Jyvässeudun äidit vol. 2

Nepsunen: on teidän Eerikalla kyllä kova kiirus =)

Päivät vaan vierähtää nopsaan kyläillessä, vielä ollaan Kuopiossa. Tulen kyllä tekemään pikavisiitin Jyväskylään huomenna, on aamulla nimittäin työhaastattelu :whistle: Jos työpaikan saan, tulee vähän kiire etsiä hoitopaikka tytölle. Onneksi minun äiti pystyy tulemaan muutamaksi viikoksi tyttöä hoitamaan, ainakin alkuun.
Mutta sitten tullaan huomenna iltapäivällä uuden vuoden viettoon Kuopioon vielä. Viikonloppuna sitten kotiudutaan.

Meidän neidillä tuntuu olevan kiire nyt myös. Tukee vasten nousee pystyyn nopeasti ja taitavasti, nyt tuntuu jo kokeilevan nousta ilman tukeakin. Käsistä ei myöskään saisi pitää kiinni, tulee huuto, kun neiti haluisi seistä itse :D Sanoja kovasti yrittää sanoa, muutamia sanoja tosiaan jo sanookin. Konttaamisenkin oppi kunnolla viimein =) Viime yön jumppasi sängyssä; nousi istumaan ja saman tien kaatoi itsensä pitkälleen toiseen suuntaan :D Jatkoi tuota jonkun vartin verran ja ihan unessa oli.

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Nessu ja Aino, perjantaina 10kk :heart:

Oi, hurjan paljon onnea Blackjoylle! :heart: Pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin syksyyn asti. :) Tuli ihan kylmät väreet kun luin tuon sun uutisen. Siis hyvässä mielessä. Täällä taitaa olla kans vauvakuume. :D Onhan tuo poika jo 5kk. :D

Joulu meni nopsaan pohojanmaalla. Hyvää uutta vuotta kaikille!

Eeva83
Hyvää uutta vuotta kaikille!
On ollu ihanaa olla lomalla ja kotona perheen kans. Tiistaina 22 pvä oli viimeinen työpäivä ja nyt oon lomaillu hyvällä omallatunnolla. :) Joulu oltiin mun vanhempien luona ja mukavaa oli: joulupukki kävi ja lahjojakin tuli. Onneksi paketit sisälsivät kaikkea tarpeellista! Tyttö oli reipas joulun viettäjä, ei pelännyt pukkia ollenkaan vaan istui jopa sylissä! :) Neiti kasvaa kovaa vauhtia ja meno sen kuin kovenee. Täällä kiipeillään joka paikkaan ja kävelyä harjoitellaan tukea vasten sekä sellaisia brion työntökärryjä työntelemällä. Ensi viikolla olisi jälleen neuvola, saas nähdä, mitkä lukemat silloin saadaan. :)

Blackjoylle onnittelut plussasta! Ihana uutinen! :heart:

Täällä viimein kotiuduttu joulun ja uuden vuoden vietosta. Rasittavaa tää reissaaminen ja pari viimeistä päivää oli ihan jostain p**seestä! |O Tultiin tänään sitten hyvissä ajoin keskussairaalan päivystyksen kautta (kivat jonot oli muuten) ja tuliaisena neidillä korvatulehdus :ashamed: Jospa lääkkeet auttaisi jo viimeistään huomenna. En osannut ajatella että olisi korvatulehdus, kun oireena "vain" kova, räkäinen yskä ja pientä nuhaa.

Mekin ollaan vihdoin koriuduttu reissusta:) Kivaa oli, mutta kiva on olla taas kotonakin. Lahjoja saatiin hurjan paljon jouluna ja osa leluista annetaan pojalle vasta myöhemmin, niin ei kyllästy heti kaikkiin:)

Voi nessun pientä, toivottavasti lääke rupeaa puremaan pian.

Blackjoylle onnea :flower: Mahtava uutinen, toivottavasti kaikki menee hyvin.

Pitäisi sopeutua taas arkeen, tuntuu hurjan vaikealta pitkän "loman" jälkeen. Toivottavasti pakkanen vähän lauhtuisi niin voisi kuvitella taas lenkkeilevänsä. Meillä jatkuu yöhulinat ja yritetään uudestaan pitää unikoulua, toivottavasti tepsisi ja saisi nauttia parempia yöunia.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille:)

Moikka kaikille, ja Blackjoylle onnea plussasta! :flower: Täytyy myöntää että itse on tullut käytyä kurkkimassa tuolla vauvakuumepuolella keskusteluja, on se kumma että sitä raskaana oloa vaan kaipaa, niitä ihania vauvanpotkuja masussa!=)

Aikoihin ei ole tullut kirjoiteltua tänne, vaikka lueskelemassa olen kyllä käynyt. Meille kuuluu hyvää, poika kasvaa hurjaa vauhtia. 2kk neuvolassa painoa oli jo kuusi kiloa ja pituutta 61 cm! Tänään onkin sitten 3kk neuvola,että saas nähdä paljon poika on taas kasvanut! :) Meillä nukutaan erittäin hyvin, nukkumaan meno on välillä pikkasen hankalaa, mutta sitten kun poika rauhoittuu, niin saattaa jopa ihan itse nukahtaa yöunille. Päikkärit on sitten taas eri juttu, niitä meillä ei ole niin hyvin nukuttukkaan. Miten usein teillä muilla vauvat herää syömään yöllä? Kun meillä tämä poika(3kk) on aina nukkunut yöt hirmu hyvin, ja nyt viimeset kaks yötä on nukkunut 8tuntia yhtä mittaa! Eli siis koko yön. Aamulla sitten ollut hyväntuulinen poika, eikä ole suuremmin nälkäänsä valittanut, vaan kiltisti oottanut kun olen lämmittänyt maidon. Onko tuo vaarallista noin pienelle vauvalle olla noin kauaa syömättä? Täytyy tänään kysyä kun mennään neuvolaan, mutta aattelin että kysyn nyt teiltäkin. On tässä välillä ollut kausia jolloin poika on syönyt 2tunnin välein yölläkin, mut pääsääntösesti on herännyt syömään yöllä vain kerran kaks. Hyvähän se on että nukkuu, mutta mietityttää vain että onko tuosta haittaa.

Hensku ja poika 3kk

Hensku00 Kyllä mä antaisin nukkua toisen, kun kerran yön nukkuu. Ja olisin onnellinen itse hyvin nukutuista öistä =) Meilläkin ihan vauvana alkoi aika nopeaan nukkua öitä, mutta tilanne korjaantui kun ikää ja motorisia taitoja tuli :LOL:

Vuosi vaihtui ja täällä alkoi neidin sairastelulla. Neuvolakin olisi ollut tänään, piti siirtää viikolla. Jospa silloin oltaisiin terveinä. Nyt kun olisi vähempi pakkastakin, mutta ulos ei viitti lähtee kipeän tytön kanssa. Täytynee illalla käydä itsekseen.

Meillä tuli tytölle ikää 10kk jo :heart: Pari kuukautta ja 1-vuotispäiviä vietellään...

Tervehdys kaikki!

Blackjoylle hurjasti onnea!!! Kieltämättä itselläkin vauvakuume pukkaa vaikka neiti vasta liki 6kk...

Hensku00, hienoa että poika nukkuu, meilläpä nukutaan päivällä hyvin päikkärit, mutta yöt menee neidillä kyllä ihan pyöriessä tällä hetkellä kun on vähän oppinu punkemaan suuntaan jos toiseenkin... Pienestä asti söi 1½ tunnin välein, nykyään jo menee max 3h... Toivon että helpottaa kun alkaa mennä enemmän noita kiinteitä.

Nessu:
Paranemisia sinne!

Muuten täällä on oltu hiukan räkäsiä, ei onneks sen kummemmin kipeänä. Nyt on maistettu jo porkkanaakin, mutta tämä laiska äiti otti vähän takapakkia kun ei tullut joka päivä tuota ruokaa tarjoiltua...on se tissi vaan niin helppo... :ashamed: Nyt uudella innolla eteenpäin ruokailujenkin suhteen.

Mä voisin näin alustavasti lupautua pitämään meillä kahvittelut esim ens kuun puolella tai vielä tammikuun loppupuolella. (Pitää katsoa vähän miehen työvuoroja) Olis kiva nähdä porukkaa. Jos joku sitä ennen pitää kahvittelut niin tässä on yks varma osanottaja :D

Kiitos kaikille onnittelijoille.. :)
Täällä on oltu flunssassa jo viikon verran.. Aika kamala olo. Alko toi raskauspahoinvointiki ihan kunnolla ja pää täynnä räkää oksentaminen ei oo ihan niitä kaikkein mieluisimpia juttuja. Pakko oli hakea saikkua tänään lisää, en mä mitenkään kykenis töissä olee kun kovin kauas vessanpöntöstä ei kyl uskalla lähtee....
Jeera parkakin flunssassa ollut ja vähän yskiny öisin,mutta ei oo kovin pahaks onneks sillä iskeny. Näköjään muillaki flunssaa ollu. Mä kans mietin et kannattasko varmuuden varalta käyttää lääkäris kun helpostihan se korviin menee.. Onhan toi normaalia kiukkusempi ollut,mutta ei mitenkään erityisen kipeen olonen kuitenkaan....
Nyt pakko mennä vähäks aikaa pitkäkseen kun tyttökin nukahti.. :wave:

Hensku00 Ei tartte olla noin pitkistä unista huolissaan, onnellinen vaan saat olla :) Meidän neiti on myös ollut tosi hyvä nukkumaan syntymästä asti, alusta pitäen nukkunut semmosia 4-5h pätkiä. Kun tyttö oli 2kk, nukkui viikon verran yöt läpeensä n. klo 22-06. Mutta sitten alkoi taas heräilemään mutta yleensä se on kerran tai kaksi yössä korkeintaan. Hurjan iso vauva teillä on, meidän neiti oli 3kk neuvolassa vasta 5kg ja 60cm. :D

Neuvolassa käyty, kaikki hyvin, rota-rokote saatiin ja sitten se jäykkäkouristus rokote. Saas nähdä nostaako kuumeen. Poika kasvaa kovaa vauhtia, pitkä hoikka poika on =) terkka sanoi että voisi kokeilla antaa maissivelliä tai perunaporkkanavelliä, kun vähän vaikuttaa siltä että ei pelkkä korvike riitä kun sitä menee yli litra päivässä. Nukkumisesta sanoi että anna nukkua vain=) ja että nauti hyvistä yöunista. Mun uni ei vaan oo kauhean hyvää, jostain syystä mun on vaikea saada unta, ja sit herään jokaiseen pojan inahdukseen :/

hauskaa uutta vuotta minunkin puolestani kaikille :) jospa se uusi vuosi toisi uudet kujeet meidänkin perheeseen ku vihdoin ja viimein päästäisiin omaan taloon asumaan(lukekaa pankin)eli rakentaminen alkaisi piakkoin.isompi poika on kova työhommia tekeen joten siitä saakin isäntä sit rakennus apulaisen
meillä on tuo nuorempi poika kans 3 kuukauden ikäinen ja yleensä nukkuu yöt kokonaan ja ainaskaan itse en ole huolissaan siitä koska kasvu ollut hyvää joten nauttikaa hyvistä unista.esikoinen olikin niin paljon pienenpi jo syntyessään niin se tuppas syömään öisin sen parin tunnin välein.nyt tuntuukin ruhtinaalliselta nukkuu hyvin yöt vaik ei tuo esikkokaan huono ollut vauvana nukkumaan kunhan kiinteitä rupesi syömään.

touhukasta uutta vuotta kaikille =)

reissusta palattu,onneks ei enää yhtään päivää tarvii pakata ja miettiä ketä näkis..vaikka ainahan rakkaiden kanssa on mukavaa olla.huomenna heitä jo ikävöin ;)

ilmoittauduin muuten eppulin kanssa jyväskylän musiikkiopiston johonkin vauva väri ryhmään,ois torstaisin 10.30-11.15(muistaakseni)..soitelkaa piia ohjaajalle 0505418786 jos olette kiinnostuneet tai lähettäkää s.postia piia.sapyskahietala@gmail.com..se ohjelma jäi nyt vähän auki,kai siellä laulellaan ja loruillaan ja leikitään väreillä ja maaleilla,ohjaajalta voi kysyä tarkemmin ;) kuultosti kivalle..alkais ens viikolla,mut olin eka ilmoittautuja joten ei välttämättä vielä ens torstaina oo..

vois kyllä nähdä näin vuoden aluks,itse on viitsi kahvitteluja pitää kun mies saikulla kotona,mut jos joku muu pitää,mielellään tullaan eppulin kanssa =)

ens kerralla lisää,hauskaa loppiaista kaikille..

niin ja siis uimaan ollaan menossa perjantaina jos ei mullistuksia tapahdu,mukaan vaan.. =)

Heissulivei ja hyvää uutta vuotta kaikille!!

Me tultiin eilen takaisin kotiin, oltiin siis 17 päivää lomailemassa mummolassa. Mukavaa oli.
Meilläkin vois joku kerta taas kahvitella, meillä kyllä on mies kotosalla, ellei ole päivystyskeikalla juuri silloin, mutta kunhan tässä katsastan kalenteria niin ilmoittelen ajankohtaa.

merkkari: Meiltä löytys 80cm Lassien Gtech toppahaalari. Meidän esikoinen piti sitä viime talvena parempana haalarina. On siis veden/tuulenpitävä, hengittävä jne. Haalari ostettiin silloin esikoiselle uutena. On hyväkuntoinen, ei ole kulumia takapuolessa tai polvissa kun poitsu osasi silloin jo kävellä. Haalari on väriltään musta/lime. Voisin myydä tuon haalarin, koska en usko että se mahtuu enää meidän kakkoselle ensi talvena, ja nyt se on vielä hälle liian iso.
Jos olet vielä kiinnostunut, niin laita vaikka yksityisviestiä tai sähköpostia niin voin laittaa haalarista kuviakin.

Heipä hei!

Mä kaipailisin vanhoja tuttuja kahveelle tätä kautta jos jokunen vielä täälläkin käy! Itse olen aloittamassa työelämässä parin viikon kuluttua joten ennen sitä olis kiva kahvitella ja rupatella vielä tutulla porukalla :D :wave:

Antakaapas kuulua itsestänne ja katsellaan joku hyvä päivä :)

Koiramamma ja Topi 1v4kk

Hei!

Täällä ilmottelee uusi mamma seuraanne, en ole tällä palstalla kauheemmin ennen käynytkään joten tullaan nyt mukaan, vaikka lapsi onkin jo vanhempi. Eli olen yhden 1v9kk tytön äiti, asumme Lutakossa. Kotiäitinä olen vielä ainankin siihen asti kun neiti tulee kaksi vuotta, olisin pitempäänkin, ellei jyväskylä säästäisi kuntalisissä. :/ Mutta siis olemme aika aktiivinen kaksikko, eli meitä on jotkut saattanut nähdäkkin. Muutimme vasta lutakkoon ja ollaan nyt tutustuttu Touru Tupaan, jossa käydään melkein joka aamu avoimessa päiväkerhossa, myös lutakon seurakunnan kerhossa ehdittiin kerran käydä ennen joulua, sinne suunistetaan myös kun alkaa taas pyrimään.
Asuttiin ennen Kypärämäessä, joten vedän vielä siellä tiistaisin MLL:n perhekerhoa ja siellä kävimme myös seurakunnan kerhossa.

Toivottavasti pääsen vielä keskusteluihinne mukaan. :)

Lueskelin ketjua taaksepäin, niin huomasin, että täällähän on me&i kutsuista innostuneita, eli minä pidän meillä kutsut sillon kun uusi mallisto ilmestyy, eli 27.1 kello 17.30 alkaen, saa tutut ja tuntemattomat tulla. Jonkin verran jo vieraita tulossa, mutta eiköhän sopu sijaa anna, kyllä tänne mahtuu. :) Kutsuthan on siis Lutakossa. Jos siis kiinnostusta on niin laitelkaahan viestiä, niin saa tarkempia ohjeita. :)

tervetuloa me-eri :)

onko se siis niin että alle 2-vuotiaasta saa jyväskylässä kuntalisää? maaliskuussa koittaa itsellekin se aika, että varsinainen äitiysloma loppuu, enkä oo ollenkaan perehtynyt noihin juttuihin :D

ja tiedättekö muuten vauvauinnin harrastajat, että milloin uinnit jatkuu? en löytänyt tuolta aaltoalvarin nettisivuilta mitään infoa..

Meillä oli tänään puolivuotis-neuvola. Neiti on kyllä niin pikkunen, 6380g ja senttejä oli 65cm. No kasvaa kuitenkin omilla käyrillään, ja on muutenkin terve ja liikkuvainen tyttö :)

Tii-na: Juu, Jyväskylässä maksetaan kuntalisää alle 2-vuotiaista lapsista. Se tais olla 100e/kk. Meille maksettiin sitä esikoisesta, mutta nyt kun hän on jo yli 2vuotta ja olen äippälomalla niin en saa esikoisesta mitään, mutta kohta loppuu minullakin äippäloma ja jään hoitovapaalle, niin sitten saan kotihoidontuen lisäksi sen kuntalisän nuorimmaisesta. Sentäs jotain positiivista tuon onnettoman kotihoidontuen lisäksi, mutta silti koko summa on naurettavan pieni kun hoitaa omat lapset kotona :attn:
Siro neito teillä, meillä meni puolivuotis neuvolassa jo yli 9kg rikki :D

Joo kuntalisä loppuu kaksivuotiaana ja pakottaa mut töihin, enempää ei pysty säästämään. :/ Oisin ollu kyllä mielellään vielä pitempäänkin kotona. :(

Meilläkin on siro neiti, puolivuotiaana meni 10kg rikki, mutta nyt ei oo kun 14kg, eli yli vuodessa on tullut 4kg lisää. :)

Me-erille tervetuloa vain joukkoon!

Tii-nalla on siro neiti. Täällä myös yhden siron äiti, 8kk neuvolassa oli 6800g ja 70cm =) Maanantaina 10kk neuvola, saa nähdä mitä sitten lukemat on.

Kahveja mä ehkä voisin keitellä vielä tammikuun lopummalla puolen. Ilmoittelen ensi viikolla milloin voisin pitää.

Meillä loppuu tytöltä ab-kuuri ja vielä yskii kovin ja on räkäinen. Viime yö meni valvoessa ja tyttö nukkui pätkiä mun sylissä, kun mä koitin sohvalla pystyssä nukkua :( Oli sitten oikein virkeä olo mennä työhaastatteluun tänä aamuna! Noh, katsellaan kuuluuko mitään. Oli muuten uusi kokemus, kun haastettelu oli ryhmähaastatteluna. en ole ennen sellaisessa työhaastattelussa ollut. Tui kotihoidontuen pienuus on kyllä karu totuus, mikä ajoi minut töiden etsintään oikein kunnolla :( Saa nähdä pääseekö/joutuuko töihin, kyllä se vähän harmittaakin laittaa tyttö hoitoon :( Tässä nyt kovasti yritetään opetella pottailua, tuttipullon poisjättöä, päiväunien rytmittämistä toisella tapaa jne. mikä helpottaisi sitten hoidon aloitusta, toivottavasti.

Vauvauinnista, meillä alkaa ensi viikon lauantaina Wellamossa.

ja kun on lahopää niin muistaa kaiken mitä piti kirjoittaa :headwall:

Onko viikonloppuna tai alkuviikosta lenkille lähtijöitä Keltinmästä tai Myllyjärveltä?

Mä aattelin ottaa omaa aikaa viikonloppunakin ja lähtee leffaan. Kiinnostaako ketään lähtee seuraks? Ja ens viikolla näkyis olevan vauvakino. Sinnekin ehkä vois lähtee..

Yhteistyössä