Just nyt vihaan kaikkia äitejä joiden lapsen on virikehoidossa

Koska teidän kullannuput joita että viitsi hoitaa kotona on päiväkodissa minun lapset eivät saaneet paikkaa ja töihin pitäisi palata.

Tarjottiin kaukana olevaa pph jolla olisi minun 4,5v ja 2v poikien lisäksi kaksi muuta 2v lasta. Eli todella kivaa 4,5v pojalle olla päivät kolmen 2v lapsen kanssa.
Pph on niin kaukana että kun veisin pojat hoitoon ja jatkaisin töihin kestäisi työmatka yhteensä KAKSI TUNTIA yhteen suuntaan.

Haluan kirota just nyt kaikki virikehoitolaisten vanhemmat alimpaan h*******.

Kunnassa jossa asumme on todella edullista saada kunnalta ostopalveluna perhetyöntekijöitä (ei lastensuojelu, vaan ihan normi perheille tarkoitettu), on seurakunnan kerhoja, on mll perhekahvilaa, on eri liikuntayhdistyksien kerhoja yms.
 
Saraldo
[QUOTE="Sirkkeli";28421318]Ymmärrän kiukkusi. Toivottavasti tulee nopasti se, että lapsi ei saa hoitopaikkaa jos toinen vanhempi on kotona.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Kerhoja ja puistotoimintaa kotiäitien lapsille, päiväkotipaikat työläisille ja kokopäiväopiskelijoille.
 
Koska teidän kullannuput joita että viitsi hoitaa kotona on päiväkodissa minun lapset eivät saaneet paikkaa ja töihin pitäisi palata.

Tarjottiin kaukana olevaa pph jolla olisi minun 4,5v ja 2v poikien lisäksi kaksi muuta 2v lasta. Eli todella kivaa 4,5v pojalle olla päivät kolmen 2v lapsen kanssa.
Pph on niin kaukana että kun veisin pojat hoitoon ja jatkaisin töihin kestäisi työmatka yhteensä KAKSI TUNTIA yhteen suuntaan.

Haluan kirota just nyt kaikki virikehoitolaisten vanhemmat alimpaan h*******.

Kunnassa jossa asumme on todella edullista saada kunnalta ostopalveluna perhetyöntekijöitä (ei lastensuojelu, vaan ihan normi perheille tarkoitettu), on seurakunnan kerhoja, on mll perhekahvilaa, on eri liikuntayhdistyksien kerhoja yms.
Ymmärrän ketutuksesi mutta älä kiroa ihmisiä jotka käyttävät heille "oikeutettua" etuutta eli el grande subjektiivinen päivähoito-oikeus. Kiroa sen el grande etuuden läpilyöjiä.
 
"Vilma"
Meidän 5-vuotias lapsi on virikehoidossa päiväkodissa, koska muuten hän kävisi 2 krt viikossa kerhossa 2-vuotiaiden kanssa... Miksi minun lapseni pitäisi viihtyä 2-vuotiaiden kanssa, jos kerran sinunkaan lapsesi ei viihdy??
 
---
[QUOTE="Vilma";28421336]Meidän 5-vuotias lapsi on virikehoidossa päiväkodissa, koska muuten hän kävisi 2 krt viikossa kerhossa 2-vuotiaiden kanssa... Miksi minun lapseni pitäisi viihtyä 2-vuotiaiden kanssa, jos kerran sinunkaan lapsesi ei viihdy??[/QUOTE]

Jos sä olet kotona niin hommaa sille lapselle ikäistään seuraa jostain.

Eiköhän se ole sun tehtävä,.
 
Mie olen ihan varma, että paikallisella päivähoitotoimistolla on joku salaliitto hakijoita vastaan.
Olen monta kertaa laittanut hyvissä ajoin hakemukset paikkatoiveineen menemään ja aina on tullut jostain aivan muualta se hoitopaikka. :D
Ei siinä mitään, ne hoitopaikat ovat onneksi osoittautuneet muuten hyviksi, muutamia ruokaselkkauksia lukuunottamatta.
 
[QUOTE="Vilma";28421336]Meidän 5-vuotias lapsi on virikehoidossa päiväkodissa, koska muuten hän kävisi 2 krt viikossa kerhossa 2-vuotiaiden kanssa... Miksi minun lapseni pitäisi viihtyä 2-vuotiaiden kanssa, jos kerran sinunkaan lapsesi ei viihdy??[/QUOTE]

Täällä kerho ryhmiä on 3, 4, 5 vuotiaille, monta erilaista. Vietkö sinä jonkun toisen lapsen paikan, niin ettei äiti voi palata töihin? Sinulla on vastuu sitten järjestää toimintaa lapsellesi jos se yksi kerho missä on vain 2v lapsia ei riitä. Vie hänet johonkin toiseen kerhoon - täällä se ainakin olisi mahdollista.

Jos lapsesi ei vie päiväkodin viimeistä paikkaa, paikkakunnallasi ei ole muita kerhoja, voin antaa sinun elää, enkä kiroa sinua :saint:
 
"vieras"
Täysin samaa mieltä aloittajan kans! Jos kaikesta pitää säästää niin miksi ei tästä ole tingitty?? Ei mikään ihme että kotiäidit on leimattu laiskoiksi lusmuiksi ja ne ketkä kantaa kortensa kekoon myös työelämässä saavat kärsiä. Kyllä ne pienen lapsen kaverit ja virikkeet on siitä vanhemmasta kiinni!
 
Niih
Mun lapseni käy virikehoidossa yksityisessä päiväkodissa. Ihan vaan sen takia, koska mies niin haluaa. Mä olen meidän perheessä niin tossun alla, enkä pysty perustelemaan, miksi esikoisen olisi parempi olla kotona minun ja vauvan kanssa.

Toisaalta, mieheni tietää tämänhetkisen terveydentilani ja ajattelee minun jaksamistani.

Niin että vihat päälle vaan. Kun kyse oli kuitenkin kaikista äideistä, joiden lapsi on virikehoidossa. :)
 
Mollie
Et ilmeisesti ole kuullut asiasta nimeltä käyttöaste?

Jos nyt kaikki virikehoitolaiset jäisivät pois päiväkodeista, se EI tarkoita sitä että jäljelle jääville lapsille olisi enemmän resursseja. Koska käyttöaste putoaisi, kunta sulkisi muutaman päiväkodin ja irtisanoisi hoitajat, jotta jäljelle jääviin hoitopaikkoihin saataisiin korkea käyttöaste.

Kunnallehan se tulisi edulliseksi, mutta ei se sinua tai sinun lapsiasi hyödyttäisi yhtään.
 
"Vilma"
Täällä kerho ryhmiä on 3, 4, 5 vuotiaille, monta erilaista. Vietkö sinä jonkun toisen lapsen paikan, niin ettei äiti voi palata töihin? Sinulla on vastuu sitten järjestää toimintaa lapsellesi jos se yksi kerho missä on vain 2v lapsia ei riitä. Vie hänet johonkin toiseen kerhoon - täällä se ainakin olisi mahdollista.

Jos lapsesi ei vie päiväkodin viimeistä paikkaa, paikkakunnallasi ei ole muita kerhoja, voin antaa sinun elää, enkä kiroa sinua :saint:
No 2 eri kerhoa on kokeiltu, eikä asia ole muuttunut yhtään paremmaksi. eikä täällä puistoissa pyöri tuon ikäisiä ollenkaan päivisin. Ja kun on muitakin lapsia, voi olla logisitsesti "hieman" hankala lähteä roudaamaan lasta jonnekin maan ääriin leikkiseuran vuoksi.
 
En mitenkään jotenkin usko, että virikehoitopaikkoja vie terveet, normaalilla älyllä varustettujen vanhempien lapset.

On tietysti olemassa lapsia, joita oikein kehotetaan viemään hoitoon erinäisten terveydellisten syitten vuoksi.
Mutta siis jos
a) vanhemmilla/vanhemmalla ei ole terveysongelmia
b) Lapsella ei ole fyysistä tarvetta hoitoon
Em. tapaukset tuskin siellä hoitopaikkoja vievät.
 
"hmm"
Sitten kun yksityisellekin tulee hoitotakuu voisin ehkä jättää käytämättä subjekitiivista hoito-oikeutta. Mutta mielestäni on turhaa ottaa esikoista pois tutusta hoitopaikasta kun olen äitiyslomalla vain vuoden.
 
Jaapa jaa
Mitäs luulet ap, että pidettäisiinkö päiväkodeissa tyhjänä paikkoja varalla niitä tarvitseville? Voin kertoa, että jos subjektiivista päivähoito-oikeutta ei olisi, et saisi paikkaa yhtään sen helpommin, ehkä jopa hankalammin, sillä paikkoja olisi vähennetty rutkasti. Yksikään kunta ei ala ylläpitää päivähoitopaikkoja "varalla" tai turhanpäiten.
 
"vieras"
[QUOTE="sasa";28421353]Ja täällä meillä päin suljetaan 2 päiväkotia 2 vuoden sisällä kun ei ole tarpeeksi lapsia....[/QUOTE]

Niitä suljettaisiin AP:nkin kunnassa jos virikelapsia ei olisi. Tätä ei moni tajua, ettei niitä päivähoitopaikkoja pitkään pidettäisi vajaakäytöllä. Jos lapsia on vähemmän, vähenee myös päiväkotipaikkojen määrä.
 
"Vieras"
Mä oon ihan tosissaan harkinnu tuota virikehoitohommaa kun jään syksyllä äitoyslomalle. Kunnan kerho kolme kertaa viikossa 2,5 h kerrallaan maksaa 60e/lapsi. Päivähoito osapäiväisenä maksais 70e/lapsi ja aikanaan kotihoidontuella hoitomaksu tippuis nollaan. Kerho maksais silloinkin..
Lapset vajaan vuoden verran olleet hoidossa ja just sopeutuneet siihen ei tee mieli taas vaihtaa paikkaa varsinkin kun kerhopaikan saamisesta kedken kerhon tpimintakauden ei ole mitään takeita, tai paikka voi olla kilometrien päässä kun nykyinen päivähoito on pihan toisella puolella.

mitäpä luulet ap jos hakisit yksityispuolelta hoitopaikkaa? Ootko siis menossa nyt töihin vai elokuussa?
 
[QUOTE="Vieras";28421403]Mä oon ihan tosissaan harkinnu tuota virikehoitohommaa kun jään syksyllä äitoyslomalle. Kunnan kerho kolme kertaa viikossa 2,5 h kerrallaan maksaa 60e/lapsi. Päivähoito osapäiväisenä maksais 70e/lapsi ja aikanaan kotihoidontuella hoitomaksu tippuis nollaan. Kerho maksais silloinkin..
Lapset vajaan vuoden verran olleet hoidossa ja just sopeutuneet siihen ei tee mieli taas vaihtaa paikkaa varsinkin kun kerhopaikan saamisesta kedken kerhon tpimintakauden ei ole mitään takeita, tai paikka voi olla kilometrien päässä kun nykyinen päivähoito on pihan toisella puolella.

mitäpä luulet ap jos hakisit yksityispuolelta hoitopaikkaa? Ootko siis menossa nyt töihin vai elokuussa?[/QUOTE]

Yksityisiä ei ole lähellä, elokuussa oli tarkoitus mennä töihin, mutta....
 

Yhteistyössä