulle ŠBJ mv riitti yksi katselu. Ihan kiva, mutta todennäköisesti olisin katsonut enemmän jos siinä ois ollut bändi itse esiintymässä.
 
vierailija
Musta taas Joksuilla on bändinä juuri sitä persoonallisuutta mikä saa erottumaan muista. Se, että fanit ympäri Eurooppaa laulaa sloveniaa ja serbiaa keikoilla kertoo että musiikki kyllä kantaa. Ei noin moni jaksaisi opetella biisejä jos ei tosissaan niistä tykkäisi.
Se että puolet ekan kiertueen faneista hylkäsi jo puolen vuoden sisällä ja tokalla kiertueella keikkapaikat oli mitä oli sanoo mulle taas vastakkaista. Uusia faneja ei ole sen jälkeen saavutettu vaikka on kierrelty euroopan isoja festareita ym viimeisen vuoden ajan. Keikat on kuulema hyviä keikkaraporttien mukaan, mutta kuulijoita ei sit tule lisää.
 
vierailija
Ainakin mulle ŠBJ mv riitti yksi katselu. Ihan kiva, mutta todennäköisesti olisin katsonut enemmän jos siinä ois ollut bändi itse esiintymässä.
Joo mä myös luulen että tämä on se syy, ei faneja tuollaista animaatiota kiinnosta katsella useampia kertoja. Jossain Krisin Spotify-screenshotissa vilahti, että heillä (tai SBJ:lla) on ollut 80K uniikkia kuuntelijaa viimeisen seitsemän päivän aikana, ja tuo on varmaan se lukumäärä suunnilleen heidän ”fanejaan”. Muut on sitten sellaisia kuuntelijoita, joilla on joku yksittäinen biisi soittolistallaan ja sitä kautta tulevat kuuntelijatilastoihin. SBJ:n 67K katselukertaa Youtubessa tarkoittaisi, että suurin osa faneista on katsonut videon kerran ja se siitä.
 
vierailija
Ainakin mulle ŠBJ mv riitti yksi katselu. Ihan kiva, mutta todennäköisesti olisin katsonut enemmän jos siinä ois ollut bändi itse esiintymässä.
Bändi olisi todella tarvittu siihen musavideoon. Edes SSOL:in tyylinen keikkaklippikooste olisi varmaan vedonnut faneihin enemmän, en oikein ymmärrä SBJ:n mv:n konseptin ideaa kun edes päähenkilö ei kuulemma ole Bojan. Tietty bändin fanit haluaa nähdä bändin jäsenet mv:llä! Ajatelkaa nyt jos Trafikin mv:ssä ei olisi näkynyt K:ta eikä Joostia ollenkaan, vaan ennemin jotkut jäykät piirretyt hahmot jotka ei edes esitä heitä, kuka sen olisi jaksanut katsoa tai jakaa ystävälle.
 
vierailija
Mä en oo tippaakaan huolissani siitä tekeekö joksut hittejä vai ei, mulle riittää että tekevät sellaista musaa josta minä tykkään. Niitten urasuunnitelmat on mulle aika samantekeviä, koska aion joka tapauksessa käydä keikoilla jos vaan mahdollisuuksia tulee. Tai oikeastaan yhtä asiaa kyllä vierastan: olisi tylsää jos ne alkaisivat tehdä jotain älyttömän tavanomaista musiikkia ihan vaan siksi että sellaiselle annetaan radiossa soittoaikaa.
 
vierailija
Youtubessa on kyl tullut vähemmän kuunteluita kuin SSOL:ille ja EW:lle samassa ajassa, nyt on vain 63t siellä. Onko sit sarjakuva-musavideon syy vai mikä... ja kuuntelijat spotifyssa on jatkaneet laskua SBJ:n julkaisun jälkeen kun taas SSOL:in ja EW:n kohdalla nousi usealla tuhannella useaksi viikoksi ennen laskua. Nyt kuuntelijoita on taas vain 206t. Eli serbian kielelle vaihtaminen ei ole ainakaan vielä poikinut uusia faneja, olemassa olevat fanit on vaan on kuunnelleet sitä jonkin verran ahkerammin kuin enkkubiisejä.

Jos länsimaihin on tarkoitus saada uusiakin faneja joskus niin tuon tylisellä musalla on pakko vaihtaa enkuksi jossain vaiheessa. Jos pääkieli jää Sloveniaksi/Serbiaksi niin silloin on suosion huippu länsimaissa jo ohi ja tän suurempia keikkoja ei Balkanin ulkopuolisilla kiertueilla tulla saamaan.
Musavideon katselua varmaan syö sekin että ŠBJ oli youtubessakin nähtävillä jo kultsan keikalta lähtien.
 
vierailija
Taas ihan turhaa Twitter draamaa, kun tais olla tasan yks joka sanoi B:tä rumaksi ja siihen tarttui sit iso joukko JO faneja.
Tämän takia näillä palstoillakin on usein sanasota käynnissä. Yksi sanoo jotakin ja kymmenen muuta sitten älähtää siihen vastineeksi jotakin vielä tyhmempää. Sen jälkeen se kierre on valmis. Ihmiset vielä luulee, että trollit vastailee itselleen, vaikka oikeasti trollit käyvät heittämässä sen yhden lauseen ja ehkä parin tunnin kuluttua käyvät tarkistamassa tilanteen ja heittävät tarvittaessa bensaa uudestaan liekkeihin.
 
vierailija
Bändi olisi todella tarvittu siihen musavideoon. Edes SSOL:in tyylinen keikkaklippikooste olisi varmaan vedonnut faneihin enemmän, en oikein ymmärrä SBJ:n mv:n konseptin ideaa kun edes päähenkilö ei kuulemma ole Bojan. Tietty bändin fanit haluaa nähdä bändin jäsenet mv:llä! Ajatelkaa nyt jos Trafikin mv:ssä ei olisi näkynyt K:ta eikä Joostia ollenkaan, vaan ennemin jotkut jäykät piirretyt hahmot jotka ei edes esitä heitä, kuka sen olisi jaksanut katsoa tai jakaa ystävälle.
Mä itse asiassa toivoin biisille animoitua musavideota ennen kuin selvisi että tämä fani on toteuttanut videon. :D Tykkään monista sellaisista musavideoista joissa itse bändiä ei edes näy. Mutta tämä video ei vaan ole mieleeni, tarina ei ole kiinnostava eikä toteutus hyvä.
 
vierailija
Mä pidän Joksuista ja musiikistaan. S ja hänen fandom mua ei kiinnosta tippaakaan. En ole ST fani eikä hänessä ole mitään kiinnostavaa. Ja en ole shippaaja enkä edes K fani.
Toivon ettei tällä uudella suhteella ole vaikutusta musiikkiin tai bändin uraan.
 

Yhteistyössä