Juurihoidosta jotain tietävät, onko tää nyt ihan ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27841057]Pitääkö pelotella :( ei oo hampaanpoistokaan niin yksinkertanen asia, kun kyse on etuhampaasta.

ap[/QUOTE]

varo popcornin jyviä (jos osa ei popsahdakaan) ja muuta tosikovaa. Muuten ei hätää, omppuakin ehkä varoisin vähän. Tiiät kyllä :)

Mulla jouduttiin poistamaan yläetuhammas (tapaturma), se tehtiin kesäkuussa. Sain saikkua joten olin vaan kotona, soitin hammaslääkärisemalle ja selitin tilanteen, varattin teknikolle aika joka otti muotit ja teki tosi nopeesti irroitettavan proteesin (joku kevytversio) ja sitten aloitettiin implantin laitto. Kukaan ei perhettä lukuunottamatta nähnyt mua silloin ennen proteesia.

Ruuvi kiinni, otettiin varman päälle ja annettiin luutua joulukuulle, sitten implantti kiinni. Puolisen vuotta meni, rahaa olisi kulunut n 1500 euroa jos vakuutus ei olisi korvannut.

Että ei se mikään ihan paha juttu ole teknisesti, siltakin olisi ollut mahdollinen.

Kauanko kestää että tuo mätäpussi kuivuu tuolta ikenen alta, torstai illalla juuria ekan kerran putsattiin ja aloitin antibiootit, tänään kävin toisen kerran, taas putsattiin ja laitettiin lääkeaineet...edelleen vaan on kipeä mätäpussi tuolla ikenessä ylhäällä, heti nenän alla. Sunnuntai aamuna otan viimeisen antibiootin. Olin siis muutaman päivän hammas auki ja ei ollut mitään tuntemuksia, mutta kun tänään laitettiin väliaikainen paikka, niin heti tuntuu taas kipeenä mätäpatti ja paineen tunne hampaassa.

Mulla halkes juurihoidettu hammas kun hoitoväli oli monta kuukautta. Vadelman siemen ilmeisesti jugurtin seassa sen sai aikaan. Mutta olemalla varovainen näin ei käy. Mun hammas pystyttiin tästäkin huolimatta vielä pelastamaan ja on ollut nyt suussa 13 v. Toivottovasti on vielä jatkossakin...

Ja sitten tähän kuollut hammas suussa keskusteluun. Mulle hammaslääkäri sanoi että juurihoidettu hammas on parempi kun implantti koska se on a) edullisempi b) ihmisen oma, myös hammasimplantin ongelma on sama kun muillakin implanteilla että elimistö sattaa hylkiä sitä. Tiedä sitten kuka on oikeasssa ja kuka väärässä.

Osaako kukaan sanoa tuohon mätäjuttuun mitään, huolestuttaa kun tuntuu edelleen se paise tuolla nenän alla, etuhampaan yläpuolella, vaikka hammasta on putsattu ja antibioottia olen syönyt tostai illasta asti. Muutaman päivän olin ilman paikkaa, mutta tänään laitettiin väliaikainen paikka ja heti tuli paineen tunne hampaaseen ja tuntuu se kipeä mätäpatti tuolla.

No sen verran voin sanoa että ab-kuuri yleensä alkaa vaikuttaa kolmen päivän kuluttua,näin siis hammaslääkäri mulle sanoi...ja pari kertaa tulehtuneeseen hampaaseen kuurin saaneena,on pitänyt paikkansa.Kolmantena päivänä alkaa kipu hellittää pikkuhiljaa..

Yhteistyössä