Jyväskylässä synnyttäneet

Meiän esikoinen ja toinen pikkunen on syntynyt Jyväskylässä. Kolmas syntyi Tampereella. Itse tykkäsin enemmän Jyväskylän synnäristä. Jyväskylässä oli minun kohdallani ainakin oikein mukavat kätilöt. Molemmista kerroista synnärillä jäi oikein positiivinen olo.
Ei se Tampereellakaan nyt mikään kamala kokemus ollut, ihan mukava henkilökunta sielläkin oli, mutta jotenkin vaan tykkäsin enemmän Jyväskylästä! :)
 
Amaryllis
Käy lukemassa Keski-Suomen sairaanhoitopiirin sivuilta sairaalan esittelyä:

www.ksshp.fi/netcomm/

Valitse sieltä sairaalat osiosta Keski-Suomen keskussairaala -> naistentaudit ja synnytykset -> vasemmalla olevasta valikosta voi valita haluamiaan kohtia ja tutustua mm. synnytyssaliin ja osastoihin

Itse olen synnyttänyt kakkoseni Jkl:ssä, mutta se oli niin pikaista toimintaa että en oikein osaa kertoa mitään. Osastollakin olin vain pari vuorokautta, henkilökunta oli mukavaa ja saatavilla vaikka ruuhkaista olikin.
 
Hensu
Heippa!

Itse synnytin viime vuoden joulukuussa Jyväskylässä, ja silloin siellä oli vielä se remontti tosiaan päällä, en tiedä tilanteesta nyt, mutta silloin juuri perhehuoneita oli tosi vaikea saada. Kaikki muutkin huoneet oli täynnä, ja huonepaikkoja jonotettiin jopa käytävällä..ei tosin kauaa, mutta kuitenkin..Mielestäni hoitajat osatolla olivat ihania, muutamaa vanhempaa, ilmeisesti jo työhönsä kyllästynyttä lukuunottamatta :LOL:
Niin ja ruoka oli hyvää!! Rauhassa sai vauvan kanssa olla, ehkä olisin enemmän kaivannut tuoreena äitinä hoitajien vierailua useamminkin.
Itse synnytyssalissa oli jakkaraa, jättipalloa, säkkituolia ja radiota jne..Ja kuulemani mukaan siellä olisi se ammekkin..Itse en siihen kerinnyt..
Kätilönä mulla oli yksi harjoittelija ja toinen jo " ihan oikea " ja he olivat aivan mielettömän mahtavia! Suuri kiitos heille!
Positiivinen mieli jäi kyseisestä paikasta, jota olen kuullut kyllä monen haukkuvankin.
 
minä olin siellä avautumisvaiheessa ammessa (ei kyllä auttanut yhtään). Itse synnytyksessä oli mukavaa henkilökuntaa ja kaikki sujui niin hyvin kuin siinä tilanteessa oli mahdollista. Osastolla oli sitten muutama mätämuna jotka puhuivat p**kaa minusta kahvihuoneessa (kuulin jälkeenpäin kaverilta joka oli siellä silloin kesätöissä).
 
Synnytin Jyväskylässä viime toukokuussa ja remontti oli silloin edelleen käynnissä. Perhehuone kuitenkin saatiin, mutta se ei ollut niitä "oikeita" perhehuoneita, sellainen ahtaampi. Mutta ihan hyvin ajoi sen asian. Eipä sillä huoneella siinä vaiheessa paljon ollut väliä, tärkeämpää oli, että mies oli lähellä yötä päivää. :)
Remontti ei aiheuttanut mitään muutoksia synnytyssaleihin, vain osastoihin.

Kätilöt eivät olleet mitenkään erityisen ystävällisiä, yhtä lukuunottamatta, mutta hoitivat homman ihan ammattitaitoisesti ja hyvin. Kiireinen vaikutelma jäi, mutta sen tajusin vasta kotona synnytyksen jälkeen, ei sitä siinä vaiheessa ehtinyt pohtia. ;)

Mut ihan ok kokemus. Seuraavan lapsen(?) synnytyksen aikoihin haluaisin kuitenkin jo asua Tampereella, että pääsisin synnyttämään Taysiin, se on mulle henk.koht. tutumpi sairaala...
 
Osasto 5 oli tosi kivat kätilöt ja lastenhoitajat varsinkin, ainut huono puoli etten nähnyt päivänvaloa kolmeen päivään kun itse olin seinäpaikalla huoneessa (ja toisilla verhot ikkunan edessä) ja yhteiset tilat remontissa. Synnytyssalien kätilöilla ja mulla oli totaalisesti napit vastakkain, onneksi vaihtui ponnistuksen ajaksi ihan asiallinen kätilö. ei mitenkään hirmu positiivinen kuva jäänyt, jos itse pysytn asiaan vaikuttamaan j´niin jossakin muussa kaupungissa asutaan kun seuraava syntyy.
 
synnytin viime toukokuussa ksks:ssa ja ihan `perinteisesti` sängyssä, eikä mulle ainakaan tarjottu mitään muuta, olis ilmeisesti pitänyt kysellä, mut olin aika lailla toisessa maailmassa, et olin tähän tyytyväinen.
Kätilö oli todella ihana ja mukana oli myös opiskelija joka myös ihana. Ei mitään valittamisen aihetta. Osastolla olin ent. sädesairaalassa, jota nyt ei kai taas käytetä, mutta henkilökunta oli kyllä ihanaa.
Mulle ainakin oli tosi positiivinen kokemus:)
 
Huhtikuussa tuli siellä oltua!!!
Joo remontti siellä oli vielä kesken!!! Mä jouduin synnytyksen jälkeen osastolle 6 joka on sädesairaalan puolella!!!
Henkilökunta oli mukavaa, versinkin kätilöni ja sen mukana ollut opiskelija!!! :D
 

Yhteistyössä