just päiväkodissa hoitaja lyönyt lasta!

• Viestiketjun aloittaja suuttunut äiti
  • Ensimmäinen viesti
S
Tämä ei tietenkään ole oikein,mutta siis lapsiko lyö muita ja ei ymmärrä että toisiin sattuu?Meillä tyttö puri muita ja käskettiin neuvolasta puremaan kovaa takaisin että ymmärtäisi miltä tuntuu,kyllä hän oppi yhdestä kerrasta kun serkkupoika puraisi kovasti.

dfdfdf
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Onneksi ei kuitenkaan lyönyt lasta hermostuttuaan tälle jostakin, vaan näyttääkseen miltä toisista tuntuu kun heitä lyö. Ei olisi ollut hoitajan paikka tuota toteuttaa, vaikka pointin varsin hyvin ymmärränkin.
Samaa mieltä. Turha tuollaisesta on mitään isoa metakkaa ruveta nostamaan, kun kerran et ole itse saanut kitkettyä pojalta lyömistä pois. Minua ainakin suututtaa suunnattomasti, kun joidenkin lasten annetaan rauhassa lyödä ja pahoinpidellä muita lapsia.

Miten olet ap. kasvattanut poikaasi ja millaista kuria pitänyt, jos hän ei kerran tajua, miltä lyöminen tuntuu? Minkä ikäinen poika on?

Miten sitten rajoitat lasta joka on kotona oppinut ettei tarvitse totella ennenkuin vanhempi läimäsee tai tukistaa. Monet tuntuvat täällä sallivan sen että vanhemmat saa kurittaa lastaan. Tämä vaikuttaa siihen että muuallakaan lapsi ei tottele pelkällä sanomisella .
En silti hyväksy hoitajan tekoa. Lasta ei saa lyödä missään tilanteessa muita keinoja löytyy varmasti.

kuu
yhtä hoitolasta. onneksi tarpeeksi hyvissä ajoin huomasin mitä olen tekemässä. käsi oli jo tukassa. mutta onneksi en ehtiny tukistaa. kun itse säikähdin omaa reaktiota.

vieras
näitä väkivaltaisia aina nyrkit pystyssä olevia muksuja on todella vaikea käsitellä ryhmässä. Yleensä ovat sen verran pieniä että puhetta eivät ymmärrä ja kaikki muut keinot eivät ole sallittuja. Sitä vaan toivoo hoitajana että joku toinen lapsi antaa tälle lapselle sen opetuksen eli takaisin samalla mitalla että tajuaa miltä se tuntuu. Itse jouduin olemaan yhteydessä vime viikolla sos.huollon kans kun lapsi päikyssä kertoi äitin lyöneen häntä. Sanoisin että tottakai selvitätte asian, siihen en lähde sanomaan kuka teki oikein ja kuka väärin..

mmm
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Lyönyt vai "lyönyt"? Eli läimäyttänyt kunnolla, vai pikkaisen läppäissyt kädelle jotta lapsi ymmärtäisi ettei se tunnu kivalta?
Mä ajattelisin niin, että jos olis joku ihan pieni tilanne ei hoitajankaan mitään olis tarvinnu selitellä.

Yhteistyössä