Jyväskylän odottajat ja äidit vol.3

Hienoa, että joku aloitti uuden pinon kun siitä on ollu puhetta! Minä oisin ollu joutilas sitä pitämään, mutta ei taito riitä! :(
Minä täällä keskellä yötä kirjuuttelen kun alkoi tuntua niin kovin omituiselta tuolla mahassa. Ennenkin on nipistäny jos on ollu väärässä asennossa, mutta mennyt asentoa vaihtamalla ohi. Nyt nipistelyt uusiutui vaihdosta huolimatta ja osasin jopa diagnosoida, että kyseessä voipi jopa olla supistus. Pakko oli nousta ylös, etten ukkoa herätä ja nyt kuulostelen kone sylissä sohvalla tuntemuksia. Pitää vaan toivoa, että oli ohimenevää...ei todellakaan olisi suotavaa, että kaveri päättäisi tulla ulos nyt kun viikkoja on vasta 28+3. Tänään olisi tuo neuvolalääkärikin...pitääpä siellä mainita asiasta.
Koitin tuossa sitä tupakkalakkoakin, mutta reisille se meni. Heti alko lipsumaan. Yhen kokonaisen päivän olin ilman ja kaksi puolikasta, mutta sitten...aijai!! :( Uutta yritystä kehiin vaan! :) Niin ja olen alkanut iltakävelyllä käymään...se on mukavata kun saa jonkun kanssa käppäillä ja jutustella samalla. Luulisi neuvolantätien olevan tyytyväisiä... ;)
Nojuu...mutta minäpä ilmottelen uutisia neuvolan jälkeen. Saan ne sokerirasituksenkin tulokset tietää ni... :) Jänskää..... :/
 
Moikka kaikille.
Mun oli ihan pakko tulla tänne hehkuttamaan, kun käytiin rakenneultrassa. Käytiin täälläkin monien suosittelemalla Pertti Kairalla Ultramed:illä. Siis se lääkäri oli loistava!! :D Selitti tosi tarkkaan koko ajan kaiken mitä näkyi ja mitä mittaili. Ja koko ajan väliin heitti huumoriakin. Oli kyllä niin loistava kokemus että oli pakko tulla jakamaan se teidän kaikkien kanssa ja suosittelemaan niille ketkä ei ole vielä rakenne-uä:ssä käyneet. Ja kaiken lisäksi oli vielä halpakin, siis muiden hintoihin verrattuna.

Meillä siis oli kaikki kunnossa ja "tyyppi" kasvanut hyvin. Painoakin jo yli 600g, viikkoja siis 23+2. Mentiin miehen kanssa sinne alunperin kuulemaan se (mahdollisesti näkyvä)sukupuoli, mutta kun lääkäri kertoi kaiken olevan kunnossa tajusin että eihän sillä sukupuolella ole mitään merkitystä. Samalla tajusin etten vaan aiemmin ollut uskaltanut ajatella mahdollisuutta et jos kaikki ei olisikaan kunnossa. Mutta kaikki oli hyvin ja vahva, isokokoinen isänsä poika näyttäisi olevan tulossa. ;D Ihanaa. Mies oli aivan innoissaan (vaikka tietenkään perinteisenä suomalaisena ei sitä juuri näyttänyt), ite olin vähän prinsessaa odottanut, mutta pääasia tosiaan et kaikki näyttäis olevan hyvin. En vaan ole juurikaan ollut poikalasten kanssa, toisin kuin tyttöjen kanssa , mutta ehkä me selvitään.
Nyt on jo lopetettava, Kiitos ja anteeks!
:D
 
Jyvässeudulla nyyttiä odottavat:
2009
Elokuu:


Sintsukka.....................................................................LA 28.8.09

Syyskuu:

wiiwi81..............28............lohikoski............................LA 21.9.09

Hensku00............25v.....Kuokkala............................. LA 22.9.09

Angi..................................keljonkangas................LA 9.9.09

Lokakuu:

Marraskuu:

Joulukuu:

Henna1989............20v................................................... .LA 23.12

2010
tammikuu:

helmikuu:

nonnukka1..........25...............Keltinmäki.............................la 23.2



Jyvässeudun äidit:

Hande........31v.... Poika 11/98, Poika 7/00, Tyttö 9/02 ja Poika 6/08

JanuLiitus....22v..........enkelipoika 04/05, tyttö 03/06, tyttö 06/08

Caffee81.....27v.........................................tyttö 10/05, LA 1.12.08

Moccakeiju................................................esikoinen -06, LA 11/08

Rouses......22v..........................................poika 04/06, poika 08/08

Pinja79........29v.....Pupuhuhta.............poika 03/06 ja poika 02/08

Hemuli80...28v.........................................poika -05 ja tyttö 3.9.08

Mökin muija.. 30v...............................-01, -04, -06 ja LA 21.3.2009

Koiramamma...23v.................Palokka.......................poika 09/2008

Ärrieri...........32v................................................. .......poika -97, LA

Eva86.........22v.......................................................... ......poika -08

SusseN.......29 v........................................ LA 24.4, esikoinen 03/97

Blackjoy.......25v......................................................... .....tyttö10/08

Ippu83.........25v...................................................... poika 15.10.08

Jenksu.........21v......................................................... .tyttö 24.10.08

Murmeli84......24v...................Jyskä............................ ...Tyttö 09/08

Halinalle81....28v...........Lutakko......................poika -07, poika 05/09

Daizz.............26v............................................lapset -02 ja -03, -09

Nimra............26v..............Sulku.................................... . tyttö 12/08

Merkkari.......24v........................................................p oika 17.12.08

Lara79.......29v.............Palokka..................tyttö 10/07 ja tyttö 6.7.09

Milja-85....................23v.......Vaajakoski................... poika 29.12.09

Vartooja.............................Sulku..............tyttö 09/01 ja tyttö 05/06

Nipsuliina....29v........Tikkakoski..... lapset 8/05, 12/07 ja LA 29.8.09

Kirppiina...................25v............................................ .. tyttö 27.9.08

Mrae........................ 25v............................................ tyttö 28.12.08

Saparo-81................27v.............................................ty ttö 10.12.08

Pikkupeikko85........24v....Vaajakoski.........poika 11/07 ja LA 21.8.09

Lisuka...................................................esikoinen 02/08 ja LA 6.3.09

Beija.......................25.......Kypärämäki............. ...poika ja tyttö synt.5.5.09

Nöttiäinen............esikoinen 04/07, enkelivauvaT 10/08 ja 5/09 :'(

Sativa......................21v....................Palokka...............

Eeva....................................................................... .....tyttö 22.2.09

Ronjaneiti................................................................. ....poika 8.12.08

Nessu86.................22v........................Kuokkala............tytt ö 1.3.09

Helmiina79.............29.......................kuohu.................Tyttö 3/03, Poika 7/06

Tyynex..................21v......................vaajakoski............poika 1v1kk

Loorus......................25v............Huhtasuo..................tyttö vajaa 1kk

Audriina...................23v.................Lohikoski............... poika 15.2.09

Mandor.....................20v............Halssila....................tyttö 11.5.09

Nepsunen.................23v............ylämyllyjärvi............ .tyttö 26.5.09

mymmeli09.................................................................poika 2.7.09

Pusukalatar....................Suolahti............................... tyttö 14.7.09

Kukkaiskeiju..............23v............................................. tyttö 15.7.09

Mazoon...................24v............keskusta...............tyttö 16.7.09

inkap.........................................................................tyttö 17.7.09

Mandy81........................Palokka..................................poika 23.7

Hemuli-79............29v.........Holsti...............................tyttö 11.8
 
eikä kestä kiitellä,vähän on hakusessa täälläkin tää homma,kuten huomaatte..noo,oppia ikä kaikki!

pusukalatar:toivottavasti supparit meni ohi,ei oo mukavaa jos joutuu pelkäämään jo tuossa vaiheessa vaavin puolesta.Niin,ja paljon tsemppiä tupakka lakkoiluun,ei se helppoa ole mut ei mahdotontakaan.hyvä että et ole liian ankara itsellesi repsahdusten suhteen:selkä kyyryssä kohti uusia vaikeuksia niin kuin armeijassa sanottiin ;)

On se kummallinen tämä odottavan mieli,viime yönä meinasin motata nukkuvaa miestä otsaan,kun hän nukkui NIIIN rentona mahallaan!ei siinä muuten mitään,mutta mahallaan nukkuminen on paras asento jonka tiedän ja sattuneesta tiippanasta johtuen en sitä voi enää käyttää..oispa saattanut tulla vihaista kommenttia kolmen aikaan yöllä jos oisin monottanut raasua :LOL:

Aivan ihana päivä tulossa sään suhteen,meinasin heti kirmata paikalliselle lenkkipolulle,mutta pitää vissiin jättää väliin sillä olen iltapäivällä menossa serkun kanssa kaupungille ja syömään..ei tule liikaa rasitusta turvonneille töppöjaloilleni..

Huomenna ois neuvola,mutten oikein osaa jännittää kun minusta se terveydenhoitajalla käynti on yhtä tyhjän kanssa,varsinkin kun itse seurailen verenpainetta ja pissan arvoja kotoa käsin.tiippanakin on aika kova muksu liikkumaan,eli niitäkään ei tarvii odotella.Ei pitäis olla näin varma mutta...

Oli muuten jännä tulla tännepäin,sillä Siilinjärvellä,missä ennen asuimme kävin kaks kertaa neuvolassa viikoille 36 saakka ja siitä lähtien ois neuvolat ollu viikon välein (täällä jokatoinen viikko loppuun saakka) ja jos oltais asuttu vähän pidempään siellä oisin saanu loppuraskauden ultran ja lääkärin tottakai,mut täällä ei kuulemma ultrata enää tässä vaiheessa ja lääkäriäkään ei tuossa kyllössä ollu kun oisin tarvinnu.Kävi vaan sillon mielessä,et en kyllä tule tänne synnyttämään jos sairaalassa yhtä onnettomasti palveluja tarjolla,mut se taitaa olla turha pelko remontista huolimatta.ei kai ne minua kotiin heti seuraavana aamuna laita :eek:
Olipas aika valivali viesti,anteeksi siitä..ihan hyvällä mielellä oikeasti olen täällä synnytystä odottamassa :)

nyt lähden keksimään tekemistä päiväksi ennen kun on aika suunnistaa kaupungille,
HYVÄÄ PÄIVÄÄ KAIKILLE!

nepsunen&tiippana 38+6

ps:arvatkaa kuka pääsee huomenna leffaan katsomaan enkelit ja demonit :D
 
Moikka! Löysinpä minäkin tänne Jyväskylän odottajien ja äitien sivustoille : ). Olen 5,5 kk pojan äiti ja muutimme miehen työn perässä tänne jo 3 v sitten. Mutta kaikki mammatuttuni asuvat muualla, joten kaipailen juttu/vaunukävelyseuraa (erityisesti Kuokkalan seudulta).

Mulle voi viesteillä osoitteeseen: Bamse2611@yahoo.com.
 
No niin! Uusi päivä iltapuolella jo tosin. Supistukset meni ohi...onneksi niitä ei montaa tullutkaan! Eikä neuvolassakaan tänään olleet huolissaan kun kerroin niistä.
Sain tietää sokerirasituksen tulokset (vaikken niistä mitään ymmärräkkään) ja neuvolakortissa seisoo näin: 0 h 4.7, 1 h 8.3, 2 h 5.5. Painoa tullut 2,6kg alusta mikä on hyvä juttu ettei sen enempää kun on tota omaa elopainoa ollu lähössä. Verenpaineet ja hemoglobiini laskenu hieman, joten pitää nyt sitten muistaa tehostaa tuota vitamiinien syöntiä. Mikähän siinä on, että mun on ihan saakelin hanakala alottaa uusia tapoja ja luopua vanhoista?! :whistle:
Mutta pääasia tästä kaikesta huolimatta on se, että toukka voi hyvin!! Vahva oli syke ja joka ilta 22.00-23.00 alkaa mahoton jumppaaminen :) :heart: Tekisi mieli jo pestä vauvan vaatteet ja pakkailla laukkua, mutta lienee "hieman" liian aikaista! :LOL:
Ja tämän päivän olen muistellut mitä kaverini aamulla sanoi: "ajatteleppa, kolme kuukautta ja sulla on 100% varmuudella vauva sylissä!" :)
 
Pusukalatar: Mä pesin ja silitin ja viikkasin vauvan vaatteita jo sillon joskus 22 viikoilla... :ashamed:

Outiko: Mikäs sulla on nyt vointi ollut? Etkös ollut saikulla pari päivää? Meinasin huomista mammauintia, että oleko sinne nyt sitten tulossa?

Ja tervetuloa uusille :wave:

Kukkaiskeiju ja napero 31+2
 
kukkaiskeiju Kävin tänään sen meidän neuvola-lääkärin luona ja oon tosiaan vielä huomisenkin saikulla, kun en pysty tekemään töitä ( = istumaan 8h) ilman että alkaa ahdistaan henkeä.. Kovasti kyl tahtoisin sinne mammauintiin, mut saa nähdä kehtaako sit mennä, kun on saikulla :whistle:

Mä koitin tuossa jo vähän nukkua, mutta en saa millään unta. En tiiä miks. Pitää varmaan koittaa lukea jotain tosi tylsää kirjaa, jos se uni vaikka tulis.

Outiko 29+0 poks
 
Niin ja tosiaan ihan unohtui mainita, että kun aikasemmin puhuin niistä pissikokeista et kun siel on näkyny jotain...epämääräistä ni sain sitten jonkun emätinpuikkokuurin. Suoraan ei lääkäri hiivasta maininnu mutta kai se jotain semmoista sitten on. Inhottavaa tunkea mitään tuonne, mutta pakko kai se on että paranee! :x
 
huomenta :)
kävin aamutuimaan neuvolassa..painoa tullut reilu kilo viikossa,pissa melkeinpuhdas ja vaavin sydän löi hienosti.Ainut huono oli alapaine,yli yhdeksässäkympissä huiteli joka mittauksella.Neuvola tätsä vaan lohdutteli,et se tietää synnytystä.Varattiin kuitenkin vielä keskiviikoks aika,ihan vaan varmuuden vuoksi.

Tänään tuli täyteen siis 39 viikkoa,mihin se aika on oikeasti mennyt?olen aina halunnut vauva masun ja olla raskaana ja nyt kun se sitten on totta,aika vaan livahtaa käsistä!tuntuu,etten ole ollenkaan ehtinyt nauttia suloisesta masukummusta,johtuen ehkä siitäkin et sitä ei ole vielä kamalan kauaa ollutkaan,tiippana kasvoi melkein 30 viikkoa piilossa suuren selän suojissa..noo,nautin tästä lopusta :heart:

pusukalatar,kannattaa ujuttaa pikkuhiljaa niitä vauvan vaatteita muiden vaatteiden sekaan pesuun,ei ole niin höntti olo mut saa pikkuhiljaa hiplailla niitä kamppeita.Minulla oli kans jo rakenneultran jälkeen kova kytö a)hankkia kaikki vaattet b)laittaa ne valmiiks mut tuo tuleva muutto jarrutti onneks intoa.Se olikin ihan hyvä,nämä viimeiset viikot ois ollu tooosi pitkiä ilman puuhastelua vaatteiden ja vaippojen kanssa.

Vaatteista tulikin mieleen:mitenkähän minun käy,kun en ole hankkinut yhtään alle 56cm vaatetta?neuvolassa puhuuvat pienestä vauvasta,tarkottaako se alle 50cm vai mitä??ois kiva jos kaikki vaatteet ei vauvalla lököttäis,kotona käy reilummatkin mut ihmisten ilmoille haluaisin istuvia..ja mies toivoi et saa olla sopivan kokoisia,ettei hän pudota tiippanaa :D eli mitenkäs teillä on noita pieniä vaatteita?

meillä on vesikatko päällä ja arvatkaa viidesti kuka ei muistanu käydä neuvolassa vessassa?ei auta kun pinnistellä vielä hetki..

nepsunen kupla otsassa&tiippana pienessä tilassa viikolla 39+0
 
nepsunen Varmaan kyllä ihanaa, kun oot jo noin lähellä synnytystä. Periaatteessa hetkenä minä hyvänsä voi tulla lähtö synnärille :)

Minulle aina välillä iskee kyllä niin epätodellinen olo siitä, että kohta oikeesti me saadaan vauva :D Tai no kohta ja kohta, onhan tässä vielä pari kuukautta.

outiko 29+1
 
Nepsunen: Niin se aika kulkee, itsekin huomannut saman, vaikka vielä se pari kuukautta onkin masuaikaa jäljellä. :D

Outiko: Ilmottele vaikka tekstiviestillä jossain vaiheessa päivää, että haenko sua vai en niin tiedän sitten.

Pusukalatar: Toivottavasti menee sillä puikolla ohi se mikä sitten lieneekään :D

).( Eilen en ihan oikeasti tehnyt yhtään mitään, mä vaan olla möllötin. No tänään ajattelin sitten käydä kaupassa ja tehdä kunnon ruoan ja siivota ja käydä vatsatanssiharkoissa ja mennä vielä illalla sinne uimaan. Katsotaan riittääkö energia kaikkiin noihin :D

Täytyypä mainostaa täälläkin, että yläkaupungin yössä (la 16.5) yliopiston auditorio/juhlasali klo 23 on meidän vatsatanssiryhmän esitys ja sit jatkaa vielä muitakin vatsatanssi ryhmiä. Sisäänpääsyhän on ilmainen, eli jos tuonne olette menossa niin tervetuloa katsomaan meidänkin esitystä :wave:

Kukkaiskeiju ja napero 31+3
 
lara79
pusukalatar , mulla supistelut alkaneet kummassakin raskaudessa jo noin viikolla 15 mutta esikkokin syntyi silti vasta RV38+4. Mulla on tooosi paljon harjoitus supistuksia niin päivällä kuin yölläkin, ja aina vaan muuttuvat inhottavamman tuntuisiksi. Ovat myös hyvin pitkiä, jopa 5 min voi kestää. Muttta kyllä ne on ihan eri juttu kun varsinaiset synnytys supistukset!!! Vauva voi kyllä sitten tulla vauhdilla kun on kohtu harjoitellut hyvin, ainakin mulla ekassa raskaudessa ponnistamaan pääsin jo 4,5h päästä vesien mentyä... saa nähdä kuinka nopeasti tällä kertaa.. se vähän pelottaa/jännittää kun mieskin on toisella paikkakunnalla töissä, et varmasti ehtii mukaan ja saadaan joku hoitaja tytölle.

Nepsunen, meidän esikko oli syntyessään 47cm ja 2900g ja äitiyspakkauksen vaatteet olivat kyllä kaikki ihan telttoja tytön päällä. Ei oltu tajuttu ostaa pienempiä, joten jouduttiin heti ostoksille sairaalasta päästyä! Taisi mennä useampi kuukausi ennenkuin jotkut äitiyspakkauksen vaatteista alkoivat olla käytössä, kun ovat niin reilun kokoisia. Kannattaa hankkia pienempiä!

Eilen oli neuvola, painoa tullu kahden viikon aikana 3kg :eek: , turvotusta kyllä osa, ainakin sormissa selvästi tuntuu... nyt on sitten reilu 10kg saatu kasaan! :p Ekassa tuli 17kg, saas nähdä mennäänkö samoihin lukemiin... kumma miten sitä painoa tulee vaikka musta tuntuu et syön ihan normi määrän tai jopa vähemmän kuin alkuraskaudessa. No eipä sillä väliä kunhan kaikki muuten kunnossa! Neuvolatätin mukaan maha asukin pää tosi alhaalla mut ei sentään kiinnittynyt, olenkin katsellut että mun maha on kyllä paljon alempana ollu koko ajan kuin ekassa raskaudessa, seuraavalla kerralla sitten varmaan roikkuu polvissa... :LOL:

Lara RV 32+5
 
Heips vaan tännekkin. :)

Nepsunen: Kiva kun olet tehnyt uuden pinon :)
Kyselit myös vauvan vaatteista. Meillä poika oli syntyessään 3650g ja 51cm ja pojalla käytettiin alussa 50-56cm kokoisia vaatteita. Meillä nuo koot mahtuivat yllättävän pitkään pojalle, vaikka olin lukenut että pienet vaatteet menevät vain pari viikkoa. Minä ainakin tykkäsin että vaatteet on sopivia, eikä tarvitse kääriä hihoja ja lahkeita monin kerroin. Ja tosiaan ne äippäpakkauksen vaatteet oli hurjan suuria ihan pienelle.

Omaa napaa: Tänään kävin ekaa kertaa äippäpolilla ja arvatkaa vaan että jonotin sinne yli 2 tuntia :attn: Nyt joudun käymään polilla ja verikokeissa ainakin kerran viikossa tämän raskaushepatoosin takia. Ottivat sydänkäyrää vauvalta ja sitten vielä ultrasivat. Tällä hetkellä (eli rv 35+6) pojan paino arvio oli 3,3kg ja syntymäpainoksi arvioivat yli 4kg. Jos raskaushepatoosi pahenee niin sitten käynnistellään raskausviikolla 38. Onneksi herra on pysytellyt nyt raivotarjonnassa.

Halinalle ja pikkukakkonen rv 35+6
 

Yhteistyössä