juuri tutkimukset aloittaneet/aloittavat

Milli81, miten teillä tuo VL:n spermatestin kans on? Joudutteko maksamaan sne ite vai maksaako julkinen puoli sen? Mulla otettiin prolaktiini kierron alussa, netistä löytyy siitä tietoa. Olikohan että kp5 mennessä se pitäs olla otettuna ja siinä oli jotain rajotuksia ennen sitä koetta, muistaakseni jotain että rintoihin ei juurikaan sais koskea ennen sitä arvon määrittelyä, koska se nousee tosi helposti ja verikokeeseen pitäs mennä enne klo12. En muista nyt tarkkaan, melkeen suosittelen, että soitat labraan ja kysyt. Me asutaan kans Oulun lähikunnassa =)

No eihän me sinne biopsiaan päästy ku helkkari olivat unohtaneet, että hiv- ja hepatiittitestit pitää olla otettuna :kieh: kyllä ketutti! Mutta hoitaja sano kun mentiin sinne verikokeesene, että ei sitä biopsiaa oltais siltikään voitu tehdä kun niitä punktioita oli sitten tullu sille päivälle niin paljon, luulen että vappu vaikutti asiaan. Tänään saa sitten mies soittaa uuden ajan sinne. Hitto ku se on niin hitula näiden asioiden kans välillä :LOL:

Tervetuloa nirppurotta =) Meillä miehen kanssa sama ikäero kuin teillä, minä 27, mies 38.
 
Via
Meillä alkaa olla perusjutut tutkittuna ja kesäkuun alkupuolella on aika väestöliittoon, jos tämä homma nytkähtäis sitten kunnolla liikenteeseen. Mies vei vastikään uuden spermanäytteen, tuloksia ootella kauhulla..tietysti sitä salaa toivois jos näyte olisikin parempi kuin edellinen, mutta ei se kyllä millään hyväksi muutu..sen verran surkea oli, ainoa lohtu että siittiöitä ylipäänsä löytyi. Mulla vaikuttaisi epäsäännöllisestä kierrosta huolimatta ovulaatio tapahtuvan, joskaan en sitä testeillä bongannut kun tuli ilmeisesti myöhemmin. Keltarauhashormoni oli kuitenkin noussut loppukierrosta..

Päädyttiin tosiaan aloittamaan hoidot väestöliitossa siihen asti kunnes rahkeet (=rahat) riiittää, mulla ei kyllä hermo enää kestä mitään vuoden jonotusta hoitoon..Tsemppiä muille tutkimuksiin! Koitetaan siinä ohessa myös nauttia keväästä ja kesästä =)
 
Duffy, eipä lekuri edes kysellyt miehen testaamisesta mitään.. Oli tosi nuori lääkäri joten ei varmaan ole kauheesti kokemusta. Elikkäs ihan itse maksetaan.
Etsiskelin juuri tieto netistä tuosta prolaktiinista.. useammat lähteet sanovat ett pitäisi tehdä kp 2-6 välillä, välttää yhdyntää ja rintojen koskettelua vrk ennen koetta ja että koe pitäisi ottaa aamupäivällä, joissain luki et ei oo väliä missä kierron vaiheessa se otetaan. Minä yritin kysellä lekurilta ja sairaanhoitajalta jolta varasin ajan labraan et pitääkö kierto olla jossain tietys vaihees.. eivät ne tienneet..
Mulla se aika on kyl varmaan joku kp 10 tms jos menkat tulee ajallaan.
Niin ja nää testit tehdään meidän omassa TK:ssa, ei oyssis..

Ah, oisipa itselläkin rahatilanne paremmassa jamassa niin mentäs kyl VL hommat rullaan sielä kyl satakertaa nopeenpaa ku julkisel..

Huomasinpa kun lueskelin siitä prolaktiinista, että jos miehellä on arvot koholla ( johtuu yleensä hyvälaatuisesta kasvaimesta aivolisäkkeessä ) niin oireina ovat päänsärky, näköhäiriöt ja näön heikentyminen sekä seksuaalinen haluttomuus ja impotenssi...
Miehellä löytyy noista 3.. käskinkin sen soittaan lekurille ja kysyä olisiko aihetta mitata arvot..
 
Milli, mä taisin käydä kp4 tai5 siinä prolaktiinin mittauksessa. Niin joo siis te maksattei te sen spermatestin, no se nopeutaa sitten asioita myös siellä oyssissä että siinä mielessä ihan järkevää :) Me joudutaan ottamaan lainaa hoitoja varten. Ei oo niin isoja säästöjä tätä varten, eikä tulotkaan oo mitkään huimat mutta mulla ei kestä pää odottaa pahimmassa tapauksessa sitä 8kk oyssin hoitoihin, me kun joudutaan icsiin suoraan, JOS mieheltä löytyy biopsiasta simppoja. Mut tosiaan yleensähän niihin alkututkimuksiin pääsee aina nopeasti, tosin just tää kesä tässä välissä. Oyssisä mun mielestä tehdään eka aukiolotutkimus ja sitten katotaan, että ovuloiko. Mulla sellanen käsitys että melko suoraan aletaan inseminaatiota yrittämään, jos vaan putket on auki ja sperma kohtuu laatusta. Kannattaa miehen prolaktiiniarvo myös mittauttaa!

Via, se on kuitenki hyvä juttu, että löyty siittiöitä, voipi sitten tehdä icsin ja jos niitä liikkuvia on vähänkään enemmän niin ivf voidaan kokeilla.

No niin, biopsia-aika on ens torstaina! Toivottavasti ei nyt sitten punktiot tuu sotkemaan suunnitelmia.
 
Duffy, käyn nyt tuolloin ottamassa sen verikokeen.. kai se näyttää suurinpiirtein onko se koholla vai normi tasolla. Kait sitä sit tarkkaillaan jos näyttää olevan koholla.

Juu, niin me ajattelimmekin miehen testauksesta, että jossain vaiheessa se tulee kuitenki esille.

Niin nuo icsi-hoidot ovat kaikein kalleimpia.. ( hurjan kalliita jos minulta kysytään)
Saa nähdä mitä tutkimuksista selviää, kyllähän se itseäkin tekis mieli ottaa vaik lainaa, kun odotella 8kk..

Tseppiä, toivottavasti pääsette biopsiaan ja simppoja löytyy =)
 
No niin, Vl saa näköjään tulokset samalle päivälle jos ei ota lausuntoa..

No tässä nyt jäi ihmetyttämään se että kaikki muut arvot normaaleita, mut simojen hännässä vasta-aineita 80% siittiöitä..

Siis häh, onko se raskaus sit mahdollinen noilla vai pitääkö tehdä sperman pesu ja inseminaatio?

auttakee..
 
Täällä kans 26 v odotuksen odottaja. Yritystä takana kesäkuusta 2009 ja PCO todettu gynellä 2008. Olen tosi hoikka, eikä mitään muita oireitä PCO:sta. Aluksi pillereiden jälkeen tarvittiinTerot käynnistämään menkat, piti kierron käynnissä, mutta luomukierto ei käynnistynyt. Nyt lisäksi Clomit, toinen kierto menossa eikä folleja saada kasvamaan. Parin viikon päästä on aika julkiselle puolelle (HUS) ensimmäiseen isompaan tutkimukseen. Siellä mies ainakin joutuu testattavaksi, koska häntä ei vielä ole tutkittu. Onko kokemusta Jorvin toiminnasta, kuinka pitkään kestää että pääsee kunnon hoitoon ja muutenkin Jorvin tilanteesta? Tsemppiä kovasti kaikille kanssasiskoille. Toivon kovasti että plussataan kaikki joskus onnellisesti. Voimia!
 
Tervetuloa minunkin puolestani Hope! Selivisikö teille ekalla käynillä mitään?

Täällä ollaan almaissa, kun meille on nyt tehty kaksi inssiä ja menkat pitäisi alkaa ensi perjantaina. Nyt sitten alkoi se tuttu selkäkipu joka tulee aina noin 6 pv ennen menkkoa. Ei sitten onnistuttu tälläkään kertaa. Nyt meillä n kesätauko ja elokuussa tehdään vielä yksi inssi.

Tsemppiä kaikille!
 
Heippa. En kovin kauaa täällä ehtinyt ollakkaan. Meillä ilmeisesti auttoi se, että tavallaan heitettiin hanskat tiskiin ja varattiin se lääkäriaika....ja kuinka ollakkaan, plussasin 2 päivää ennen lääkäriä. Meillä takana yritystä reilu vuosi ja kolmas koti-inseminaatio tuotti pitkään kaivatun lopputuloksen. Nyt jännitetään, mitä tapahtuu. Tsemppiä tänne kaikille :wave:
 
Tosiaan, ensimmäinen suunnittelutapaaminen lääkärin kanssa julkisella takana. CLomeja siis kokeiltu nyt 3 (25 mg, 50 mg ja 100 mg/päivä ) kiertoa ilman vastetta. Ei sitten millän kasva johtofollia - ei ensimmäistäkään. Harmittaa niin! Joutuu vain kärsimään kovista sivuvaikutuksista ihan turhaan.

Ensimmäisellä tapaamisella teimme suunnitelman: siirrymme pistoshoitoihin klomien tehottomuuden vuoksi elokuussa (jorvi kiinni koko kesän melkeimpä.. ) munatorvien aukiolotutkimuksen jälkeen + miehen testit + muut verikokeet. Jännittää jo nyt kovasti tuo syksy. Toivottavasti saadaan follit kasvamaan järeimmillä aseilla. Toivoa pitää pitää yllä. Ei pidä masentua, vaikka mitään ei nyt tapahdukaan. Saapahan kesän olla ilman hormoneita. :)

Tytti82: voimia sinne, alkoko ne menkat jo? Toivottavasti ei.. mutta jos nyt ei tärppää, niin eiköhän sitten elokuussa viimeistään! Toivotaan kovasti niin! Hengessä ollaan mukana.


Nirppurotta: Paaaljon onnea plussasta! Ihana uutinen! :)


Kiitos tervetulotoivotuksista, on ihana päästä purkamaan tänne tuntojaan.

hyvää kesää kaikille!
 
anteeksi saanko kysyä teiltä että onkohan mulla ja mun hiehellä mitää mahd päästä tutkimuksiin kun yritystä lähes vuos kohta ja km koettu maaliskuussa.. en jaksa enään sitä että menkat aina vaa alkaa vaikka sitä pientä niin kovasti haluaa<3
 
Hei, päätin minäkin sitten tänne kirjottaa ihan uutena. Meillä yritystä takana 3 vuotta. Maaliskuussa rohkaisin mieleni ja otin yhteyttä terveyskeskukseen, toukokuussa oli sitten siellä perus tutkimus ja lähete labraan ja papakoe.
Labrat oli ihan ok, mutta yllättäen papassa 3. luokan muutokset, pari viikkoa sitten pääsin gynelle lähetteellä ja tehtiin kolposkopia, mieheltä tutkitaan simpat ensviikolla.
Syksyllä tehdään torvien aukiolo tutkimus mutta muuten en yhtään tiedä miten tämä etenee, oli niin kivulias se kolposkopia että ei jääny päähän juuri mitään mitä lääkäri selosti, oisko kellään antaa vinkkiä mitä mahollisesti seuraavaksi tapahtuu, oli sitten simpat kunnossa tai ei??
Aika monet täällä kirjotelleet kertoo että koskee ja tuntuu pahalta kun kaikki muut ympärillä saa lapsia, minä olen kyllä iloinnu jokaisesta lapsesta lähipiirissä, mutta kyllä meinaa monesti itku päässä kun itsekki haluais sellasen ihanuuden! Ja kun menin siskon uutta vauvaa katsomaan niin kyllä itkinkin, kuun muut ei nähnyt.
Mutta meillä on kyllä vielä menty aika rennosti tämän lapsettomuuden kanssa, ei olla siitä niin masennuttu, monet itkut olen kyllä itkeny. Eniten pelottaa se odotuksen odottaminen, pitkään aikaan en kierron lopussa ole uskonut odotuksen mahollisuuteen, joten en ole pettynytkään pitkiin aikoihin. Mutta se pelottaa että kun hoidot etenee niin sitä alkaa toivoa, mutta miten ne pettymykset kestää sitten? En varmaan ole ainoa joka tälläin ajattelee. :'(
Kertokaahan miten teillä on tutkimukset edistyneet ja kiltit kertokaa mitä meillä on odotettavissa seuraavaksi =)
 
Hei lapseton 81!

Tervetuloa mukaan! Meillä on tutkimukset siinä vaiheessa, että kaksi inssiä takana, joista ei tärppiä tullut. Miehen huonohkosta siemennesteestä siis meillä lapsettomuus johtuu. Takana siis yksi luomuraskaus, joka oli sitten kuitenkin tuulimuna. Nyt ajateltiin vielä yksi inssi kokeilla ja meillä on elokuuksi varattu ivf suunnittelukäynti ja haluan että ivf tehdään jo heti syyskuussa. jotenkin haluan edetä näissä hoidoissa melko nopeaa tahtia, että pääsen eteenpäin elämässäni, mikäli hoidot eivät tuota tulosta.

Uskoisin, että teille seuraavaksi katsotaan sinulta hormoonikokeet eli tutkitaan esim verikokeella oletko ovuloinut ym. hormonitasoja mittaavia kokeita. Paljon riippuu niistä tuloksista, samoin kuin miehesi tuloksista. Mikäli spermassa on pientä häikkää, niin luultavasti ensin aloitellaan insseillä.

Luotekohan tätä vielä tiitu...Itse lähdimme tutkimuksiin jo paljon ennen kuin vuoden määräraja meni umpeen. Tulin heti ekalla yrityksellä raskaaksi, mutta se siis päättyi tuulimunaan. Jotenkin halusin varmistaa, että onkon kaikki ok, kun noin 9 kk:n yrittämisenkään jälkeen ei sitten ekan raskauden jälkeen tullut tulosta. Sitten kun miehen spermanäyte oli tutkittu ja siitä häikkää löytyi niin lähdimme yksityiselle. Silloin "lapsettomuutta" takana oli noin 9kk:tta siis. Nyt tuli juuri vuosi yritystä täyteen ja meillä on siis jo hoidot hyvässä käynnissä. Mutta tosiaan ollaan yksityisellä, kunnallisella ne vaatii sen vuoden yrittämisen km:n jälkeen. Niin ainakin meillä päin.

Tulipa taas kirjoitelttua. Nyt hyvää viikonloppua kaikille!
 
Hei ja kiitos vastauksesta! Nyt on typerä olo mutta mikä tuo paljon puhuttu inssi on? Olen kyllä lukenut kaikista hoidoista mutta kaikkineen lyhenteineen ja lempinimineen nuo sekoittavat aika lailla minun pientä päätä :)
Muistan että lääkäri puhui jotain sperman pesusta, enempää en muistakkaan, nyt minusta saa kyllä hyvin yksinkertaisen kuvan, mutta lääkäri käynnit saa minut aina jonkinlaiseen lamaannustilaan =)
 
tytti82 Kiitos paljon ku jaksoit vastata!! :) <3 kai sitä täytyy ottaa lääkäriin yhteyttä ja pyytää että ees ottaisivat verikokeet musta.. sit syksyllä yksityiselle jos lääkäri ei yleisellä puolella laita lähetettä tutkimuksiin..

 

Yhteistyössä