jyväskylässä synnyttäneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertokaa

Vieras
eli te ketkä synnyttäneet jypissä niin onko teistä kukaan saanut ponnistusvaiheeseen mitään kivunlievitystä?

mulla toinen synnytys edessä ja ponnistusvaihe on TODELLA kivulias. nyt haluun tietää et saako siel mitään kivunlievitystä ponnistusvaiheeseen ja miten niitä pitää vaatia?

No mä sain maratonsynnytykseni aikana (tammikuu 2006) epiduraalia useampaan kertaan. Eivät yhtään äpisseet asian kanssa. Että sen puolesta tosi positiivinen kokemus. Ilokaasua siel ei enää saa ollenkaan (voiko sitä ponnistaessa muutenkaan ottaa), kun se on kätilöille työterveysriski ja ympäristöhaitta.

sitä mä pelkään myös ku ei enää ilokaasua saa, mut se ponnistusvaihe pelottaaa jos ei saa mitään lääkitystä sen aikana. viimeksi kipu niin kova et mä meinasin seota ja joutuivat ihan tosissaan rauhoitteleen mua!

Mulle annettiin 2 annosta epiduraalia synnytyksessä (toinen annettiin aika lähellä ponnistusvaihetta ja käsittääkseni sen annettiin vaikuttaa myös ponnistusvaiheessa). Epiduraali tosin vei osan ponnistusvoimasta, enkä tuntenut supistuksia niin hyvin.

Epiduraalit olen saanut K-S KS:ssa molemmilla kerroilla.
Ekalla kerralla vei jalat alta, enkä tuntenut edes varpaitani ja toisella se ei toiminut ollenkaan vaikka annostusta lisättiin 3 kertaa. :| Siinä oli henk.kunta ihmeissään.
Ilokaasuahan täällä ei saa enää ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kertokaa:
täytyy toivoa et ymmärtävät siel pelkopolilla et en halua leikkausta vaan kivunlievitystä siihen ponnistukseen. mut kiitti kaikille.

Mä kävin siellä pelkopolilla juttelemassa ennen keskimmäisen pojan syntymää vuonna 2004, ja oli kyllä miellyttävä kokemus. Uskalsin synnyttää vielä uudestaan vuonna 2006 ;)

Yhteistyössä