Jussi Halla-aholla on asiaa ISIS-morsiamista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomaa, että tänne on vissiin eksynyt pari vauvan käyttäjää. Raukat ovat hämillään kun täällä voi joku persukin kirjoittaa kommentteja ja vasta-argumentit ovat vielä vähän ruosteessa. Keskustelun taso ollut tavallistakin matalammalla pari päivää.

Toi on Halla-aholta jo niin ala-arvoista perseilyä, et ei kaipaa kommentteja.
Millä perusteella ala-arvoista perseilyä?
Jesidinaiset ja leirillä olevat lääkärit ja tutkijat ovat kertoneet, että isisvaimot ovat pidelleet naisia ja pieniä tyttöjä raiskausten aikana paikallaan, olleet osallisina teloituksissa ja erittäin radikalisoituneita edelleen..on erittäin suuri vaara, että 10-20 vuoden päästä täällä on iso joukko terroristinuorukaisia ja nuoria naisia, jotka ovat valmiita jatkamaan vanhempiensa tiellä.

Mä taas itkisin paljon enemmän isiksen uhrien puolesta ja haluaisin auttaa heitä.

Millä perusteella ala-arvoista perseilyä?
Jesidinaiset ja leirillä olevat lääkärit ja tutkijat ovat kertoneet, että isisvaimot ovat pidelleet naisia ja pieniä tyttöjä raiskausten aikana paikallaan, olleet osallisina teloituksissa ja erittäin radikalisoituneita edelleen..on erittäin suuri vaara, että 10-20 vuoden päästä täällä on iso joukko terroristinuorukaisia ja nuoria naisia, jotka ovat valmiita jatkamaan vanhempiensa tiellä.

Mä taas itkisin paljon enemmän isiksen uhrien puolesta ja haluaisin auttaa heitä.
Koska se, siis puhe, on täynnä populistista propagandaa, valheita ja ala- arvoista vähättelyä. Jos nyt hienosti asian ilmaisen.

Asia tuossa ei tuntunut olevan ollenkaan huoli ihmisten(kenenkään, suomalaisten, tai jesidinaisten tai tyttöjen..) kohtalosta, vaan siitä, että saadaan mollata ja haukkua mahdollisimman paljon.

Koska se, siis puhe, on täynnä populistista propagandaa, valheita ja ala- arvoista vähättelyä. Jos nyt hienosti asian ilmaisen.
Mikä siinä on sun mielestä propagandaa?
Terrorismista varoittaminen? Sitähän on tapahtunut jo Suomessakin. Sun kannattaa muistaa myös se, että muslimeille naisten ja tyttöjen raiskaaminen ja ahdistelu on myös osa heidän käyttämää sotaa, eli jihadia muita kohtaan.
Mikäs tossa on valhetta tai ala-arvoista vähättelyä? Ketä siinä vähätellään?

Mikä siinä on sun mielestä propagandaa?
Terrorismista varoittaminen? Sitähän on tapahtunut jo Suomessakin. Sun kannattaa muistaa myös se, että muslimeille naisten ja tyttöjen raiskaaminen ja ahdistelu on myös osa heidän käyttämää sotaa, eli jihadia muita kohtaan.
Mikäs tossa on valhetta tai ala-arvoista vähättelyä? Ketä siinä vähätellään?
Mielipiteitä, missä voisi olla vähän toisenlaista sävyä, niinkuin tuo eka kohta. Periaatteessa ihan sama mulle, miten ko. hlö kokee itse median, mutta koska se liittyy kyseiseen hengennostatukseen, niin laitan sen siihen.
"
...media olisi propagoinut samalla kiimalla... -> jaahas. että puolesta/vastaan on nykyisin propagointia? Ei tietenkään mitään, että missä on ollut liikaa tai mitä palautusten puolesta...
...viihtynyt kymmeniä "suomalaisia"... ->suomalaiset lainausmerkeissä, seuraava nostatus.
...Lapsia käytetään keskustelussa keppihevosena, mutta arveluni on, että juuri naiset ovat ne, jotka Suomeen halutaan takaisin..... ->niin siis miksi nimenomaan naiset halutaan takaisin? Hä? Kuka näin on sanonut tai antanut ymmärtää?
...Kyse on suvaitsevaisesta trippailusta ja itsetehostuksesta. Mitä perverssimpää asiaa osataan suvaita, sitä enemmän suvaitsemisesta saa hyvepisteitä.... ->Hyi, mitä kieltä. En kannata, että kukaan politiikko puhuu näin. Lietsoo vihaa ja aiheuttaa #mestariniitkee -efektiä. Näytä mulle se "suvakki" joka perveyksissään hakee hyvepisteitä... Puhuu niinkuin palstarajakit täällä, että suvakit ihailee raiskauksia.
...Tässä mielessä säkkiin pukeutunut, kurkunleikkausideologiaa kannattava uussuomalainen on parasta, mitä tosisuvaitsevainen voi kuvitella... ->Se on burkha, mutta provosoivasti voi tietenkin puhua säkistä. Kurkunleikkausideologiaa kannattava suvakki? Tässä taas yritetään kertoa, että on jokin väkivaltainen "vihollinen" Aivan kuin tälläinen oikeasta elämästä löytyisi. Kukakohan se propagoi?
...heitä ei tulla syyttämään tai tuomitsemaan rikoksista sen enempää kuin tänne jo aiemmin palanneita Isis-taistelijoita... ->Eikö ole syytetty? Keitä on palannut? Miksei ole syytetty? Koko tekstistä tulee kuva, että jotkut "suvakit" ihannoivat Isisiä. Varmaan ne, jotka on avioituneet sinne, mutta kyllä normaalit ihmiset laskee ne terroristeiksi eikä suvakeiksi. eli lisää propagointia.
....Lasten huostaanotolle ei löydetä (eikä kyllä etsitäkään) perusteita.... ->mitenniin ei etsitä?

...Kysymys kuuluu, haluaako Suomi olla turvasatama, josta voi lähteä leikkaamaan kurkkuja ulkomaille, ja jonne voi aina palata jäähdyttelemään, kun bileet ovat ohitse.... -> Tässä vaiheessa se on jo niin seko, että epäilen promillemäärää veressä. Mutta jatkaa siis oikein hienosti tuota "suvakkien" jahtaamista.

Ja noi muut asiat, mistä mainitsit, eli kun puhutaan asiasta, ei itse puheesta, kuten jo aiemmin yritin painottaa, ei oikein välity tästä tekstistä. Ei sun tarvi pitää mua jonain suvakkina, joka ei ymmärrä noita teidän hokemia terroristi"varoituksia" tai naisten kohtelua. Sen tietää ihan oikeasti kaikki (paitsi palstapersut, koska uskovat #mestariaan).

Asia tuossa ei tuntunut olevan ollenkaan huoli ihmisten(kenenkään, suomalaisten, tai jesidinaisten tai tyttöjen..) kohtalosta, vaan siitä, että saadaan mollata ja haukkua mahdollisimman paljon.
Eli mielestäsi huoli ihmisten kohtalosta on ainut vakavasti otettava tulokulma tähän kysymykseen ja kun Halla-aholla on muita teemoja, niitä ei voi ottaa vakavasti? Kovin humaani lähtökohta, mutta ei rakentava. Itse bongasin Halla-ahon tekstistä seuraavat oleelliset pointit.

Tosiasiat on syytä ymmärtää: Jos lapset käydään hakemassa leiriltä, äidit tulevat mukana.
En kuvaisi tätä populistiseksi heitoksi, valheeksi tai propagandaksi. Mielestäni kyseessä on aika todennäköinen tulevaisuusskenaario. Suomen laki ei mahdollista lasten huostaanottoa Syyriassa. Ei ole mitään syytä olettaa, että Syyrian viranomaiset ottaisivat lapset huostaan tai että se tapahtuisi nopeutetulla aikataululla niin, että lapset saataisiin esim. kahden tai neljän viikon sisällä Suomeen. Julkisuudessa olleiden tietojen mukaan naiset eivät ilmeisesti halua luopua lapsistaan vapaaehtoisesti. Eli ainut vaihtoehto on tuoda niin naiset kuin äidit.

Kaiken tämän johdosta sillä, joka väittää Halla-ahon puhuvan peetä on vastuu todistaa kantansa oikeaksi. Kaikki tiedossa oleva viittaa nimittäin Halla-ahon olevan oikeassa.

Naiset siis jatkavat Suomessa veronmaksajan rahoittamaa islamistista elämää ja lastensa mädättämistä tällä ajatusmaailmalla.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että lasten huostaanotto on ihan todennäköinen vaihtoehto. Sen sijaan naisten tuomitseminen rikoksista ei ole. Todistusaineistoa tuskin löytyy eli pääsevät kuin koira veräjästä. Siitä ja Suomen järjestelmästä johtuen äidit tulevat olemaan lastensa elämässä ja luultavasti saavat myös huostaanotetut lapset takaisin kotiin aika pian.

Kysymys kuuluu, haluaako Suomi olla turvasatama, josta voi lähteä leikkaamaan kurkkuja ulkomaille, ja jonne voi aina palata jäähdyttelemään, kun bileet ovat ohitse.
Ihan validi kysymys ja nimenomaan poliittinen kysymys. Halla-aho mainitsee Somalian ja nyt puhutaan terroristeista Syyriassa. Jugoslavian hajoamissotien jälkimainingeissa Suomessa käytiin oikeutta vapaaehtoisesti kroatialaisten joukoissa sotinutta suomalaismiestä vastaan. Epäilynä oli sotarikos ja tuomio oli vapauttava. Siitä on ainakin parikymmentä vuotta. Olisiko aika säätää asiasta laissa kun näitä keissejä kuitenkin tulee? Miten se voi olla populismia ja valehtelua ja propagandaa, jos kansanedustaja nostaa tällaisen julkiseen keskusteluun?

Suomen passien alennusmyynti pitää lopettaa. Kansalaisuuden saamiseen vaadittavaa asumisaikaa pitäisi pidentää kymmeneen vuoteen ja sen ehtoja muutenkin kiristää.
Konkreettisia ehdotuksia. Näitä Perussuomalaiset ajaa. Populismia niistä tulee vain, jos puolueella ei ole tarkoituskaan toteuttaa lupauksiaan.

Kasvot peittävien kaapujen käyttäminen julkisilla paikoilla pitää kriminalisoida, kuten useissa Euroopan maissa on tehty. Kaapujen puolustaminen yksilön- tai ilmaisunvapauteen vetoamalla on yhtä naurettavaa kuin olisi PVL:n hakaristilippujen puolustaminen samoilla perusteilla. Kaavut assosioituvat ääri-islamismiin, ja niiden sallimisella normalisoidaan ääri-islamismia.
Lisää konkretiaa. Ja viittaus hakaristilippuun osuu naulankantaan. Kasvojen peittäminen ei ole islamin ohje, vaan nimenomaan ääri-islamilainen tapa.

• Tykkää
Reactions: päätön
Se on burkha
Isis naiset eivät pukeudu oikeastaan burkhaan vaan kasvot peittävään niqabiin.https://fi.wikipedia.org/wiki/Niqab

Burka on enemmänkin tällanen: https://fi.wikipedia.org/wiki/Burka

Olen monesta asiasta samaa mieltä, siis siitä millä sanoilla asiat tuodaan esille...mutta samanlaista vähättelyä ja piikittelyä on tapahtunut mediankin puolesta perussuomalaisia ja heidän kannattajia kohtaan, eli samaa huutelua se on valitettavasti molemmilta puolilta pöytää ja oma mielipide on se, että asiat alkais selkiintyä tässä maassa paljon paremmin kun ne tyhjänpäiväiset kettuilut ja nimittelyt jätettäis pois kummaltakin puolelta.

(paitsi palstapersut, koska uskovat #mestariaan).

Tossa sä taas syyllistyt samaan asiaan mistä syytät Halla-ahoa ja minä mediaa.

Isis naiset eivät pukeudu oikeastaan burkhaan vaan kasvot peittävään niqabiin.https://fi.wikipedia.org/wiki/Niqab

Burka on enemmänkin tällanen: https://fi.wikipedia.org/wiki/Burka

Olen monesta asiasta samaa mieltä, siis siitä millä sanoilla asiat tuodaan esille...mutta samanlaista vähättelyä ja piikittelyä on tapahtunut mediankin puolesta perussuomalaisia ja heidän kannattajia kohtaan, eli samaa huutelua se on valitettavasti molemmilta puolilta pöytää ja oma mielipide on se, että asiat alkais selkiintyä tässä maassa paljon paremmin kun ne tyhjänpäiväiset kettuilut ja nimittelyt jätettäis pois kummaltakin puolelta.

Tossa sä taas syyllistyt samaan asiaan mistä syytät Halla-ahoa ja minä mediaa.
Eli mielestäsi juttu ei ole valheellista progista, koska toiset kanssa? Ja mulle on ihan sama, paljon piikittelevät toisiaan. Vastasin tonkin viestin, koska kysyit ja sattui olemaan aikaa.

Mutta, vain hetki, kun tuo oli linkitetty, yltyivät palstapersut jakelemaan oikein urakalla noita suvakki- kommenttejaan. Siis enemmän, mitä yleensä. Siksi tuo #mestariniitkee -kommentti. Ja täällä lyödään mahdollisimman paljon kummituksia tuohon "vihollis"leiriin, että saadaan rakennettua se mörkö tai haukuttua toisia mahdollisimman paljon. En ole varma, kumpi on siinä se agenda. Mutta seuraus on kuitenkin se, että toisia ihmisiä haukutaan raiskaajien ihannoijiksi ja miksi muuksi... Väitän, että tämä puhe lietsoi tätä toimintaa ja siis vastakkainasettelua.

Huoli tällaisesta nousee, että jos yleinen vastakkainasettalu on voimakasta, tehdään noiden terroristien palautuksissa tai vastaavissa, suuria virheitä, koska halutaan näpäyttää takaisin.

Kukaan ei ole aloittanut keskustelua "suvakkien" vastaavasta puheesta, siis missä niitä naisia sanottaisiin jotenkin unelmiksi tms. Ja jos tällainen puhe ilmenee, niin olen täysin samaa mieltä edellisten kommenttieni kanssa. Tässä vaiheessa on hyvin vaikea uskoa, että niitä olisi olemassa, sillä kyllä palstapersut olisi niitä jakaneet. Nehän olisi suoria todisteita, että näitä "suvakkeja" olisi olemassa!

Eli mielestäsi huoli ihmisten kohtalosta on ainut vakavasti otettava tulokulma tähän kysymykseen ja kun Halla-aholla on muita teemoja, niitä ei voi ottaa vakavasti? Kovin humaani lähtökohta, mutta ei rakentava. Itse bongasin Halla-ahon tekstistä seuraavat oleelliset pointit.

En kuvaisi tätä populistiseksi heitoksi, valheeksi tai propagandaksi. Mielestäni kyseessä on aika todennäköinen tulevaisuusskenaario. Suomen laki ei mahdollista lasten huostaanottoa Syyriassa. Ei ole mitään syytä olettaa, että Syyrian viranomaiset ottaisivat lapset huostaan tai että se tapahtuisi nopeutetulla aikataululla niin, että lapset saataisiin esim. kahden tai neljän viikon sisällä Suomeen. Julkisuudessa olleiden tietojen mukaan naiset eivät ilmeisesti halua luopua lapsistaan vapaaehtoisesti. Eli ainut vaihtoehto on tuoda niin naiset kuin äidit.

Kaiken tämän johdosta sillä, joka väittää Halla-ahon puhuvan peetä on vastuu todistaa kantansa oikeaksi. Kaikki tiedossa oleva viittaa nimittäin Halla-ahon olevan oikeassa.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että lasten huostaanotto on ihan todennäköinen vaihtoehto. Sen sijaan naisten tuomitseminen rikoksista ei ole. Todistusaineistoa tuskin löytyy eli pääsevät kuin koira veräjästä. Siitä ja Suomen järjestelmästä johtuen äidit tulevat olemaan lastensa elämässä ja luultavasti saavat myös huostaanotetut lapset takaisin kotiin aika pian.

Ihan validi kysymys ja nimenomaan poliittinen kysymys. Halla-aho mainitsee Somalian ja nyt puhutaan terroristeista Syyriassa. Jugoslavian hajoamissotien jälkimainingeissa Suomessa käytiin oikeutta vapaaehtoisesti kroatialaisten joukoissa sotinutta suomalaismiestä vastaan. Epäilynä oli sotarikos ja tuomio oli vapauttava. Siitä on ainakin parikymmentä vuotta. Olisiko aika säätää asiasta laissa kun näitä keissejä kuitenkin tulee? Miten se voi olla populismia ja valehtelua ja propagandaa, jos kansanedustaja nostaa tällaisen julkiseen keskusteluun?

Konkreettisia ehdotuksia. Näitä Perussuomalaiset ajaa. Populismia niistä tulee vain, jos puolueella ei ole tarkoituskaan toteuttaa lupauksiaan.

Lisää konkretiaa. Ja viittaus hakaristilippuun osuu naulankantaan. Kasvojen peittäminen ei ole islamin ohje, vaan nimenomaan ääri-islamilainen tapa.

Ei.

Ja jos haluat kritisoida kritisoimistani, niin puhu asioista, joista kritisoin.
Ja ei, en kritisoinut aiheesta, vaan puheesta. Elena ymmärsi hyvin pointit, yritä sinäkin.

Populistisuus ei tarkoita, että aikomusta ei olisi. Burkhajuttua käsitellään toisessa ketjussa ja siellä on paljon kantaa siihen, pitääkö kieltää, vai miten.

Toi on Halla-aholta jo niin ala-arvoista perseilyä, et ei kaipaa kommentteja.
En nyt puutu millään tavalla suvakki vs persu vääntöön. Mutta on se kumma kun tiedät kaikesta kaiken etkä ole hyvää virkaa hoitamassa vaikka sopivan puolueen johdossa? o_O
Mitäs muuten nykyään teetkään leipäsi eteen?:cautious:

Ei.

Ja jos haluat kritisoida kritisoimistani, niin puhu asioista, joista kritisoin.
Ja ei, en kritisoinut aiheesta, vaan puheesta. Elena ymmärsi hyvin pointit, yritä sinäkin.

Populistisuus ei tarkoita, että aikomusta ei olisi. Burkhajuttua käsitellään toisessa ketjussa ja siellä on paljon kantaa siihen, pitääkö kieltää, vai miten.
Ymmärsin sitten väärin. Välillä tekstejäsi on vähän vaikea seurata. Tuo ei ole puhe, vaan ilmeisesti facebook-päivitys.

Ymmärsin sitten väärin. Välillä tekstejäsi on vähän vaikea seurata. Tuo ei ole puhe, vaan ilmeisesti facebook-päivitys.
Ei ole pakko seurata, jos tuntuu hankalalta. Ennemmin tosin suosittelen lukemaan kaikki tekstit jos haluaa kommentoida. En erikseen aina mainitse joka kirjoituksessa kaikkea, mitä olen siihen mennessä sanonut.

Face- päivitys ja tuossa mittakaavassa on julkinen ulostulo ja tässä tapauksessa myös persujen kanta asiaan.

Ei ole pakko seurata, jos tuntuu hankalalta. Ennemmin tosin suosittelen lukemaan kaikki tekstit jos haluaa kommentoida. En erikseen aina mainitse joka kirjoituksessa kaikkea, mitä olen siihen mennessä sanonut.

Face- päivitys ja tuossa mittakaavassa on julkinen ulostulo ja tässä tapauksessa myös persujen kanta asiaan.
Ymmärräthän sinä, että sinun käyttäjätunnuksesi on vierailija. Kuten minullakin. Viestisi eivät siis automaattisesti muodosta helposti seurattavaa jatkumoa. Yleisesti anonyymissa keskustelussa on tapana kommentoida viesti kerrallaan ja lainata se mihin kommentoi. Se mitä lainasin ei pitänyt sisällään mitään sellaista, mikä olisi ollut ristiriidassa kommenttini kanssa. Jos haluat sisällyttää koko viestihistoriasi yksittäisen kommentin taustaksi, kannattaa rekisteröidä nimimerkki.

• Tykkää
Reactions: m1es ja päätön
Ymmärräthän sinä, että sinun käyttäjätunnuksesi on vierailija. Kuten minullakin. Viestisi eivät siis automaattisesti muodosta helposti seurattavaa jatkumoa. Yleisesti anonyymissa keskustelussa on tapana kommentoida viesti kerrallaan ja lainata se mihin kommentoi. Se mitä lainasin ei pitänyt sisällään mitään sellaista, mikä olisi ollut ristiriidassa kommenttini kanssa. Jos haluat sisällyttää koko viestihistoriasi yksittäisen kommentin taustaksi, kannattaa rekisteröidä nimimerkki.
Jos tuntuu hankalalta erottaa vierailijoita toisistaan ja siitä pitää valittaa, niin mene muualle juttelemaan. Kyllä löytyy paikkoja, jossa kaikki on yksilöityjä kommentteja.
Ja kyllä, lainaan aina sen, mihin kommentoin, sinä tulit keskusteluun matkaan lukematta historiaa, älä syytä siitä muita. Ja kommentoit kantaani. Minulla oli muka "humaani" näkökanta, koska en poiminut HAn kirjoituksesta niitä ns. "oleellisia" juttuja, eli suodattanut progista(mikä ihme tokin sana on?) ja valehtelua? Me puhuimme siis siitä, mikä tekstissä oli perseilyä, ei siitä, mikä siellä oli varteenotettavaa, jos sellaista sattui löytämään. SE on eri keskustelu kokonaan. Minkä siis olisit tiennyt, jos olisit lukenut, mihin kysymyksiin vastattiin.

aaah, vai kuulutko niihin, kun valittelee täällä harmaille, että niiden pitäis rekata itsensä ja kamppanjoi sen puolesta. hahaaaa

Ja kyllä, lainaan aina sen, mihin kommentoin, sinä tulit keskusteluun matkaan lukematta historiaa, älä syytä siitä muita. Ja kommentoit kantaani. Minulla oli muka "humaani" näkökanta, koska en poiminut HAn kirjoituksesta niitä ns. "oleellisia" juttuja, eli suodattanut progista(mikä ihme tokin sana on?) ja valehtelua?
En tullut mukaan lukematta keskustelua eikä viestini sinulle ollut ensimmäiseni tässä ketjussa. Tästä juuri on kysymys. Eri vierailija-nimimerkkejä voi olla vaikea tunnistaa.

Se viestisi, johon kommentoin ei ollut kovin syvällinen. Mielestäni kommenttini oli ihan asiallinen. Esitin sinulle kysymyksen, johon vastasit ei. Et tarjonnut lisäinformaatiota eikä minua kiinnostanut kysyä. Nyt käymme jo eri keskustelua.

En tullut mukaan lukematta keskustelua eikä viestini sinulle ollut ensimmäiseni tässä ketjussa. Tästä juuri on kysymys. Eri vierailija-nimimerkkejä voi olla vaikea tunnistaa.

Se viestisi, johon kommentoin ei ollut kovin syvällinen. Mielestäni kommenttini oli ihan asiallinen. Esitin sinulle kysymyksen, johon vastasit ei. Et tarjonnut lisäinformaatiota eikä minua kiinnostanut kysyä. Nyt käymme jo eri keskustelua.
Kommenttisi oli toki asiallinen. Se vain meni aiheen vierestä. Ja sitten alettiinkin puhumaan minun ulosannistani. Kumpikaan ei ole sellainen, mihin alkaisin sen syvemmin.