Juurihoito!

Voiko olla enää paikkaamista kamalampaa, on se kai, niin oon kuullu! :eek: Voi kääk! :x

No, onneks menen yksityiselle. Se on tosi hyvä ja helläkätinen. Se kun paikkas mun karseen kokosen reiän kahdesta hampaasta ja eikä edes sattunu. =)

Terkkarin hammaslääkärissä eivät osanneet/voineet paikata oikein, kun puudutuksesta huolimatta poras suoraan hermoon. |O Yksityisen hammaslääkärin mukaan oli jäänyt niin paljon kariesta paikan alle, että jos olisin odotellu sen 3kk seuraavaan käyntikertaan (aiempaa aikaa ei ollu saatavilla), niin juurihoitoon olis menny AIVAN varmasti.

Mutta nyt oireilee toinen hammas niistä kahdesta ja ylihuomenna on aika. Vetäis saman tien koko helkutin hampaan veks. Ei olis siitä ainakaan sitten vaivaa enää! |O

Kiitos. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Juurihoito ei ole ollenkaan kamalaa. En ymmärrä mistä nää kauhujutut sikiää.

Niin, ei kai se puudutuksessa voi kauheen paha olla. Ja luotan kyllä tähän yksityiseen hammaslääkäriin.

Kyllä se tietty vähän jännittää, kun ei oo ennen semmosessa ollu... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Alkuperäinen kirjoittaja jobhunter:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
*yhtyy hammasvalituksiin ihan muuten vaan*

|O
Onks sullaki hammas pipi? :hug: =)

On.

Ja aika heltisi vasta viikon päähän... :headwall:
JO? Vai menetkö ihan kunnalliselle?

Meillä terkkariin hampulääkäriin pääsee kipupäivystykseen heti seur. aamuna, mutta 3kk päästä mulla olis ollu seur. aika, jos olisin sinne menny.

Mulla on yks juurihoidettu hammas ja en muista et se niin kauheeta olis ollu, ei siinä paljon mitään tunne, tai vähän jännältä se tuntuu kun ne "pulloharjalla" rassa pois sen juuren. Kyllä sä siitä selviät.

Mulla on eniten jääny muistiin se et oli kallista ja se hammaslääkäri joka sen teki ja piti tiukan puhuttelun et "olisit tullu aikasemmin niin olisit päässyt paljon halvemmalla".

vieras
Minä olen hammaslääkärikammoinen. Ikinä ei ole kuin paikattu ja aina on puudutus toiminut mutta kammo silti. Ja aina pelkään, että jos tarviikin tehdä juurihoito tälläkertaa. :(

Juurihoidon ja kivun lisäksi hirvittää kyllä ne maksutkin. Millä sitä hoitovapaalla mitään juurihoitoja maksaa, ei millään. Parempi sitten vetää koko hammas hittoon, jos niin käy et semmonen tarttee tehdä. Sitäpaitsi kaikki kaverit joille on tehty juurihoito niin ovat kuitenkin menettäneet parin vuoden päästä sen juurihoidetun hampaan syystä tai toisesta. Eli ensin maksaa juurihoidosta ja kahden vuoden päästä taas sen poisvetäsemisestä.

Kävin just hammaslääkärillä. Piti paikata hampaasta reikä mut lekuri totesi etää voi voi, pakko tehdä juurihoito samantien. Odotin aivan kauhulla alkavaa tuskaa, sillä olin myös kuullut, että karmee hoito! No voin teille nyt kertoa, että ei tuntunut kipua missään! Ainut ikävä tunne koko hommassa oli kun selkä väsyi makoiluun :) Tsemppiä koitokseen ja turha jännittää :)

Mulla
Mulla on kyllä juurihoito sattunut tässä keväällä: lääkäri meni yli (liian pitkälle --> leukaluuhun) sen rassauksen kanssa ja tunki sitä täyteainetta myös liian pitkälle..Hammas myös lohkesi (puolet pois) ja kipuilua on vähän väliä. Olen joutunut päivystyksessä käymään sen takia 3 kertaa!! Mutta..
Onneksi kaikilla ei asiat mene näin.. Tsemppiä! :)

Yhteistyössä