Juotteko alkoholia, jos lapset ovat kotona?

• Viestiketjun aloittaja Johanna
  • Ensimmäinen viesti
Johanna
Meillä on tänään hääpäivä ja lasten piti mennä hoitoon. No, hoito peruuntui, mutta mies on ostanut aitoa skumppaa ja hyvää punkkua, joita tekis mieli maistella kun lapset ovat nukahtaneet. Siis mitään kännejä ei olis tarkoitus juoda, mutta ajattelen että JOS jotain tapahtuu, eikä sitten olla ajokunnossa.

Lapset ovat 8 kk ja 3 vuotta, ja molemmat nukkuvat yleensä yöt hyvin. En kysele täältä "lupaa", vaan että onko teillä joskus molemmat vanhemmat samaan aikaan juoneet/hiprakassa?

miksi ei
Meillä alkoholi kuuluu ruokailuun ja juhlaan. Tänään esim. juodaan skumppapullo puoliksi illalla kun lapset on nukkumassa. Ei biletetä, eikä lapset ole koskaan hoidossa (koska ei ole paikkoja). Lapset 6 ja 12v. Ei ongelmia.

En juo kun lapset on kotona/ yleensäkään samassa paikassa mun kanssa. Yhden siiderin voisin kyllä mielestäni juoda, mutta en sitä kamalasti kaipaa, juon sitten vaan limsaa. Humalaan/hiprakkaan en ainakaan halua tai aio juoda lasten aikana itseäni.

Joo, otetaan lasilliset silloin tällöin. Ja periaate taas on, että lasillisenkaan jälkeen en lähde ajamaan. Joten taksilla sitten tarvittaessa. Baareissa en käy, mieluummin ihan kotosalla nautiskelen jos siltä tuntuu.

Ja humalassa ei todellakaan örvelletä, sitä en hyväksy =)

hei
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
kuinka aljon te naiset pystytte juomaan. Moni sanoi että muutama kalja tai pullollinen sampanjaa puliksi mutta humalassa ette ole..mä olisin ainakin hiprakassa :eek:
humalaan niin en joisi. Jokainen tuntekoon omat rajansa.

T. vastuullista alkoholinkäyttöä vuodesta 1996

Kutistunut
kuinka aljon te naiset pystytte juomaan. Moni sanoi että muutama kalja tai pullollinen sampanjaa puliksi mutta humalassa ette ole..mä olisin ainakin hiprakassa :eek:
Baari-illan aikana menee suunnilleen 14 olutta/lonkeroa, joskus siihen päälle vielä jokunen paukku.

Rokkivosu
Illan aikana voin juoda valkkaria pullollisen ja en mene humalaan.
Sen juomiseen menee useampi tunti ja harvoin edes koko pullollista juon.

Yhteistyössä