Juustokakun säilyvyys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viipuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viipuli

Vieras
Mitenköhän kauan mahtaa säilyä juustokakku jääkaapissa, jossa on käytetty myös raakaa kananmunaa. Tämä siis sellainen juustokakku, joka on vain hyydytetty pakastimessa. Ei ole käynyt uunissa lainkaan.

Ei varmaan 2 päivää kauempaa. Tai siis itse en söisi enää sen jälkeen. Tietenkin aistinvaraisesti voi arvioida. Kananmuna kyllä ilmoittaa pilaantumisesta.. Riippuu myös siitä, kuinka tuoreita munat olivat.
Juustokakun voi myös pakastaa.
Miksi muuten edes käytät tuollaista ohjetta, jossa raakaa munaa. Helpomminkin tulee hyvää. Eikä tarvi kyllä pakkasessa hyydyttää..

[QUOTE="vieras";23477778]Ei varmaan 2 päivää kauempaa. Tai siis itse en söisi enää sen jälkeen. Tietenkin aistinvaraisesti voi arvioida. Kananmuna kyllä ilmoittaa pilaantumisesta.. Riippuu myös siitä, kuinka tuoreita munat olivat.
Juustokakun voi myös pakastaa.
Miksi muuten edes käytät tuollaista ohjetta, jossa raakaa munaa. Helpomminkin tulee hyvää. Eikä tarvi kyllä pakkasessa hyydyttää..[/QUOTE]

Juustokakun ohjeita on paljon erilaisia, on uunissa paistettavia, liivatteella hyydytettäviä ja pakastettavia. Ja kaikki on hyviä :D Ei tuossa ohjeessa mitään vikaa ole. Itse tarjoaisin tänään tehtyä kakkua huomenna vieraille ja sitten vielä seuraavana päivänä söisin itse.

No tässä ohjeessa nyt sattui tuota kananmunaa olemaan. :P Ja hyvää tämäkin oli. Aattelin vain, että miten tuo raaka kananmuna käyttäytyy jääkaapissa säilytettäessä, kun ei oikein oo kokemuksia ja kuitenkin on kait aika herkästi pilaantuva. Mä oon vielä aika neuroottinenkin välillä noiden säilymisten ja päivämäärien kans. :P
Mä tein kakun toissapäivänä pakkaseen hyytymään ja eilen tosiaan sitä syötiin ja sit laitoin sen tuonne jääkaappiin. Eli tänään vois ehkä vielä uskaltaa syödä. Sitä lähinnä emmin. :)

Yhteistyössä