just päiväkodissa hoitaja lyönyt lasta!

• Viestiketjun aloittaja suuttunut äiti
  • Ensimmäinen viesti
suuttunut äiti
:O eilen. kertoi minulle itse ja pyyteli anteeksi, sano vielä että ajatteli että on parempi että hän kertoo itse minulle, kun muuten poika kertoo että häntä on lyönyt tämä hoitotäti. mä en eilen oikein osannut sanoa mitään kun menin niin lukkoon. mutta kun sanoin että minusta lasta ei voi opettaa niin että ei saa lyödä, ja sitten aikuinen lyö. että eihän se siitä opi mitään hyvää. niin tää täti sanoi mulle että hän ajatteli että kun poika ei oikein tunnu tajuavan miltä se tuntuu niin siksi teki näin. mulla niin kiehuu :kieh: mitä mä nyt teen että tollasta toimintaa ei enään ikinä tapahdu! ?

mmm
Teet ilmanmuuta ilmoituksen päiväkodin johtajalle tai johonkin sossuun. Kuulostaa aika kamalalta. Miten ei aikuinen ihminen ees sitä tajua että lasta ei lyödä, eikä varsinkaan päiväkodissa.

pk.täti
Voi elämä... ettää kiehuu täälläkin. Ei tollast oikeesti voi tapahtuu ??? Missäpäin suomea lapsesi on hoidossa. Ilmoitusta vaan kehiin... ensin soittaisin pk johtajalle ja juttelisin hänen kanssaan että miten eteenpäin... Hän varmasti osaa neuvoa mihin ilmoitus tehdään jne.

vieras
hoitaja kuitenkin tuntuu katuvan sitä ja varmasti tuntuu pahalta hänestäkin. Toisaalta olisi todellakin voinut toimia jotenkin järkevämmin esim. laittamalla lapsi arestiin puhuttelun kera.

Lasta ei saa lyödä, ei edes tuollaisesta syystä. Tosin emme tiedä oliko se lyönti vai näpäytys, mutta silti hoitaja teki väärin. Sanot ainakin että et hyväksy tuollaista. Sitten päätät teetkö ilmoituksen vai päästätkö varoituksella. Itse kertoisin ainakin päiväkodin johtajalle asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hoitaja kuitenkin tuntuu katuvan sitä ja varmasti tuntuu pahalta hänestäkin. Toisaalta olisi todellakin voinut toimia jotenkin järkevämmin esim. laittamalla lapsi arestiin puhuttelun kera.
Joo ihmisiä nekin vain ovat ja päiväkodin hoitajan työ ei kaikista helpoimpia ole. Joskus lastani pk:sta hakiessani törmää tilanteisiin jossa ihailen hoitajien kärsivällisyyttä raivostuttavasti käyttäytyvien lasten kanssa mutta ei ketään lyödä saa.

Onneksi ei kuitenkaan lyönyt lasta hermostuttuaan tälle jostakin, vaan näyttääkseen miltä toisista tuntuu kun heitä lyö. Ei olisi ollut hoitajan paikka tuota toteuttaa, vaikka pointin varsin hyvin ymmärränkin.

Onneksi ei kuitenkaan lyönyt lasta hermostuttuaan tälle jostakin, vaan näyttääkseen miltä toisista tuntuu kun heitä lyö. Ei olisi ollut hoitajan paikka tuota toteuttaa, vaikka pointin varsin hyvin ymmärränkin.

LTO
Kyllä sun jonkin tyyppinen huomautus kannattaa tuosta asiasta aikaansaada. Lapsen ruumiillinen kurittaminen on laissa kiellettyä, joten se ei voi olla sallittua missään muodossa päivähoidossa. Esimieheen nyt ainakin yhteys, jotta hän ottaa hoitajan puhutteluun.
Joskus on itsellekin tullut sellainen olo, kun joku lapsi herkästi lyö, nipistelee, puree tms. toisia lapsia, että kyllä tekisi mieli tehdä sama tälle lapselle, jotta tietäisi miltä tuntuu, tai antaa toisille lapsille lupa purra takaisin, MUTTA tietenkään näin en toimi! Muut keinot on löydyttävä. Kuten se, että toisia satuttavan lapsen lähellä ollaan mahdollisuuksien mukaan aina ja lasta kehutaan heti, kun hän toimii jotenkin hyvin ja estetään ikävät tapaukset.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Mistäs tiedät ettei se ole vaan selitys lyömiselle ja oikea syy on hermostuminen???

suuttunut äiti
hmm minusta lapsi oppi tosta vain sen että lapsia saa lyödä! eikä mitään muuta.mahtaa parantua pojan käytös kun tarttee vielä pelätä että mitä toinen tekee seuraavaksi! :kieh: että turha puolustella tollasta hoitotätiä

ohis
Alkuperäinen kirjoittaja suuttunut äiti:
hmm minusta lapsi oppi tosta vain sen että lapsia saa lyödä! eikä mitään muuta.mahtaa parantua pojan käytös kun tarttee vielä pelätä että mitä toinen tekee seuraavaksi! :kieh: että turha puolustella tollasta hoitotätiä
Lyökö oma lapsesi muita? Senkö hoitaja halusi opettaa, että toisia sattuu kun lyödään?

Mikähän se tilanne oli? Oliko sun laps lyönyt jotain toista. Joo, ei saa lyödä ketään kukaan, mut musta se täti oli reilu kun kertoi itse. Kuinkahan kovaa oli lyöny ja mihin? Jäikö jälki?

tr
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu myös:
Jos alan ihmiset ei pysty lapsia hoitamaan ilman lyömistä, niin kuka sitten?
ylisuuret ryhmät, kurittomat lapset , mitään et saa tehdä muuta kuin puhua lapselle ja nostaa johki nurkkaan ja jos lapsi ei siellä pysy niin et voi väkisinkään pitää koska se on fyysistä kurittamista..eli kuka aikuinen pystyy selittämään pienelle ihmiselle niin että tämä ymmärtää että jotain ei saa tehdä..kotoa se pitäs lähte emutta kaikki moralisoijat tehkääpä se vieraalle lapselle..ei siinä paljoakaan psykologia auta!!!ENKÄ HYVÄKSY LAPSEN FYYSISTÄ KURITTAMISTA mutta oli se ennen helpomapaa kun lapset *OIKEASTI kunnioitti vanhempia ja muita ihmisiä enemmän koska tiesivät että pahasta teosta hait itte risun j aselkäään tuli...nyt pitää vaan puhua ihmiselle joka ei vielä edesä käsitä kaikkea...suhteellisen koomista...kuink anopeasti lapsen pitää "aikuistua"ja oppia ymmärtää keskustelun jaloa taitoa

Ilmoitus ehdottomasti
Tottakai teet asiasta ilmoituksen. Jos hoitaja lyö lasta hän tekee sen helposti toistekin. Jos ja kun joku toinenkin vanhempi tekee ilmoituksen, asia otetaan vakavammin ja hoitaja joutuu vastuuseen teoistaan. Missään nimessä asiaa ei kannata jättää sikseen. Ilmoitus on tehtävä. Siltäkin varalta, että kohteena on seuraavallakin kerralla oma lapsesi.

Etana Elli
Minkä asteisesta lyömisestä oli kyse?
Tietenkään päiväkodissa ei saa lyödä, mutta jos oli pieni läppäsy niin soittaisin vaan pk:n johtajalle..
Oliko hoitaja katuvainen?

Yhteistyössä