Piti kysymani suunnilleen nailla viikoilla olevilta mammoilta, etta mites teidan liikkeiden kanssa, jotkut sanovat liikkeiden alkavan tilanvahyyden takia alkavan nailla viikoilla jo alkavan harventua. Itsella tytot ovat joku paiva aktiivisempia, joku toinen rauhallisempia ja potkut eivat tule enaa niin selvasti mahaan, vaan tilaa etsitaan virtsarakon alueelta tai selan puolelta, aika metkan tuntuista!
Mulla selkeästi liikkeet enää sellasta vähtäämistä, muljaamista, ei enää niinkään sellasta potkiskelua vaan selkeästi tila alkaa loppua ja sen vuoksi muhjaavat ja kähjäävät. neuvolassa täti sanoi tänään että maha on täynnä vauvaa, vaikka ulospäin tosi pieni, niin ei siellä kuulemma ylimäärästä tilaa ole yhtään.
Ja kaikille kysymys, etta miten Suomessa annetaan laskettu aika. Meidan laskettu aika on siis 11.3., mutta viime perjantain laakaritapaamisessa meille sanottiin, etta vkoilla 37-38 kaynnistetaan ja tamahan toisi meidat jo kuukautta aikaisempaan ajankohtaan (11.2.>). Tama tuli mieleeni Omppufn LA tuolla helmimammoissa; Omppuf, onko tama siis sun "taysiaikainen" LA, onko sulle tai muille annettu LA ja sitten se todennakoisempi syntymisajankohta?
Mulla la 22.2.13, ja sanottiin että harvoin täysiaikaiseksi menee, mutta lasketaaan kuitenkin sen virallisen la:n mukaan viikot. Voinnin mukaan katsotaan miten edetään, jos vointi ok niin syytä käynnistämiselle ei ole. Yliajalle ei päästetä.
Aivan viimeinen kysymys viela; paatin olla vertailematta, mutta iski sitten kuitenkin kiinnostus... Sf-mitoista. Millaisia mittoja teilla on ollut vkolla 27-28? Itsella oli viime perjantaina eli 27+4 tuo mitta 29 cm, joka oli kuulemma hyva. Ajattelin vain, etta mitenkahan paljon nama meidan mitat eroavat singleton raskauksien vastaavista, kun jollain yksikkoraskausmammoilla nayttaa olevan sama nailla viikoilla?
Mulla on ollut sf mitta
yksösraskauksissa:
1. 27+3 = 22cm (isoimmillaan 30cm, synt. koko 2905g 48cm)
2. 29+0 = 24cm (isoimmillaan 35cm, synt. koko 3420g 51cm)
3. 28+0 = 23cm (isoimmillaan 33cm, synt. koko 3645g 51cm)
Tässä
TUPLAraskaudessa
22+6 =24,5cm
29+4 =32cm
Eli kyllä ihan uusiin ulottuvuuksiin päästään...
Oli tosiaan Neuvola tänään ja sokrujenmittailumasiinan sain riemastuttamaan arkea.
harjoiteltiin käyttöä ja ruokavaliosta juteltiin.
Muuta infoa tälle päivälle
(29+4)
RR= 116/75 (laskenut huomattavasti)
SF= 32 (vatsa kuulemma pieni, mutta vauvoja täynnä
. SF kasvu esimerkillinen, eli todella tasaisesti kasvanut)
PAINO 650g/vko, mikä myös tosi hyvin.
TURVOTUS ++ sentin syvyiset kuopat jää kun painaa, ja yllätyin ettei painoa ollu enempää tullut. Mutta selkeästi huomattavaa turvotusta on nyt tullu.
HB 111 (lähtö 155 eli rautaa pitäs alkaa popsia.. olokin sen mukanen)
Vauvojen sykkeet 158 ja 141, heräsi epäillys liekövät
sittenkin eri sukupuolta, sellanen olo mulla on alusta asti kyllä ollu.. saa nähdä.
tarjonta meinas jäädä epäselväksi, mutta
A:n pää löytyi kuin löytyikin alhaalta, B on joko PT tai poikittain...?
Liikuntaa tarttis sokrujen takia myös lisätä, mut hitto, näillä liitoksilla?
No, täytyy hissukseen ottaa ja vaikka puuhailla kotihommia
ja jos tuntuu pahalle niin sitä tarttee kuunnella kuiteski...