just mun tuuria. kerrankin olis ollut tarpeeks rohkeutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tässä saa olla ihan tosissaan tarkkana, meillekin on poikavauva tulossa. Ja kun tiedetään, millaisia poikien äidit osaavat olla... Oikeasti täytyy varoa ja asennoitua varmaan jo kehdosta, että pojan elämään tulee joskus joku ensiarvoisen tärkeä nainen, enkä se ole silloin minä.

No voi elämä... Ettekö te osaa miehenne keskenään kommunikoida kun pitää keskustelupalstan kommennteja miehellä näyttää..??? Mun mies ei ainakaan tykkäis jos mä hänen vanhempiaan jameidän elämää ja ongelmia jatkuvasti tämmösillä palstalla ruotisin..

Mut oikeesti jadal, anna sen miehes tietää kaikki nää jutut. Jos ei muuten ni laita sille sähköpostiin tai fb:iin tai johki linkit näihin.. eihän tosta tuu mitää..

Mä en oikeesti pystyis tollaseen.. Multa loppuis happi. Vaikka kuinka appivanhemmistani tykkäisinki!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No voi elämä... Ettekö te osaa miehenne keskenään kommunikoida kun pitää keskustelupalstan kommennteja miehellä näyttää..??? Mun mies ei ainakaan tykkäis jos mä hänen vanhempiaan jameidän elämää ja ongelmia jatkuvasti tämmösillä palstalla ruotisin..

No, meillä on jossain asioissa ööh, miten sen sanoisi, ei kommunikointi vaikeuksia, mutta vaikeuksia aloittaa keskustelu. Ja mulle ei ainakaan ole kaikkein helpointa mennä sanomaan ihmiselle, että sori hei, vaikka sun vanhempas mukavia onkin, ne aiheuttaa mulle hermoromahduksen.

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:

No, meillä on jossain asioissa ööh, miten sen sanoisi, ei kommunikointi vaikeuksia, mutta vaikeuksia aloittaa keskustelu. Ja mulle ei ainakaan ole kaikkein helpointa mennä sanomaan ihmiselle, että sori hei, vaikka sun vanhempas mukavia onkin, ne aiheuttaa mulle hermoromahduksen.

No ei oo helppoa, kyllä mäkin saattaisin loukkaantua jos mun mies sanois jotain negatiivista mun vanhemmista(ainakin jos oisin itse ihan erimieltä) mutta jos te naimisissa olette ja teillä on oma perhe niin kyllä tuollaisista asioista on vaan pystyttävä puhumaan. Ja mäkin oon välillä anoppini touhuihin hermostunut, mutta en mä hälle voi olla "epäkohtelias", mutta mun mies voi kuitenkin sanoa asiat heille suoraan, ihan niin kun mäkin omille vanhemmilleni ja jos mä asiat perustelen miehelle niin kyllä hän ymmärtää ja vie viestin eteen päin..Me ollaan nyt yhtä rintamaa eikä liittouduta toisiamme vastaan kenenkään kanssa.. Mun mielestä ois vaan paljon parempi keskustella perheen sisäisistä ongelmista kahden kesken eikä millään keskustelupalstoilla. Ja siis välillä tietysti ihan kiva purkautua "anonyymisti", mutta sunkin näitä aloituksia on ollut jo aika monia tästä samasta aiheesta niin ei varmasti miehestä tunnu kivalta..

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:

No ei oo helppoa, kyllä mäkin saattaisin loukkaantua jos mun mies sanois jotain negatiivista mun vanhemmista(ainakin jos oisin itse ihan erimieltä) mutta jos te naimisissa olette ja teillä on oma perhe niin kyllä tuollaisista asioista on vaan pystyttävä puhumaan. Ja mäkin oon välillä anoppini touhuihin hermostunut, mutta en mä hälle voi olla "epäkohtelias", mutta mun mies voi kuitenkin sanoa asiat heille suoraan, ihan niin kun mäkin omille vanhemmilleni ja jos mä asiat perustelen miehelle niin kyllä hän ymmärtää ja vie viestin eteen päin..Me ollaan nyt yhtä rintamaa eikä liittouduta toisiamme vastaan kenenkään kanssa.. Mun mielestä ois vaan paljon parempi keskustella perheen sisäisistä ongelmista kahden kesken eikä millään keskustelupalstoilla. Ja siis välillä tietysti ihan kiva purkautua "anonyymisti", mutta sunkin näitä aloituksia on ollut jo aika monia tästä samasta aiheesta niin ei varmasti miehestä tunnu kivalta..

tää on kyllä ihan totta, ja oon samaa mieltä sun kanssas. Sanotaanko näin, että aika pitkään oon tätä rohkeutta kerännyt, ja siinä välillä mun on ollut vaan pakko johonkin purkautua, kun on alkanut menemään niin yli.

joillekin ehkä ihan itsestään selvyys, että pystyy tämmöisitä asioista miehen kanssa puhumaan, mutta meillä nuo keskustelun aloitus vaikeudet johtuu yleensä musta.
Ennen kuin miehen tapasin, opettelin monta vuotta olemaan puhumatta asioistani kenellekään, ja kun sen opin, pitikin opetella uudestaan puhumaan asioista, ja sitä opettelen vieläkin.

Kyllä mä joka kerta kun oon tästä aiheesta aloituksen tehnyt, oon ajatellut, ettei varmasti tunnu miehestä kivalta jos huomaa mitä tänne kirjoitan. Palstalle kun tulee sitten helposti kirjoitettua välillä hieman kärjistäenkin.

Yhteistyössä