Jussi Halla-aholla on asiaa valhemedialle

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
TOIMITTAJA Marko Junkkari raportoi (HS Sunnuntai 28.5.) analyysissään (oikein), että mielestäni perussuomalaisten ei ole syytä profiloitua työttömien ja eläkeläisten puolueena. Junkkari teki tästä sen (väärän) johtopäätöksen, että mielestäni näillä ryhmillä ja niiden asioilla ei olisi väliä.

Olen kampanjassani ja muissakin yhteyksissä nimenomaan sanonut, että kansallismielisenä puolueena perussuomalaisten tulee edistää kansakunnan sisäistä solidaarisuutta: sitä, että kaikista suomalaisista pidetään huolta, myös työttömistä ja eläkeläisistä.

Mitä enemmän julkinen valta käyttää resurssejaan vaikkapa joutilaan maahanmuuttajaväestön ylläpitämiseen, sitä vähemmän sillä on edellytyksiä huolehtia omista vähäosaisistamme. Suomen valtio voi olla ”sosiaalitoimisto”, mutta se ei voi olla globaali sosiaalitoimisto, koska sen rahoitus lepää suomalaisen nettoveronmaksajan ja velanoton varassa.

Edellä sanottu ei muuta sitä tosiasiaa, että perussuomalaisten kannatus eläkeläisten ja työttömien keskuudessa on hyvin vähäinen. Eläkeläisten kohdalla tärkein selitys lienee se, että heidän poliittinen kotinsa on vakiintunut jo ennen perussuomalaisten ilmestymistä kartalle.

Perussuomalaisten tyypillinen äänestäjä on omillaan toimeentuleva, ankarasti verotettu työikäinen, jonka on yhä vaikeampaa hyväksyä sitä, mihin häneltä verotettuja varoja käytetään ja mitä hänen ympärillään tapahtuu.

Hän kantaa mielellään kortensa kekoon, jotta suomalaiset vanhukset saisivat säällistä hoivaa. Sen sijaan ilmaisesta ruoasta ruikuttavat ja ostoskeskuksissa notkuvat irakilaisnuorukaiset panevat hänen veronmaksumoraalinsa koetukselle.
 
Halla-aho on sikäli väärässä, että Suomella ei ole varaa olla sosiaalitoimisro. Toki yhteiskunnan tulee hetkellisesti auttaa niitä työttömiä, jotka ilman omaa syytä ovat työttöminä, mutta työnvieroksujien, olivatpa suomalaisia tai eivät, elättäminen on lopetettava välittömästi.

Ei hän mielestäni tuossa kirjoituksessa ollut sitäkään mieltä, että suomalaisia työnvieroksujia tulisi tukea hamaan tappiin asti. Lähinnä kyse oli solidaarisuudesta, että ihmisiä autetaan, kun he eivät itse voi auttaa itseään ja pidetään huoli omistamme.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Ei hän mielestäni tuossa kirjoituksessa ollut sitäkään mieltä, että suomalaisia työnvieroksujia tulisi tukea hamaan tappiin asti. Lähinnä kyse oli solidaarisuudesta, että ihmisiä autetaan, kun he eivät itse voi auttaa itseään ja pidetään huoli omistamme.
Työnvieroksujia ei tulisi tukea päivääkään. Jos ei edes yritä saada töitä tai tahallaan tekeytyy työkyvyttömäksi, ei edes solidaarisuus saa olla syynä tällaisen ihmisen elättämiseen. Solidaarisuutta voidaan osoittaa ilman omaa syytä ahdinkoon joutuneille, mutta ei muille.
 
Työnvieroksujia ei tulisi tukea päivääkään. Jos ei edes yritä saada töitä tai tahallaan tekeytyy työkyvyttömäksi, ei edes solidaarisuus saa olla syynä tällaisen ihmisen elättämiseen. Solidaarisuutta voidaan osoittaa ilman omaa syytä ahdinkoon joutuneille, mutta ei muille.

Tästä olen kanssasi samaa mieltä. Toisinaan kuitenkin on ongelmallista erottaa sitä työnvieroksujaa oikeasti kyvyttömästä.
Mutta kuka sitten haluaa palkata työntekijän, joka vieroksuu työtä ja koittaa livetä työn tekemisestä. Tästäkin tulee melkoinen kierre...
 
Voidaan tietysti kysyä, jos ihminen on tasapainoinen mieleltään ja muuten terve, miksi hän haluaisi vieroksua työtä. Työ antaa monille omaisuutta, mahdollisuuksia ja edesauttaa perhettä. Jos ajautuu yhteiskunnasta syrjään ja vieläpä nauttii siitä, ei välttämättä voi olla kovin onnellinen/terve. Kyllä suurin osa ihmisistä nauttii siitä että tekee jotakin elämällään.

Joten... pitäisikö heikompiosaisia tukea, jos heidän sairautensa ja kykenemättömyytensä ilmenee työnvieroksumisena?
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Voidaan tietysti kysyä, jos ihminen on tasapainoinen mieleltään ja muuten terve, miksi hän haluaisi vieroksua työtä. Työ antaa monille omaisuutta, mahdollisuuksia ja edesauttaa perhettä. Jos ajautuu yhteiskunnasta syrjään ja vieläpä nauttii siitä, ei välttämättä voi olla kovin onnellinen/terve. Kyllä suurin osa ihmisistä nauttii siitä että tekee jotakin elämällään.

Joten... pitäisikö heikompiosaisia tukea, jos heidän sairautensa ja kykenemättömyytensä ilmenee työnvieroksumisena?
Valitettavasti pakkohoitokin maksaa. Onhan näitä yritetty työllistää esimerkiksi erilaisiin työkokeiluihin yms. mutta tulos on aina sama. Täysi nolla työpanos, joten kannattavampaa olisi lähettää heidät jonnekin autiolle saarelle kaikkien muiden maiden elintasometsästäjien kanssa. Siellä voisivat sitten yrittää tulla toimeen, miten kykenevät.
 
Voidaan tietysti kysyä, jos ihminen on tasapainoinen mieleltään ja muuten terve, miksi hän haluaisi vieroksua työtä. Työ antaa monille omaisuutta, mahdollisuuksia ja edesauttaa perhettä. Jos ajautuu yhteiskunnasta syrjään ja vieläpä nauttii siitä, ei välttämättä voi olla kovin onnellinen/terve. Kyllä suurin osa ihmisistä nauttii siitä että tekee jotakin elämällään.

Joten... pitäisikö heikompiosaisia tukea, jos heidän sairautensa ja kykenemättömyytensä ilmenee työnvieroksumisena?
Mikä sairaus aiheuttaa työnvieroksumista?
 
Halla-aho väittää, että persujen ei pitäisi tehdä mitään köyhien ja eläkeläisten vuoksi koska he eivät äänestä persuja. Melko takaperoinen mielipide: kummalla tavalla puolueet menestyvätkään, houkuttelemalla äänestäjiä vai ajamalla heidät pois muiden puolueiden kannattajiksi?

Seuraavaksi Halla-aho varmaan haluaa ettei persut tee mitään naisten eteen, enemmistö persujen äänestäjistä kun on miehiä. Jatkakaa vaan samalla linjalla kohti Kristillisten kannatusprosentteja.
 
Halla-aho väittää, että persujen ei pitäisi tehdä mitään köyhien ja eläkeläisten vuoksi koska he eivät äänestä persuja. Melko takaperoinen mielipide: kummalla tavalla puolueet menestyvätkään, houkuttelemalla äänestäjiä vai ajamalla heidät pois muiden puolueiden kannattajiksi?

Seuraavaksi Halla-aho varmaan haluaa ettei persut tee mitään naisten eteen, enemmistö persujen äänestäjistä kun on miehiä. Jatkakaa vaan samalla linjalla kohti Kristillisten kannatusprosentteja.

Siis eikö tuossa yllä olevassa jutussa juuri ole korjattu tuo tahallinen väärinymmärrys hänen sanomisistaan?
 
Ryhdypä luettelemaan Halla-ahon tekemiä aloitteita, jotka parantavat köyhien ja eläkeläisten asemaa.

Ei hän ole missään eväämässä suomalaisten työttömien tai eläkeläisten tulonsiirtoja. Lähinnä hän on kommentoinut sitä, että tällaiset edut ovat vakavaraisen yhteiskunnan aikaansaamia luxus etuuksia, joita pitää osata arvostaa, jotka eivät kuitenkaan kuulu koko maailmalle.
 
Ei hän ole missään eväämässä suomalaisten työttömien tai eläkeläisten tulonsiirtoja. Lähinnä hän on kommentoinut sitä, että tällaiset edut ovat vakavaraisen yhteiskunnan aikaansaamia luxus etuuksia, joita pitää osata arvostaa, jotka eivät kuitenkaan kuulu koko maailmalle.
Eli et kykene osoittamaan ainuttakaan aloitetta, joka parantaisi köyhien ja eläkeläisten asemaa. Seuraavaksi kysyn onko hän tehnyt ylipäänsä *mitään* vakavasti otettua aloitetta *koskaan*?
 
Eli et kykene osoittamaan ainuttakaan aloitetta, joka parantaisi köyhien ja eläkeläisten asemaa. Seuraavaksi kysyn onko hän tehnyt ylipäänsä *mitään* vakavasti otettua aloitetta *koskaan*?

Osoita sinä yksikin Halla- ahon aloite, joka huonontaisi köyhien ja eläkeläisten asemaa?
((( btw. ihan tiedoksi, että suuremmalla osalla eläkeläisistä pyyhkii aika hemmetin hyvin )))
 
Halla-aho väittää, että persujen ei pitäisi tehdä mitään köyhien ja eläkeläisten vuoksi koska he eivät äänestä persuja. Melko takaperoinen mielipide: kummalla tavalla puolueet menestyvätkään, houkuttelemalla äänestäjiä vai ajamalla heidät pois muiden puolueiden kannattajiksi?

Seuraavaksi Halla-aho varmaan haluaa ettei persut tee mitään naisten eteen, enemmistö persujen äänestäjistä kun on miehiä. Jatkakaa vaan samalla linjalla kohti Kristillisten kannatusprosentteja.
Tässä taas hyvä esimerkki suvakista joka ei lue, tai ei ymmärrä, kommentoimaansa tekstiä. :D
 
Kello on yksitoista aamupäivällä. Miten sinulla on aikaa istua netin ääressä kirjoittamassa tänne kommentti toisensa perään?
Joillakin on mahdollisuus elättää itsensä työtä tekemättä, joillakin on vuorotyö, joillakin on etätyö, joillakin työ on sellaista, että ehtii tehdä kaikkea muutakin työpäivän aikana...
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama

Similar threads

V
Viestiä
3
Luettu
331
Aihe vapaa
vierailija
V
V
Viestiä
4
Luettu
252
Aihe vapaa
vierailija
V
V
Viestiä
5
Luettu
398
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä