Vauva 5kk, esikoinen reilu 2,5vee ja miehen lapsi reilu 1,5vee, tekemistä riittää muutenkin ja etenkin silloin kun on koko lauma koolla. Päivät menee nopeasti ja hyvin lapsipainotteisesti. Olen tosi iloinen siitä että vauva nukahtaa jo klo 18 aikaan yöunille, esikoinen usein samoja aikoja tai ainakin klo 19 aikaan. Illat meillä on siis kahdenkeskistä aikaa, mutta se on ihan totta että ei sitä useinkaan jaksa minnekään ulos lähteä - toisaalta, sillon kun on intressejä lähteä niin lähdetään. On se soffalla löhöilykin ihan kivaa ja piristystä kahdenkeskisiin iltoihin hankitaan välillä tekemällä jotain herkullista ruokaa josta nautitaan ajan kanssa. Fiiliksen mukaan käydään sitten ihan vaan kahdestaankin joskus jossain, tämän mahdollistavat erittäin lapsirakkaat ja hoitohalukkaat mummo ja täti

Meillä on myös molemmilla omia sekä yhteisiä harrastuksia jotka virkistää kumpaakin arjen keskellä.
Puhun aina siitä asenteen merkityksestä ja siitä voin nostaa hattua miehellekin. Sillä kun on töissäkäyntikin tässä ohella (vaikka se itse sanookin, että lähtee töihin lepäämään, niin kyllähän 3-vuorotyökin osaltaan väsyttää) ja parisuhteen punnitusta saatiin juuri äsken, kun olin sen verran kipeänä että mies sai ottaa hyvin aktiivista roolia lastenhoidossa ja mm. hoitamaan ripuloivaa vauvaa viikkoja öisin, kun minun oli pakko nukkua jotta jaksoin fyysisesti taas miehen työvuorojen ajan. Rankkaakin on ollut, mutta juuri eilen juteltiin ja mies sanoi ihanasti, että nyt kun on näistä asioista selvitty niin selvitään mistä vaan :heart:
Pian ne lapset kasvaa ja sitten helpottaa, kohta on yksi vaippaikäinen vähemmän ja kun tuo esikoinenkin on jo kohta humahtanut kolmevuotiaaksi, varmaan tämän hetkinen vauvakin on pian sen ikäinen
Loppuelämä on pitkä aika, pikkulapsi aika siihen verrattuna tosi lyhyt