• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

Jyväskylä Ainolanranta

  • Viestiketjun aloittaja Harmaana tällä kertaa
  • Ensimmäinen viesti
Harmaana tällä kertaa
Niin, ollaan muuttamassa ens kuussa Ainolanrantaan Jyväskylään ja kaipaisin kaikki tiedot mitä teillä kyseisestä alueesta on?
Vähän alkoi mietityttää kun ihmiset parjaa Kuokkalaa netissä et miten villiä se meno tuolla sit on : /
No, onko Ainolanranta, siinä Kuokkalan sillan kupeessa aika lailla niin lähellä levotonta aluetta?
Mitä kaikkea siellä on yms.
Kaikki tieto siis minulle kiitos :D
 
lik
Valitettavasi Kuokkalan meno heijastuu myös Ainolanrantaan. Ollaan ajettu kännisiä nuoria meidän pihasta useaan kertaan, kun lasten leikkipaikoilla on aina niiden jäljiltä rikkinäisiä puolloja, kusta, paskaa ja muuta törkyä.
 
"Nocebo"
Olen Ainolanrannassa nyt vuoden asunut ja ei minulla ole mitään pahaa sanottavaa. Kuokkalassa tulee käytyä kaupassa monesti ja ei se nyt ainakaan päiväsaikaan ole sen ihmeellisempi paikka kuin muutkaan alueet... toki olen sen pistänyt merkille, että Kuokkalassa asuu paljon maahanmuuttajia, mutta itse ainakin uskon, että ne on ne ihan tavan suomlaiset, jotka ongelmia saattavat aiheuttaa. Taitaa olla suurimmaksi osaksi vanha jäänne tuo Kuokkalan maine... Ainolanranta itsessään todella rauhallinen alue ja maisemat on oikein kivat järvelle. Rantaraittikin mukavan lähellä. Jyväskylän keskustaankin on vielä ihan sopiva matka. Kyllä täällä on ihan mukava asua, että huoli pois ja tervetuloa :)
 
"Mie"
Täh! Kyllä Kuokkalassa asuu hyvinkin mutta meneppä kaupungin toiselle laidalle Pupuhuhtaan tai Kangaslammelle. Siellä ne deekut asuu. Ainolanranta on siistiä aluetta jaKuokkalan maine joltakin viime vuosituhannelta.
 
"kokenut"
Ainolanrannassa oli ainakin ennen yksi kerrostalo, missä pelkkiä maahanmuuttajia. Asuin sen vieressä ja huh huh... komensin lapsia roskakatoksen katolta pois ja ihmettelin ala-asteikäisiä lapsenhoitajia (pieni sisarus vaunuissa, toinen lapsi työnteli). Ikkunasta näin, miten lapsia mätkittiin avokämmenellä naamaan jne. Pyykit varastettiin kuivaushuoneesta ja soitin poliisit pariin kertaan, kun humaltunut sammui käytävään tai pihan kukkapenkkiin.Tämä oli v. 2006. Toivottavasti tilanne on nykyisin toinen.

Ai niin... Ainolanrannassahan puukotettiin joskus yksi ihminen, jonka postinkantaja löysi ovelta lähes koko verimäärän menettäneenä. Täysin tuntematon puukotti. Ja ihme, että niin paljon verta menettänyt saatiin vielä elvytettyä.
 

Yhteistyössä