JYVÄSKYLÄN SEUDUN IHMISET!!

  • Viestiketjun aloittaja Rauhanrakastaja
  • Ensimmäinen viesti
Rauhanrakastaja
Kertokaapas Jyväskylän seudulla asustelevat, mikä olis hyvää asuinseutua?Kriteereinä n. max. 25km Jkylästä, oma rauha, lapsiystävällinen ja kiva talon paikka. Täältä pohjoisesta sinne suunnittelemme...
 
jou
on kuulemma lapsiperheille hyvä paikka asua.=) en tiiä miten pitkä siitä on jyväskylään mut tuskin enempää ku tuon 25km.. ite asun laukaassa ja oon tykänny, mut ihan kauheasti ei lapsiperheiden etua ajatella.. ja laukaasta on tuo 25km jyväskylään..
 
Rauhanrakastaja
Ai, Laukaa on meillä ollutkin listoilla melko korkealla..:) Olet siis tykännyt.. On vähän hankala haarukoida paikkoja, kun ei niin tunne seutuja. Laukaa näyttää ainakin kartalla kivalta, kun on niin paljon vettä. Tiedätkö "jou" tai muut, onko Laukaan kylillä vielä toimivia kouluja?
 
Rauhanrakastaja
Onko totta, että Muuramessa on alueen keskitasoa kalliimmat talot ja tontit? Olen kuullut että ois nk. "rikkaampien asuinseutua"? Onkos totta? Kertoisitko, miksi tykkäät asua Muuramella?

Ja sinulle laukaalainen, mikä Laukaassa on hyvää?

Kiitos teille! :)
 
jkl
Vaajakoski (tulee kyllä olemaan osa jyväskylää nyt kuntaliitoksen myötä) tai sen ympäristö, lähempänä kuin aiemmin mainitut, hyvät bussiyhteydet (riippuu toki tarkasta paikastakin), mukavia asuialueita, vaajakosken keskustassa hyvät palvelut...
 
Rauhanrakastaja
Tuo kuulostaa hyvältä: Kuin asuisi maalla, mutta kuitenkin kaupungin palvelut lähellä..
Nyt asutaan Oulussa 1000 neliön taajamatontilla okt:ssa, mutta ahdistaa tämä oman vapauden puute.. Ja kaipaan metsää ja luontoa lähelle!!!

Kiva oli kuulla komentteja, kiitos niistä!
 
Toinen laukaalainen
Onhan tässä omalla kirkonkylällä kaikki pakolliset palvelut, kaupat, pankit ym. Jyväskylään on se 25 keskustaan, Seppälänkankaalle (Prismalle, Citymarketille, ToysRusiin ja biltemaan jne jne) ei sitäkään. Siis oikeastaan keskustaan ei mulla ainakaan ole asiaa kuin pari kertaa vuodessa, kun kaiken löytää lähempääkin.
Päivähoitotilanne on aavistuksen valoisampi, kuin vielä keväällä, mut ei täällä kyllä oikeesti paljon lapsiperheisiin panosteta. Ei puhettakaan kotihoidontuen kuntalisistä tms, lukuisista adresseista huolimatta. Kirkonkylän koulut on turvoksissa, isot ryhmät ja rempat käynnissä homeen takia jne. Kyläkouluja lakkautusuhan alla kuitenkin.
Me ei pois muutettais, vasta uusi talo rakennettiin. Mut en ymmärrä toisaalta, miks tänne just lapsiperheitä niin paljon lisää tulee koko ajan. (Me ollaan paljasjalkaisia paikallisia ja työtkin ollu aina täällä.)
Niin, ja kalliita on halutuimmat tontit täälläkin. Syrjemmillä kylillä en tiedä. On meinaan ISO kunta.
 
vaajakoskea ja laukaata suosittelen minä molempia. näin entisenä vaajakoskelaisena voin sanoa et on tosi mukava paikka asua. nyt asutaan täällä laukaan kupeessa ( n.10km laukaaseen ja 12 jklään) tiituspohjassa. ollaan asuttu heinäkuun puolesta välistä saakka ja tykkään kyllä koko ajan paikasta enemmän ja enemmän. täällä on pieni kyläkauppa, mut isoille kaupoille citymarket, prisma ajaa sen 10min ja siellä tuleekin sit nuo isoimmat ostokset tietty tehtyä. ulkoilumaastot on tosi hyvät ja koulu löytyy. itse asutaan täällä rivitalossa, ja tässäkin ihmeen suuri takapiha verrattuna noin mitä yleensä on rivareitten pihat. ja mitä omakotitalojen tontteja täällä lenkkeillessä katellu, niin isoja on =)
 
Toinen laukaalainen vielä
Tontin koko ja hinta on tietty suhteellisia, meillä about 16 hehtaaria (kirkonkylän keskustaan muutama kilometri), joten kaikki kaava-alueiden tontit on mun mielestä pieniä ja siihen nähden kalliita. Mut isojakin tosiaan syrjemmältä saa, jos on tämmönen omaa rauhaa arvostava...
 

Yhteistyössä